Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Tacopai

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-10, 08:03   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Tacopai

Oppskrift med bilder her

Paibunn

Ingredienser:
75 g bakemiks
25 g mandelmel
25 g glutenmel
100 g smør
2 ss vann

Fremgangsmåte:
Del kaldt smør i terninger og ha dem i en foodprocessor med kniver sammen med melblandingen. Kjør til smøret er findelt. Har du ikke foodprocessor kan du smuldre smøret i melet med hendene. Ha i vannet og kjør raskt.
Arbeid massen sammen, dekk til klumpen og legg den i kjøleskapet i ca 30 min.
Kjevl deigen mellom to lag plastfolie så den er litt større enn formen, og hvelv den deretter over formen ved hjelp av plastfolien. Prikk bunnen med en gaffel.
Forsterk paiskallet i ovnen i 15 min ved 200 grader.

Avkjøl paiskallet før du legger på fyll.

Næringsinnhold i hele paibunnen:
Kcal: 1227
Protein: 91 g - 30%
Karbohydrat: 14 g - 4%
Fett: 89 g - 66%


Tacopai

Ingredienser:

Fyll:
400 g kjøttdeig
1 porsjon hjemmelaget tacokryddermix
1 glass FirstPrice tacosaus (har minst karbohydrater)
3 egg
1 dl fløte
1 dl vann

Topp:
Tomater i skiver
Jalapeño
Purre
Ost

Fremgangsmåte:
Brun kjøttdeig, rør inn kryddermixen og tilsett tacosaus. Rør om og kok i 5-10 min. Legg kjøttdeigen i paiskallet.
Bland sammen egg, fløte og vann og hell det over kjøttdeigen.
Topp det hele med tomatskiver, jalapeño, purre i skiver og ca 100 g revet ost.

Server med en grønn salat og rømme.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 11:02   #2
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tacopai

Dette høres og ser herrrrlig ut! Tusen takk Lisbeth!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 13:06   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tacopai

Namnam! Må absolutt prøves!

Ville bare si at jeg laget pai her en dag, samme mengde smør som her( forøvrig er min bestemors triks for sprøtt skall å bruke kokosfett), men med halvblanding av soyamel(3g karb/100g) og glutenmel. Ble en bra bunn og mannen var godt fornøyd med bunnen, tenkte ikke over at den var anderledes, han savnet litt det grove melet, så litt kli er sikkert godt. Jeg har altså før laget bunn på grovt mel, liker tyggemotstanden.

Ellers har jeg tenkt på at det må jo gå an å lage lemonpie med denne bunnen, bare bruke sukrin el.l i sitron/eggefyllet. Marengsen vet jeg ikke om blir like sprø, jeg får ikke til lavkarbomarengs som ikke iser av sukrin.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 07:58   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Tacopai

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Namnam! Må absolutt prøves!

Ville bare si at jeg laget pai her en dag, samme mengde smør som her( forøvrig er min bestemors triks for sprøtt skall å bruke kokosfett), men med halvblanding av soyamel(3g karb/100g) og glutenmel. Ble en bra bunn og mannen var godt fornøyd med bunnen, tenkte ikke over at den var anderledes, han savnet litt det grove melet, så litt kli er sikkert godt. Jeg har altså før laget bunn på grovt mel, liker tyggemotstanden.

Ellers har jeg tenkt på at det må jo gå an å lage lemonpie med denne bunnen, bare bruke sukrin el.l i sitron/eggefyllet. Marengsen vet jeg ikke om blir like sprø, jeg får ikke til lavkarbomarengs som ikke iser av sukrin.

Jeg har aldri brukt soyamel..hvordan smaker det??

Lemonpie hørtes godt ut..del gjerne oppskriften hvis du prøver Hva med å blande sukrin og f.eks splenda i marengsen, kanskje den ikke blir like "isete" da..??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 13:17   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tacopai

Jeg klarer ikke å få sprø marengs med splenda.. Jeg får det ikke til. Og jeg har laget mye marengs med sukker og aldri feilet.

Jeg synes soyamelet bør blandes ut litt, men ellers smaker det litt nøtteaktig, ikke vondt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tacopai med guacamole Liv Middag 26 28-07-15 22:15
Tacopai! dingpot Middag 30 08-01-13 14:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no