Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan få i seg nok fiber?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-11, 13:19   #26
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Jeg skjønte det, men jeg tenkte mer på at du kunne forklare nærmere bakgrunnen for spøken. Har noen link til dette med at fiber er oppskrytt? Det går jo stikk i strid med alt man har lært tidligere
Og hva har tre med saken å gjøre? Er tre omtrent lik fiber?

Treverk = cellulose = et klassisk eksempel på et fiber

Ellers er det vel sånt som dette du etterspør.
http://www.angelfire.com/dc/currentevents/fiber.html

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:33   #27
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Treverk = cellulose = et klassisk eksempel på et fiber

Ellers er det vel sånt som dette du etterspør.
http://www.angelfire.com/dc/currentevents/fiber.html

Ah.... det er godt å bare slenge ut noe på et forum, vel vitende om at folk som er mer våkne enn meg kommer med relevant informasjon

Takker og bukker, smgj

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:13   #28
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Her er et gammelt innlegg om fiber som også gir en uvant vinkling i forhold til alt vi har lært om fiber. Om du sjekker ut Hyperlipidbloggen som det lenkes til, så er det en serie innlegg der om Fiaf - som du finner i kolonnen på høyre side

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:27   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok fiber?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Her er et gammelt innlegg om fiber som også gir en uvant vinkling i forhold til alt vi har lært om fiber. Om du sjekker ut Hyperlipidbloggen som det lenkes til, så er det en serie innlegg der om Fiaf - som du finner i kolonnen på høyre side

Ja, det har jeg lest før og jeg stusset over at hun snakker om bakterier som om alle er ugavnlige.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiber? blondym8 Spørsmål og svar 4 08-09-09 19:32
Fiber vs "dietary fiber" Ella-A Ketolysekuren 3 24-05-09 23:33
Fiber??? Distrea Spørsmål og svar 7 24-01-07 23:06
Fiber Marianne Lavkarbo generelt 6 30-05-05 22:03
Fiber Amica Generell ernæringsdebatt 8 04-05-05 13:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no