Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Munnsår - solarium?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-09, 13:34   #1
en ny vår
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
en ny vår er på en erverdig vei

Munnsår - solarium?

Hei.

Har for første gang på sikkert 15 år fått munnsår....

Hva gjør jeg? Siden det er søndag og jeg ikke har noe annet i huset, har jeg klint tannkrem på. Hva bør jeg kjøpe i morgen, eller er det for sent allerede?

Skal om ca 4 uker på ferie til Thailand for en måned. Ville derfor ta litt solarium for å ha noe underlag... Men hva gjør jeg nå? Kan jeg sole meg med herpessår på leppa? Noe så kjiiiipt!

Alle råd mottas med takk!

en ny vår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 21:24   #2
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 44
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Munnsår - solarium?

Jeg har i perioder vært mye plaget med munnsår og kan aaalt om dette. Hadde en ex som smittet meg med herpes... *puh*
Jeg vil anbefale Antix eller Vectavir, som fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Det lindrer smertene og forkorter tiden med munnsår.

Jeg tror solarium og munnsår vil være en grei match, munnsåret har brutt ut og må bare leges.

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:31   #3
en ny vår
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
en ny vår er på en erverdig vei

Sv: Munnsår - solarium?

Takk for svar, Zuma.

Tenkte jeg skulle gi munnsåret et par dagers hvile, og så prøve 10-15 min i solarium.. Så får jeg se hva som skjer.

en ny vår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 01:01   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Munnsår - solarium?

hm, jeg hadde utbrudd jevnlig 1-2-3 ganger i året, men etter omlegging til lavkarbo er det forsvunnet. Så mitt beste tips er å styrke immunforsvaret. Sol styrker immunforsvaret. Pass på at man ikke bruker for mye solkrem med kjemisuppe i. Blir det for mye sol så dekk seg til.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 21:39   #5
en ny vår
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
en ny vår er på en erverdig vei

Sv: Munnsår - solarium?

Takk for all omtanke.

Har ikke vært i solarium enda, det har vært så fint være ute. Får sole meg inne når regnet kommer tilbake... Noe det alltid gjør i Bergen....

Men munnsåret er nesten helt bort nå, og bra er det. Håper det holder seg vekke også (Fikk en salve kjøpt i Thailand som tok kverken på det)

en ny vår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 22:32   #6
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Munnsår - solarium?

Antibakteriell rens til hender og Antix.

For all del - dette er et råd fra herpes Dronningen - IKKE bruk munnsårplaster, la det puste.

å jeg må bare si jeg lider med deg,

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 05:11   #7
Marasmus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 15
Marasmus er på en erverdig vei

Sv: Munnsår - solarium?

@martine

Munnsårplaster er jo hinsides genialt. Lindrer smerten og sørger for at såret ikke etterlater noen arr. Selv pleier jeg å fjerne blemmene med en steril kanyle, vaske og tørke ut såret med ren medisinsk sprit/klorhexidin og deretter ha munnsårplasteret på. Dette gjør jeg tre ganger daglig. Da gror såret fint under plasteret etter noen dager, uten at man får noen skorpe som sprekker og væsker og er ekkel i to uker.

Marasmus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
herpes, munnsår, solarium


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Munnsår? Lava Spørsmål og svar 6 08-02-08 22:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no