Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-11, 08:39   #1
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Jeg veide 96,2 forgje lørdag.. hele uken har jeg levd på ketolyse-kuren, og kjøpte keto-stix torsdag så jeg vet jeg har vært i ketose siden da, men sikkert før.

Jeg veide i går 93,2 kg... og i dag veide jeg 94,4??

Jeg drakk kanskje ett halvt glass med fanta i går kveld.. men før det spiste jeg spekemat (pæreskinke) og drakk sikkert 10 glass med vann.

Det er bare vann ikke sant?? jeg har ikke LAGT på meg 1,2 kg siden i går tidlig??
Det her forsvinner igjen uten at jeg trenger å spise mye mindre?

jeg vet at det halve glasset med fanta ikke var lurt, men jeg var altså så tørst, og jeg orket ikke mer vann.. og den fantaen fristet så fælt.
Samboeren min hadde handlet og glemt min Cola zero.

Sånne ting som det her gjør at jeg mister motivasjonen... at jeg syntes kostholdsendring er så bedritent vanskelig, jeg er så utålmodig at 1,2 kg opp nesten tar knekken på meg..

Råd?

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 08:42   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen...

Såklart du ikke har lagt på deg 1.2 kilo fett siden i går. Hvor skulle de ha kommet ifra? Start dagen i dag med en skikkelig feit frokost som holder dem mett lenge, drikk masse vann og kanskje gå deg en rolig tur, så er nok stortsett alt borte igjen i morgen

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 09:00   #3
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Hvis vekta påvirker humøret ditt så voldsomt syns jeg du skal gi den timeout for en periode. Man legger ikke på seg over en kilo fett over natta. Du kan ha vært dehydrert i går og du kan samle vann i dag - eller begge deler.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 09:40   #4
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Jeg veide 96,2 forgje lørdag.. hele uken har jeg levd på ketolyse-kuren, og kjøpte keto-stix torsdag så jeg vet jeg har vært i ketose siden da, men sikkert før.

Jeg veide i går 93,2 kg... og i dag veide jeg 94,4??

Jeg drakk kanskje ett halvt glass med fanta i går kveld.. men før det spiste jeg spekemat (pæreskinke) og drakk sikkert 10 glass med vann.

Det er bare vann ikke sant?? jeg har ikke LAGT på meg 1,2 kg siden i går tidlig??
Det her forsvinner igjen uten at jeg trenger å spise mye mindre?

jeg vet at det halve glasset med fanta ikke var lurt, men jeg var altså så tørst, og jeg orket ikke mer vann.. og den fantaen fristet så fælt.
Samboeren min hadde handlet og glemt min Cola zero.

Sånne ting som det her gjør at jeg mister motivasjonen... at jeg syntes kostholdsendring er så bedritent vanskelig, jeg er så utålmodig at 1,2 kg opp nesten tar knekken på meg..

Råd?

Du har gått ned 3 kg på ei uke (lørdag til lørdag). Jeg ville venta til neste lørdag med å veie meg igjen... Selv da trenger det ikke bli nedgang, men lørdagen etter der igjen. Ha fokus 14 dager fremover og ikke vei deg hver dag. Jeg gjorde det sjøl en periode, men da var jeg også fast bestemt på å ikke la evt. oppgang forstyrre hovedfokus noe frem i tid.

Lykke til. Dette går bra !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 10:14   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Jepp - det er bare vann!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 10:17   #6
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Hva spiser du da, og hvor mye?
Du sier du tenker på å spise mindre. Det er ikke sikkert at det er problemet, kanskje du spiser for lite, og for lite fett. Fettfobien kan sitte i en god stund. Jeg spiste for lite og for lite fett. Da jeg økte på med fett, skjedde det ting.

Og nei, du har ikke lagt på deg en kilo fett over natta.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 10:40   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Spekemat inneholder mye salt. Derfor ble du så tørst også. Alt dette oveerskudds-saltet og vannet er ikke ute av kroppen ennå kanskje, men drikker du masse vil kroppen kunne utvanne saltmengden i kroppen ytterligere, til det blir normalt igjen. Kaliumrik mat hjelper også (grønnsaker).

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 11:43   #8
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Nei jeg spiser ikke mye, spiser 3 måltider om dagen ca og da hovedsaklig grønnsaker, egg, kjøtt og fløte.
Panikken har roet seg litt.. Og jeg klarer ikke la vekten stå, er helt avhengig av den for å ha litt kontroll på hv jeg tåler og ikke.
Får drikke mye vann idag og håpe det kommer ut igjen... :-)

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 12:27   #9
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Nei jeg spiser ikke mye, spiser 3 måltider om dagen ca og da hovedsaklig grønnsaker, egg, kjøtt og fløte.
Panikken har roet seg litt.. Og jeg klarer ikke la vekten stå, er helt avhengig av den for å ha litt kontroll på hv jeg tåler og ikke.
Får drikke mye vann idag og håpe det kommer ut igjen... :-)

Jeg tror ikke hva du tåler/ikke tåler syns på vekta sånn helt umiddelbart. For meg er det inntak over tid. Jeg har også veid meg hver dag til tider, men det kan bli unødig stressende, slilk du selv fremstiller en kg oppgang fra en dag til neste.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 13:43   #10
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Nei jeg spiser ikke mye, spiser 3 måltider om dagen ca og da hovedsaklig grønnsaker, egg, kjøtt og fløte.
Panikken har roet seg litt.. Og jeg klarer ikke la vekten stå, er helt avhengig av den for å ha litt kontroll på hv jeg tåler og ikke.
Får drikke mye vann idag og håpe det kommer ut igjen... :-)

Spiser du deg mett da? Og jeg holder fast ved at du sannsynligvis burde spise mer fett. Det er fettet som skal hjelpe deg å forbrenne fett.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 13:46   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Spiser du deg mett da? Og jeg holder fast ved at du sannsynligvis burde spise mer fett. Det er fettet som skal hjelpe deg å forbrenne fett.

Det samme tenker jeg! Hva med noen dager Atkins induksjon eller litt streng Skaldeman? Bare for å få igang kroppen?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:41   #12
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Min vekt kan også variere sånn fra dag til dag. Derfor prøver jeg å holde meg til å veie en gang i uken så jeg slipper sånne ubehagelige overraskelser fra dag til dag

Du har jo gjort en KJEMPEJOBB!! Mista hele 3 kg på en uke!!! Hurra for deg, det er jo supert resultat på bare en liten uke!

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:51   #13
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Det samme tenker jeg! Hva med noen dager Atkins induksjon eller litt streng Skaldeman? Bare for å få igang kroppen?

TS har gått ned 3 kg på en uke (også litt opp ved veiing neste dag). Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal kjøre strengere foreløpig ? Kroppen er da vitterlig godt i gang.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 23:43   #14
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

TS har gått ned 3 kg på en uke (også litt opp ved veiing neste dag). Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal kjøre strengere foreløpig ? Kroppen er da vitterlig godt i gang.

Signerer, en uke er da ingen ting.. Kroppen er i gang den, gi deg selv litt tid Du skriver jo ingenting om hva du normalt spiser heller, så synes ikke at du skal gjøre noe annerledes før du har gått ordentlig igjennom hva det er du spiser og sett på prosentfordelingen på maten =)

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 09:15   #15
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Jeg spiser etter ketolyse-kuren, kan jo feks ta for meg dagen i går.

1. måltid; 1 hjemmebakt knekkebrød med philadelfia
2. måltid: Eggerøre m fløte og 100 gram bacon, meierismør ved siden av.
Da var jeg mett til i dag tidlig..

Jeg testet klart mørkt på utslag på stix i går kveld.

Saken er at jeg ikke skjønner hvordan jeg kan være i ketose, forbrenne fett... og legg på meg?
Vannvariasjon skjønner jeg.. men nå er det morgen nr 2 etter inntak av spekemat, og den er jo ikke vekk igjen..

Folk er forskjellige, noen kan veie seg en gang i uken, i måneden eller hver dag.. jeg veier meg hver dag, på den måten fungerer det for meg!
Jeg vet veldig godt at vekten kan svinge over ett par dager, men jeg opplevde dette som helt usannsynlig siden jeg vet jeg er i ketose - og jeg vet at jeg har vært kjempe flink med maten.

100-200-300 gram er en ting.. 1,2 kg er noe annet.

200 gram ned igjen fra i går, og 1 kg fra bunn-notering.
Fortsatt like irritert over det, jeg har såpass mange kg å få bort enda at jeg tenker at når jeg "ofrer" så mye for å gå ned og det faktisk bare hopper frem og tilbake, så står jeg i fare for å sprekke..jeg ender opp med å tenke at det ikke fungerer, siden jeg går opp så mye på 1 døgn uten å ha gjort så mye galt kostmessig, OG siden jeg var i ketose.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 09:17   #16
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Vekten kan variere mye fra en dag til en annen, det gjør min også, så det beste er vel å kun veie seg en dag i uken.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 09:20   #17
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Ja jeg vet at det er BEST... men det fungerer ikke for meg.

Det er mange mange her inne som veier seg daglig, ikke bare jeg..
Det fungerer for meg.

Om det er ensbetydende med at jeg ikke kan skrive ett type innlegg som dette, så kan jeg godt slette det... oppgang er like fordømt frustrerende om man veier seg en dag i uken, eller daglig.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 09:26   #18
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

For det første syns jeg det ser ut som du spiser veldig lite mat?

For det andre kan du ha vært dehydrert den første gangen du veide deg og den viste så lite.

For det tredje så kan det ta flere dager før vannvekta forsvinner, spesielt hvis det er varmt og lummert i lufta ellers (vet ikke hvor du bor, men her i Oslo har det vært lummert, og da samler i hvert fall jeg vann som en svamp), og det kan jo også variere etter hvor du er i syklusen.

For det fjerde så har du faktisk gått ned nesten 2 kilo på en uke og du har gått ned over 30 kilo tilsammen, og det er veldig veldig bra!

Slapp av og prøv å drite i den der kiloen. Hvor mye har det egentlig å si i den store sammenhengen? Du gjør alt riktig, og du går ned i vekt, ikke bare litt men mye. Det er helt naturlig å ha slike variasjoner, og stress er en partystopper.

Og ikke sprekk! Vil du at de 2 kiloene du faktisk har gått ned den siste uken skal være helt bortkastet, for ikke å snakke om de drøye 30 kiloene du har kvittet deg med til nå? Det er i hvert fall ikke verdt det

Slapp av, nyt livet og gi deg selv en klapp på skuldra for godt arbeid. Det har du fortjent

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 09:33   #19
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

For det første syns jeg det ser ut som du spiser veldig lite mat?

For det andre kan du ha vært dehydrert den første gangen du veide deg og den viste så lite.

For det tredje så kan det ta flere dager før vannvekta forsvinner, spesielt hvis det er varmt og lummert i lufta ellers (vet ikke hvor du bor, men her i Oslo har det vært lummert, og da samler i hvert fall jeg vann som en svamp), og det kan jo også variere etter hvor du er i syklusen.

For det fjerde så har du faktisk gått ned nesten 2 kilo på en uke og du har gått ned over 30 kilo tilsammen, og det er veldig veldig bra!

Slapp av og prøv å drite i den der kiloen. Hvor mye har det egentlig å si i den store sammenhengen? Du gjør alt riktig, og du går ned i vekt, ikke bare litt men mye. Det er helt naturlig å ha slike variasjoner, og stress er en partystopper.

Og ikke sprekk! Vil du at de 2 kiloene du faktisk har gått ned den siste uken skal være helt bortkastet, for ikke å snakke om de drøye 30 kiloene du har kvittet deg med til nå? Det er i hvert fall ikke verdt det

Slapp av, nyt livet og gi deg selv en klapp på skuldra for godt arbeid. Det har du fortjent


Så sant så sant... takk Cyan

Igår spiste jeg veldig lite, men jeg ble så mett etter egg/bacon med meierismør at jeg holdt faktisk på å kaste opp i ett par timer etterpå
Pleier spise mer mat enn det, jeg har forsøkt i helgen å være veldig forsiktig fordi jeg har sprukket hver hvelg i lang tid. Første helg uten sprekk!!

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 09:42   #20
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Syns du skal veie deg hver dag hvis du ønsker det. Mange som gjør det.
Jeg har også opplevd jojo på vekta i det siste. Tror noe av det har med varmen å gjøre. Dessuten reagerer jeg veldig fort på salt mat. Det binder som du sikkert vet vannet i kroppen. Dessuten kan syklusen ha en del å si på vekta også. 1-2 kilo utslag for meg iallefall.
Bare ikke gi opp. Du er på god glid. Lykke til videre

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 10:11   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

To kilo ned på en uke er jo supert!
Vekta mi kan, særlig på sommeren, variere gjerne opp til en kilo på daglig basis, men jeg har lært meg å ikke bry meg noe om det, for jeg VET at det tar mer enn et par dager å legge på seg fett, og på den annen side vet jeg også at jeg ikke KAN legge på meg fett, fordi premissene ikke ligger til rette med tanke på blodsukker- og insulinproduksjon, dermed er det vann, og ikke noe annet.
Jeg veier meg også hver dag, og plotter tallene inn i en graf, så kan jeg regne ut snittvekt og sånn. Det er litt nørdete, men jeg fortviler ikke over at vekta går opp, om det så er 100 gram eller 1000, så lenge det på sikt går ned. Jeg hadde dødd av lykke om jeg hadde gått ned to kilo på en uke! Det er det lenge siden jeg har gjort.
Lykke til videre! Ikke sprekk! Dette klarer du!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:02   #22
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Ok, nå trenger jeg visst bistand for å ikke miste motivasjonen igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Ja jeg vet at det er BEST... men det fungerer ikke for meg.

Det er mange mange her inne som veier seg daglig, ikke bare jeg..
Det fungerer for meg.

Om det er ensbetydende med at jeg ikke kan skrive ett type innlegg som dette, så kan jeg godt slette det... oppgang er like fordømt frustrerende om man veier seg en dag i uken, eller daglig.

Først: Fungerer det virkelig for deg ? Du virket da rimelig fortvilet ved trådoppstart. Det er det jeg og andre har forholdt oss til innledningsvis i våre svar.

Du har virkelig hatt en god start nå, kjør på !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse er visst ikke noe for meg... amidela Ketolysekuren 5 30-03-11 16:04
Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det lille bolle Ketolysekuren 12 29-04-09 15:25
Da er motivasjonen på plass igjen wollafruen Ketolysekuren 19 10-09-08 21:18
Trenger tips til å holde motivasjonen oppe Joika Fysisk og mental helse 1 09-01-08 18:46
Huff, kommer visst aldri i gang igjen ... Babalotta Ketolysekuren 3 09-10-07 11:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no