Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Proteiner ikke nyttig rett etter trening ??

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-05, 13:32   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg er klar over at for å bli slik som de som man ser spesielt på utenlandske bodybuildershow, - så MÅ man nødvendigvis ta hormoner eller et eller annet dop. Disse damene ser heller ikke ut som damer da. For meg ser de ut som noen vanskapninger. Med muskler sååå svære og blodårer som tyter !! Æsj & usj !! Det er noe av det styggeste jeg har sett i hele mitt liv. Og det var ikke SÅNN jeg var heller da !!

Ja det er de JEG snakker om i denne tråden, og som mange jenter er redde for å bli seende ut som. Det er så utrolig stygt, jeg skjønner virkelig ikke at noen kan ØNSKE å se slik ut. :spy: Jeg syns ikke det er pent med slike menn heller, der blodårer tyter ut overalt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 18:18   #27
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Var eit uhell at det kom to ganger

Ville berre belyse det at jenter ikkje treng vere redd for å trene tung styrke så lenge dei et fornuftig.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 12:34   #28
NK
Juniormedlem
 
NK sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 54
Innlegg: 37
NK er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Nille

Da skulle du sett meg da jeg var 25 !! kan garantere deg at jenter kan bli store av styrketrening.

Så kan man jo begynne å tenke på hva folk flest mener med stor da , jeg har aldri sett en jente som trener rent bli det jeg definerer som stor , jeg har sett og hjulpet jenter med diett som har vært proppa med steroider også og selv de har ikke nødvendigvis vært så mye større enn dama i gata , derimot så har de ofte mulighet til å beholde muskler på en ekstrem diett på grunn av medikamentene og dermed kunnet bli skikkelig harde (et stykke forbi det folk flest mener med slank/tynn).
Kona mi har trent med vekter i mange år og altid trent med oss gutta og trent tungt og spist bra mat , hun er alikevel ikke en person folk flest ser på som voldsomt stor ,kanskje har hun mer definert kropp og folk undres hvordan hun kan spise pizza og kaker og omtrent hva hun vil og alikevel så blir hun ikke feit , det er et resultat av at kroppen partisjonerer og forbrenner maten mer effektivt enn det en utrent kropp gjør.

Opprinnelig lagt inn av Nille

Nå sliter jeg med overflødig fett/hud akkurat der jeg hadde mest muskler den gang, armer og lår.... dessverre....akkurat som om kroppen har spart lagringsplass for at det skal komme muskler der igjen. Også vil den ikke lenger hjelpe meg å lage dem

At du nå når du er blitt eldre og dermed merker at du lagrer fett lettere (eller det er vanskeligere å bli kvitt fett) på plasser som rumpe,lår,bakside armer og nedre del av maven det har veldig lite med hvordan du har vært muskulært utviklet før å gjøre , det har med hvor høy alpha2 binding man har på spesielle plasser på kroppen men det er vel ikke ukjent for damer som vil bli kvitt fett at enkelte plasser på kroppen har vanskeligere for å la fettet slippe taket enn andre plasser.
Enkelte steder på kroppen slipper fettet siste og er første plass fettet kommer på igjen , dette er ikke verdens vanskeligte ting å gjøre noe med og absolutt mye mer interessant å tenkte på når man skal handle inn tillskudd for dietten sin enn å bare tenke på ting som øker forbrenningen generelt.

NK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kostholdsfilosofi: Mørk sjokolade + rødvin Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 13:04   #29
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Takk for kommentar, men jeg er iallefall ferdig med denne diskusjonen.
Vi ble vel enige om at "stor" kommer an på øynene som ser og at det er et defineringsspørsmål.
Case closed

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 23:52   #30
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ja det er de JEG snakker om i denne tråden, og som mange jenter er redde for å bli seende ut som. Det er så utrolig stygt, jeg skjønner virkelig ikke at noen kan ØNSKE å se slik ut. :spy: Jeg syns ikke det er pent med slike menn heller, der blodårer tyter ut overalt.




HMM skjønner ikke hva som er så stygt med disse.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 12:23   #31
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Ja det var litt av noen kropper! Men faktisk synes jeg damen til venstre nest øverst med et tørkle, var lite pen å se på. Det er greit å se trent ut, ha antydning til muskler og slikt, men å bli så senete og at musklene kommer slik frem og blodårene tyter ut, ja det er stygt. Men det er no meg det, synes kvinner skal være litt mere feminine enn som så. Mennene da... de var snaskens

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 22:59   #32
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

NAM alle sammen spør du meg. Og kvinnen nest øverst til venstre har en gluteus maximus det står respekt av.

__________________
KROPP&HELSE
hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 23:37   #33
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

ja, men så er hun 3 ganger svensk mester i BB da!
er det noen som kjenner henne igjen? ( hun nest øverste til venstre)

Det jeg egentlig ville frem til er at BBer og fitnessutøvere ser helt annerledes ut til vanlig enn når de konkurerer. og hvem skulle trodd at hun i den rosa toppen tar 110 kg i benkpress!!!!

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 21-10-05, 12:01   #34
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien

Sv: Proteiner ikke nyttig rett etter trening ??

Jeg har trent med vekter i ca. 7 år. Musklene jeg har, fikke jeg nok i første to - tre årene, nå ser jeg ikke at de blir større. Pga. litt vektreduksjon/fettreduksjon (NHE-kosthold) har jeg mistet en del fett og musklene synes bedre.

Hensikten med kostholdet mitt og proteindrikkingen etter hver treningsøkt er nettopp det å stimulere vekst og redusere kortisolivået.

Som sagt, hadde ikke gjort meg noe å bli enda litt mer muskuløs - men nei, inge fare, ser jeg!

Hilser til Themonk, takker for det du skrev i en annen kjede om karbofylling - har "glemt" å gjøre det i det siste! Min karbofyllingsmetode er to tallerkener grøt med litt smør eller olivenolje om kvelden etter trening. Kan ikke si at det vekker lysten etter mer karbo eller søtt! Det synes derimot at jeg må spise krom med noen måneders mellomrom for at søte kjeks o.l. ikke skal bli for fristende.

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no