Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Angående Linfrø

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-04, 21:37   #1
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Angående Linfrø

Jeg var på vei til helsekosten for å kjøpe linfrø, men gubben ville IKKE at jeg skulle spise dette.
Han satt og hørte på et radioprogram for en stund siden om Linfrø..

Ei som driver med tarmskylling advarer sterkt mot linfør, da mye av frøa blir igjen i tarmene og slår rot..

Etter all avføringen kommer så kommer linførene ut med lange grønne stilker...
Hun fikk sjokk.
Og det viste seg at mange av disse som hadde store mengder med linfrø i avføringen hadde problemer med hodeverk og leddsmerter..
Og etter noen skyllinger hos henne og ikke mer bruk av linfrø, så forsvant hodepinen og mye av smertene hos pasientene/kundene hennes.

SÅ hun advarte mot bruk av linfrø..
Jeg skal ikke touche dem i hvertfall..grøss...

Jeg skal ikke ha noen buskevekster inni meg i hvertfall..

Da tar jeg i bruk parafin avførings olje hvis jeg får store problemer, eller lactulose

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 30-06-04, 22:27   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det er ikke meningen du skal spise dem hele..... Da har de ingen virkning, de komme hele ut igjen, eller kanskje de virkelig slår rot ?? MEN - knuste linfrø slår ikke rot...så vidt jeg vet ! Tror det er det de andre her inne bruker !

HP !!???

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-06-04, 23:10   #3
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Det som er vanlig er at du legger frøene i vann til de blir litt sånn glassmanet aktig og så svelger dem med vann, husker jeg fikk beskjed av legen for mange år siden da jeg hadde forstoppelse, og hun sa det i helsekosten før gubben innhentet meg

Hun sa ingenting om å knuse de..hmm...

Mann min husker heller ikke om det var hele eller knuste denne damen oppdaget..
Helt sikkert hele.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 01-07-04, 08:56   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Du skriver ikke noe om hvorfor du hadde tenkt å kjøpe deg linfrø, men det er kanskje pga. treg mage?

Da vil jeg anbefale deg å kjøpe Psyllium Husk i stedet. Dette er knust til pulver og kan enten blandes i vann og svelges ned - blandes i grøten eller i annen mat.

Smaker ikke spesielt godt, men smaker ikke spesielt vondt heller. Smaker litt mer som.....ikke'no!

fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 22:49   #5
Per
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Innlegg: 2
Per er på en erverdig vei
Cool

Sv: Angående Linfrø

Hei, den der med at frøene begynte å spire hørtes ikke mye sansynlig ut. Hadde de vokst hadde de ihvertfall ikke blitt grønne. Kan ikke være mye rom for fotosyntese i tarmen

Per er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 23:07   #6
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Angående Linfrø

Kan trøste deg med at linfrø ikke slår rot i tarmen. De virker, men de skal altså legges i vann før bruk. Npr det gjelder tarmskylling så er det med all respekt tull og fanteri oppfunnet for å tyne enda litt mer penger ut av folk.

Dere er sikkert uenige, men tarmsylling virker tvert i mot negativt for miljøet i tykktarmen. De som måtte være uenige med meg må gjerne vise til en vitenskaplig utført undersøkelse/forskning som viser noe annet.

Det at det avleires slaggstoffer i tykktarmen er ikke korrekt. Jeg har sett tilstrekkelig mange tarmvegger fra innsiden etter en helt normal tarmtømming (over ett døgn) og resultatet er en frisk, fin slimhinne uten spor av slaggstoffer. At en tarmskylling medfører en positiv psykisk følelse av velvære er en annen sak.

flap

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:38   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Angående Linfrø

Per: Gratulerer med ditt 1. innlegg siden du meldte deg inn her for snart 1 år siden. Ett veldig bra og informativt innlegg var det også.

Jeg er enig at tarmskylling er bare tull. Det skal jeg aldri prøve.

De som spiser usunn karborik kost har bedre bruk for det enn vi på lavkarbo ja.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 11:23   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Angående Linfrø

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

De som spiser usunn karborik kost har bedre bruk for det enn vi på lavkarbo ja.

Jeg har fra flere kilder fått høre at jeg har veldlig lite slaggstoffer i vevet. De som har bemerket dette er "fagpersoner" og har uten unntak spurt hva slags mat jeg spiser. En naturterapeut var veldig forundret over at ingen "rensekurer" virket på meg, men det har andre forklart enkelt og greitt med kostholdet.

Rensekurer, tarmskylling etc er bortkastede penger for oss på lavkarbokost !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Angående grønnsaker! HP Induksjonen 21 02-11-12 16:48
angående kosttilskudd! ayliah Atkins kosthold 16 30-05-05 15:09
Litt start hjelp angående oppskrifter? Anitave Lavkarbo generelt 4 25-06-04 23:45
Linfrø Miro Lavkarbo generelt 2 12-04-04 23:34
Angående oppskriftene Skorpia Lavkarbo generelt 0 05-02-04 11:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no