Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ang karbohydrater

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-10, 09:23   #1
Cilie.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 28
Cilie. er på en erverdig vei
Question

Ang karbohydrater

Nå har jeg lest og lest her inne ang karbohydrater,mange sier at man må ha i seg 15-20 karbohydrater om dagen,men hvorfor står det i boka at kvinner skal MAX ha i seg 15?(vet at menn skal ha 20)
Jeg tolker det sånn at man gjerne kan spise under 15,og ihvertfall ikke mer enn 15.Er bare nysgjerrig på hvor dere tar dette fra?

Hva er så galt med å legge seg på rundt 10karbs istede?Leste og et sted,at i begynnelsen så anbefalte man mindre karbohydrater enn nå,men folk greide ikke å holde seg til den grensa...
Så hva gjør det om man spiser under 15karbs da?*nysgjerrig*

Cilie. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 10:50   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ang karbohydrater

Les side 91 i boka!

Du skal starte med max 15, eller ca 15 må til om du skal få i deg alle vitaminer og mineraler du trenger fra grønnsakene, som jo er det som skal gi deg de fleste karbene.

Etter 4 uker kan du øke med ca 5 karber pr uke opptil 30- 40 om du fortsatt går ned og er i ketose!
Noen er ikke i ketose over 15 karber, andre tåler over 50.
Noen går ikke ned over 20 karber, andre må over for at ikke kroppen skal tro det er hungersnød på gang!

Det har ingen hensikt å ligge så lavt som mulig på karbene. Det eneste du oppnår er å ikke få i deg nok vitaminer og mineraler og at maten er vanskeligere å variere.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:18   #3
Cilie.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 28
Cilie. er på en erverdig vei

Sv: Ang karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Les side 91 i boka!

Du skal starte med max 15, eller ca 15 må til om du skal få i deg alle vitaminer og mineraler du trenger fra grønnsakene, som jo er det som skal gi deg de fleste karbene.

Etter 4 uker kan du øke med ca 5 karber pr uke opptil 30- 40 om du fortsatt går ned og er i ketose!
Noen er ikke i ketose over 15 karber, andre tåler over 50.
Noen går ikke ned over 20 karber, andre må over for at ikke kroppen skal tro det er hungersnød på gang!

Det har ingen hensikt å ligge så lavt som mulig på karbene. Det eneste du oppnår er å ikke få i deg nok vitaminer og mineraler og at maten er vanskeligere å variere.

Ja,skjønner det med å øke karbenemen han skriver aldri noe ang det å få i seg for lite karber(som jeg har sett),og siden det står max 15 da,så tolker jeg det dit hen at så lenge du holder deg under 15 så er det bra
Jeg spiser grønnsaker så det nesten tyter ut av ørene til tider,men ligger likevel mellom 10-13..
Er det så galt da?Jeg prøvde å spise ca 15 kaber igår,og da var stixen myyyye lysere enn til vanlig,kan det ikke være forskjellig på hva folk tåler(er i slutten av første uka)?

Cilie. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 13:49   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ang karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Cilie., her.

Ja,skjønner det med å øke karbenemen han skriver aldri noe ang det å få i seg for lite karber(som jeg har sett),og siden det står max 15 da,så tolker jeg det dit hen at så lenge du holder deg under 15 så er det bra
Jeg spiser grønnsaker så det nesten tyter ut av ørene til tider,men ligger likevel mellom 10-13..
Er det så galt da?Jeg prøvde å spise ca 15 kaber igår,og da var stixen myyyye lysere enn til vanlig,kan det ikke være forskjellig på hva folk tåler(er i slutten av første uka)?


Dette sier dr. Torkil om ca 15 karber:

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Man bør ligge rundt 15 gram fordi man MÅ sppise varierte grønnsaker / blandet salat hver dag. Og da kommer man opp i 15 gram.
Lykke til
Torkil

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 20:24   #5
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Ang karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Cilie., her.

Ja,skjønner det med å øke karbenemen han skriver aldri noe ang det å få i seg for lite karber(som jeg har sett),og siden det står max 15 da,så tolker jeg det dit hen at så lenge du holder deg under 15 så er det bra
Jeg spiser grønnsaker så det nesten tyter ut av ørene til tider,men ligger likevel mellom 10-13..
Er det så galt da?Jeg prøvde å spise ca 15 kaber igår,og da var stixen myyyye lysere enn til vanlig,kan det ikke være forskjellig på hva folk tåler(er i slutten av første uka)?

Det med stixene betyr ikke at du er i mer ketose jo mørkere dem er. Enten så er du i ketose, eller så er du ikke i ketose. Er den veldig veldig mørke kan det bety at du får i deg for lite veske. Men får du utslag har det ingen betydning hvor lyst eller mørkt det er (utenom hvis det er veldig mørkt og du drikker for lite).

Grunnen til at du skal ligge på maks 15 karber om dagen er som det blir sagt over her fordi dem forska på dem som lå på rundt 5 karber om dagen og dem som lå på 15 karber om dagen. Det var ingen forskjell på vekttap eller andre ting. Derfor anbefales det å faktisk ligge på rundt 15 karber om dagen, men da er det viktig å velge smarte matvarer for å oppnå dette taket så du får i deg nok vitaminer, mineraler osv osv.

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbohydrater - de gode karbohydrater kjett Lavkarbo generelt 12 22-07-10 16:43
karbohydrater i frø... cilemora Ketolysekuren 5 19-09-07 16:31
Karbohydrater Sol-Angelica Spørsmål og svar 5 30-06-07 10:21
20 karbohydrater pr dag Pianoman Induksjonen 2 22-02-05 19:56
For mye karbohydrater?! pandalakris Vedvarende vekttap 11 08-12-04 11:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no