Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Orker ikke å trene

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-11, 08:09   #1
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Orker ikke å trene

Har gått over til mye mindre karbo enn før, dvs. ligger kanskje på 70-80 gram om dagen. På lørdagene derimot spiser jeg en god del karbo.
Har nettopp kommet hjem fra 1 uke i Syden og der nede spiste jeg ikke lavkarbo, så jeg startet ikke på igjen før på søndag som var nå, dvs. dette er 5. dagen. Jeg er ekstremt tappet for energi om dagen, bare det å løfte beina føles som et ork. Tidligere trente jeg 3 ganger i uka, nå aner jeg ikke hvor jeg skal få energi til det fra. Skal det være slik? Føler jeg MÅ trene, for det er så lett å dette av lasset, men jeg har jo ikke energi. Jeg kan jo ikke gå slik resten av livet heller...

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 08:18   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Orker ikke å trene

Du sier at du spiser en god del karbo på lørdagene. Det er jo ikke så lurt da hvis du satser på lavkarbo. Da må du nok holde en strammere linje vil jeg tro. Å unne seg litt blir noe annet enn det du beskriver som en god del.
Hva spiser du på en dag da? Det kan være lurt å finne en diett å følge den.

Jeg vil tro at overgangen fra en god del karbo til lavkarbo gjør utslag på det du sier med at du ikke orker å trene. Kroppen trenger å omstille seg.
Det skjedde iallefall med meg. Beina ville ikke bære meg. Fikk hodepine og var helt utenfor. Men det går over hvis du fortsetter....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 08:22   #3
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke å trene

Altså, det fungerer fint for meg å skeie ut på lørdagene vektmessig, så deg kommer jeg til å fortsette med. Er bare 2 kilo jeg skal ned så er ikke noe stress.

Har en diett jeg følger mer eller mindre, men spesielt lavkarbo er den nok ikke for dere som går på ketose. Men ender som regel på 70-80 g karbo hver dag og det er medberegnet litt sjokolade om kvelden. Ellers går det i det vanlige som omelett/eggerøre + kjøtt/fisk til frokost, salat m/kjøtt, fisk til lunsj, kjøtt/fisk med grønnsaker til middag osv.

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:06   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke å trene

Opprinnelig lagt inn av fleur78, her.

Har gått over til mye mindre karbo enn før, dvs. ligger kanskje på 70-80 gram om dagen. På lørdagene derimot spiser jeg en god del karbo.
Har nettopp kommet hjem fra 1 uke i Syden og der nede spiste jeg ikke lavkarbo, så jeg startet ikke på igjen før på søndag som var nå, dvs. dette er 5. dagen. Jeg er ekstremt tappet for energi om dagen, bare det å løfte beina føles som et ork. Tidligere trente jeg 3 ganger i uka, nå aner jeg ikke hvor jeg skal få energi til det fra. Skal det være slik? Føler jeg MÅ trene, for det er så lett å dette av lasset, men jeg har jo ikke energi. Jeg kan jo ikke gå slik resten av livet heller...

Ikke helt sikker på hva du egentlig lurer på jeg?

Du ligger såpass høyt på karbene, at utskeielser på lørdager burde ikke spille noen rolle slik sett... Kommer kanskje ann på HVA du skeier ut med?
At selv om du tåler det vektmessig er det kanskje ikke så gunstig formmessig?

Hva å forsøke å begrense utskeielsene og være litt bevisst på HVA du skeier ut med, en periode?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:09   #5
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke å trene

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Ikke helt sikker på hva du egentlig lurer på jeg?

Du ligger såpass høyt på karbene, at utskeielser på lørdager burde ikke spille noen rolle slik sett... Kommer kanskje ann på HVA du skeier ut med?
At selv om du tåler det vektmessig er det kanskje ikke så gunstig formmessig?

Hva å forsøke å begrense utskeielsene og være litt bevisst på HVA du skeier ut med, en periode?

jeg lurer jo bare på om dette med lavt energinivå kommer til å gå over? Jeg vil jo ikke gå rundt slik resten av livet og ikke være istand til å trene fordi jeg har null energi

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:21   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke å trene

Opprinnelig lagt inn av fleur78, her.

jeg lurer jo bare på om dette med lavt energinivå kommer til å gå over? Jeg vil jo ikke gå rundt slik resten av livet og ikke være istand til å trene fordi jeg har null energi

Når du ligger såpass høyt på karbene, burde du ikke ha plagsomt dårlig med energi, kan være det du skeier ut med på lørdagene som gjør det Ren og bra mat i uka og kanskje mer "søplemat" på lørdagene?

Drikker du nok vann/væske da? 2-3 liter pr dag? Får du i deg nok salter? Tar du noe tilskudd?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:28   #7
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke å trene

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Når du ligger såpass høyt på karbene, burde du ikke ha plagsomt dårlig med energi, kan være det du skeier ut med på lørdagene som gjør det Ren og bra mat i uka og kanskje mer "søplemat" på lørdagene?

Drikker du nok vann/væske da? 2-3 liter pr dag? Får du i deg nok salter? Tar du noe tilskudd?

Tar ikke noe tilskudd. Kan det være det?

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 18:33   #8
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Orker ikke å trene

De fleste anbefaler tilskudd ved siden av lavkarbo, selv Fedon som ligger høyt i KH. Jeg var innom helsekosten og fikk god hjelp til a velge tilskudd tilpasset både lavkarbo og andre utfordringer jeg har.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:07   #9
Isola76
Juniormedlem
 
Isola76 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sverige
Innlegg: 10
Isola76 er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke å trene

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

De fleste anbefaler tilskudd ved siden av lavkarbo, selv Fedon som ligger høyt i KH. Jeg var innom helsekosten og fikk god hjelp til a velge tilskudd tilpasset både lavkarbo og andre utfordringer jeg har.

Hvilke tilskudd er å anbefale? Det står så mye forskjellig i de ulike bøkene og jeg skulle ville vite hva som er absolutt nødvendig.
Er i ketosefasen, men går ikke ned så mye som jeg hadde håpet på. Vekten har liksom stoppet opp de siste to ukene...

__________________


Isola76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 23:44   #10
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Orker ikke å trene

Ketolyse har egne tabletter på sine sider, Atkins anbefaler at tilskuddet inneholder flest mulige ulike næringsstoffer (snakker om 30), jeg fikk anbefalt noe fra Bio Life på helsekosten her, ville anbefale deg å snakke med helsekost om du har det i nærheten.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Orker ikke noe særlig mat i varmen mysil Ketolysekuren 26 06-06-11 16:47
Orker ikke mat ... Matlei Anitave Generell diskusjon 11 21-05-11 13:46
Tror ikke jeg orker mer balloon Ketolysekuren 79 06-03-09 22:26
Fase 1 - orker ikke mat cococococat Fase I 26 27-10-04 18:34
Orker ikke mer. Marit Generell diskusjon 14 16-05-04 23:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no