Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Huden følger ikke med

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-08, 08:44   #26
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Huden følger ikke med

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

D er jo ikke stort? Jeg har DD/E og små pupper.

Og jeg henger meg på. DD/E er ikke stort. Jeg var oppe i F/G jeg. De var veldig store og tunge, og jeg fikk innvilget brystreduksjon. Nå har jeg en perfekt stor C-cup!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 09:27   #27
bofse
Juniormedlem
 
bofse sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 56
Innlegg: 42
bofse er på en erverdig vei

Sv: Huden følger ikke med

Er ordlig godt å lese at huden kansje med tid og stunder trekker seg sammen igjen.
At jeg får operert magen er jeg sikker på. Fikk innvilget det for 8 år siden, men fikk posetiv gravidtest 3 dager før jeg skulle under kniven.
Etter det tenkte jeg ikke mer på det. Hadde på en måte innfunnet meg med å leve med for tykk kropp. Helt til jeg ble presentert for Atkins.
Det er det første jeg har klart å gå ordlig ned i vekt på.

bofse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 11:31   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Forresten så er ikke alltid cup proposjonalt med puppestørrelse, det har også med forholdet mellom antall cm å gjøre. Jeg har C-cup (85C), har til og med målt meg hos sånne proffe undertøysfolk på Steen og Strøm . Ei venninne av meg gjorde det samme, og hun hadde en F! Hun har ikke større pupper enn meg, men er liten og tynn og bruker altså 70F, ikke lett å finne det på H&M liksom.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 11:40   #29
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Forresten så er ikke alltid cup proposjonalt med puppestørrelse, det har også med forholdet mellom antall cm å gjøre. Jeg har C-cup (85C), har til og med målt meg hos sånne proffe undertøysfolk på Steen og Strøm . Ei venninne av meg gjorde det samme, og hun hadde en F! Hun har ikke større pupper enn meg, men er liten og tynn og bruker altså 70F, ikke lett å finne det på H&M liksom.

Nemlig. Mange gjør svæære øyne over D-cup og større, men man kan faktisk være et halvt strykebrett og allikevel bruke D-cup. Mine pupper er som sagt mer små enn middels, og jeg bruker DD, helst E. (75 E). Jeg har gått med feil cup i så og si alle år, desverre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 11:41   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Samme her! Har insistert på B-cup i alle år, men jeg var en c-cup, selv etter 20 kg vektnedgang, og fra 95 rundt til 85 -men akkurat det var pga vektnedgangen! !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 12:25   #31
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Huden følger ikke med

Må bare innrømme det..............
BHstørelser er vel ikke det jeg kan mest om :-)

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 14:35   #32
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Må bare innrømme det..............
BHstørelser er vel ikke det jeg kan mest om :-)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 12:14   #33
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Huden følger ikke med

Trene for å få mindre slapp hud eller pupper har aldri virket på meg. For meg så høres det liksom litt ulogisk ut. For at trening skal hjelpe på slapp hud, må det jo bli slik at musklene blir større - og "fyller" ut huden, tenker jeg da .

Tror man må trene VELDIG mye for at det skal funke, og det gidder ikke jeg!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 13:05   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Trening som er statisk/isometrisk som f.eks yoga og pilates skal i alle fall øke smidigheten i kroppen og elastikken i huden. Men jeg ser poenget ditt, cellefornyelsen bør jo også være optimal, så man bør i alle fall holde blodsirkulasjonen i gang.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 13:49   #35
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Huden følger ikke med

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Trene for å få mindre slapp hud eller pupper har aldri virket på meg. For meg så høres det liksom litt ulogisk ut. For at trening skal hjelpe på slapp hud, må det jo bli slik at musklene blir større - og "fyller" ut huden, tenker jeg da .

Det er helt riktig tenkt

Sitat:

Tror man må trene VELDIG mye for at det skal funke, og det gidder ikke jeg!

Det er ikke fullt så riktig tenkt

  Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:01   #36
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Jeg har hørt at om man røyker så får man ofte mer problemer med løshud, og det er jo logisk siden røykere får mindre elastisitet i huden. Alder har også litt å si. Det kan jo sikkert hjelpe litt med vitaminer, mineraler og fettsyrer, siden feks. vitamin C hjelper på hudens elastisitet. Men er det snakk om mye løshud, som man feks. får etter et enormt vekttap (erfaring) så nytter det nok ikke med annet enn operasjon.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:02   #37
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Huden følger ikke med

Bulldaog: sier du at det overhodet ikke har noe å si med trening for å stramme opp huden ?

(eller misforsto jeg nå)

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:12   #38
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Hvis trening kan stramme opp huden; hvordan virker det? Gjør treningen noe med elastisiteten i huden, eller er det bare en "illusjon" siden musklene fyller ut huden bedre? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Jeg synes det høres så rart ut at trening kan stramme opp huden, siden det ikke er muskler i selve huden, men skjønner jo at kroppen er ganske kompleks og at ting ikke alltid er så "logiske".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:44   #39
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Huden følger ikke med

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Trene for å få mindre slapp hud eller pupper har aldri virket på meg. For meg så høres det liksom litt ulogisk ut. For at trening skal hjelpe på slapp hud, må det jo bli slik at musklene blir større - og "fyller" ut huden, tenker jeg da .

Tror man må trene VELDIG mye for at det skal funke, og det gidder ikke jeg!

Det virker toveis med styrketrening:
1 Muskler fyller der det var fett før= mindre slenging.
Dette kan du få mer eller mindre vellykket på bein og armer (enklere hos menn der ja)

2 Muskler fyller i nærtliggende områder, strekker huden, og man ser mindre pløsete ut. Fungerer i brystregionen.
Mao. noe ala oppstrammingsopperasjon.

Å trene vekk / stramme selve huden er vel teoretisk umulig.

En hyggelig bieffekt av styrketrening, er økt forbrenning. Bedre generell styrke, bedre kroppsholdning og freschere looc, er ikke negativt det heller.

Og btw. Slanking spiser muskelmasse. Med ei fornuftig trening, opprettholder man mer av muskelmassen.
Jeg tror ikke det er smart å legge superharde treningsopplegg mens man slanker seg. Så kan vi sikkert diskutere lenge hvor mye superhardt er.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 15:13   #40
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Da sier jeg det sånn at jeg opererer mage og pupper siden løshuden der er såpass stor, og så trener jeg opp resten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 16:20   #41
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Huden følger ikke med

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

Bulldaog: sier du at det overhodet ikke har noe å si med trening for å stramme opp huden ?

(eller misforsto jeg nå)

"For at trening skal hjelpe på slapp hud, må det jo bli slik at musklene blir større - og "fyller" ut huden, tenker jeg da "

Det er det jeg sier, selv om det egentlig var Rubens som sa det

  Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 20:15   #42
mini me
Medlem
 
mini me sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 52
Innlegg: 63
mini me er på en erverdig vei

Sv: Huden følger ikke med

Jeg slenger meg like godt på denne diskusjonen.
Jeg har tidligere gått ned 30 kilo, og diskuterte da med fastlegen langt uti den slankingen å få mageplastikk opperasjon, dekket av staten. Legen jeg hadde da mente det burde være uproblematisk for meg, men at jeg på daværende tidspunkt måtti gå mer ned i vekt.
Så flyttet jeg og fikk ny lege, og nye kilo. Jeg har også diskutert saken med min nåværende lege, og han fortalte meg det samme som legen jeg hadde før gjorde. Det dem begge to sa, var følgende: Man må ikke være mye overvektig for å få opperasjonen godkjent. Og så er det et kriterium nå, for å få slik opperasjon dekket av staten at man har vesentlige plager. Disse kan så klart være mange slags; utslett, innfeksjoner, psykiske plager osv. Så jeg har funnet ut i hverfall at man bør tenke igjennom ordvalget før man snakker med fastlegen om slikt. Uansett er det behandlende sykehus som bestemmer om man passer for opperasjonen, ikke legen.
Ang. dette med trening for damer, så må jeg bare si at jeg som har kroppsbyggning som en øst-europeisk spidkaster, så veit jeg av erfaring at jeg bygger muskler veldig fort, og får da samtidig problemer med å få klær som passer. (får store muskler altså! ) Så jeg får vel enten vurdere å bli body-builder eller la være hardtreningen

__________________
Startdato: 03.07.2009



All is well and getting weller.
mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 23:11   #43
mini me
Medlem
 
mini me sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 52
Innlegg: 63
mini me er på en erverdig vei

Sv: Huden følger ikke med

Nå kom jeg på at det finnes faktisk en nettside.... den heter www.bukplastikk.com , der damer som har hatt eller planlegger bukplastikk deler erfaringer og støtter hverandre.

__________________
Startdato: 03.07.2009



All is well and getting weller.
mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 08:43   #44
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Huden følger ikke med

Blir jo fine ressultater av plastikken.
Skal ta det opp med doktern, om jeg kan få sånn bukplastikk. Er stygt redd for at der er behov.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 17:13   #45
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Huden følger ikke med

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Og btw. Slanking spiser muskelmasse. Med ei fornuftig trening, opprettholder man mer av muskelmassen.
Jeg tror ikke det er smart å legge superharde treningsopplegg mens man slanker seg. Så kan vi sikkert diskutere lenge hvor mye superhardt er.

Vel, hvis man slanker seg på Grethe Roede eller noen form for sultekur, vil slanking spise av muskelmassen. Det skjer ikke på lavkarbokosthold. På lavkarbo får man den næringen kroppen trenger, og energien hentes fra maten eller eget kroppsfett - ikke muskelmasse.

Trening for damer gir jo ikke store muskler - da skjønner jeg heller ikke hvordan det kan virke på slapp/overflødig hud. Jeg trener jeg også, men for meg hjelper trening kun på kondisjonen samt at jeg får en ørliten vektnedgang (som selvfølgelig er ferskvare).

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 23:07   #46
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Huden følger ikke med

Sitter du helt i ro, og ikke rører deg, samt slanker deg, kommer du til å tape muskelmasse også. Trening opprettholder muskelmasse.
Damer får større muskler de også, men ikke så hurtig vekst som menn. (Litt mindre testosteron, heldigvis)
Ser man endel av norgeseliten i fitness damer, ser man mere muskler enn jeg sy¨nes er pent.
Uansett, en kropp med endel muskler ser penere ut enn en kropp som bare er slapp.
Man får et løft / utfylling på en del steder, men dette er selvsagt ikke løsningen på store løshudsproblemer. Er problemet stort nok, er nok kirurg eneste løsning.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 23:02   #47
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Huden følger ikke med

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Sitter du helt i ro, og ikke rører deg, samt slanker deg, kommer du til å tape muskelmasse også.

Det er ikke nødvendigvis riktig. Forutsatt at kostholdet er den eneste variabelen som endres, og at det kostholdet er fornuftig sammensatt, så er det ingen ting som tilsier at man skulle miste muskler.

Å legge på seg muskler og miste fett samtidig er verre, men det går det også.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 23:32   #48
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Huden følger ikke med

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det er ikke nødvendigvis riktig. Forutsatt at kostholdet er den eneste variabelen som endres, og at det kostholdet er fornuftig sammensatt, så er det ingen ting som tilsier at man skulle miste muskler.
(...)

Joda. Trenger ikke slanke deg heller tror jeg. Bare å se på de som har brekt beinet feks, som må gipses i 6-8 uker - og hvor beinet dermed er inaktivert i lengre tid. De vil få noe muskelsvinn...

Oxo gjort et lite forsøk på medisinstudenter (hvem trenger vel forsøksdyr når man har velvillige legespirer?! ) ved NTNU for noen år tilbake, hvor de skulle ligge i ro i 3 uker (opp av senga kun for å dusje og gå på do...) Så ble det sammenlignet før og etter disse 3 ukene, og de hadde "eldet" tilsvarende 30 ÅR! (Enda en grunn til å komme seg opp av sofaen )
(Har dessverre ingen referanse å vise til, da dette er noe jeg bare har blitt fortalt på forelesning...)

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 23:35   #49
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Huden følger ikke med

Men da har det kanskje litt å si hva slags utgangspunkt man har.
Dersom man er en inaktiv overvektig person som har tilbragt størsteparten av sitt voksne liv i sofaen, så tror jeg at en kostholdsendring ikke vil gjøre noen forskjell på muskelmassen selv om man ikke øker sitt aktivitetsnivå.
Det er jo en viss indikasjon at disse studentene senket aktivitetsnivået sitt en god del

Ikke at det er en unnskylding for å bare sitte i sofaen, altså

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 23:41   #50
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Huden følger ikke med

Nei, det er sant. Man må jo ha muskelmasse for å tape muskelmasse
Og ja, det er endring i aktivitetsnivået som utgjør forskjellen...

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man ikke følger noen filosofi Joika Lavkarbo generelt 13 27-10-08 13:25
Hva med huden? gullahar Ketolysekuren 3 26-04-08 16:06
Noen som følger RYP? Snow Andre dietter 10 05-03-06 22:38
Huden min flasser av og jeg har det ikke godt! Iset Lavkarbo generelt 29 29-01-06 13:26
Dere som følger blodtypedietten Emma Blodtypedietten 4 03-02-04 09:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no