Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Konfektkake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-12, 19:12   #1
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien
Talking

Konfektkake

En høykarbokake jeg fikk oppskrift på av en god nabo er blitt til en perfekt lavkarbokake

Sjokoladekonfektkake

100 g 86 % sjokolade
100 g kokesjokolade fra sukkerfritt
250 g smør
Søtning:
Sukrin 40g, Splenda 3 ss, Flytende natreen 15 dr (smak deg frem)
7 medium egg

Sett ovnen på 175 grader. Smør en 24 form med smelta smør og strø med sukrinsukker
Smelt sjokolade, smør og søtning på svak varme under konstant røring. Avkjøl litt, rør inn eggeplommer.
Pisk eggehviter stive og bland de forsiktig inn i sjokoladeblandingen.

Ha 3/4 del av røra i forma. Stek på 175 grader i 30 min i nedre del av ovnen. Avkjøl minst 30 min. til den faller litt sammen. Hell resten av røra over som topping. Sett kaldt ca 12 timer og NYYYT

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 19:40   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: konfektkake

Ååååååååååååååååååååååå........................... ......

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 19:46   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: konfektkake

Jeg må spørre om noe jeg, så jeg ikke driter meg ut

Bruker du usalta smør eller vanlig meierismør ?
Har ikke kokesjokoladen fra sukkerfritt, men mener å huske at den er ganske lik 86 % på smak. Stemmer det ?
Jeg må finne et annet alternativ til den kokesjokoladen, tåler ikke maltitiol

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 19:49   #4
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: konfektkake

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg må spørre om noe jeg, så jeg ikke driter meg ut

Bruker du usalta smør eller vanlig meierismør ?
Har ikke kokesjokoladen fra sukkerfritt, men mener å huske at den er ganske lik 86 % på smak. Stemmer det ?
Jeg må finne et annet alternativ til den kokesjokoladen, tåler ikke maltitiol

Hei.
Jeg bruker vanlig smør. Du kan helt sikkert erstatte sjokoladen med 86% eller 70%. Jeg ville kanskje tatt en blanding. Lykke til

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 19:50   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: konfektkake

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Hei.
Jeg bruker vanlig smør. Du kan helt sikkert erstatte sjokoladen med 86% eller 70%. Jeg ville kanskje tatt en blanding. Lykke til

Flott - tusen takk

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 20:12   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: konfektkake

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg må spørre om noe jeg, så jeg ikke driter meg ut

Bruker du usalta smør eller vanlig meierismør ?
Har ikke kokesjokoladen fra sukkerfritt, men mener å huske at den er ganske lik 86 % på smak. Stemmer det ?
Jeg må finne et annet alternativ til den kokesjokoladen, tåler ikke maltitiol

Til sjokolade har jeg en fast regel, alltid salta smør, og gjerne en liten klype til med salt. Salt gjør at sjokoladen smaker enda mere i følge eksperter, og jeg synes det stemmer.

Jeg synes det er stor forskjell på freia sin 86% sjokolade og sukkerfritt sin, freia er ikke superduper kvalitet, men langt over sukkerfritt i smak.

Ta det du har i skapet, jeg vet det funker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 20:30   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: konfektkake

Salt (og chili) + sjokolade = Yummi
Bruker bestanding vanlig meierismør når jeg baker, hvis oppskriften ikke sier usaltet, men av og til blir jeg usikker
Jepp, sjokolade har vi gjemt i skuffen, både 86 %, 70 % og mørk tagatosesjokolade, så da blir det konfektkake på gjestene på den laange fredagen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 23:14   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Konfektkake

Det må være nydelig kake, elsker konfektkake Tusen takk for oppskrift

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 00:15   #9
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Konfektkake

Man kan sikkert bruke forskjellig søtning i denne, i orginaloppskrifta skal det være 225 g sukker. Man må bare smake seg frem.

Har lyst til å prøve med tagatose, hvis noen prøver det så si fra hvordan det smakte

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 08:22   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Konfektkake

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Man kan sikkert bruke forskjellig søtning i denne, i orginaloppskrifta skal det være 225 g sukker. Man må bare smake seg frem.

Har lyst til å prøve med tagatose, hvis noen prøver det så si fra hvordan det smakte

Jeg har oppskrift på en lignende kake og tagatesse fungerer veldig bra. Men man bør ikke steke den på for høy temperatur, ellers brenner den seg. Det står 160 g på esken med tagatesse, så jeg gjorde det her en dag, og kaka ble veldig bra.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 12:08   #11
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Konfektkake

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har oppskrift på en lignende kake og tagatesse fungerer veldig bra. Men man bør ikke steke den på for høy temperatur, ellers brenner den seg. Det står 160 g på esken med tagatesse, så jeg gjorde det her en dag, og kaka ble veldig bra.

Så Mariann hadde stekt muffins med tagatose på 180 grader, det gikk greit

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Konfektkake med karamellkrem og peanøtter Lisbeth Kake/dessert og snacks 0 14-01-11 21:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no