Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trenger litt hjelp - trening og spising

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-11, 11:53   #1
Monagh
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Buvika, Sør-Trøndelag
Innlegg: 70
Monagh er på en erverdig vei

Trenger litt hjelp - trening og spising

Har gått på lavkarbo i 2.5 uker nå og i går kveld var jeg på gruppetrening på treningssenteret for første gang. Spiste ca 2 timer før (1/2 boks cottage cheese med en dæsj fløte, en liten neve hakka valnøtt og ei lita ts Lerum jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker). Siden vi skulle ha sein middag i går så ble det enkelt på ettermiddagen. Det jeg trena var noe som kalles dance-mix, med høy intensitet. Men så... 30 minutter uti treninga gikk jeg rett i kjellern. Beina var som bly og jeg ble svimmel så det holdt. Må legge til at jeg på den tiden pøste på med 1/2 liter vann.

Jeg gjorde meg en nyttig erfaring - før treninga må jeg ha i meg noe mer... forslag noen?? Hva har man i seg før trening for å holde med høy intensitet og hvor lenge før bør man ha det i seg??

__________________


Monagh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 11:56   #2
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Trenger litt hjelp - trening og spising

trening kan føles tyngre på lavkarbo den første tiden, men å spise et ordentlig måltid som middag ca 2 timer før kanskje også være greit. Men selv så syns jeg treningen var tung de første 3 ukene, men etter det fikk jeg bedre energi på trening.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:21   #3
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Trenger litt hjelp - trening og spising

spis animalsk fett. kjøtt er det beste før trening. f.eks svinekotelett eller biff cottage cheese er ikke optimalt. dette er mer som en kveldskos snacks. spis skikkelige måltider, da merke du at du har energi. altfor dårlig å si av folk at de har for lite energi til å trene. spis skikkelig da!

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:23   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt hjelp - trening og spising

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

altfor dårlig å si av folk at de har for lite energi til å trene. spis skikkelig da!

Hva mener du her?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:02   #5
RaoulDuke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 30
RaoulDuke er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp - trening og spising

Jeg bruker Skaldemans kjøttkaker som trening/tur mat. Greie å ha med seg og inneholder mye næring.

RaoulDuke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 01:50   #6
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Trenger litt hjelp - trening og spising

Vet du hva, jeg hadde akkurat det samme problemet i begynnelsen! Pleide å dra på 60-minutters spinningklasser, men etter en halvtimes tid var jeg helt ødelagt. Cocosa reddet meg! I tillegg til å spise normalt og nok resten av dagen så heiv jeg i meg en stor ss med Cocosa rett før trening. Det var det første tipset jeg fikk, og det fungerte helt utmerket. I ettertid har jeg lært at det tar ca 30 minutter før Cocosa blir tatt opp og behandlet av leveren, så det virker ganske logisk nå da jeg har lært mer.

I tillegg vil jeg gjerne trøste deg og si at det går over! Jo flinkere kroppen din blir til å omdanne fett og forbruke ketoner, jo raskere går det - og da vil du ikke få den følelsen av å ramle helt ned i kjelleren, heller. Men i begynnelsen er Cocosa definitivt verdt å forsøke!

Edit: jeg ser jo nå at jeg tok utgangspunkt i at du holder på med ketolysekuren, noe du ikke gjør. Så blås i det jeg nevnte om ketoner Likevel vil det jo være sånn at jo flinkere kroppen din blir til å forbrenne riktig av fettreservene sine, jo raskere går det. Cocosa er likevel verdt et forsøk, det er ganske mange som har blitt redda av den

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 09:04   #7
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Trenger litt hjelp - trening og spising

Opprinnelig lagt inn av Monagh, her.

Har gått på lavkarbo i 2.5 uker nå og i går kveld var jeg på gruppetrening på treningssenteret for første gang. Spiste ca 2 timer før (1/2 boks cottage cheese med en dæsj fløte, en liten neve hakka valnøtt og ei lita ts Lerum jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker). Siden vi skulle ha sein middag i går så ble det enkelt på ettermiddagen. Det jeg trena var noe som kalles dance-mix, med høy intensitet. Men så... 30 minutter uti treninga gikk jeg rett i kjellern. Beina var som bly og jeg ble svimmel så det holdt. Må legge til at jeg på den tiden pøste på med 1/2 liter vann.

Jeg gjorde meg en nyttig erfaring - før treninga må jeg ha i meg noe mer... forslag noen?? Hva har man i seg før trening for å holde med høy intensitet og hvor lenge før bør man ha det i seg??

IKKE TREN! Det kan ikke sies ofte nok. De første 3-4 ukene på lavkarbo skal den eneste treningen være rolige spaserturer, fordi overgang fra sukkerforbrenning til fettforbrenning, er veldig stressende for kroppen. Det er et signal når kroppen blir som bly at den er overstresset og eier ikke energi fordi den strever fortsatt med å lage nok enzymer for å spalte fett. Det er SVÆRT VIKTIG at man tar dette alvorlig.
Når man vel er kommet i gang med fettforbrenning, er det imidlertidig ingenting i veien for å trene, men vent gjerne ytterligere 4 uker til, før du trykker til med høy intensitet over tid. 10 - 15 minutter gjør ingenting, men ikke press for mye. Når det er gått rundt 8 uker, kan du bare kjøre på som før. Det kan være greit å vite at du trenger ikke å spise noe for å trene - alt skal tas fra fett, ikke sukker, og det lille sukkeret som trenges, finnes lagret i lever og muskler fra før av. Men for å trene kroppen til å brenne fett, er det lurt i begynnelsen å ligge på rundt 20 gram, for å fortelle den at den kun tar energien fra fett. Ikke vær redd - fett er et bedre brennstoff en sukker, kanske spesielt på høy intensitet, uansett hva olympiatoppens "eksperter" forteller deg.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 21:53   #8
maggiBe
Medlem
 
maggiBe sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 266
maggiBe er ny på veien

Sv: Trenger litt hjelp - trening og spising

oi, her var det mye vettugd å lese, jeg er strikt på øavkarbo til mandagen, så da blir det jammen ikke mye trening på meg i sommer. Tar sommerferie

__________________
Min Journal
maggiBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose - lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Trenger litt hjelp jeg ... Lil G Ketolysekuren 3 09-09-09 15:19
Trenger litt hjelp ... andersendaniela Lavkarbo generelt 2 09-09-09 09:31
Trenger litt hjelp nå Nevrotica Ketolysekuren 5 09-05-09 14:14
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no