Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-10, 18:34   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

For noen dager siden begynte jeg å ta en barneskje cocosa etter frokosten og gjerne en liten klatt i en tekopp senere på dagen - så også i dag.

Spiste frokost kl. 8, 3 egg med smør og kaviar + en barneskje cocosa og lunsj kl. 13:30, omelett av 2 egg, 75 g (?) skinke, en neve squash i småbiter og en neve jarlsberg i småbiter, stekt i bremykt. Har ellers drukket et par kopper te, den ene med cocosa.

Nå er klokka 18:30 og jeg er fremdeles ikke sulten... Ingen jeg kjenner ville trodd meg om jeg sa det, men det er sant! Og det føles merkelig. Lagde mat til ungene og satt sammen med dem mens de spiste, men var ikke det spøtt sulten selv. Er det cocosaen som gjør dette eller?!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 06:26   #2
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Jeg har det på akkurat samme måte! Som regel er det faktisk sånn..mens andre dager har jeg lyst på mat hele tiden. De dagene er heldigvis bare en gang innimellom. Men jeg som deg mistenker og at det er pga Cocosaen. Jeg starter alltid dagen med en stor kopp kaffe med en skvett fløte og 1 ss Cocosa.

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 07:04   #3
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Det er nok veldig sannsynlig at det er cocosaen som gjør dette. Bruker selv litt cocosa i kaffe eller te hvis jeg er på farten og ikke har tilgang til mat. Da blir jeg ikke sulten på mange timer. Det er jo fordelen med fett, det metter lenge .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 07:27   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Jeg har det på akkurat samme måte! Som regel er det faktisk sånn..mens andre dager har jeg lyst på mat hele tiden. De dagene er heldigvis bare en gang innimellom. Men jeg som deg mistenker og at det er pga Cocosaen. Jeg starter alltid dagen med en stor kopp kaffe med en skvett fløte og 1 ss Cocosa.

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Det er nok veldig sannsynlig at det er cocosaen som gjør dette. Bruker selv litt cocosa i kaffe eller te hvis jeg er på farten og ikke har tilgang til mat. Da blir jeg ikke sulten på mange timer. Det er jo fordelen med fett, det metter lenge .

Så kult! I dag begynte jeg med å ta cocosaen før frokosten og ikke etterpå og var egentlig ikke videre sulten da jeg skulle spise heller, selv om det bare var 10 min mellom. Men trødde nedpå 2 rugsprø med smør og makrell i tomat allikevel da, har jo tross alt unger å spise frokost sammen med.

Og cocosa er godt da! Kjæresten ser bare vantro på meg der jeg smatter i meg ren cocosa rett fra glasset. Han lurte på hvorfor jeg tok det og jeg svarte at det bl.a. var for å få mer energi, men han var ikke heeeelt enig at jeg trengte mer av akkurat energi da. Stakkars mann.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 13:09   #5
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Spiser du cocosa ren opp fra glasset?? Jeg har den som står ekstra virgin på?? er det den du bruker? Lurer på å ha oppi når jeg lager meg helseshake fra kjernsunnfamilie, men den er jo så hard.. Redd for at den bare blir en klump, hvis du skjønner :P

Skulle gjerne hatt i meg mer fett, mini og, så cocosa er jo en god kilde..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 13:50   #6
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Jeg har en stor ss med cocosa i kaffen. Har og en desj fløte oppi
Du trenger kanskje å venne deg litt til det med å ha fett i kaffen, så du kan jo starte med en liten te-skje kanskje,..også øke på etterhvert

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 14:58   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Spiser du cocosa ren opp fra glasset?? Jeg har den som står ekstra virgin på?? er det den du bruker? Lurer på å ha oppi når jeg lager meg helseshake fra kjernsunnfamilie, men den er jo så hard.. Redd for at den bare blir en klump, hvis du skjønner :P

Skulle gjerne hatt i meg mer fett, mini og, så cocosa er jo en god kilde..

Jepp, bruker den som her koster 194,- for en halv liter, extra virgin cocosa. Spiser den rett fra glasset eller har den i teen, i morrest slengte jeg en god skje i kakaoen (jada, lagd på helmelk, kakaopulver og sukrin) og det ble knall!

Om du kjører den i blender for å ha den i en smoothie blir den nok oppløst tenker jeg, den har et smeltepunkt på 24 grader om jeg ikke husker helt feil og knivene i blenderen moser den nok istykker.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:25   #8
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

ÅÅhh.. jeg drikker verken kaffe eller te hehe.. Aldri klart å venne meg til det :P Men får prøve å spise den opp fra glasset .. Smaker det som cocos??

Ka skeptisk??? Men trenger absolutt å få i meg mer fett

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:33   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

ÅÅhh.. jeg drikker verken kaffe eller te hehe.. Aldri klart å venne meg til det :P Men får prøve å spise den opp fra glasset .. Smaker det som cocos??

Ka skeptisk??? Men trenger absolutt å få i meg mer fett

Jeg den er det kokossmak på, den billige varianten er visst behandlet slik at den ikke smaker kokos.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:53   #10
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg den er det kokossmak på, den billige varianten er visst behandlet slik at den ikke smaker kokos.

Jeg har kjøpt den grønne på helsekosten som det står cocosa på.. Husker ikke hvor mye jeg ga for den, men tror ikke den var billig nei... Da begynner jeg med dette i morgen, så får vi se hvordan det går

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:58   #11
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Den grønne er den som har kokos-smak. Jeg klarer ikke å spise den rett fra glasset...synes det er skikkelig ekkelt!! Prøvde en gang å ta meg en liten skje, men holdt på å brekke meg. MEN, jeg vet at mange her inne spiser det sånn. Så det kan jo hende at det går greit for deg og.

Du kan jo evt lage deg kakaoen med kokosmelk(fant oppskrift her inne), også har du en skje Cocosa oppi der. Det er noe med det å ha det i varm drikke, så den smelter..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:03   #12
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Ja, Tror nok ikke at jeg klarer det rett fra boksen, men får begynne å lage meg kakao på morgenen.. Rismelk går vel det og??

**leter etter oppskrift**

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:08   #13
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Jeg kjenner ikke til rismelk..mener at jeg leste på en pakke på Prix for en stund siden, og fant ut at den inneholdt masse karber...men, det kan godt hende jeg husker feil. Du kan jo omså lage kakao med fløte..hehe, men da får du jo mye fett allerede i den...

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:19   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Ja, Tror nok ikke at jeg klarer det rett fra boksen, men får begynne å lage meg kakao på morgenen.. Rismelk går vel det og??

**leter etter oppskrift**

Jeg har gått ut fra at rismelk er fyfy ettersom ris er det, men det er kanskje feil? Hvordan er det da med havremelk?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:37   #15
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Ja, det er sant det :P 4.6 gr karb pr. 100 gr..

Må visst ut å kjøpe kokosmelk i morgen.. !!!

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:37   #16
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Havrefløte er hvertfall ikke lov.. mye karber.. Sjekka det i forhold til sønnen.. !!

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 11:35   #17
Slusken
Juniormedlem
 
Slusken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Eiksmarka, Bærum
Alder: 52
Innlegg: 16
Slusken er på en erverdig vei

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

For noen dager siden begynte jeg å ta en barneskje cocosa etter frokosten og gjerne en liten klatt i en tekopp senere på dagen - så også i dag.

Spiste frokost kl. 8, 3 egg med smør og kaviar + en barneskje cocosa og lunsj kl. 13:30, omelett av 2 egg, 75 g (?) skinke, en neve squash i småbiter og en neve jarlsberg i småbiter, stekt i bremykt. Har ellers drukket et par kopper te, den ene med cocosa.

Nå er klokka 18:30 og jeg er fremdeles ikke sulten... Ingen jeg kjenner ville trodd meg om jeg sa det, men det er sant! Og det føles merkelig. Lagde mat til ungene og satt sammen med dem mens de spiste, men var ikke det spøtt sulten selv. Er det cocosaen som gjør dette eller?!


Å nå ble jeg sååååå glad. Kjøpte meg Cocosa Extra Virgin i går. Helt uten å vite hvordan jeg skal bruke det. Kan jeg lage kakao med det OG ha det i te'en? You made my day

Men jeg lurer på noe. Når du spiser den rett fra glasset, tar du den da i fast form eller smelter du den litt? Vet forresten om det har noe å si?
Vet du om noe annet man kan bruke cocosaen til?

Tuuusen takk for tipset

__________________
Hilsen Slusken
Slusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 11:43   #18
emilia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 40
emilia er på en erverdig vei

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Tusen takk for tipset! Jeg bruker mye cocosa, men nå ble jeg enda mer tent! Tok en GOD ss extra virgin i min lunsj-smoothie, så får vi se om det holder meg mett lenger

emilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke sukker og kunstig søtning, lite gluten og melk, noe raw food og supermat, moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 12:06   #19
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Blir ikke sulten - cocosaens "feil"?

Opprinnelig lagt inn av Slusken, her.

Kan jeg lage kakao med det OG ha det i te'en? You made my day Men jeg lurer på noe. Når du spiser den rett fra glasset, tar du den da i fast form eller smelter du den litt? Vet forresten om det har noe å si? Vet du om noe annet man kan bruke cocosaen til?

Du kan ha den i all varm drikke. Jeg mumser bare en skje rett fra glasset jeg, den smelter jo i munnen. Har tenkt å prøve å lage bounty som jeg fant en oppskrift på her (ikke bountykake altså, men bountysjokolade) og der kan den brukes vil jeg tro.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger en deig som blir "deigete" og ikke flytende. Hjelp? miss_chica Spørsmål om matvarer og oppskrifter 26 13-07-10 16:16
"Blir ikke tjukk av karbohydrater" BlirFjong Nyheter / media 14 13-05-10 16:01
"Fett gjør deg mer sulten" - liten artikkel Minaa Artikler 5 09-09-09 00:09
Nei, chilinøtter "øker" ikke "forbrenningen" SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 0 22-08-09 12:59
Hjelp! Erstatninger for "rask" mat når du er litt sulten, som et eple, en gulrot balloon Lavkarbo generelt 12 17-01-09 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no