Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen til JUL!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-10, 12:28   #126
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av nlerka, her.

Har bare ett lite spørsmål ang. mosjon! Når dere startet med dietten deres (noen på ketolyse kanskje) trente dere intensivt? eller trente dere i det hele tatt?

Hei
Selv har jeg gått noe turer som trim.....men har vært syk nå på 3 uka, så har ikke rørt meg mye, men vekta går ned den

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 12:31   #127
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Får slenge inn en link til en tråd jeg nettopp postet, med link til en artikkel om trening (både aerob og anaerob) i ketose. Long story short: kjør på det du orker, kroppen stopper seg selv. Etter 2-3 uker vil energien komme tilbake og treningen vil føles mye letter.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37303

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 13:12   #128
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Nå kjenner jeg litt på et at det nærmer seg 1 november og oppstart av ketolysekuren.

Jeg føler både spenning og redsel på en gang.. Den største utfordringen blir vel middagene her i huset. Hva skal ungene få og hva skal jeg ha.. Men jeg tenker at det får bli litt dobbelt opp en periode el.

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 13:32   #129
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Nå kjenner jeg litt på et at det nærmer seg 1 november og oppstart av ketolysekuren.

Jeg føler både spenning og redsel på en gang.. Den største utfordringen blir vel middagene her i huset. Hva skal ungene få og hva skal jeg ha.. Men jeg tenker at det får bli litt dobbelt opp en periode el.

Det burde ikke være noe stort problem. Ta som et eksempel "Høstgryte med svinekjøtt" som lå på forsiden av lavkarbo.no i går. Den kan du jo fint lage til hele familien, og eventuelt koke noen poteter dersom resten av familien absolutt mååå ha det. Ellers er det oppskrifter på gratinerte grønnsaker og potetmos-erstattninger her inne, og smørdampet brokkoli, blomkål, rosenkål og/eller asparges er jo fantastisk godt.

Tror ikke familien klager om de får litt friskere tilbehør i stedenfor poteten, og må de ha potet eller spaghetti.. vel.. én ekstra kjele er ikke noe stort problem!

Lykke til! =D

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 13:34   #130
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Det burde ikke være noe stort problem. Ta som et eksempel "Høstgryte med svinekjøtt" som lå på forsiden av lavkarbo.no i går. Den kan du jo fint lage til hele familien, og eventuelt koke noen poteter dersom resten av familien absolutt mååå ha det. Ellers er det oppskrifter på gratinerte grønnsaker og potetmos-erstattninger her inne, og smørdampet brokkoli, blomkål, rosenkål og/eller asparges er jo fantastisk godt.

Tror ikke familien klager om de får litt friskere tilbehør i stedenfor poteten, og må de ha potet eller spaghetti.. vel.. én ekstra kjele er ikke noe stort problem!

Lykke til! =D

Vi finner nok ut av det.. Men alt er nytt og fremmed og jeg gjør vel en fjær til ti høns..

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 18:40   #131
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Gått ned 0,8 av de 7 kg!!

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 19:47   #132
shaya
Juniormedlem
 
shaya sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sogndal
Innlegg: 14
shaya er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Jeg er Hjertlig med, men håper på mer en 7 kilo

Lykke til alle sammen !!

__________________


DELMÅL 1
shaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 20:51   #133
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Har ikke vært flink til å trimme. Blir en gåtur av og til + at jeg går til jobb
(30 min tur/retur). Ikke mye å skryte av, men alle monner drar. Håper jeg blir flinkere for hver kilo jeg blir lettere.

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 20:52   #134
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av nlerka, her.

Har bare ett lite spørsmål ang. mosjon! Når dere startet med dietten deres (noen på ketolyse kanskje) trente dere intensivt? eller trente dere i det hele tatt?

Jeg starta med trening før jeg starta på ketolyse, og fortsatte å trene ca to uker inn i ketosen..da stoppa jeg pga sommer og mye jobb, i tillegg til at jeg ville prioritere å være hjemme med min datter på 1 år, når jeg hadde fri. Merka at jeg ikke var like utholdende, de første ukene i ketose...det er jo en stor omstilling og også en påkjenning for kroppen, så den trenger tid til å venne seg til alt det nye.
Jeg starte opp med trening igjen for halvannen måned siden nå, og trener likt som jeg gjorde før ketolysen. Det er ikke noe problem. Merker jeg faktsik har meg energi nå og kjenner virkelig godt progresjon fra gang til gang, og det er herlig!

Jeg er på ingen måte noen treningsfantast. Jeg tar noen timer innimellom, på senter, og trener ellers mølle og styrke på egenhånd, med ett program jeg har fått av treningsveileder. Er der alt fra 1-4 ganger i uka..kommer an på hva vi får tid til!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 22:09   #135
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Angående dette med trening!

Noen som har noen tips til styrketrening som man kan gjøre hjemme?
For ei som meg som er skikkelig dårlig form!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 23:46   #136
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Da var 10 % i mål, -800 g. denne uka. Og nå tar jeg kvelden med god samvittighet etter å ha gjort det som det snakkes så mye om her nå - trent!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 23:57   #137
Pipje
Juniormedlem
 
Pipje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Pipje er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Jeg er med! På tide at jeg engasjerer meg litt i forumet her (pleier bare å snoke rundt uten å skrive noe særlig), og jeg trenger litt ekstra motivasjon akkurat nå.
Vekta er nå 91,7, så til den 14.desember vil jeg være 7 kilo lettere, altså 84,7!
Håper at jeg dette året kan ta meg litt godt ut på julebordet, og på alle bilder som blir tatt i den anledning!

__________________


Pipje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 00:24   #138
LadyStar
Juniormedlem
 
LadyStar sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 39
LadyStar er på en erverdig vei
Cool

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Angående dette med trening!

Noen som har noen tips til styrketrening som man kan gjøre hjemme?
For ei som meg som er skikkelig dårlig form!

Danse er jo fin trim Og i disse dager er jo zumba fitness veldig populært. Jeg kjøpte dvd i fjor, og tok den faktisk på i dag, etter lang tids pause. Man har ikke en sjanse å følge med på alt i starten, men poenget er jo å bli litt svett, og å være i bevegelse, så kommer formen etterhvert.
Rockering er visst og populært, men jeg har glemt gamle kunster...

I kveld har jeg gått på svømming for første gang i år. Den dørstokkmilen er størst, så nå tror jeg det blir lettere fremover. Jeg må slå retrett på disse røykekiloene som jeg velvillig har tatt imot

__________________



[/url]
LadyStar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 02:46   #139
Cirka
Nytt Medlem
 
Cirka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 7
Cirka er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Hei dere!
Jeg er ny på forumet, og har i overkant av 30 kilo jeg skal ned, så syv kilo skal jeg klare før jul!

__________________

Oppstart ketolyse 7. oktober 2010. Veiedag på torsdager.
Cirka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 07:15   #140
entres
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 3
entres er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Da ble det bare - 200gr på meg. Ble litt skuffet. Synes at jeg har spist mye fett og ikke brød, poteter eller annet med mye karb. Men jeg holder ut og håper på fortsatt nedgang neste uke. Jeg har altså igjen til mål. 6,8 kg. Tenkte å forsøke meg på brød som jeg fant oppskrift på her. Det gleder jeg meg til. Er forresten imponert over alle som er så dyktige både med trimming og kosthold.! En skikkelig inspirasjon for oss nybegynnere!!

entres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 07:57   #141
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Hold ut folkens!
her ble det +300 gram etter sprekken i helgen. Men tar det med godt mot og jeg skal ikke sprekke i helgen som kommer igjen!
Er igjen under 130 kg og jeg skal aldri mer noensinne over det igjen. Nå er det nok!
Kjøttdeig og noen små cherrytomater samt en hvitløksdressing til frokost!
Ha en strålende lavkarbodag folkens! ^^,

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 09:04   #142
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Jeg er med!

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 09:13   #143
LadyStar
Juniormedlem
 
LadyStar sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 39
LadyStar er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Her er det visst helg hver dag for tiden. Så i dag skal alle bursdagsrester ut av huset.
800g opp siden min oppdaterte ticker i går, hærrrrlighet!! Jeg kommer deg visst i møte StineH.

__________________



[/url]
LadyStar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 09:34   #144
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Cirka, her.

Hei dere!
Jeg er ny på forumet, og har i overkant av 30 kilo jeg skal ned, så syv kilo skal jeg klare før jul!

Hei og velkommen hit masse lykke til

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 10:56   #145
MyJuly
Juniormedlem
 
MyJuly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oppland
Alder: 46
Innlegg: 28
MyJuly er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

I dag er min veiedag og jammen ble det -0.6. Sakte men sikkert nedover er helt greit det

MyJuly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 10:58   #146
Malinoshka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 12
Malinoshka er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Oi. På vekta mi stod det i dag 98,8.. Jeg trodde det var en spøk. Er jeg endelig under 100 kg? Sånn plutselig? :O Nesten ned 10 kg. Har skjedd en rivende utvikling her i huset etter at jeg begynte å trene 3-4 dager i uka. Nå raser jeg visst ned i vekt etter å ha gått trått en periode. Jeg er uansett med på målet om ned 7 kg til jul.

Malinoshka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt ennå. Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:52   #147
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Angående dette med trening!

Noen som har noen tips til styrketrening som man kan gjøre hjemme?
For ei som meg som er skikkelig dårlig form!

Hei Stine!
Jeg fant mange tips på denne siden http://www.olympiatoppen.no/fagavdel...n/page118.html

Mange av øvelsene virker litt banale, men de tar godt Det viktigste er at man gjør dem sakte og riktig.

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:54   #148
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av MyJuly, her.

I dag er min veiedag og jammen ble det -0.6. Sakte men sikkert nedover er helt greit det

gratulere!! Jeg har veiedag på mandag, gleder meg til å gå på vekta for engangs skyld

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:14   #149
RosaMilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 12
RosaMilla er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Jeg har ikke vært så aktiv her i det siste, men har nå Bestemt meg. Og ja, med stor B! Dette skal vi klare!!! Det blir en god jul i år!

__________________



RosaMilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:27   #150
xhegex
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Alder: 36
Innlegg: 35
xhegex er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Jeg er med! Målet mitt er egentlig 10 kg før jul, men tør ikke ha for store forventninger. Kommer jeg meg under 100 kg, blir jeg stooorfornøyd Veier ca. 106,5 nå. Hadde en liten stopp i vekta grunnet litt kos i helga, men det er det slutt på!

__________________
Startdato på lavkarbo: 20.09.2010 - 110 kg



xhegex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, skal holde meg under 20g karbo om dagen. Ketolyse er målet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Gå ned i vekt sammen? StineH Mer enn 30 kg overvekt 341 07-10-10 10:54
Trenger noen å gå ned i vekt sammen med aniaan Generell diskusjon 7 27-09-10 20:51
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no