Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hyperparatyreodisme og ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-10, 01:20   #1
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Hyperparatyreodisme og ketose

Etter at jeg ble dårlig noen uker etter at jeg begynte på ketosen, endte jeg hos legen som konstanterte hyperparatyreodisme pga d-vitaminmangel.
Er det noen med erfaring/info som vet hvorfor ketosen plutselig gjorde meg syk/fremkalte symptomer?

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 01:38   #2
RaoulDuke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 30
RaoulDuke er på en erverdig vei

Sv: Hyperparatyreodisme og ketose

Tja, det blir bare gjetninger fra min side. Men omstillingen til ketose kan være ganske stressende for kroppen så mulig det har utløst noe som har ligget latent en stund.

RaoulDuke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 02:16   #3
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Hyperparatyreodisme og ketose

Opprinnelig lagt inn av RaoulDuke, her.

Tja, det blir bare gjetninger fra min side. Men omstillingen til ketose kan være ganske stressende for kroppen så mulig det har utløst noe som har ligget latent en stund.

Ja, det høres jo fornuftig ut. Jeg har hatt "utslag" av symptomene tidligere også fra tid til annen, men da har ikke legen funnet noe (eller ikke lett etter riktige ting). De symptomene jeg har hatt da har også vært ganske kraftig og funksjonshemmende, men jeg har virkelig aldri vært så dårlig som jeg ble under ketosen. Jeg er fremdeles sykemeldt og det virker som om det sitter "hardt" denne gangen.
Legen min ble veldig "sint" i den forstand en lege kan bli sint på pasienten, siden jeg ikke hatt tatt blodprøver og konsultert med henne før jeg startet. Jeg angrer mye på det nå.

Det jeg synes er absolutt mest trist er at jeg nå har gått opp igjen kiloene jeg gikk ned (i hvert fall halvparten) og det gjør meg ikke friskere akkurat. Så hvis noen har råd og tips til hva som kan funke i forhold til sykdommen og vektnedgang så er det bare å rope ut!

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose - ikke ketose IdaMarie Lavkarbo generelt 15 28-08-10 11:17
Ut av ketose? susanna Spørsmål og svar 1 16-06-06 10:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no