Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-10, 09:35   #901
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

??
Hva er bondechipolata?

Chipolata er ferske pølser, og "bondeversjonen" er med diverse urter. Kjempegode http://en.wikipedia.org/wiki/Chipolata Veldig typisk her i Belgia.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-01-10, 09:52   #902
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lammeskav, sopp, wokgrønnsaker, surret sammen med CF og maaaasse pepper. Namm

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
Gammel 14-01-10, 11:58   #903
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kyllingfilet stekt i ovn med ost på toppen + masse krydder..... Championg, blomkål og brokkoli. Litt Kylling Bretagne saus (kokt m fløte i stedet for melk) og masse smør. Nam, gleder meg.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 14-01-10, 20:28   #904
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kokt fersk torsk, med hvit saus, blomkål og brokkolibuketter og smeltet smør

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-01-10, 20:52   #905
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Nannahs Hellmann-kylling med stekt brokkoli, champignon, purre og rød paprika pluss en rømme-karri-saus.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 17-01-10, 15:10   #906
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det stekt laks, broccoli og squash delt i biter og surret i MASSE smør. Gubben får poteter ved siden av. Litt fresh issalat ved siden av. Og kanskje skal jeg unne meg bringebærkrem til dessert.... Men jeg snakket akkurat med søsteren min, og hun skulle ha rådyrfilet .... nam nam nam - det har jeg ikke! Tenkte på en rett jeg fikk på Pasvik Taiga, det var rådyrfilet med portvinsglasert sopp! Og pasviksalat, og nyyyyyyyyydelig saus og hvite poteter og - og - men portvinsglassert sopp blir vel for søtt for meg. Får vente til en dag jeg har lyst til å skeie ut, og jeg har rådyrfilet i kjøleskapet.

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 17-01-10, 15:28   #907
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ribbe med hjemmelaget grillkrydder... auberginegrateng

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 17-01-10, 15:31   #908
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Håper å finne noe Finnbiff'ish på butikken nå straks. Thank god for søndagsåpne kiwier!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-01-10, 19:56   #909
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Steikt piggvar med Nannahs blomkålpuré og sandefjordsmør. Nyyyyydeleg!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-01-10, 21:56   #910
salami
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1
salami er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

hallo der

helt ny her,men bare lurte på om det hva noen som hadde noe veldig enkelt,ikke så dyrt og noe man faktisk blir mett av ? hehe

salami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins
Gammel 18-01-10, 21:58   #911
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Salami, leit litt i oppskriftsdelen, der er det mykje. Du kan også sjå på Gerd sine oppskrifter, der er mange fine bilete også.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-01-10, 13:45   #912
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ovnsstekte nakkekoteletter med løk, blomkål, brokkoli og tomat sammen med kjøttet i ovnen. Deilig!

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep
Gammel 20-01-10, 09:30   #913
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag skal jeg ha ovnstekte kyllingfileer m/ hjemmelagd kryddermix. Tilbehør skal være gratinert paprika med chevre og nøytral smøreost (oppskrift kommer senere, viss det er godt )
Og jukseris

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 20-01-10, 17:53   #914
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Gerd , du skriver at du skal ha jukseris. Hva er det for noe

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-01-10, 17:59   #915
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jukseris: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2960

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 20-01-10, 21:49   #916
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Squah-tagliatelle med kjøttsaus

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-01-10, 22:27   #917
MiniMe74
Medlem
 
MiniMe74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 59
MiniMe74 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hei!
Er helt ny er, men slenger meg med

Jeg skal ha fire kollegaer på middag i morgen og skal servere til forrett,
Stekt kamsjell med fløte-parmasansaus, med små bacon biter og ruccula.

Til hovedrett skal jeg ha stekte kyllingfileter. Stekte strimlet squash, paprika og bittelitt gulerot. Blomkål-sellerirotpure med cheddar. På toppen ruccula og fløte-blåshimmelostsaus med en liten skvett cognac og skivet champignon.

Har ikke peiling på hva jeg kan servere til dessert. Ender vel med å bli noe jeg ikke kan spise. Noen som har noen gode enkle tips?

__________________

MiniMe74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 20-01-10, 22:44   #918
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Vi hadde bayonneskinke med gode grønnsaker til i dag......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-01-10, 13:20   #919
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Takk til deg Gerd. Skal prøve risen i dag

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-01-10, 16:35   #920
Vanilja
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
Vanilja er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag tenkte jeg og prøve rømmegrøten jeg fant oppskrift på her

Vanilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo
Gammel 21-01-10, 16:44   #921
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Stekt laks med fløtekokt blomkålmos og smørdampede brokkolitopper.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 21-01-10, 16:47   #922
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Har akkurat spist blomkål, purre, hvitløk og skinke kokt i fløte. Lettvint og nam!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 21-01-10, 18:03   #923
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hadde rester fra bayonneskinka i går og lagde meg en kraftig ostesaus som jeg hadde til. Som tilbehør hadde jeg blomkål og brokkoli....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-01-10, 18:09   #924
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag har vi hatt kreolske kjøttkaker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 21-01-10, 18:59   #925
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

I dag har vi hatt kreolske kjøttkaker

Oh, har du oppskrift? Eller skulle eg ha sjekka sidene dine først kanskje? Kreolsk og cajun mat er berre GODT!

Her blir det i dag indrefilet steikt i smør, brekkbønner med bacon og bearnaisesaus.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no