Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Profesjonell hjelp til måling av kropp og ytelse

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-07, 19:49   #1
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Profesjonell hjelp til måling av kropp og ytelse

Jeg tar en god del kosttilskudd pr. idag men ønsker å få profesjonell hjelp og støtte til å ta riktige undersøkelser for å avdekke de ulike nivåene. Ønsker å finne ut hva jeg trenger mer av og hva jeg kanskje bør kutte ned på.

Dietten jeg følger går en del over og forbi vanlig anbefalte doser av vitaminer, mineraler, m.m. så da blir det ekstra viktig å ha litt mer kontroll enn det jeg har idag.

Hvilket utstyr kan jeg kjøpe for å gjøre undersøkelser hjemme?

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 04:01   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Profesjonell hjelp til måling av kropp og ytelse

Ja tenk om det kunne vært noe vi kunne ha gjort hjemme på samme måte som diabetikerne måler blodsukkeret sitt.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 11:01   #3
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Profesjonell hjelp til måling av kropp og ytelse

Fint innspill. Å måle hva man har for lite/mye av og så handle ut fra det, må være en en meget riktig tanke, som alternativ til å pøse på med masse stoffer man egentlig ikke vet om man har for lite eller for mye av. Det sistnevnte kan også ofte være tilfellet. Jeg har tidligere et par ganger fått målt vitaminer / mineraler etc ved bodprøver (Kilden Helse) Men det er en omfattende og meget dyr test som sendes til holland og tar 10 uker! Har også hørt om hårmineralanalyse, men har ingen erfaring.

Jeg er redd at dette er en ganske komplisert oppgave som antakelig ikke er mulig å gjøre hjemme. Men jeg slutter meg til ditt ønske om å få frem ideer i dette forumet fra de som evt vet mer om å måle vitamin/mineral status.

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no