Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Jeg har ramlet av lasset

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-10, 23:11   #1
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Jeg har ramlet av lasset

Jeg har siden august 2009 holdt meg til lavkarbokosthold etter Lindbergs filosofi, det har egntlig gått ganske greit. Men nå i mai har det sprukket totalt, jeg har gått lei og er sliten. Både sjokolade,kaker og pizza har stått på menyen de siste ukene selv om jeg egntlig ikke vil spise det. De dagene jeg jobber erd et enklere å holde seg til riktig mat,men i helgene går det helt skeis med mye brødmat og poteter, og vin.

Det skjer mye rundt meg om dagen, har en syk mor som trenger mye hjelp og besøk, et ekteskap som hangler og en hjemmeboende student som tror hun bor på hotell. Disse faktorene sammen med en kranglete kropp gjør at jeg sklir mer og mer ut.

Noen som har gode tips til hvordan jeg kan komme jeg på rett spor igjen?

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 00:17   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har ramlet av lasset

Hei Martina - vil først og fremst bare gi deg en stoooor , for det tror jeg du trenger.
Ikke enkelt å holde fokus når det skjer så mye rundt en.
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, for mai har for min del vært preget av mye overtid på jobb, stress, reising og en samboer som bare er såååå klar for ferie

Mai er for meg faktisk en værre måned matmessig sett enn desember - myyyye mer fristende med is, brus og sjokolade....
Og siden det på jobb i mai alltid blir mye stress og styr, så bestemte jeg meg for å løse dette på følgende måte;

1
Følge dietten (går på eurodietten) så godt det lar seg gjøre hele uka inkludert helgen, og forsøke iherdig å unngå utskeielser.

2
Har innsett at det ikke er verdens undergang hvis det blir noen utskeielser, det utsetter bare vektreduksjonen.
Fant forresten et bedre uttrykk for utskeielser i en bogg; en dårlig dag!

3
Unngå vektøkning i denne perioden (mai)

4
Ikke stresse meg selv med;
- treningsøkter jeg ikke rekker eller orker å gjennomføre
- at det blir noen utskeielser
- at huset ikke er strøkent, selv ikke på 17.mai

5
Har satt 1.juni som ny oppstartsdato, og dermed har jeg en konkret avtale med meg selv

Så langt har det gått greit, vekta er så og si uentret fra 1. mai (svinger opp/ned 2-300 gram fra uke til uke) og det på tross av at det har vært utskeielser hver uke de siste 3 ukene.

Om dette kan hjelpe deg på noen måte må du nesten finne ut av selv.
Når det gjelder de konkrete faktorene du lister opp, så ville jeg startet med å forklare studinen at hun som et minimum må ta hånd om seg og sine ting på egen hånd.
Kan nok være en tøff samtale for mange, og jeg kjenner jo verken deg eller henne, men jeg mener du gjør både deg selv og henne en bjørnetjeneste ved å la tingene fortsette som nå.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"



Sist redigert av grotingeling : 24-05-10 kl 00:24.
grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 22:43   #3
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Jeg har ramlet av lasset

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei Martina - vil først og fremst bare gi deg en stoooor , for det tror jeg du trenger.
Ikke enkelt å holde fokus når det skjer så mye rundt en.
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, for mai har for min del vært preget av mye overtid på jobb, stress, reising og en samboer som bare er såååå klar for ferie

Mai er for meg faktisk en værre måned matmessig sett enn desember - myyyye mer fristende med is, brus og sjokolade....
Og siden det på jobb i mai alltid blir mye stress og styr, så bestemte jeg meg for å løse dette på følgende måte;

1
Følge dietten (går på eurodietten) så godt det lar seg gjøre hele uka inkludert helgen, og forsøke iherdig å unngå utskeielser.

2
Har innsett at det ikke er verdens undergang hvis det blir noen utskeielser, det utsetter bare vektreduksjonen.
Fant forresten et bedre uttrykk for utskeielser i en bogg; en dårlig dag!

3
Unngå vektøkning i denne perioden (mai)

4
Ikke stresse meg selv med;
- treningsøkter jeg ikke rekker eller orker å gjennomføre
- at det blir noen utskeielser
- at huset ikke er strøkent, selv ikke på 17.mai

5
Har satt 1.juni som ny oppstartsdato, og dermed har jeg en konkret avtale med meg selv

Så langt har det gått greit, vekta er så og si uentret fra 1. mai (svinger opp/ned 2-300 gram fra uke til uke) og det på tross av at det har vært utskeielser hver uke de siste 3 ukene.

Om dette kan hjelpe deg på noen måte må du nesten finne ut av selv.
Når det gjelder de konkrete faktorene du lister opp, så ville jeg startet med å forklare studinen at hun som et minimum må ta hånd om seg og sine ting på egen hånd.
Kan nok være en tøff samtale for mange, og jeg kjenner jo verken deg eller henne, men jeg mener du gjør både deg selv og henne en bjørnetjeneste ved å la tingene fortsette som nå.

Takk for oppmuntringen, den var god. Det med å sette 1. juni som ny startdato var en god ide, det skal jeg også gjøre. Vekta har holdt seg ganske stabil bare gått litt opp på grunn av alle utskeielsene. Jeg er ikke så opptatt v å gå ytterligere ned i vekt nå men vil gjerne holde meg på dagens nivå og ikke gå opp igjen. Jeg trener tre- fire dager i uka så jeg har jo fått mer muskler og dermed øker jo også vekta litt. Men det er bedre med muskler enn fett.

Det å forklare min kjære datter at hun må ta ansvar for egne ting og rydde etter seg er en evig kilde til konflikter i heimen. Jeg har så utrolig kort lunte når det gjelder hennes rot at vi som regel ryker i tottene på hverandre så fort temaet kommer på bane. Vet at jeg må prøve å være saklig men det er ikke lett, spesielt ikke når far mener at jeg overreagerer når jeg ber henne rydde.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 23:00   #4
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har ramlet av lasset

Opprinnelig lagt inn av martina, her.

Vet at jeg må prøve å være saklig men det er ikke lett, spesielt ikke når far mener at jeg overreagerer når jeg ber henne rydde.

Kanskje det er far som trenger en liten samtale???

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har falt fullstendig av lasset Mt2t Lavkarbo generelt 20 11-08-09 08:54
Har ramlet av JoAnna Generell diskusjon 17 11-06-09 23:02
Ramlet helt av ... torun Dr Lindbergs 8 14-12-07 13:04
Ramlet ut av ketose sea4me Atkins kosthold 2 22-11-07 18:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no