Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vademecum munnspray?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-07, 09:38   #1
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien

Vademecum munnspray?

Mellom frokost og lunsj er ånden min så ille at jeg kvier meg for å snakke med folk og pastiller er fy-fy har jeg forstått, så jeg måtte tilslutt kjøpe meg vademecum munnspray. Og det funker, en liten spray er nok!

Den inneholder følgende:
Aqua, Alcohol, Xylitol, Glycerin, Aroma, Sodium Laurylsulfate, Eugenol, Sodium Saccharin.

Jeg aner at denne er stappfull av fy-søtstoffer, men ikke fortell meg at jeg blir feit av munnspray - for da vet jeg ikke om jeg gidder lavkarbo mer... (Jada, litt dårlig humør i dag - lar det gå utover dere. )

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 09:42   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Vademecum munnspray?

Kan ikke skjønne at det skal væer noe værre å ta ett spray med det enn å skylle munnen med tannkrem? Det er jo minimalt av det du svelger uansett. Jeg hadde helt klart brukt det, og vurderer det selv. Hater dårlig ånde...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 10:10   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vademecum munnspray?

Slik jeg har skjønt det, da, så er er det Xylitol som er den store skurken her. Men som dere sier, en liten spray i ny og ne kan umulig gjøre stor skade, dere har vel ikke tenkt å gnafse i dere flere burker om dagen. Jeg vil heller tro at konstant bruk av tyggis og pastiller er det man skal passe seg for.

Selv har jeg faktisk brukt Läkerol i perioder også, når jeg har hatt behov for noe friskt i munnen. Men det har kun blitt en eller to i løpet av dagen, altså. Kan ikke si at det har gjort store forskjellen - jeg tror det viktigste her er å faktisk være obs på at de såkalt sukkerfrie produktene faktisk IKKE er det!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 14:45   #4
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Vademecum munnspray?

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Slik jeg har skjønt det, da, så er er det Xylitol som er den store skurken her. Men som dere sier, en liten spray i ny og ne kan umulig gjøre stor skade, dere har vel ikke tenkt å gnafse i dere flere burker om dagen. Jeg vil heller tro at konstant bruk av tyggis og pastiller er det man skal passe seg for.

Det er jo forståelig at man ikke skal spise pastiller og tyggis, det får man jo i seg, ned i magen, men munnspray er jo bare i munnen, ytterst lite som lander i magen. Jeg har kjøpt Colgate munnslkyldevann i dag, har gått laaaang tur og synes det STINKER av munnen...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 15:28   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vademecum munnspray?

Jeg kan ikke forstå at det skal være så ile med en munnspraydusj i ny og ne... mulig jeg er litt fin på det, men kan ikke fordra dårlig ånde, og vet jeg at jeg har det, så blir jeg asosial...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 16:54   #6
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien

Sv: Vademecum munnspray?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg kan ikke forstå at det skal være så ile med en munnspraydusj i ny og ne... mulig jeg er litt fin på det, men kan ikke fordra dårlig ånde, og vet jeg at jeg har det, så blir jeg asosial...

Nemlig... Blir helt ute av meg når jeg kjenner stanken i munnen og må snakke med folk.
Jeg fortsetter med munnspray uansett, det er så ufattelig lite som havner i systemet.

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 19:24   #7
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vademecum munnspray?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Det er jo forståelig at man ikke skal spise pastiller og tyggis, det får man jo i seg, ned i magen, men munnspray er jo bare i munnen, ytterst lite som lander i magen. Jeg har kjøpt Colgate munnslkyldevann i dag, har gått laaaang tur og synes det STINKER av munnen...

Nemlig - med mindre teorien ikke går ut på at når man bruker sånt med xylitol eller sorbitol så øker det søtsuget...?
Husker ikke hvordan dette var jeg, ekspertene her får ta over. Men det er jo bare å prøve seg fram det, går man fortsatt ned osv. er det jo bare velstand.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:49   #8
Glade-Gry
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 52
Innlegg: 53
Glade-Gry er på en erverdig vei

Sv: Vademecum munnspray?

.... ja den dårlige ånden kjenner jeg allerede og jeg liker det IKKE!!

.. hvor lenge varer det? ALLTID når vi er i ketose??

... er det forresten kun sorbitol som omdannes til sukker, glykose, i kroppen vår eller er det Xylitol også?? Det hadde jo vært digg å tygge en EKSTRA i ny og ne... men ??

Glade-Gry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med ketolyse, men jakter på min egen lavkarbo vei å gå... Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:23   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vademecum munnspray?

Jeg tror den ånden avtar etter hvert - etter fem uker er ikke jeg spesielt plaget med det iallefall.

Jeg har forstått det slik at Xylitol er like "farlig" som sorbitol.
Har du bokji? Der står det hvilke søtningsstoffer som er greie å ha med å gjøre.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 12:50   #10
lita
Juniormedlem
 
lita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 36
lita er på en erverdig vei

Sv: Vademecum munnspray?

Hvor har du kjøpt munnsprayen??

lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 13:46   #11
Polarlyset
Juniormedlem
 
Polarlyset sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 25
Polarlyset er på en erverdig vei

Sv: Vademecum munnspray?

Jeg har også problemer med ånden! Får til og med klager fra kjæresten..."Metall-ånde" kaller han det
Så jeg har lurt på hva jeg kan gjøre, og tror nok også munnspray er løsningen!

__________________


Polarlyset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 14:30   #12
lita
Juniormedlem
 
lita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 36
lita er på en erverdig vei

Sv: Vademecum munnspray?

Nå har jeg vært på apoteket og kjøpt meg munnspray

lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 23:49   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Vademecum munnspray?

Opprinnelig lagt inn av zalarina

Aqua, Alcohol, Xylitol, Glycerin, Aroma, Sodium Laurylsulfate, Eugenol, Sodium Saccharin.

Jeg anbefaler en munnspray fra helsekosten, "Dentaforce" fra Vogel. Fri for xylitol, og fra sodium laurylsulfat også ...

(sistnevnte er en hormonhermer som finnes i utrolig mye kosmetikk, dvs nesten alt av sjampo, balsam, såpe, you name it ... Ikke bra for hverken mennesker eller miljø )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 00:03   #14
Vivendel
Medlem
 
Vivendel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 89
Vivendel er ny på veien

Sv: Vademecum munnspray?

Hjelp, jeg som har tygget Extra i pakkevis! Må jeg slutte med det?
Har ikke gått ned noe på 4-5 uker... Har forresten, i følge min ærlige og elskverdige ektemann, en fæl ånde uten tyggis.

__________________
Vivendel

start:100kg NÅ:95,5 delmål 1: 90, delmål 2: 80
delmål 3: 70 mål: 64
Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 08:19   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vademecum munnspray?

Jeg syntes det tok av en del for ånden å tygge fersk persillle
Der er det i alle fall ingen søtstoffer på lur.
Jeg var ikke mye plaget, men ånden gikk over av seg selv etter kanskje to uker... Men det er veldig individuelt det der.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 09:22   #16
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vademecum munnspray?

Persille har jeg faktisk hørt skal hjelpe, ja, spesielt mot hvitløksånde.
Så den kan kanskje være en ide å dra en Tøfflus... skjønt litt upraktisk er det vel kanskje å taue rundt med en kruspersilledusk i veska?

Jeg er heller ikke særlig plaget lenger.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 10:05   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vademecum munnspray?

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Persille har jeg faktisk hørt skal hjelpe, ja, spesielt mot hvitløksånde.
Så den kan kanskje være en ide å dra en Tøfflus... skjønt litt upraktisk er det vel kanskje å taue rundt med en kruspersilledusk i veska?

Jeg er heller ikke særlig plaget lenger.

Bare å ha det i en plastpose som man knytter det vel

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 13:15   #18
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vademecum munnspray?

Mulig... men jeg synes tanken er kostelig likevel... Ser for meg ei berte som roter i håndveska si og drar opp sminkepung, mobil, nøkler, kruspersille....

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 13:19   #19
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Vademecum munnspray?

På indiske restauranter setter de jo anisfrø på bordet etter maten sammen med regningen, det er for åndens skyld ... De er jo riktignok sukkerovertrukne de på restaurantene da ... men man kan jo kjøpe vanlige anisfrø - hvis man synes det blir rart å gå med en persilledusk i veska ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 13:20   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vademecum munnspray?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

På indiske restauranter setter de jo anisfrø på bordet etter maten sammen med regningen, det er for åndens skyld ... De er jo riktignok sukkerovertrukne de på restaurantene da ... men man kan jo kjøpe vanlige anisfrø - hvis man synes det blir rart å gå med en persilledusk i veska ...

Ja! Dette har jeg også hørt, og så hjelper det mot luft i magen (selv om det er et forsvinnende problem etter en stund på lavkarbo!)

Et poeng er jo også at munnspray o.l bare hjelper lokalt, og ketonene du puster ut kommer fra inne i kroppen. Så vidt jeg vet hjelper ingen av disse noe særlig i lengden uansett...
Persillen (og anisfrøene, som jeg tygde på da jeg ble "luftig"), svelget jeg etterpå!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 14:06   #21
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vademecum munnspray?

Er det DERFOR de gjør det! (Sa blondinen...)
Jeg trodde det var for å være joviale og hyggelige, og servere litt søtt etter måltidet, slik som restauranter i syden serverer en schnaps etter maten?
Man lærer så lenge man lever....

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 14:30   #22
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Vademecum munnspray?

Det er nok derfor også .

Og som photobscura sier, det hjelper fordøyelsen også (det hadde jeg glemt!). Så det er egentlig et Kinderegg - tre ting i en ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no