Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-08, 14:21   #26
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn??

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Åh det er en fantastisk alder da! Vi var begge 19 når Snuppa vår kom.

ja det er i grunn det vil jo helst bli en ung og kul mamma og ikke en grå mus

huff, hvis det klaffer med en gang må jeg droppe hove festivalen hehehehe.....

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 14:33   #27
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Artig å følge med diskusjonen her

Jeg vil også gjerne si noen ord. Som det sies her oppe så tror jeg aldri man blir helt klar for det. Jeg var ikke det og ihvertfall ikke min mann, men når vesla kom til verden 10 uker før tiden og altfor lita for alderen så tok han ansvar med en gang. Skulle nesten tro at han hadde barn fra før
Som Iset skriver så blir dette med planleggingen også mindre viktig om det skulle vise seg at man ikke blir gravid i løpet av et gitt tidspunkt. Vi også opplevde dette, og det ble ikke noe før det hadde gått 13 måneder (fikk en ufrivillig abort jeg da underveis). Hadde da termin 12 mars, noe som for meg fortonet seg perfekt. Men 30 desember ble vesla tatt ut av mors mage. Så jeg tror at det å planlegge ikke bestandig er så lurt. Meeen, man kan jo selvfølgelig prøve å gjøre det man kan for at det skal klaffe
Som deg har jeg også tenkt å prøve. Prevansjonen er tatt ut, men kan ikke starte prøvingen for alvor før etter at jeg er operert før sommeren en gang. Men om det skulle skje et "uhell" da så har det ikke noe å si. Er bare glad jeg om vi slipper å prøve for lenge for det er heller ikke noe artig.

Så det er bare å gå for det, og satse for fullt. For klare, det blir det etterhvert! Jeg heier på dere

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 14:36   #28
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Artig å følge med diskusjonen her

Jeg vil også gjerne si noen ord. Som det sies her oppe så tror jeg aldri man blir helt klar for det. Jeg var ikke det og ihvertfall ikke min mann, men når vesla kom til verden 10 uker før tiden og altfor lita for alderen så tok han ansvar med en gang. Skulle nesten tro at han hadde barn fra før
Som Iset skriver så blir dette med planleggingen også mindre viktig om det skulle vise seg at man ikke blir gravid i løpet av et gitt tidspunkt. Vi også opplevde dette, og det ble ikke noe før det hadde gått 13 måneder (fikk en ufrivillig abort jeg da underveis). Hadde da termin 12 mars, noe som for meg fortonet seg perfekt. Men 30 desember ble vesla tatt ut av mors mage. Så jeg tror at det å planlegge ikke bestandig er så lurt. Meeen, man kan jo selvfølgelig prøve å gjøre det man kan for at det skal klaffe
Som deg har jeg også tenkt å prøve. Prevansjonen er tatt ut, men kan ikke starte prøvingen for alvor før etter at jeg er operert før sommeren en gang. Men om det skulle skje et "uhell" da så har det ikke noe å si. Er bare glad jeg om vi slipper å prøve for lenge for det er heller ikke noe artig.

Så det er bare å gå for det, og satse for fullt. For klare, det blir det etterhvert! Jeg heier på dere

så flott at du støtter det trenger jeg masse.
men skummelt å lese om bebin din som kom så alt for tidlig. har det gått fint eller??

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 14:55   #29
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Det har i grunnen gått ganske greit, men vært vanskelig for meg som mor. Hun kastet opp alt fra 1 til 5 ganger i døgnet så det ble for mye for meg da dette pågikk i godt over ett år. Trodde jeg skulle gå på veggen, mye frustrasjon og sinne. Men heldigvis er dette over, og hun er nå straks 2 år og 4 måneder og virker ikke å bære noe preg av det. Men er veldig lita da synes jeg, og småspist jaaa! Jobber mye med dette da det har vært litt slit, klarer ikke helt å legge det av meg at hun spiser så lite. Men det er vel en del av det å være mor å ha noen bekymringer
Er forresten ca. 9.6 kg nå og 82-83 cm regner jeg med. Og hun var bare 33.5 cm og 890 gram da hun ble tatt ut av magen. Så hun har jo blitt større med tiden Men bevares, vi var tross alt heldige mot mange andre i samme situasjon. Vesla er utrolig aktiv og ikke noe som feiler intelligensen der i gården nei

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 15:31   #30
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Oj skummelt, men så bra at det gikk så godt med henne, beate! Min eldste er også født prematur, men "bare" 6 uker før da. Jeg var 7,5 mndr på vei da hun ble født, men alt gikk heldigvis fint, hun var nesten 3 kilo og helt frisk. Utrolig hvor ferdige de er så lenge før, egentlig.
Denne gangen fødte jeg i uke 38, så jeg slapp heldigvis prematurfødsel denne gangen, men sånt kan man aldri planlegge.

Ei venninne av meg planla å få januarbarn, fordi de er "størst i klassen" osv. Gjett hvem som ble snurt da gutten bestemte seg for å komme i midten av desember. Sorry, men .

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 17:41   #31
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Smile

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Nå må jeg bare blande meg litt...
Det er dumt å planlegge for mye, for man vet liksom aldri!
Vi fikk poden for snart ni år siden, og han ble til på første forsøk..
Men når vi ønsket en til prøvde vi i over tre år, uten at det ble noe! Etter masse hormonkurer og sprøyter valgte vi å ikke gå for prøverør men heller være fornøyd med å ha fått verdens beste gutt..
Så man vet aldri!!
Mitt råd er; sett igang og la det bli som det blir uten å tenke for mye på det!

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 18:37   #32
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Det passer " aldri" å få barn . Bestandig ei reise som skulle ha vert unnagjort. En eksamen som skulle ha vert tatt. Et rom som skal pusses opp osv.
Slå til, start øvinga. (og praksisen)
Og en ting er sikkert, hvis dere vil bli gravide i løpet av 3 mnd så så blir det jobb , og ikke koz. Begge blir anspent og det kan være vanskelig å bli gravid. Nyt kjerligheten, så kommer ungen når denn er klar. Kanskje den VIL være desemberbarn?
Og det med drømmer, det er bare drømmer.
så lenge du ikke lever dem ut er det ok.
"Alle" menn drømmer andre damer av og til. Men det betyr IKKE at de vil bytte ut kona-samboer-kjæreste. Snarere tvert imot, de fleste greier å stå i mot drømmen, og lar det være en drøm. Vi har vert sammen i over 30 år, og vår resept er å bruke litt tid hver dag til å være god med hverandre, kjenne på litt hud, og si gode ting om hverandre. ikke alltid de store sex-scener, men god koz. det eneste vi "krangler " er hvem som er deilgst.
Og for all del ikke tell dager og kryss av i kalenderen de dagene dere MÅ prøve. La det skje naturlig. Her inne så satser vi på naturlig mat, så sats på naturlig kjærlighet.

Mvh Grovsnus
Og lykke til

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 22:39   #33
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Vil bare ønske deg lykke til!

Vi har fire barn, bare en av den er planlagt (nr. 3 i gjengen), og guuuud så slitsomt det var da vi styra for å lage han For etter to sp.aborter var jeg så besatt av å bli gravid igjen at min kjære kun følte seg som en sædbank... Heldigvis klaffet det på første prøveperiode etter siste ab., men dog veeeeeldig slitsomt med el.tester ol. Og ting var ikke annerledes hverken under eller etter svangerskapen om de var planlagt eller bare en overraskelse!
Så følg Grovsnus sine råd over her! Ang drømmer så har vi vel alle slike perioder, har det sånn nå selv, men det betyr ingenting, vi rår ikke over drømmene våre Og vi har vært sammen i 13 år, gift i 7 og har fire barn...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:31   #34
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Takk for mange svar alle sammen.
Har tenkt og tenkt i hele natt, fikk ikke sove i gårkveld og våknet tiiidlig i dag for jeg bare tenkte og tenkte på bebis
Herregu, det er et skikkeli stort steg og ta, men jeg SKAL.
Når jeg satt i sofan i går så jeg for meg bebien ligge på et teppe på gulvet å leke med alle de små søte lekene sine, jeg er ute å kjøper bebi klær og nyter tilværelsen som mor. Åååå de er jo sååå nydelige!!!

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:41   #35
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Lykke til fremover!

Å bestemme seg for å "lage" barn er en stor avgjørelse som er vanskelig for mange å si "ja vi lager barn". Min mann er av den typen. Så vi sluttet bare med prevansjon og snakket ikke mer om det. Begge viste at vi ikke hadde noe beskyttelse, men det ble liksom ikke snakket om. Mannen slappet av og jeg ble gravid på første forsøk.

Jeg har sommerbarn og synes det var supert! Men jeg hadde nok ikke sluttet å prøve bare for at terminen flyttet seg ut på høsten. Barnet er like perfekt uansett når det er født!

Jeg var 19 når jeg ble gravid og 20 når jeg fødte.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:45   #36
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Ja de er supre, Linda. Jeg sitter her med min 4 uker gamle gutt på fanget, han er til å spise opp!

Gled deg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:53   #37
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

ååå, men jeg vil ikke bli gravid på første forsøk!! Kanskje jeg må vente til 1.juni i stede da??!! Vil helst ikke være gravid når jeg skal til syden første uka i juni.
Men er man virkelig så fruktbar altså, at det funker med en gang??
Hva sier dere??

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:53   #38
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja de er supre, Linda. Jeg sitter her med min 4 uker gamle gutt på fanget, han er til å spise opp!

Gled deg.

Skulle gjerne vært meg som satt i den stolen

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:54   #39
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

hos noen treffer det med en gang, og hos noen aldri.

Men jeg synes det ser ut til at regelen er mellom 1 og 3 runde for normalt friske personer.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:56   #40
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

men tenkt om jeg blir gravid uten å merke noe da, så drar jeg til syden og har det kjempe digg i en uke, med masse vin og øl, så kommer jeg hjem og får vite at jeg egentlig er gravid

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:57   #41
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Men er man virkelig så fruktbar altså, at det funker med en gang?? Hva sier dere??

Det er jo nettopp det som er så forskjellig ja. Det finnes jo utaaallige med mennesker som blir gravide den ène gangen kondomen sprakk, glemte p-pillen osv. Så ja, det er det man kaller "første forsøk". Samtidig som det finnes utaaallige mennesker som sliter i årevis, og noen faktisk aldri får det til.

Så såvidt jeg ser det, hvis du starter å prøve nå, så er du enten gravid om 2 uker, eller om 2 år. Hardt å godta kanskje, men sånn er det Det er nok vanskelig ja å planlegge ja. Derfor er så så diffust å begynne å ønske seg barn i den- og den måneden ja. Vet aldri hva som skjer.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:58   #42
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Lurer på hvordan sexen blir første gang uten prev Det blir sikkert kjempe amputert og anstrengt

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 10:59   #43
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

men tenkt om jeg blir gravid uten å merke noe da, så drar jeg til syden og har det kjempe digg i en uke, med masse vin og øl, så kommer jeg hjem og får vite at jeg egentlig er gravid

Du kan jo prøve å ta en test før du drar, eller legetime for å være helt sikker. Jeg hadde nemlig mistanke først jeg, tok en test men den var klar negativ. Dro på fest den kvelden jeg... litt etterpå var jeg gravid, og det var også klart at jeg hadde vært gravid da også. Kan være vanskelig å teste så tidlig, samt at noen tester er jo "upålitelige" da

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 11:01   #44
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Vist du er redd for å bli gravid uten å vite det når du kommer til å drikke mye ville jeg ha sluttet på hormon prevansjon og latt kroppen gå en syklus med kondomer som prevansjon.

Jeg hadde en syklus sånn at jeg hadde hatt mensen og viste når terminen var.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 11:02   #45
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

det er så sinnsykt mye å tenke på skjønner jeg
Men for å være på den sikre siden, kanskje jeg skal gå på prev to uker ut i mai, så ha mens og være ferdig på prev da, for å være sikker på at jeg ikke er gravid på tur. det er jo den siste jenteturen på mange år om jeg får bebi nå, så vil lissom leve livet fult ut når jeg først skal!

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 11:03   #46
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Opprinnelig lagt inn av Helene, her.

Vist du er redd for å bli gravid uten å vite det når du kommer til å drikke mye ville jeg ha sluttet på hormon prevansjon og latt kroppen gå en syklus med kondomer som prevansjon.

Jeg hadde en syklus sånn at jeg hadde hatt mensen og viste når terminen var.

ja det var jo egentlig ganske lurt.... selv om kondom er helt grusomt, er det jo et alternativ!!!

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 11:06   #47
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Du finner nok ut av det ja. Men om du ønsker å ta deg ut på denne jenteturen ville jeg nok gjort det ja!

Jeg har aldri hatt behov for å ta meg ut da jeg ikke drikker

Det er mye å tenke på men det er enda mer å tenke på i graviditeten og ihvertfall etter fødselen. Så det er vel bare å sette seg inn i det.

Forumet snartgravid.com har mye info om prøving.
Snartmamma.com har mye om graviditet
og Nybaktmamma.com og foreldreportalen.no er veldig mye om barn og livet etter fødselen. (foreldreportalen er alle faser men mest etter fødsel)

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 11:06   #48
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Og er du redd for hva som kan skje hvis man drikker alkohol mens man er gravid, så er det vel heller ikke noe fasitsvar. Eller, bra er det jo ikke, og er jo påvist sykdommer pga at mor drakk i svangerskapet. Men det er likevel ikke sikkert at det skjer. Min baby var nå helt fin selv om jeg drakk sprit og var full den ene kvelden.

Dette er absolutt ingen historie for å oppfordre til drikking i svangerskapet. Bare at hvis uhellet er ute (drar på fest uvitende om at man er gravid) så er det ikke garantert at man skader fosteret:

Ei klassetrinn-venninne visste ikke om at hun var gravid... husker jeg så henne i jula på fest, full og dansende. Litt tykkere ja, men ikke noe mer enn at man har lagt på seg (rundere både i ansikt, mage og lår). Rett over nyttår fikk hun sjokkbeskjeden om at hun var gravid... i 8.mnd! Som om ikke det var nok, så kom ungen 3-4 uker før tiden så i januar var hun mamma. Jeg fikk jo den februaren der, så vi lå faktisk på samme sykehus noen dager. Gjett om det var rart at jeg "hadde gått gravid i 9 mnd, og hun ikke hadde det". Men sånn bortsett fra at babyen hennes var liten (litt prematur) så var det absolutt ingen skader som følge av alkoholen.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 11:06   #49
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Når jeg satt i sofan i går så jeg for meg bebien ligge på et teppe på gulvet å leke med alle de små søte lekene sine, jeg er ute å kjøper bebi klær og nyter tilværelsen som mor. Åååå de er jo sååå nydelige!!!

Linda - du kan ikke gå i fra babyen på gulvet med lekene sine når du er ute for å kjøpe klær!!!

Hehe.. Nei, leser jo her og ser at dette blir vi to om. Jeg backer ikke ut! Skjønner at er man klar så er man klar og da er det bare å slutte med prevansjon og se hva som skjer!! Herlig!! Dette var en genial tråd! Håper håper håper likevel at vi blir gravid samtidig - så kan vi føde samtidig.. Også må dere flytte litt nærmere T sånn at vi kan gå på baby-klubb sammen hehe... åååååå Iste og hvite kjoler, barfot i engen... Romantisk..

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 11:07   #50
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan vet man at man er klar for å få barn?

Kondom er døden selv, men man overlever en måned eller to.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål og belønning - viktig for suksess firth Generell diskusjon 9 28-04-08 00:05
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15
Hvordan vet jeg at jeg er i ketose? themonk Lavkarbo generelt 7 07-01-05 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no