Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketostix

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-12, 13:37   #1
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Ketostix

Jada, om jeg søker her inne finner jeg sikkert svar en plass mellom alle trådene som er tagget ketostix...

MEN orker ikke leite, håper noen kan gi meg et kjapt svar på denne

Når er best tidspunkt for å måle ketoner i urin?

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 13:52   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: ketostix

på kvelden, et par timer etter siste måltid

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 15:18   #3
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: ketostix

Opprinnelig lagt inn av <a class="inlineAdmedialink" href="#">Gerd</a>, her.

på kvelden, et par timer etter siste måltid

Takk Gerd!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 13:02   #4
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: ketostix

når det er negativt utslag på stixen, vil den da forbli hvit( slik den er i utgangspungtet)eller vil den få farge( svak beige, som vist på fargeindikator på boksen) ?

Jeg har spist under 20g karbo i 1 uke nå, og stixen endrer seg fra hvit til beige. men er altså usikker avlesinga av denne,,

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 13:15   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: ketostix

Kan ikke det indikere at du bruker (opp) de ketonene du lager?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 13:20   #6
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: ketostix

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kan ikke det indikere at du bruker (opp) de ketonene du lager?

jo, det kan hende.

men spørsmålet er i grunnen at fargen på stixen ligner mest den i fargeindikatorfeltet som forteller at jeg tester negativt for ketoner. atså den beige fargen.
Samtidig leser jeg rundt om kring her at så lenge stixen får farge , så er det ketoner der.og farge skifter den jo. den går fra å være hvit til å bli lys beige.

så jeg er litt forvirret over avlesingen av resultatet :/ forstår du spørsmålet mitt?

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 13:43   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: ketostix

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

jo, det kan hende.

men spørsmålet er i grunnen at fargen på stixen ligner mest den i fargeindikatorfeltet som forteller at jeg tester negativt for ketoner. atså den beige fargen.
Samtidig leser jeg rundt om kring her at så lenge stixen får farge , så er det ketoner der.og farge skifter den jo. den går fra å være hvit til å bli lys beige.

så jeg er litt forvirret over avlesingen av resultatet :/ forstår du spørsmålet mitt?

Jo, jeg forstår, men med NULL erfaring på sticks vil jeg ikke svare på det.,.. Jeg bare husker dette fra Jimmy Moore:
http://livinlavidalowcarb.com/blog/j...day-1-30/14409 om at ketoner i urin og ketose ikke nødvendigvis fungerer likt.

Og... husk at proteiner også omdannes til glukose (om jeg husker riktig) dersom det ikke er så mye karbohydrater i kosten at behovet dekkes den veien.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 14:40   #8
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: ketostix

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jo, jeg forstår, men med NULL erfaring på sticks vil jeg ikke svare på det.,.. Jeg bare husker dette fra Jimmy Moore:
http://livinlavidalowcarb.com/blog/j...day-1-30/14409 om at ketoner i urin og ketose ikke nødvendigvis fungerer likt.

Og... husk at proteiner også omdannes til glukose (om jeg husker riktig) dersom det ikke er så mye karbohydrater i kosten at behovet dekkes den veien.

jo, kroppen kan lage glukose av proteiner. noe jeg får i meg mye av pga mye kjøttspising.
Samtidig trener jeg mye så det er fullt mulig kroppen min "bruker " opp ketonene, som du sier

Skal sjekke linken.

takk for at du tar deg tid!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 15:56   #9
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: ketostix

hmmm...pussig dette med proteiner
jeg får i meg iallefall det dobbelte av min kroppsvekt, og jeg vil tro det kan være grunnen til manglende utslag på ketostix. og kanskje også min konstante sug etter mat.
Proteiner fører jo til økt insulinutskillense, som fører til høyere blodsukker, som fører til sultfølelse...
Siden protein kan omdannes til glukose i kroppen,, kan det vel hindre at det dannes ketoner(fordi kroppen for nok drivstoff av glukosen)

interessant...


http://paleohacks.com/questions/1100...#axzz20VW0Ijfu

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 16:00   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: ketostix

Det skal visstnok være forskjell på hvor "gode" vi er til å danne glukose av proteiner.... Og melkeprotein skal være spesielt "lett" å omdanne - derav høyere insulineffekt av melkemat enn laktosen tilsier. Dette har jeg iallfall lest om, men om det er konsensus om at det "er" sånn, eller om det er teorier vet jeg ikke...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 17:30   #11
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ketostix

Et VELDIG godt råd er: Ta en saks, kutt opp stixen og spyl dem ned i dass. Deretter kjøper du dem ALDRI mer - med mindre du har diabetes 1.
Stixen din sier KUN hvor mye ketoner du har i urinen - tro meg - du kan ha svart stix og øke i vekte som bare rakkern. Om du er ei lita jente på 50 kg og spiser 5000 kcal om dagen, og si.. 4000 av dem kommer fra fett, så vil du øke i vekt, men ha massevis av ketoner i urinen. På samme måte kan du spise høykarbo, men ha ketoner i mengder alikevel, om du steker maten i Cocosa for eksempel. Mellomlange og korte mettede fettsyrer går rett til lever og blir brutt ned til ketoner i løpet av 30 minutter etter et måltid.

Ingen utslag på stixen? Betyr kun at stixen er hvit, men du kan likevel rase ned i vekt, du bruker bare opp ketonene som energi, dette gjelder spesielt hvis du er i veldig energiunderskudd. Jeg lå på 90 % energi fra fett, løp 15 km pr dag, og stixen var hvit som snø, selv om jeg gikk ned i vekt.

Skal du ned i vekt, så er det lurt å kutte ut all stress, det gjelder også tankene om du er i ketose eller ei. Har liten betydning. Skal du ned i vekt, så er det èn ting som gjelder: Energiunderskudd, og helst uten å være sulten. På lavkarbo er det null problem - om du gjør det riktig. Mat - ikke erstatninger.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 17:58   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketostix

Signerer BitTorres, kast stixene, de sier kun om hva som skjer i urinen.

Jeg har forøvrig spist strik etter Sten Sture Skaldeman( kun kjøtt, smør og noen grønne dusker) og enda ikke fått utslag og gått ned over en kg i uka.

Sluttet temmelig fort med den unødvendigheten gitt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 00:11   #13
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Et VELDIG godt råd er: Ta en saks, kutt opp stixen og spyl dem ned i dass. Deretter kjøper du dem ALDRI mer - med mindre du har <a class="inlineAdmedialink" href="#">diabetes</a> 1.
Stixen din sier KUN hvor mye ketoner du har i urinen - tro meg - du kan ha svart stix og øke i vekte som bare rakkern. Om du er ei lita jente på 50 kg og spiser 5000 kcal om dagen, og si.. 4000 av dem kommer fra fett, så vil du øke i vekt, men ha massevis av ketoner i urinen. På samme måte kan du spise høykarbo, men ha ketoner i mengder alikevel, om du steker maten i Cocosa for eksempel. Mellomlange og korte mettede fettsyrer går rett til lever og blir brutt ned til ketoner i løpet av 30 minutter etter et måltid.

Ingen utslag på stixen? Betyr kun at stixen er hvit, men du kan likevel rase ned i vekt, du bruker bare opp ketonene som energi, dette gjelder spesielt hvis du er i veldig energiunderskudd. Jeg lå på 90 % energi fra fett, løp 15 km pr dag, og stixen var hvit som snø, selv om jeg gikk ned i vekt.

Skal du ned i vekt, så er det lurt å kutte ut all <a class="inlineAdmedialink" href="#">stress</a>, det gjelder også tankene om du er i ketose eller ei. Har liten betydning. Skal du ned i vekt, så er det èn ting som gjelder: Energiunderskudd, og helst uten å være sulten. På lavkarbo er det null problem - om du gjør det riktig. Mat - ikke erstatninger.

høres fornuftig ut

Hvordan vet jeg at jeg er i energiunderskudd?

Jeg er 168 høy, 68kg, trener tung styrke 3xuka, motbakketurer(fjellturer) 1-3xuka. iog ellers rolig turer med hund 1t daglig.

Spiser nå i snitt 2870 kcal. har gjordt det de siste par mnd.

Ønsker meg ned til 66kg. men det er ikke et must, bare vert morro og sett om kroppen vil dit, og det er en behagelig vekt for meg

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 10:59   #14
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

høres fornuftig ut

Hvordan vet jeg at jeg er i energiunderskudd?

Jeg er 168 høy, 68kg, trener tung styrke 3xuka, motbakketurer(fjellturer) 1-3xuka. iog ellers rolig turer med hund 1t daglig.

Spiser nå i snitt 2870 kcal. har gjordt det de siste par mnd.

Ønsker meg ned til 66kg. men det er ikke et must, bare vert morro og sett om kroppen vil dit, og det er en behagelig vekt for meg

Det finnes flere kalulatorer på nettet. Du kan også legge inn aktivitetsnivå, vekt, alder osv på diett.no, så får du det opp. Hvis du vil regne selv kan du følge WHO's formel for å finne ut hvor mye du forbrenner(for folk med normalt aktivitetsnivå). Deretter kan du legge til det du evt trener ekstra :
Kvinner:
18-30 år = 19,44 x kroppsvekt i kg + 636
31-60 år = 10,80 x kroppsvekt i kg + 1104
over 60 år = 11,76 x kroppsvekt i kg + 859
Menn:
18-30 år = 19,68 x kroppsvekt i kg + 902
31-60 år = 15,12 x kroppsvekt i kg + 1140

Du kan lese litt her om energiunderskudd og hvorfor det ikke hjelper å kutte kalorier ukritisk

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 16:32   #15
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Re: Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

høres fornuftig ut

Hvordan vet jeg at jeg er i energiunderskudd?

Jeg er 168 høy, 68kg, trener tung styrke 3xuka, motbakketurer(fjellturer) 1-3xuka. iog ellers rolig turer med hund 1t daglig.

Spiser nå i snitt 2870 kcal. har gjordt det de siste par mnd.

Ønsker meg ned til 66kg. men det er ikke et must, bare vert morro og sett om kroppen vil dit, og det er en behagelig vekt for meg

Jeg kan jo si at jeg er rundt 84 kg slank, trener 4-5 dager i uken, og bør ligge på 2700 kcal for å vedlikeholde vekta mi. Tippper din vedlikehold ligger rundt 2200 et sted. Ellers så er den vekt kalkulatoren som kom over her en god pekepinn. Du merker raskt om du er i underskudd, for du vil bli raskere sulten, og kanskje oppdage et par uvanlige ting som du ikke har hatt før. Mye mer tanker rundt god mat osv . Jo mer underskudd, jo oftere kommer tankene på mat. Her om dagen løp jeg bort 1600 kcal, og om du da plusser på at mitt vedlikehold ligger på 2700, så ser du raskt at jeg burde fått i meg over 4000 kcal den dagen. Men jeg fikk bare i meg 1600, så jeg ble raskt sulten dagen etterpå - men det er bare å spise det man har bestemt seg for, ingen forhandlinger tillatt. Med andre ord, skal man ned, så må noen av oss ha disiplin, uanett diett. Jeg er en av dem.
Trener du tungt, bør du ligge godt oppe på proteinsiden, slik at du får nyttiggjort deg treningen.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 13:31   #16
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Jeg kan jo si at jeg er rundt 84 kg slank, trener 4-5 dager i uken, og bør ligge på 2700 kcal for å vedlikeholde vekta mi. Tippper din vedlikehold ligger rundt 2200 et sted. Ellers så er den vekt kalkulatoren som kom over her en god pekepinn. Du merker raskt om du er i underskudd, for du vil bli raskere sulten, og kanskje oppdage et par uvanlige ting som du ikke har hatt før. Mye mer tanker rundt god mat osv . Jo mer underskudd, jo oftere kommer tankene på mat. Her om dagen løp jeg bort 1600 kcal, og om du da plusser på at mitt vedlikehold ligger på 2700, så ser du raskt at jeg burde fått i meg over 4000 kcal den dagen. Men jeg fikk bare i meg 1600, så jeg ble raskt sulten dagen etterpå - men det er bare å spise det man har bestemt seg for, ingen forhandlinger tillatt. Med andre ord, skal man ned, så må noen av oss ha disiplin, uanett diett. Jeg er en av dem.
Trener du tungt, bør du ligge godt oppe på proteinsiden, slik at du får nyttiggjort deg treningen.

Beklager sent svar

Takk for at du deler din erfaring!

Skal forsøke å ligge rundt 2200kcal et par uker og se om det løsner. Jeg tror jeg spiser litt for mye kcal igrunnen

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 08:44   #17
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Beklager sent svar

Takk for at du deler din erfaring!

Skal forsøke å ligge rundt 2200kcal et par uker og se om det løsner. Jeg tror jeg spiser litt for mye kcal igrunnen

Bare litt nyskjerrig , du veier 68 kg, og føler at 66 kg er en behaglig vekt for deg..Merker du 2 kg såpass godt? Bare tenk på at om du trener tung styrke 3 ganger i uka, så kan du ha begynt å bygge såpass muskler at vekta går opp..?

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 00:15   #18
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Bare litt nyskjerrig , du veier 68 kg, og føler at 66 kg er en behaglig vekt for deg..Merker du 2 kg såpass godt? Bare tenk på at om du trener tung styrke 3 ganger i uka, så kan du ha begynt å bygge såpass muskler at vekta går opp..?

Jo , det kan hende det faktisk
Kjenner litt på dette...ikke sikkert jeg bryr meg om stort annet en aldri å komme over 70kg igjen.

Jeg har i allefall fått definert 4pack og større skuldre, samt økt litt i magemål. sikkert økt i muskler

Er litt lett å glemme dette at man er vandt til å ville at vektnåla skal peke en vei ( nedover)

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketostix frk_johansen Ketolysekuren 4 04-02-11 18:25
Ang ketostix vimseguri Spørsmål og svar 5 07-11-10 22:50
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 12:14
Ketostix Christine123 Ketolysekuren 3 10-03-08 12:57
Ketostix polvott Spørsmål og svar 11 29-05-06 20:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no