Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-06, 13:53   #1
Bigmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 56
Innlegg: 25
Bigmamma er på en erverdig vei
Question

Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Dere som har nådd målene deres ved bruk av lavkarb. hvor lang tid har det tatt dere og hvor mange kilo har dere lagt igjen?
Vet at jeg skal være tålmodig men det er alltid morro å høre om hva andre har oppnådd - det bare motiverer mer!
Har lest noen historiere her inne - men de fleste nevner ikke hvor lang tid de har brukt derfor denne tråden.

Bigmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 17:35   #2
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Hej! for mig tog det ca 4 måneder til å oppnå mitt mål som var ned 11 kg..Men jag har absolutt ikke vart "flink" hele tiden disse 4 månederna..

Men husk att det er veldigt inviduellt hvor mye man går ned.. de som føljer "sin" diet/kosthold utan å "fuske" og som har mest att ta av går oftest ned tjappest..Medans de som bare har noen kg att ta av oftest må bruke mere tid..Men det har også mye med hvordan din kropp fungerer..så ikke stress

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 08:09   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Jeg brukte 3 mnd på 24 kilo!!

*STOLT*

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 08:26   #4
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

4 uker på 8 kg.
Men jeg er forsnøyd jeg.. men nå har det dabba av. og jeg har fortsatt 24 kg igjen

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:16   #5
Katovi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 47
Innlegg: 30
Katovi er på en erverdig vei

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jeg brukte 3 mnd på 24 kilo!!

*STOLT*

Er det muuuuulig????
Vil du hjelpe meg??? hjeeeeeelp!

__________________
Startvekt: 83,6
*drømmen om 65 kilo*





Katovi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: jeg leter etter noe passende... Men lavkarbo blir det! Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 16:05   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Jeg har ikke nådd målet mitt helt da, men på et halvt år, hvor ca fire av månedene var litt sånn egendefinert soft lavkarbo, så har jeg tapt til sammen ca 30 cm.
Tolv av dem rundt midja, resten rundt bryst og mage, så nå har jeg seksten cm igjen i midja for å nå målet mitt. Det går tidvis litt sakte, men framover

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 11:54   #7
ninni
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 35
ninni er på en erverdig vei

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

jeg brukte 49 uker på 66 kg så er fornøyd med den

ninni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 14:53   #8
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Tja..Jeg begynte på ketolyse i juli, og hadde tatt av 15 kilo i desember..
Siden da, ahr jeg hold meg stabil rundt 69 kilo....
Skal ned litt til da, men forholdene har ikke lagt helt til rette siste tida.Mye sykdom..

Men jeg kommer sterkere tilbake

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 15:02   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Opprinnelig lagt inn av Katovi, her.

Er det muuuuulig????
Vil du hjelpe meg??? hjeeeeeelp!

hehe..

kan jo fortelle kort hva som funket for meg: minst mulig KH....

ser her inne at alle oppfordres til å spise nok (rundt 20) KH hver dag, bl.a for å opprettholde vekttapet. men for meg funket det altså å spise minimalt med KH... mange dager var jeg under 5. jeg hadde ingenting ubehag, men jeg "raste" altså ned...

Jeg spiste kun kjøtt, kjøtt, kjøtt og atter kjøtt... kokt kjøtt, stekt kjøtt, tørket kjøtt, grillet kjøtt.... ingenting saus, og kun av-og-til litt salat.

mange vil nok mene at dette er feil (å ikke spise nok KH) meeen.... det funka fint for meg!

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 15:10   #10
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

brukte nesten 1 år på 35 kg... gikk fort
til desember men så har jeg skeiet litt
ut etter det så de siste par kg gikk sef.
tregere...men er super fornøyd jeg

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 17:22   #11
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

hehe..

kan jo fortelle kort hva som funket for meg: minst mulig KH....

ser her inne at alle oppfordres til å spise nok (rundt 20) KH hver dag, bl.a for å opprettholde vekttapet. men for meg funket det altså å spise minimalt med KH... mange dager var jeg under 5. jeg hadde ingenting ubehag, men jeg "raste" altså ned...

Jeg spiste kun kjøtt, kjøtt, kjøtt og atter kjøtt... kokt kjøtt, stekt kjøtt, tørket kjøtt, grillet kjøtt.... ingenting saus, og kun av-og-til litt salat.

mange vil nok mene at dette er feil (å ikke spise nok KH) meeen.... det funka fint for meg!

mener du bare ren kjøtt? ikke noe mer liksom?

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 17:41   #12
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Jeg har jo ikke nådd målet mitt ennå, da. Men jeg har brukt 5 mnd på 29 kilo (ketolyse). Inkludert 2 uker fri i jula og 1 mnd "fri" pga sykdom, men da spydde jge opp alt jeg spiste, så gikk ned rundt 3 -4 kilo den tiden..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 18:26   #13
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

mener du bare ren kjøtt? ikke noe mer liksom?

stort sett bare kjøtt ja... av og til litt agurk eller kinakål, av og til et egg...

ensformig? ja kanskje... men effektivt som bare rakker`n

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 23:56   #14
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

men da spydde jge opp alt jeg spiste

huff da, håper du unngår det igjen da.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 00:53   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Første gang på Atkins gikk jeg ned 13 kilo de første to månedene. Etter boka, altså ...! Det var herrrrlig! Var ikke helt i mål da, men det var nok til at jeg følte meg svært bra.

But those days are gone ... Det virker som man stort sett har én stor sjans på lavkarbo, så bruk den godt! Det er som regel vanskeligere andre gang .. og tredje ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:18   #16
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det virker som man stort sett har én stor sjans på lavkarbo, så bruk den godt! Det er som regel vanskeligere andre gang .. og tredje ...


Den kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg er på min andre lavkarbo-periode, og føler at det går greiere nå.
Gikk ned 17-18 kg på 4 mnd i fjor vinter, men sklei gradvis ut når sommeren kom... Satte igang igjen på nytt seint i januar i år, og da hadde 7-8 kg kommet tilbake..
På andre lavkarbo-runde syns jeg at jeg kan dra nytte av erfaringene fra første runde, og unngå de samme feilene igjen. Dessuten lærer man jo hele tida. F.eks. har jeg erfart at vekttapet halveres når man ikke klarer å si nei til en tur på byen....

__________________
Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:36   #17
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

huff da, håper du unngår det igjen da.

Det gjør jeg nok Men måtte faktisk jobbe endel med meg selv, fordi jeg ikke var vant til å ha mat i magen!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 14:05   #18
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Fra a til b - hvor lang tid har du brukt?

Jeg har gått ned flere ganger på lavkarbo (og opp) siden jeg begynte for ca. 3,5 år siden. Men jeg gir meg ikke enda

Nå har jeg forstått at sukkeret er ett stort problem så jeg blir neppe slank hvis jeg skal unne meg snop mens jeg går ned. Så jeg har tatt valget med å kutte ut for godt. Det er fæl tanke men ikke når jeg tenker at jeg kanskje kan bli slank en gang for alle.

Har gått ned sakte 2 ganger på lavkarbo. EN gang 10 kg på 9 mnd, en annen gang 12 kg på ca. 8 mnd. (grunnet høyt snop-forbruk). Har gått opp alt igjen begge gangene. Og akkurat nå veier jeg mye mer. De gangene jeg gikk ned var fra ca. 105 til noen og 90. Så jeg er vel ett eksempel på at myten om at man holder vekta hvis man går ned sakte er og blir en myte og ikke fakta. Jeg tror heller man er mere forberedt dess flere ganger man har prøvd. Da forstår man at det ikke er enkelt. Og at man MÅ forandre vaner for alltid hvis man skal lykkes. Og ikke minst innse at den maten som gjør deg slank, skal gjøre at du forblir slank.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no