Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Forslag til klubb-mat?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-05, 17:48   #1
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Forslag til klubb-mat?

Hjelp !! Jeg skal være vertinne for vin-klubben vår imorgen. Vi har tidligere alltid servert ost og kjeks. Nå er de fleste imidlertid lei det, og vi er enige om å kutte det ut en periode.
Og det er her jeg trenger forslag!

Det skal ikke være "middag", altså varm mat med stor oppdekking..
Helst noe " fingermat ", som vi kan kose oss med utover hele kvelden...

Noen som har noen gode forslag?

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 18:37   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

grønnsaker med dipp? fonue? *ikke komme på flere akkurat nå*

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 20:09   #3
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Grønnsaker m/dipp er jo herlig. Hadde tenkt å lage det ved siden av, men føler jeg må ha " någo attåt ".

Flere tips mottas med stor takk ?

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 20:26   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har du sett i oppskrifts forumet ??? HER er det mange ideer !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 21:59   #5
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Ja, har vært og leitet litt innom oppskriftene.. Er bare konfekter og slikt... Jeg hadde tenkt meg noe mer mat-aktig, jeg da...

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 22:26   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Da har du ikke sett her: Oppskrifter

Det finnes såååå mange undergrupper. Det er ikke bare konfekt i de iallefall!!

Frokost
Lunsj
Mellommåltider
Middag
Smoothies/drikke
Kveldsmat
Annen mat
Snacks og kosemat
Festmat
Kake/dessert

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 23:10   #7
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Joa, har vært der. Er enig med deg, mye snadder der !! Var forresten under snacks/kosemat at det bare var konfekt...Men jeg er på jakt etter noe som ikke er full middag, og heller ikke kaker og slikt.Tenkte å lage til grønnsaker m/dipp, (det er jo alltid suksess), men trenger noe mer "mat" (proteiner) liksom

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 23:12   #8
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

ost og skinke ruller?
asparges med spekeskinke rullet utenpå?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 23:20   #9
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Ja, det høres deilig ut, også så enkelt da !!!

Kjekt når noen kan hjelpe en å tenke, av og til stopper bare fantasien opp!!

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 06-08-05, 13:15   #10
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

en prottis shake pr mann (kvinne) ved siden av grønnsakene må vel slå an. de kan velge mellom sjoko-, jordbær- eller vaniljesmak.

lykke til

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 06-08-05, 15:50   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kom plutselig på noe jeg pleier å lage når jeg har lavkarbo tortillas. Du kan bruke vanlige.

Du trenger en stekepanne som har diameter omtrent samme størrelse som tortillaen. Bruker du små tortillas er 20 cm stekepanne og 2 egg passe. Bruker du litt større tortillas er det greitt med 3-4 egg alt etter størrelsen.

LAKS & EGGERØRE RULLADER

Lag "eggerøre-pannekaker" - hver av av 2 egg, 1 ss fløte, salt & pepper. Stek på begge sider og legg til kjøling. Del hver "pannekake" i to på tvers.

Legg en tortilla underst. 1 tynt lag issalat eller annen salat/ruccola på ene halvmånen, smør majones på salaten, legg på 1/2 eggepannekake og noen skiver røkelaks oppå der igjen. Hvis du bruker issalat eller vanlig salat i bunnen gjør det seg godt med et par blader ruccula oppå lasken igjen. Bergynn å rulle fra den siden du har fyllet. Det vil forskyve seg litt, det er derfor du ikke skal legge noe på den andre halvdelen. Pakk "pølsene" tett inn i matpapir eller gladpack og legg til kjøling i kjøleskapet. Rett før servering stikker du lange tannpirkere gjennom rulle på tvers og skjærer i skiver (sånn at det er 1 tannpirker tvers igjennom hver skive). Legg på fat og server !

Jeg pleier av og til og lage slike fylte tortillas til matpakke lunch på jobben. Da skjærer jeg dem ikke i skiver altså. Jeg får aldri ha dem i fred !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 15:16   #12
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Nå er vin-klubben overstått...Vi stooorkoste oss.(Jeg med vannglasset mitt!!)

Jeg endte opp med å lage et stort fat med gode grønnsaker, og to forskjellige dipper. I tillegg lagde jeg et fat med "finger-mat".

-Jeg kuttet løvbiff i 2x2cm. ruter, gratinerte med ost, og med la en halv cherrytomat på toppen. Holdt alt på plass med en coctail-pinne.

-Jeg lagde ruller m/ skinke og ost rundt en asparges. ( takk Helene!)

-Ruller m/kalkun og ost.

-Og jeg kjøpte tortillalefser m/urter og hvitløk, smurte pesto over dem, og dekket med grillet skinke. Rullet dem sammen og skar i skiver. Denne smakt jeg ikke, pga. tortillaen, men damene elsket dem.(Nille, ser du var innom igår med et godt tips, den skal jeg jammen prøve ved en annen anledning. Takk!)


Alle fatene ble tømt,(jeg hadde MYE mat) , så det må jo bety at det smakte!!

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no