Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Helt ny her!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-08, 22:36   #1
Håpefull
Juniormedlem
 
Håpefull sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 38
Innlegg: 44
Håpefull er på en erverdig vei

Helt ny her!

Hei alle sammen!!!!
Jeg er helt ny her, har lest litt i ketolyseboken.. Søsteren min har skrytt veldig av ketolysekuren og sier hun har rast ned i vekt. Hvor mye er vanlig å gå ned de 3 første ukene?
Ble medlem her i dag for at jeg håper jeg kan hente motivasjon her. Samboeren min vil ikke være med å prøve ketolyse, så jeg føler meg litt alene av og til... Jeg vil virkelig gå ned i vekt!!! Lagt på meg 15 kg siste året
Håper jeg kan bli kjent med dere her inne

Foresten liten ting jeg lurte på, cola zero går det greit å drikke?

Klem fra håpefull jente


Sist redigert av Håpefull : 24-10-08 kl 10:20.
Håpefull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 22:52   #2
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Helt ny her!

Hei på deg, og velkommen hit.
Jeg kan bare bekrefte det søstren din har sagt, og er selv kjempefornøyd med ketolyse.
Når det gjelder cola zero, sies det at en bør unngå søtstoff i starten, da det kan virke hemmende og gi trang til mer søtstoff..
Personlig så har jeg drukket cola zero og pepsi max hele tiden selv, uten å ha hatt noen form for vekthemming, så her må du nok prøve deg frem.
Vil vertfall ønske deg lykke til, og de 15 kg kommer nok til å forsvinne etterhvert
Klem

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 23:09   #3
Håpefull
Juniormedlem
 
Håpefull sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 38
Innlegg: 44
Håpefull er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Jeg har litt mange spørsmål nå til å begynne med... Til frokost prøver jeg å spise brøderstatning, har laga pinnebrød med cottage cheese, men begynner å bli litt lei av det. Noen som har en annen type brød de er fornøyd med?
Hvor mange måltider bruker dere å spise om dagen? Trenger man ikke tenke på å opprettholde forbrendingen å ikke spise alt for skjeldent?

__________________



Håpefull
Håpefull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 10:55   #4
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Helt ny her!

Du skal spise når du er sulten selv, og spise deg passe mett. Pass på å innta nok fett, slik at du holder deg mett lengst mulig.
Jeg pleier å spise mellom 2 og 4 måltider pr dag, alt etter som.
Jeg anbefaler deg å lage oopsie-roll..er veldig gode, og kan fryses ned, og raske og tine.tar kort til å lage også..ellers ligger det mange gode oppskrifter på forumet, så je vil anbefale deg å bruke litt tid å titte der...

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 11:47   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her!

Velkommen hit og lykke til
Følg boka godt i starten, lær deg filosofien

Ellers er det kjempemasse oppskrifter på forumet.
Variasjon er viktig.
Nok fett, nok vann
Spis når du er sulten, spis deg passe mett

Jeg personlig er sukkeravhengig, så jeg er ytterst forsiktig med å bruke søtstoff, da jeg bare vil ha mer....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 12:29   #6
Håpefull
Juniormedlem
 
Håpefull sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 38
Innlegg: 44
Håpefull er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Tusen takk for gode tips! Skal virkelig prøve å ligge unna søtstoff
Har nettopp vært forkjøla, da var det virkelig vanskelig å vite hvilke halspastiller jeg kunne spise. Avhengig av det når jeg er syk.
Dere er veldig flinke her inne!!!

__________________



Håpefull
Håpefull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 12:39   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her!

Opprinnelig lagt inn av Håpefull, her.

Har nettopp vært forkjøla, da var det virkelig vanskelig å vite hvilke halspastiller jeg kunne spise. Avhengig av det når jeg er syk.

Hei og velkommen! Her kan du søke opp det du lurer på eller spørre i vei!

På apoteket har de en serie drops av merket Fribol. De er helt trygge å spise i moderate mengder. Finnes i mange smaker, også en hals/hoste- variant!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 16:34   #8
Håpefull
Juniormedlem
 
Håpefull sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 38
Innlegg: 44
Håpefull er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Jeg finner ikke oppskriften på oopsie-roll
Har vel ikke kommet helt inn i hvordan søkemotoren her fungerer. Noen som kan hjelpe?

takk,takk

__________________



Håpefull
Håpefull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 16:36   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her!

Bl. anna her: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...&pictureid=848

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 16:40   #10
Håpefull
Juniormedlem
 
Håpefull sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 38
Innlegg: 44
Håpefull er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Tusen takk Gerd!

__________________



Håpefull
Håpefull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 19:10   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her!

Hei håpefull, velkommen hit og lykke til!
Hvis du av og til føler deg litt alene med dette, er dette forumet gull verdt. Mange andre i samme situasjon.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 19:16   #12
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Helt ny her!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Hei håpefull, velkommen hit og lykke til!
Hvis du av og til føler deg litt alene med dette, er dette forumet gull verdt. Mange andre i samme situasjon.

Det kan jeg underskrive på - jeg er blitt "forumman"!! Jeg leser og leser, lærer mer og mer, skriver ikke så mye enda - men jeg kommer meg.
Det virker også som mange av dere her inne har knyttet veldig nære bånd, gleder meg til jeg gjør det

Lykke til og velkommen, jeg heier også på deg

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 19:25   #13
Håpefull
Juniormedlem
 
Håpefull sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 38
Innlegg: 44
Håpefull er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Dere er så snille å greie! Er veldig glad for at jeg har registrert meg her. Tror virkelig det kan være til hjelp, jeg jobber enda med viljestyrken min...Er ikke så lett med alle de rundt meg som spiser akkurat det de har lyst til.
På jobben er jeg virkelig ndt til å være flink! Er så mange som har med kaker, is osv.... Også ser de på meg og lurer på hvorfor jeg ikke spiser..Men jeg skal holde ut! Dere alle hjelper meg å være fink
klem

__________________



Håpefull
Håpefull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 20:29   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her!

Det er jo det som er så genialt med dette forumet!
Her er alle i samme båt(på en eller annen måte) og ingen ser rart på deg eller blir sur eller.....
Hit kan man komme med sorger og gleder angående vekt og det er alltid noen som hjelper eller trøster eller har opplevd det samme eller.....
Ingen spørsmål er for dumme og noen svarer alltid på det man spør om!

Dette er et godt sted å være!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 21:34   #15
Håpefull
Juniormedlem
 
Håpefull sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 38
Innlegg: 44
Håpefull er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Helt enig!
Jeg er så spent, har min 3. veiedag i morgen..Håper jeg har gått ned litt så jeg får motivasjon! Vært i ketose i 3 uker nå. Men har ikke fått trimmet noe enda, vært syk og ikke orket pga veldig dårlig vær
Bruker noen av dere å ha noen "fridager" innimellom? Er litt stolt over meg selv, ikke spist en smule snop på 3 uker. Før det var det alltid ett eller annet nesten hver dag
Begynt å bli gla i dere her inne allerede! Vi må stå sammen
Klem til dere alle

__________________



Håpefull
Håpefull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 21:53   #16
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Helt ny her!

Lykke til med veiedag i morgen
Du må holde oss oppdatert!!
Klem til deg fra meg

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 22:09   #17
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Hei! Jeg er også helt ny, og vet ikke helt om jeg skal velge sputh beach eller den her ketolyse, problemet mitt er at jeg ikke spiser kjøtt, fordi jeg ikke klarer tanken på det. hadde jeg klart det hadde jeg gjort det. Når jeg smaker kylling eller annet kjøtt brekker jeg meg og spyr opp all maten jeg har spist. derfor vil jeg ikke ha noe "du må spise kjøtt,bla,bla,bla" bare helt enkelt, går det an å bruke denne dietten når jeg ikke spiser reker, krabbe, kylling, biff osv?

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 22:30   #18
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her!

Opprinnelig lagt inn av Håpefull, her.

Helt enig!
Jeg er så spent, har min 3. veiedag i morgen..Håper jeg har gått ned litt så jeg får motivasjon! Vært i ketose i 3 uker nå. Men har ikke fått trimmet noe enda, vært syk og ikke orket pga veldig dårlig vær
Bruker noen av dere å ha noen "fridager" innimellom? Er litt stolt over meg selv, ikke spist en smule snop på 3 uker. Før det var det alltid ett eller annet nesten hver dag
Begynt å bli gla i dere her inne allerede! Vi må stå sammen
Klem til dere alle

For en hyggeliog tone du har, Håpefull ! Velkommen !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 09:28   #19
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt ny her!

Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.

Hei! Jeg er også helt ny, og vet ikke helt om jeg skal velge sputh beach eller den her ketolyse, problemet mitt er at jeg ikke spiser kjøtt, fordi jeg ikke klarer tanken på det. hadde jeg klart det hadde jeg gjort det. Når jeg smaker kylling eller annet kjøtt brekker jeg meg og spyr opp all maten jeg har spist. derfor vil jeg ikke ha noe "du må spise kjøtt,bla,bla,bla" bare helt enkelt, går det an å bruke denne dietten når jeg ikke spiser reker, krabbe, kylling, biff osv?

Hei og velkommen. Du får kikke litt rundt her i forumet og se, der er flere måter å tape vekt på. Torkil som har laget ketolysekuren sier at det kan være vanskelig å gjennomføre denne typen kur for vegetarianere. Kikk litt i oppskriftene og se om du liker oppskriftene.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 09:30   #20
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt ny her!

Opprinnelig lagt inn av Håpefull, her.

Helt enig!
Jeg er så spent, har min 3. veiedag i morgen..Håper jeg har gått ned litt så jeg får motivasjon! Vært i ketose i 3 uker nå. Men har ikke fått trimmet noe enda, vært syk og ikke orket pga veldig dårlig vær
Bruker noen av dere å ha noen "fridager" innimellom? Er litt stolt over meg selv, ikke spist en smule snop på 3 uker. Før det var det alltid ett eller annet nesten hver dag
Begynt å bli gla i dere her inne allerede! Vi må stå sammen
Klem til dere alle

Lykke til, er veldig godt å være her. Både trøst, hjelp og jubel å få her. Stå på!

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 10:27   #21
Håpefull
Juniormedlem
 
Håpefull sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 38
Innlegg: 44
Håpefull er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Hm...Nesten ikke gått ned noe denne uka
Må innrømme at jeg ble skuffet. Hvor mye gikk dere ned først 3 ukene? hvor mye er vanlig å gå ned på ei uke?
Jeg drikker mye vann, har holdt meg unna kunstig søtstoff og mye salt. Fått i meg en god del fett, tror det er nok. Spiser også til jeg er passe mett...

Noen av dere som av og til tar en planlagt "sprekk"? en dags pause liksom?

__________________



Håpefull

Sist redigert av Håpefull : 24-10-08 kl 13:47.
Håpefull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 10:35   #22
Gro Anita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 47
Innlegg: 28
Gro Anita er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Hei!
Velkommen!!! Jeg er også ganske ny her... Begynte på kuren 25 september, og har til nå gått ned 8 kg. Er fornøyd med det, men har mange kilo igjen. Så vi kan gå denne løypa sammen...
Jeg har ikke hatt noen sprekker enda, og lurer også på om det er noen som har hatt det?
Jeg skal feire 1 års dagen til sønnen min om to dager, og har sååå lyst til å sprekke litt da og spise et kakestykke og en pølse. Men tar det da 4 dager før jeg er tilbake i ketose??? Og begynner å miste vekt igjen??
Jeg MÅ ned 16 kg til før neste graviditet, og jeg har ikke lyst til å miste nesten en uke vektap. Noen forslag til hva jeg kan gjøre?????

__________________


Gro Anita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 10:50   #23
Håpefull
Juniormedlem
 
Håpefull sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 38
Innlegg: 44
Håpefull er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Opprinnelig lagt inn av Gro Anita, her.

Hei!
Velkommen!!! Jeg er også ganske ny her... Begynte på kuren 25 september, og har til nå gått ned 8 kg. Er fornøyd med det, men har mange kilo igjen. Så vi kan gå denne løypa sammen...
Jeg har ikke hatt noen sprekker enda, og lurer også på om det er noen som har hatt det?
Jeg skal feire 1 års dagen til sønnen min om to dager, og har sååå lyst til å sprekke litt da og spise et kakestykke og en pølse. Men tar det da 4 dager før jeg er tilbake i ketose??? Og begynner å miste vekt igjen??
Jeg MÅ ned 16 kg til før neste graviditet, og jeg har ikke lyst til å miste nesten en uke vektap. Noen forslag til hva jeg kan gjøre?????

Hei,hei!
Søsteren min og jeg skulle i bursdag til tantebarnet vårt som fylte 8. Da hadde jeg holdt på i bare 4 dager, og var livredd for å sprekke.
Søsteren min var da så snill at hun bakte ei lavkarbo mandelkake med solkrem og vi tok med oss et stykke hver i bursdagen. Oppskrifta finner du her: http://lavkarbo.blogg.no/1200440003_...lkake_med.html
PS: den var bedre dagen etterpå, pass på å ikke bruke for mye sukrin.

__________________



Håpefull
Håpefull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 12:09   #24
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Takk for svaret Skippy, har bestilt startpakken på ketolyse.no, så får vi se når jeg får den da. skal ihvertfall gjøre et forsøk. Har gått ned 17kg før, bare på trening og spise sunt,uten å tenke noe mer over det, men nå har jeg vært på dette stadiet i ett år, så må kanskje få fart på forbrenningen. Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg får pakken? Tenkte å lage samme oppskrifter, bare uten kjøtt Også er det jo en del salater og sånn uten kjøtt da

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 19:27   #25
Håpefull
Juniormedlem
 
Håpefull sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 38
Innlegg: 44
Håpefull er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her!

Huff! Er jo kake på jobb hver dag nå, er på jobb nå og de andre sitter å gomler kake...Må virkelig leite etter viljestyrken min!!

__________________



Håpefull
Håpefull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny! MBP Ketolysekuren 9 25-11-07 19:52
helt ny.... karbabe Lavkarbo generelt 6 19-08-05 10:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no