Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

pcos symptomer

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-06, 22:25   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

pcos symptomer

Jeg har akkurat byttet lege og gikk derfor igjennom mine symptomer på pcos med min nye lege.
Etterpå slo det meg at han sjekket og spurte om alt utenom depresjoner/humørsvingninger, samme med min forrige lege.
Liker ikke leger å snakke om symptomer som ikke er synlige fysisk eller på blodprøver?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 22:50   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Nei, det gjør de ikke. Det betyr ekstraarbeid det skjønner du. De kan til og med blit nødt til å sette seg inn et kanskje NYTT sykdomsbilde. Kanskje de til og med må ta opp en BOK eller en rapport og LESE for å finne ut hva pasienten kan feile. De fleste leger vil helst at du skal feile noe som syns på blodprøver, for da er det bare å skrive en resept og si "værs'go neste" ! Heldigvis er ikke alle slik..

...og dette har jeg fra en, ja akkurat....lege !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 12:38   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Er depresjner/humørsvigninger en del av PCOS? viste ikke det jeg Det har jeg heller aldri blitt spurt om, enda legen min skriver doktorgrad om PCOS... snedig

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 13:25   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: pcos symptomer

Ja, jeg har ihvertfall sett depresjon listet flere steder som et symptom på PCOS, men om depresjonen er et direkte symptom på PCOS eller forårsaket av andre symptomer som overvekt, hårvekst og barnløshet er jo et annet spørsmål..

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 14:00   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Ja, jeg har ihvertfall sett depresjon listet flere steder som et symptom på PCOS, men om depresjonen er et direkte symptom på PCOS eller forårsaket av andre symptomer som overvekt, hårvekst og barnløshet er jo et annet spørsmål..

Det er litt sånn med de fleste symptomene på PCOS... hva kommer først? overvekten eller hormonforstyrrelsen??

eller hva kommer av hva er vel mere riktig å spørre seg om. kommer hormonubalansen av overvekt? eller kommer overvekten av hormonubalansen?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 17:39   #6
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Det er litt sånn med de fleste symptomene på PCOS... hva kommer først? overvekten eller hormonforstyrrelsen??

eller hva kommer av hva er vel mere riktig å spørre seg om. kommer hormonubalansen av overvekt? eller kommer overvekten av hormonubalansen?

Ja, det er det som er, gjenstår nok mye forskning enda på PCOS.

Apropos symptomer, så har jeg hatt mensen 3 mnd på rad nå. De 3-4 siste årene før det hadde jeg løpetid et par ganger i året og blødde nesten ikke noe. Må si det har vært helt herlig å slippe mensen så ofte, men jeg vet jo at det er et tegn på at kroppen min er mer fornøyd nå

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 23:28   #7
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: pcos symptomer

Mulig jeg ikker er veldig oppdatert på sykdommer/ plager.....

Men hva er egentlig PCOS ??

  Svar med sitat
Gammel 03-04-06, 23:44   #8
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: pcos symptomer

Jeg hadde heller aldri hørt om det før jeg var hos legen pga menstruasjonsforstyrrelser.

Hvis du scroller ned til overskriften "poly cystisk ovarie syndrom – PCOS" på denne siden er det en forklaring der på hva det er.
http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/h...icle301880.ece

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 06:41   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Aadi

Mulig jeg ikker er veldig oppdatert på sykdommer/ plager.....

Men hva er egentlig PCOS ??

Jeg har lagd en liten definisjonstråd her inne... der står det litt i allefall

men kort fortalt så er det en hormonforstyrrelse som fører til at eggcellene ikke modnes, men blir til cyster. I tilegg er det en del andre problemer med dette. overevekt, uønsket hårvekst, insulinressistens, og uren hud. Lavkarbo har en gunstig innvirkning på PCOS

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 17:05   #10
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: pcos symptomer

Takker....

  Svar med sitat
Gammel 05-04-06, 12:57   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Aadi

Takker....

bare hyggelig en hver er ekspert på sin sykdom/plage vet du

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 09:38   #12
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: pcos symptomer

Hallo! Jeg var hos lege sist sommer og han påviste pcos, men det eneste han sa var at "du kan nok ikke spise så meget som dine veninner" og at om jeg ville ha barn så måtte jeg ta kontakt. Det første visste jeg fra før gitt........ har måttet trene hardt og spise kontrollert hele livet for å holde vekten nogenlunde nede.

Da jeg kom hjem søkte jeg på nettet om pcos. På norske nettsteder fant jeg nesten ingenting, bare litt på Lindbergs sine sider, men i USA har de en egen nettside og organisasjon. Der fant jeg masse stoff og man kan kjøpe bøker og artikler. I USA er pcos er en "anerkjent" sykdom og ikke bare et fertilitetsproblem som legene her i norge tror det er (jeg mener ikke at fertilitetsproblem er "bare, bare", men pcos er så mye mer også). Det er masse symptomer og utfordringer som en person med pcos har. Inkludert depresjoner/humørsvingninger, carb-cravings, overspising, disposisjon for diabetes 2, mm. Søk på nettet og dere vil finne!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 11:01   #13
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: pcos symptomer

Hei Boxie,

Kan høres ut som om det er på tide å bytte lege.
Min lege sendte meg på kontroll på sykehuset i Vestfold, gynekologisk poliklinikk. Har byttet til KK på rikshospitalet siden jeg bor i Oslo nå. Kan ikke si jeg synes legetimene har vært verdt 250 kr eller hva egenandelen er.
Hadde jeg hatt mer penger skulle jeg gått på klinikken til Fedon

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 11:15   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

jeg vil også anbefale deg å bytte lege. spør om å få tatt en glucosebelastning, for å sjekke om du har insulinressistens og evt bør starte med metformin.
Jeg er så heldig at jeg bor i en by hvor vi har en lege som skriver doktorgrad om PCOS, og jeg har gått til henne. hun har masse kunnskaper om PCOS, og har hjulpet meg masse.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 12:34   #15
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: pcos symptomer

Det var da enda godt å høre at det finnes leger i dette landet som faktisk har kunnskaper om pcos! De jeg har snakket med kjenner til det, men tar det ikke seriøst.

Jeg klarer å holde de verste symptomene unna med kosthold og trening, men det er jo ikke bare enkelt som dere vet! Når legen ser at jeg ikke har kraftig overvekt så ser de det som et "ikke-problem". Poenget mener jeg må være å forebygge forverring av symptomene, og det er det jeg skal jobbe med framover. Jeg har ikke målbar insulinresistens og har ikke for lite tyroksen, men jeg har nesten alle symptomene! Det er den lille ubalansen i noen av kjønnshormonene som hele livet har "krøkket" til kroppen. Derfor blir jeg nok et litt vanskelig tilfelle for legene også. De vil jo gjerne ha tall å forholde seg til. Symptomer alene blir nok litt for kjedelig. Mine eneste synlige symptom er disse cystene og en menstruasjon som gjerne holder seg unna i måneder av gangen.

Ut i fra kroppen min skulle man tro at først har man "treigt" stoffskifte, så blir man overvektig og så kommer insulinresistensen og alle andre symptom, men jeg er jo ingen lege så dette er synsing. For dette er jo "feil" vei i forhold til forskning. Da kommer jo insulinresistensen først. Jaja...

Men uansett hva som kommer først av høna og egget, så står det i all litteratur jeg har lest om emnet at diett er fellesnemneren for å bli bedre. Og den dietten som er nærmest er lavkarbo og "steinalder-kosthold". Jeg får heldigvis hjelp fra ernæringsfysiolog hos Lindbergklinikken så jeg håper å kome ut av "telle kalorier-regimet" og få et mer naturlig forhold til mat etter hvert.

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 12:47   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Det var da enda godt å høre at det finnes leger i dette landet som faktisk har kunnskaper om pcos! De jeg har snakket med kjenner til det, men tar det ikke seriøst.

Jeg klarer å holde de verste symptomene unna med kosthold og trening, men det er jo ikke bare enkelt som dere vet! Når legen ser at jeg ikke har kraftig overvekt så ser de det som et "ikke-problem". Poenget mener jeg må være å forebygge forverring av symptomene, og det er det jeg skal jobbe med framover. Jeg har ikke målbar insulinresistens og har ikke for lite tyroksen, men jeg har nesten alle symptomene! Det er den lille ubalansen i noen av kjønnshormonene som hele livet har "krøkket" til kroppen. Derfor blir jeg nok et litt vanskelig tilfelle for legene også. De vil jo gjerne ha tall å forholde seg til. Symptomer alene blir nok litt for kjedelig. Mine eneste synlige symptom er disse cystene og en menstruasjon som gjerne holder seg unna i måneder av gangen.

Ut i fra kroppen min skulle man tro at først har man "treigt" stoffskifte, så blir man overvektig og så kommer insulinresistensen og alle andre symptom, men jeg er jo ingen lege så dette er synsing. For dette er jo "feil" vei i forhold til forskning. Da kommer jo insulinresistensen først. Jaja...

Men uansett hva som kommer først av høna og egget, så står det i all litteratur jeg har lest om emnet at diett er fellesnemneren for å bli bedre. Og den dietten som er nærmest er lavkarbo og "steinalder-kosthold". Jeg får heldigvis hjelp fra ernæringsfysiolog hos Lindbergklinikken så jeg håper å kome ut av "telle kalorier-regimet" og få et mer naturlig forhold til mat etter hvert.

ble nesten litt forstyrra her jeg nå... som å lese om meg selv dette. Jeg har heller ikke målbar insulinressistens, og er ikke overvektig nok til å være et stort problem for legene... Jeg legger lett på meg, men stoffskifte er i nedre del av normalen. men mine blodprøver (testosteron) viste for to år siden PCOS, men i sommer var de normale (da hadde jeg gått ned 5 kg) og mensen var kommet tilbake.

men jeg går på metformin til tross for ikke målbar insulinressistens da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 13:21   #17
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: pcos symptomer

Så bra at du har gått ned og fått normale prøver! Flink! Jeg har gått opp 5 kg etter jul....... Men skal ned igjen nå. Må jo bare ta meg sammen, ellers ender jeg opp på 150 kg...... (men da hadde jeg i allefall fått mange nok symptom og "tall" slik at legene hadde brydd seg.... )

Hva gjør metformin? Er det diabetes-medisin?

Jeg fikk ikke tilbud om medisin hos lege, jeg er jo normalvektig......

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 13:33   #18
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Så bra at du har gått ned og fått normale prøver! Flink! Jeg har gått opp 5 kg etter jul....... Men skal ned igjen nå. Må jo bare ta meg sammen, ellers ender jeg opp på 150 kg...... (men da hadde jeg i allefall fått mange nok symptom og "tall" slik at legene hadde brydd seg.... )

Hva gjør metformin? Er det diabetes-medisin?

Jeg fikk ikke tilbud om medisin hos lege, jeg er jo normalvektig......

Metformin er et legemiddel som stabiliserer blodsukret, og gir mindre cravings for karbohydrater. er egentlig beregnet på diabetes type 2, men har vist seg å ha god effekt på PCOS'ere... Jeg fikk det av legen, for hun mente jeg godt kunne prøve det til tross for at jeg ikke har målbar insulinressistens.

Jeg har fått dårligere matlyst av de også jeg da, og jeg spiste lite fra før, så jeg sliter med maten for tiden, men jeg spiser i det minste "riktig" da når jeg først spiser

Fastlegen min (ikke ho PCOS-damen) skriver villig ut metformin til meg når jeg sa at jeg hadde fått det av hun andre legen...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 13:47   #19
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: pcos symptomer

Hørtes interessant ut! Matlysten min er som alltid på topp og jeg har aldri hatt særlig metthetsfølelse, og eeeelsker karbo og kan spise MYE protein om jeg tilllater meg selv det, men det kan jeg jo ikke (noen sier at protein og fiber er mettende. Sånt er ukjent for meg.....). Skulle gjerne ha funnet et middel som hadde normalisert dette. Derfor prøver jeg ketogen kost nå. Men kanskje hadde Metformin også vært en ide? Hm.....

Blir nok ikke enkelt å finne en lege som er villig til å skrive ut Metformin uten fine tall å slå i bordet med. Jeg tror du er heldig med legen din Får sjekke det med Lindbergklinikken neste gang.

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 13:53   #20
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Hørtes interessant ut! Matlysten min er som alltid på topp og jeg har aldri hatt særlig metthetsfølelse, og eeeelsker karbo og kan spise MYE protein om jeg tilllater meg selv det, men det kan jeg jo ikke (noen sier at protein og fiber er mettende. Sånt er ukjent for meg.....). Skulle gjerne ha funnet et middel som hadde normalisert dette. Derfor prøver jeg ketogen kost nå. Men kanskje hadde Metformin også vært en ide? Hm.....

Blir nok ikke enkelt å finne en lege som er villig til å skrive ut Metformin uten fine tall å slå i bordet med. Jeg tror du er heldig med legen din Får sjekke det med Lindbergklinikken neste gang.

sender deg en pm jeg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 14:15   #21
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: pcos symptomer

Takk skal du ha! Skal prøve dette ovenfor legen neste gang!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 14:18   #22
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Takk skal du ha! Skal prøve dette ovenfor legen neste gang!

Bra

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 09:45   #23
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: pcos symptomer

Hei igjen! Nå har jeg hatt litt tid til å tenke og da dukker spørsmålene opp, vet du... Kan du spesifisere litt hvilke endringer du har opplevd etter å ha begynt med Metformin? Både positive og eventuelt negative. Så har jeg noe håndfast å komme med til legen. Jeg regner med å måtte argumentere godt siden jeg enda ikke har utviklet insulinresistens.

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 11:13   #24
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: pcos symptomer

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Hei igjen! Nå har jeg hatt litt tid til å tenke og da dukker spørsmålene opp, vet du... Kan du spesifisere litt hvilke endringer du har opplevd etter å ha begynt med Metformin? Både positive og eventuelt negative. Så har jeg noe håndfast å komme med til legen. Jeg regner med å måtte argumentere godt siden jeg enda ikke har utviklet insulinresistens.

positive: stabilt blodsukker, nedsatt cravings etter karber, bedre nattesøvn, mere energi og bedre humør (nesten som en lykkepille )

negative: nedsatt matlyst, og kvalme når jeg tar tre tabeletter pr dag (jeg har 850 mg tabeletter, de finnes som 500 mg også)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 11:57   #25
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: pcos symptomer

Tusen takk!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kort innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 96 14-02-15 20:30
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Bli kvitt PCOS Trolljenta PCOS og karbohydratkontroll 10 07-12-05 10:22
Pcos jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 13 14-05-05 09:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no