Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva med en tråd for aprilstartere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-10, 18:30   #226
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Her er det virkelig mange som legger en stor innsats i dette og det er hyggelig lesing

Jeg veide meg på fredag og da var det - 2,7 kg og det er jeg fornøyd med. Ny veiedag på fredag

Stå på!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 19:14   #227
EyeShock
Medlem
 
EyeShock sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sande
Alder: 39
Innlegg: 85
EyeShock er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Har dårlig samvittighet i dag. Trente ikke i går, men tenkte at jeg måtte i dag! Plutselig kom min mor på kaffebesøk også gikk tida. Måtte skifte dekk for henne og alt! hehe.. Hun er en snik...

Så... nå har jeg såååååå dårlig samvittighet fordi jeg ikke har trent i dag. Jobber natt også... Blir ikke trening før i morgen på meg. DA MÅ JEG TRENE.

__________________
Har slanket vekk diabetes og dårlig humør, men ikke min personlighet
EyeShock er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 19:17   #228
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg har veiedag tirsdag, siden jeg begynte på en tirsdag. Vekta viste -2,3 kg i dag. Så jeg er fornøyd med det.
Noen som vet hva som er vanlig gå ned på 2 uka? Er det første uka man går mest ned?
Jeg måler også midje, armer og lår hver uke også. Det er jo der man ser det, motiverende se at det også går nedover:-) Andre som gjør det?

kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 19:35   #229
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av kalla82, her.

Jeg har veiedag tirsdag, siden jeg begynte på en tirsdag. Vekta viste -2,3 kg i dag. Så jeg er fornøyd med det.
Noen som vet hva som er vanlig gå ned på 2 uka? Er det første uka man går mest ned?
Jeg måler også midje, armer og lår hver uke også. Det er jo der man ser det, motiverende se at det også går nedover:-) Andre som gjør det?

Det kommer an på så mye, tror jeg. Startvekten din, ikke minst. De som har høy BMI går som regel ned mer enn de med lav. Videre så er det slik at man mister mye vann i begynnelsen, fordi karbohydratlageret tømmes, og da slipper kroppen vann i fb med det. Så da spørs det hvor mye vann du har I følge boka tar det en stund før fettforbrenningen blir optimal. Har lest endel her på forumet, og ser at det varierer veldig hvor mye folk går ned, og på hvilket tidspunkt i dietten. Det finnes ikke noen fasit, med andre ord

Jeg synes det er så vanskelig å måle, får forskjellig resultat hver gang, husker ikke nøyaktig hvor jeg målte sist, osv.... Men har nå prøvd innimellom. Kjenner etter på klær jeg bruker med jevne mellomrom,da. Magen synes jeg faktisk har blitt større, men det kan komme av at jeg spiser så mye mer mat enn på ED, slik at magesekken er full til enhver tid Har gått ned i kilo iallefall!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 20:42   #230
Barents
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 47
Innlegg: 3
Barents er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg startet på mandag , skal ned 10 kg, men er fornøyd med 7-8 også. Gikk på ketolyse for 2 år siden og gikk raskt ned, uheldigvis så har jeg ikke vært flink i det hele tatt og gått opp en del etter at jeg avsluttet kuren. Denne gangen har jeg planer om å holde meg i skinnet og ikke falle for fristelsen for å gå tilbake til godis hver dag, brus osv.

Barents er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under utprøving Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 21:54   #231
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Det kommer an på så mye, tror jeg. Startvekten din, ikke minst. De som har høy BMI går som regel ned mer enn de med lav. Videre så er det slik at man mister mye vann i begynnelsen, fordi karbohydratlageret tømmes, og da slipper kroppen vann i fb med det. Så da spørs det hvor mye vann du har I følge boka tar det en stund før fettforbrenningen blir optimal. Har lest endel her på forumet, og ser at det varierer veldig hvor mye folk går ned, og på hvilket tidspunkt i dietten. Det finnes ikke noen fasit, med andre ord

Jeg synes det er så vanskelig å måle, får forskjellig resultat hver gang, husker ikke nøyaktig hvor jeg målte sist, osv.... Men har nå prøvd innimellom. Kjenner etter på klær jeg bruker med jevne mellomrom,da. Magen synes jeg faktisk har blitt større, men det kan komme av at jeg spiser så mye mer mat enn på ED, slik at magesekken er full til enhver tid Har gått ned i kilo iallefall!

Ok, regnet med det ikke var noen fasitsvar, men tenkte kanskje noen hadde noen efaring med det:-)

Ja, det med å måle er vanskelig. Midjen er jo grei. Men på armene og låra tenkte jeg bare lage en liten strek med en penn.. Synes det er motiverende se at cm går nedover..

Spiser du mer mat ja? Spiser mye mindre jeg. glemmer nesten helt maten. Det bekymrer meg litt. Blir en brødskive om morran, middag seinere og litt mat på kvelden igjen..
Er bekymret for det med fett, men leste om det å ta 2 ss med olivenolje morra og kveld og gjør det nå. Smaker pyton, men heller i meg bare et glass vann etterpå:-) Håper det funker. Er veldig spent på hvor mye jeg klarer gå ned. Skal holde på til midten av juli når jeg har bursdag. Bare ta en dags pause på barnedåpen til sønnen min og på bursdagen til samboeren min. Så da blir det ca 1 måned i strekk av gangen..

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 22:51   #232
Madri
Nytt Medlem
 
Madri sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 55
Innlegg: 5
Madri er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Første uka er unnagjort. Det er deilig å ikke være sulten. I morges ble jeg belønnet med 1.9 kg mindre på vekta! Jippi!!!

__________________


Madri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 00:29   #233
EyeShock
Medlem
 
EyeShock sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sande
Alder: 39
Innlegg: 85
EyeShock er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av kalla82, her.

[...]
Spiser du mer mat ja? Spiser mye mindre jeg. glemmer nesten helt maten. Det bekymrer meg litt. Blir en brødskive om morran, middag seinere og litt mat på kvelden igjen..
Er bekymret for det med fett, men leste om det å ta 2 ss med olivenolje morra og kveld og gjør det nå. Smaker pyton, men heller i meg bare et glass vann etterpå:-) Håper det funker.

Det funker det, vettu. Men i teorien burde mann balansere mettet fett og umettet fett. LEste jeg et sted. Men jeg gjør akkurat det samme ved måltider jeg vet det er litt fett i (2-3 spiseskjeer før jeg spiser). Du kan eventuellt bruke rapsolje som ikke smaker en dritt. De som ikke klarer olivenolje får brennende følelse i halsen hvis de ikke drikker vann rett etterpå. Tror det er noe gengreier for jeg får det ikke!

__________________
Har slanket vekk diabetes og dårlig humør, men ikke min personlighet
EyeShock er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 06:49   #234
monta88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 35
Innlegg: 17
monta88 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Ofesiell veie dag.. =) ned 2,3 kg , 15 cm mindre rundt magen, 6 cm mindre rundt hoftene, og 5 cm mindre rundt lårene.. vel jeg er STOR Fornøyd=) fortsetter det i denne farta kan dette bli gøy.. dama mi sa i går at hun så det veldig godt på meg allerede.. å bare det får opp motivasjonen.. hvordan går det med dere andre ??=)=)=)

monta88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse- dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 09:32   #235
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av EyeShock, her.

Det funker det, vettu. Men i teorien burde mann balansere mettet fett og umettet fett. LEste jeg et sted. Men jeg gjør akkurat det samme ved måltider jeg vet det er litt fett i (2-3 spiseskjeer før jeg spiser). Du kan eventuellt bruke rapsolje som ikke smaker en dritt. De som ikke klarer olivenolje får brennende følelse i halsen hvis de ikke drikker vann rett etterpå. Tror det er noe gengreier for jeg får det ikke!

Så bra, da gleder jeg meg til å se resultatet om en uke:-)
Det å tenke på maten og hvor mye jeg skal ha av alt, blir vanskelig. Har en gutt på 2 måneder som krever masse, og jeg har lite tid til annet.

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:42   #236
Ebbalilla
Medlem
 
Ebbalilla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Innlandet
Alder: 39
Innlegg: 124
Ebbalilla er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hallo alle sammen!

Jeg er "ny" her på forumet. Har sniktittet mange ganger da Er 25 år, mamma til ei jente på 2 år. Har ikke vært spes tjukk før i livet, men har en lei tendens til å trøste/kosespise. Og det er det, samt graviditet, som nok har gjort at jeg er der jeg er i dag. 95kg, skal ned i 70 og stabilisere meg på rundt 73-75.

Gikk på ketolyse en periode i fjor sommer, gikk ned 10 kg på 6 uker. Gikk så tilbake til helt vanlig karbohydratmat og holdt den vekten faktisk i over 8 mnd.
Så ble jeg meget syk, kronisk, og etter ny medisin la jeg alle kiloene på meg igjen

Nå har kroppen vendt seg til den nye medisinen, som ikke er så ny lenger, og jeg er klar igjen!

Begynte på mandag 12., og er allerede gått ned. Merker på kroppen at jeg er i gang igjen!

Til info er jeg dreven ketolysist Har lest boken perm til perm mange ganger. Jeg driver ikke med bakemix eller kunstig søtning eller sånne ting. Kun rent kjøtt/fisk og flere liter creme fraîche, hehe. Og salat da, så grønn som mulig!

__________________



Start: 12.04.10 Min Journal
Ebbalilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 13:39   #237
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg lurer på om jeg også kan få være med her? Jeg skal starte på mandag......skulle egentlig starte mandagen som var, men sprakk allerede i går kveld fordi kjøleskapet ikke inneholdt riktig mat

Jeg vil ned 15 kg, fikk sjokk da jeg satte i batterier på badevekta forrige uke - den viste 77,2 kg - min trivselsvekt er på ca 60....... Jeg vet at jeg ikke er spesielt stor i forhold til mange andre, men jeg virkelig hater kroppen min og sex-livet har vært fullstendig fraværende i over ett år nå Jeg klarer bare ikke at gubben tar på meg, og jeg blir kvalm av mitt eget speilbilde...... Da jeg var ung hadde jeg anorexi, og etter jeg kom over det (sånn i 20-årene) så har jeg alltid vært stabil på mellom 58 og 63 kg, og det har vært helt greit......

Men, jeg vet ikke helt åssen jeg skal klare dette, for vi har ikke drikkevann i krana (dårlig brønnvann) og jeg er egentlig ikke glad i vann heller - har levd på pepsi max og cola zero de siste ti årene..... Og så kan jeg ikke fordra smør, rømme, majones, cottage cheese, bønner, avocado osv, oljer har jeg heller aldri vært fan av, jeg tåler ikke fisk/skalldyr, sopp og nøtter....... Er bekymra for ikke å få i meg nok fett, som jeg har forstått er veldig viktig! Har snust på ketolyse i et par mnd, men først nå etter jeg satte batteri i badevekta har jeg bestemt meg for å virkelig prøve...... Har hatt tre mislykkede prøverørsforsøk og et mislykka fryseforsøk siden november 2008, og tror at hormonene der har mye skyld i at vekta har gått opp i stedet for ned, for tidligere i livet har jeg aldri lagt på meg uansett hva jeg har puttet inn i brødhullet Og har da stort sett levd på potetgull, sjokolade og pizza......

Er det håp for meg, tror dere?

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 14:36   #238
Karolinee
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 51
Karolinee er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Eg vil og vere med her! Eg e ei jente som fylle 20år seinare i år. Eg begynte på Ketolyse mandag ( 12,april) så er i dag på min tredje dag! Eg går og venta på pakke i posten der eg bla får ketolys stixa og eg gleda meg!

Ettert en tur på vekta fannt eg ut at no var det nok den viste heile 119 kg! og en bmi på 39. Kor mykje eg skal ned veit eg ikkje heilt enda, for eg tenke meir på størrelse enn vekt! I tillegg har eg begynt litt med trening, bla styrke trening, så det blir jo litt muskla av det

Eg må sei eg slite en smule med motivasjonen, men heldigvis har eg ei venninde med meg! Grunnen til at motivasjonen e litt laber e at eg føle det blir litt masse salat, og grønnsaker er ikkje min største favoritt! Men eg har bestemt meg for at ditta SKAL eg klare! Så i dag skal eg lage meg tacograteng, ei oppskrift som eg har funne her, og i tillegg skal eg bake knekkebrød

Karolinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 16:33   #239
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg stekte kjøttdeig her om kvelden, og hadde blomkål og brokkoligrateng ved siden av - gubben ble overraska over hvor godt det var

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 18:09   #240
Svadadama
Medlem
 
Svadadama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 93
Svadadama er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av monta88, her.

Ofesiell veie dag.. =) ned 2,3 kg , 15 cm mindre rundt magen, 6 cm mindre rundt hoftene, og 5 cm mindre rundt lårene.. vel jeg er STOR Fornøyd=) fortsetter det i denne farta kan dette bli gøy.. dama mi sa i går at hun så det veldig godt på meg allerede.. å bare det får opp motivasjonen.. hvordan går det med dere andre ??=)=)=)

Gratulerer! Kjempebra!

Jeg målte meg for noen uker siden, men rota bort tallene. Tror jeg må måle på nytt i morgen og så jeg har noen tall og gå ut ifra.

Svadadama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 18:12   #241
Svadadama
Medlem
 
Svadadama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 93
Svadadama er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg lurer på om jeg også kan få være med her? Jeg skal starte på mandag......skulle egentlig starte mandagen som var, men sprakk allerede i går kveld fordi kjøleskapet ikke inneholdt riktig mat

Jeg vil ned 15 kg, fikk sjokk da jeg satte i batterier på badevekta forrige uke - den viste 77,2 kg - min trivselsvekt er på ca 60....... Jeg vet at jeg ikke er spesielt stor i forhold til mange andre, men jeg virkelig hater kroppen min og sex-livet har vært fullstendig fraværende i over ett år nå Jeg klarer bare ikke at gubben tar på meg, og jeg blir kvalm av mitt eget speilbilde...... Da jeg var ung hadde jeg anorexi, og etter jeg kom over det (sånn i 20-årene) så har jeg alltid vært stabil på mellom 58 og 63 kg, og det har vært helt greit......

Men, jeg vet ikke helt åssen jeg skal klare dette, for vi har ikke drikkevann i krana (dårlig brønnvann) og jeg er egentlig ikke glad i vann heller - har levd på pepsi max og cola zero de siste ti årene..... Og så kan jeg ikke fordra smør, rømme, majones, cottage cheese, bønner, avocado osv, oljer har jeg heller aldri vært fan av, jeg tåler ikke fisk/skalldyr, sopp og nøtter....... Er bekymra for ikke å få i meg nok fett, som jeg har forstått er veldig viktig! Har snust på ketolyse i et par mnd, men først nå etter jeg satte batteri i badevekta har jeg bestemt meg for å virkelig prøve...... Har hatt tre mislykkede prøverørsforsøk og et mislykka fryseforsøk siden november 2008, og tror at hormonene der har mye skyld i at vekta har gått opp i stedet for ned, for tidligere i livet har jeg aldri lagt på meg uansett hva jeg har puttet inn i brødhullet Og har da stort sett levd på potetgull, sjokolade og pizza......

Er det håp for meg, tror dere?

Har du prøvd å gå ned i vekt på annen måte? For det finnes faktiske flere måter som fungerer. Og når det er så mye du ikke liker av det som man oftest spiser og drikker, så er kanskje det greit å prøve noe annet?

Men for all del, finnes mye igjen som du skal spise og, men det krever kanskje litt mer innsats for å finne oppskrifter o.l.

Svadadama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 18:34   #242
Iribjo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
Iribjo er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hei. jeg startet for ordentlig i dag, og vil gjerne være med her.



Sist redigert av Iribjo : 14-04-10 kl 18:39.
Iribjo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 18:44   #243
Iribjo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
Iribjo er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Karolinee, her.

Eg vil og vere med her! Eg e ei jente som fylle 20år seinare i år. Eg begynte på Ketolyse mandag ( 12,april) så er i dag på min tredje dag! Eg går og venta på pakke i posten der eg bla får ketolys stixa og eg gleda meg!

Ettert en tur på vekta fannt eg ut at no var det nok den viste heile 119 kg! og en bmi på 39. Kor mykje eg skal ned veit eg ikkje heilt enda, for eg tenke meir på størrelse enn vekt! I tillegg har eg begynt litt med trening, bla styrke trening, så det blir jo litt muskla av det

Eg må sei eg slite en smule med motivasjonen, men heldigvis har eg ei venninde med meg! Grunnen til at motivasjonen e litt laber e at eg føle det blir litt masse salat, og grønnsaker er ikkje min største favoritt! Men eg har bestemt meg for at ditta SKAL eg klare! Så i dag skal eg lage meg tacograteng, ei oppskrift som eg har funne her, og i tillegg skal eg bake knekkebrød

Hei. Det er flott at du trener også, men husk på at du skal ikke trene så hardt når du går på ketolysekuren.

Iribjo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 19:53   #244
Karolinee
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 51
Karolinee er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Iribjo, her.

Hei. Det er flott at du trener også, men husk på at du skal ikke trene så hardt når du går på ketolysekuren.

Om eg ikkje har forstått feil, så kan man trene er bare at man ikkje går ned like masse, for muskler veier meir enn fett.. men likevell blir en jo mindre i cm. Stemmer ikkje det? Eg kjem jaffal ikkje til å slutte treninga

Karolinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 19:57   #245
Cogitatio
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6
Cogitatio er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Har veiedag på onsdagene, og i dag gikk jeg ned 0,8 kilo. Skulle gjerne ønsket det var mer, men har vært syk hele uka med påfølgende null trim. Det er jo vektnedgang, og det er jo positivt Jeg håper på at neste veiing gir bedre resultat

__________________


Cogitatio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 20:29   #246
Iribjo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
Iribjo er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Karolinee, her.

Om eg ikkje har forstått feil, så kan man trene er bare at man ikkje går ned like masse, for muskler veier meir enn fett.. men likevell blir en jo mindre i cm. Stemmer ikkje det? Eg kjem jaffal ikkje til å slutte treninga

Neida du kan trene, men du skal ikke trene så hardt fordi kroppen ikke har energi til så hard trening. En 1/2 time med moderat trening for dag er det som blir anbefalt

Iribjo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 21:02   #247
lynmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 25
lynmamma er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Cogitatio, her.

Har veiedag på onsdagene, og i dag gikk jeg ned 0,8 kilo. Skulle gjerne ønsket det var mer, men har vært syk hele uka med påfølgende null trim. Det er jo vektnedgang, og det er jo positivt Jeg håper på at neste veiing gir bedre resultat


0,8 kg på en uke er jo fin-fin nedgang, gratulerer med den!

__________________
Min blogg

lynmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 23:38   #248
jcg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 8
jcg er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hei hei alle sammen!

Nå er det et par dager siden sist jeg var her inne, har lest igjennom alt nå og ser det er mange som har gått ned - så flott! Enn å kunne gå ned over 4 kg da.. WOW!! Gratulerer!!

Jeg har hatt influensaen fra helvete og ramlet litt av den siste uka.. ikke hatt særlig matlyst, det eneste hele måltidet jeg fikk i meg i helga (eneste jeg hadde lyst på) var fra Macdonalds.. Huff, skjemmes.. må skjerpe meg nå! Har også veid meg (det gjorde jeg ikke da jeg startet forrige tirsdag for jeg hadde ingen vekt) men tallet var ganske nedslående, vet jo sånn ca hva jeg har ligget på i det siste selv om jeg ikke har veid meg regelmessig.

Ønsker alle lykke til videre og velkommen til alle nye, håper dere får like stor nytte og glede av dette forumet som meg

__________________




jcg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 00:37   #249
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei
Wink

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av EyeShock, her.

Det funker det, vettu. Men i teorien burde mann balansere mettet fett og umettet fett. LEste jeg et sted. Men jeg gjør akkurat det samme ved måltider jeg vet det er litt fett i (2-3 spiseskjeer før jeg spiser). Du kan eventuellt bruke rapsolje som ikke smaker en dritt. De som ikke klarer olivenolje får brennende følelse i halsen hvis de ikke drikker vann rett etterpå. Tror det er noe gengreier for jeg får det ikke!

Hei.
Skjønner at det er viktig med fett, og jeg prøver å få i meg fett ved steking, drikker ca 2 kopper te med 1-2 ts cocosa oppi, hver dag. Og ellers litt fløte, CF, litt ost, olje på salat osv. Men jeg står fortsatt stille på vekta. Dvs en dag 1 kg opp, neste dag den samme kg ned. Men ikke videre. En dagsmeny ser ca slik ut:

Frokost omelett av 2 egg med 4 striper bacon, stekt i smør.
Lunsj: Litt forskjellig, men kan være litt grønnsaker, kokt laks, kylling, skinke. 1/2 avocado. 1 kopp te med 1-2 ts cocosa.
Middag: ca 200 gram kjøtt, fisk eller kylling, med enten salat av tillatte grønnsaker, med olivenolje/eller broccoli/blomkål, sopp, fløteskvett.
Kvelds: Sesamkjeks (oppskrift her inne) Ca 0,4 g karbo i en. Smør og litt Brieost. Kopp te med cocosa.
Det er ikke alltid jeg orker noe til kvelden. Drikker ca 3 liter vann hver dag. Bruker ikke kunstig søtning. Er veldig forsiktig med brøderstatninger, har kanskje spist det 6 ganger siden slutten av februar. Ligger på ca 15 g karbohydrater om dagen.
Hva gjør jeg feil? Har utslag på stiksen hver kveld. Trener 3-4 dager i uka, Zumba og på SPENST med diverse. Mange svarer at man bygger muskler, og at det er årsaken til at vekta står stille. Men nå gir jeg opp snart.
HJELP. Takker for alle svar.

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 00:46   #250
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei
Wink

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av EyeShock, her.

Det funker det, vettu. Men i teorien burde mann balansere mettet fett og umettet fett. LEste jeg et sted. Men jeg gjør akkurat det samme ved måltider jeg vet det er litt fett i (2-3 spiseskjeer før jeg spiser). Du kan eventuellt bruke rapsolje som ikke smaker en dritt. De som ikke klarer olivenolje får brennende følelse i halsen hvis de ikke drikker vann rett etterpå. Tror det er noe gengreier for jeg får det ikke!

Hei.
Skjønner at det er viktig med fett, og jeg prøver å få i meg fett ved steking, drikker ca 2 kopper te med 1-2 ts cocosa oppi, hver dag. Og ellers litt fløte, CF, litt ost, olje på salat osv. Men jeg står fortsatt stille på vekta. Dvs en dag 1 kg opp, neste dag den samme kg ned. Men ikke videre. En dagsmeny ser ca slik ut:

Frokost omelett av 2 egg med 4 striper bacon, stekt i smør.
Lunsj: Litt forskjellig, men kan være litt grønnsaker, kokt laks, kylling, skinke. 1/2 avocado. 1 kopp te med 1-2 ts cocosa.
Middag: ca 200 gram kjøtt, fisk eller kylling, med enten salat av tillatte grønnsaker, med olivenolje/eller broccoli/blomkål, sopp, fløteskvett.
Kvelds: Sesamkjeks (oppskrift her inne) Ca 0,4 g karbo i en. Smør og litt Brieost. Kopp te med cocosa.
Det er ikke alltid jeg orker noe til kvelden. Drikker ca 3 liter vann hver dag. Bruker ikke kunstig søtning. Er veldig forsiktig med brøderstatninger, har kanskje spist det 6 ganger siden slutten av februar. Ligger på ca 15 g karbohydrater om dagen.
Hva gjør jeg feil? Har utslag på stiksen hver kveld. Trener 3-4 dager i uka, Zumba og på SPENST med diverse. Mange svarer at man bygger muskler, og at det er årsaken til at vekta står stille. Men nå gir jeg opp snart.
HJELP. Takker for alle svar.

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
april, mat, meny, motivasjon, vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no