Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-11, 21:53   #8201
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Jepp, det må du. Den andre delen av spørsmålet ditt kan jeg ikke svare på.


Fordi at AAP er blant annet en fortsettelse av sykepenger... som man også skatter av. Meningen er å få folk ut i arbeid!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 18-06-11, 22:08   #8202
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Lite karb ja, men mykje protein og salt. Det KAN faktisk bli for mykje protein... Litt til fest og spesielle anledningar, jepp, men ikkje ein pakke dagleg i helgane..

Jeg pleier å bruke dette som lørdagssnopet mitt jeg. En sånn liten Maarudspose altså. Er det kanskje ikke helt greit altså?

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 18-06-11, 22:09   #8203
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Bare synd at baconcrisp er laget av grise hud . Klarer bare ikke å like det.

Jeg tenkte også det før. SÅ tenkte jeg at hvorfor skal vi kaste noe som kan spises? I en tid hvor vi forbruker helt ekstremt, er det viktig at vi nytter alt som kan nyttes, tenker jeg. Så jeg har lært meg å like baconsvor.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 18-06-11, 22:15   #8204
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Jeg tenkte også det før. SÅ tenkte jeg at hvorfor skal vi kaste noe som kan spises? I en tid hvor vi forbruker helt ekstremt, er det viktig at vi nytter alt som kan nyttes, tenker jeg.

Sikker på det? Nå lager man biff av bæsj:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10087509

Tror jeg takker nei gitt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 18-06-11, 22:19   #8205
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fordi at AAP er blant annet en fortsettelse av sykepenger... som man også skatter av. Meningen er å få folk ut i arbeid!

Men jeg har aldri fått sykepenger, fordi jeg er student uten arbeid.. Jeg har bare fått økonomisk sosialhjelp, fordi det var det eneste jeg hadde krav på. Gjelder det fortsatt?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 18-06-11, 22:24   #8206
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Men jeg har aldri fått sykepenger, fordi jeg er student uten arbeid.. Jeg har bare fått økonomisk sosialhjelp, fordi det var det eneste jeg hadde krav på. Gjelder det fortsatt?

HER kan du lese mer om AAP. Det er LITE penger å hente på AAP, det er derfor ejg vil tilbake på jobb så snart som mulig.... Eller sagt på en annen måte, AAP tvinger folk tilbake på jobb fordi det er en sum man ikke kan overleve på....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 18-06-11, 22:26   #8207
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

HER kan du lese mer om AAP. Det er LITE penger å hente på AAP, det er derfor ejg vil tilbake på jobb så snart som mulig.... Eller sagt på en annen måte, AAP tvinger folk tilbake på jobb fordi det er en sum man ikke kan overleve på....

Eller gjør folk enda sykere fordi det er et enormt stress å ikke kunne overleve økonomisk ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 18-06-11, 22:28   #8208
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Må man skatte av arbeidsavklaringspenger? Og i tilfelle, hvorfor har ikke veilederen min på NAV informert meg om det?

Vel, regner med at veilederen din trodde alle skjønte såpass!
Man har da alltid skattet av så og si alle inntekter i dette landet, så det jeg ikke skjønner, er hvordan du kunne tro at du ikke skulle skatte av AAP!

Vil samtidig informere deg om at du ikke trenger levere skattekort til NAV. De henter de opplysningene selv. MEN, skatteetaten skjønner ikke helt hva som er hva av NAV- utbetalinger og har år etter år gitt meg for lav skatte% for så å gi meg en durabelig restskatt! Du er herved advart!

Det er skattefritt i juni og halve desember, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-06-11, 22:33   #8209
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vel, regner med at veilederen din trodde alle skjønte såpass!
Man har da alltid skattet av så og si alle inntekter i dette landet, så det jeg ikke skjønner, er hvordan du kunne tro at du ikke skulle skatte av AAP!

Det er vel ikke så rart? Det er jo egentlig helt tåpelig at man skal skatte av det som er en hjelpeordning som er basert på skatteinntekter. Dessuten er sosialstønad skattefritt, så det er vel ikke så rart Vaskeklut ikke visste det når hun ikke har vært i trygdesystemet før ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 18-06-11, 22:41   #8210
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det er vel ikke så rart? Det er jo egentlig helt tåpelig at man skal skatte av det som er en hjelpeordning som er basert på skatteinntekter. Dessuten er sosialstønad skattefritt, så det er vel ikke så rart Vaskeklut ikke visste det når hun ikke har vært i trygdesystemet før ...

Jo, jeg syns det er rart at man i en alder av 24 år ikke vet at man må betale skatt!
Mulig jeg er rar, men da jeg var 24 år hadde jeg tjent penger og betalt skatt i mange år allerede, også mens jeg var student. Selv min sønn på 17 betaler skatt!

Sjansen for at hun får igjen hvert øre av det hun betaler er stor, da! Kan ikke være stort hun får etter å ha vært student. Samtidig skal hun vel ha penger etter ung-ufør satser, så .......

Ikke vet jeg, men at man må betale skatt i dette landet bør ikk ekomme overraskende på noen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-06-11, 22:47   #8211
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jo, jeg syns det er rart at man i en alder av 24 år ikke vet at man må betale skatt!
Mulig jeg er rar, men da jeg var 24 år hadde jeg tjent penger og betalt skatt i mange år allerede, også mens jeg var student. Selv min sønn på 17 betaler skatt!

Sjansen for at hun får igjen hvert øre av det hun betaler er stor, da! Kan ikke være stort hun får etter å ha vært student. Samtidig skal hun vel ha penger etter ung-ufør satser, så .......

Ikke vet jeg, men at man må betale skatt i dette landet bør ikk ekomme overraskende på noen!

Jeg tror ikke hun sa noe om at hun ikke visste at man må betale skatt. Det jeg påpeker er at det ikke sier seg selv at man skatter av AAP når man ikke gjør det av sosialstønad, og derfor synes jeg er forståelig at hun ikke skjønte det uten videre.

Ikke alle har like mye kunnskap om trygdesystemet som du har vet du Kitt

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 18-06-11, 22:50   #8212
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jo, jeg syns det er rart at man i en alder av 24 år ikke vet at man må betale skatt!
Mulig jeg er rar, men da jeg var 24 år hadde jeg tjent penger og betalt skatt i mange år allerede, også mens jeg var student. Selv min sønn på 17 betaler skatt!

Sjansen for at hun får igjen hvert øre av det hun betaler er stor, da! Kan ikke være stort hun får etter å ha vært student. Samtidig skal hun vel ha penger etter ung-ufør satser, så .......

Ikke vet jeg, men at man må betale skatt i dette landet bør ikk ekomme overraskende på noen!

Altså, jeg har også betalt skatt i mer eller mindre tolv år nå, og syns også egentlig at det er litt rart at det er skatt av aap. Som Frøy sier, så er det jo en hjelpeordning basert på skatteinntekter. Skatten man betaler av disse pengene går jo med andre ord tilbake dit de kom fra. Hvorfor ikke bare ha litt lavere satser?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 18-06-11, 22:52   #8213
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Eller gjør folk enda sykere fordi det er et enormt stress å ikke kunne overleve økonomisk ...

Amen!
Vi lever kun på 2 aap inntekter, og det med ett barn inn i bildet også. Vi er ikke blitt noe friskere for å si det sånn, jeg har aldri i mitt liv vært så stresset og utbrent som jeg er etter at vi gikk over på denne ordningen!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 18-06-11, 23:00   #8214
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg tror ikke hun sa noe om at hun ikke visste at man må betale skatt. Det jeg påpeker er at det ikke sier seg selv at man skatter av AAP når man ikke gjør det av sosialstønad, og derfor synes jeg er forståelig at hun ikke skjønte det uten videre.

Ikke alle har like mye kunnskap om trygdesystemet som du har vet du Kitt

Nei, det håper jeg da ikke, Frøy. Etter mer enn 5 år i systemet denne gangen, vet jeg vel litt mer enn jeg liker!
Men det jeg mente var at jeg trodde at alle tenkte at de måtte betale skatt inntil det motsatte var bevist!

Poenget med å betale skatt av AAP er at man da er registrert med skattbar inntekt i forhold til fremtidige ytelser som feks alderspensjon!
Vi må nemlig "spare" oss opp en "konto" med penger som bestemmer hvor mye vi en gang vil få i pensjon når vi blir for gamle til å jobbe. Denne pensjonen er basert på hva man har tjent opp i gjennom livet. Mange er faktisk i NAV- systemet i 10- 12 år før de feks får uføretrygd. Da er det jo trist om inntekten de faktisk har, ikke skal telle med i det store regnskapet!

Heldigvis er det ikke mange som kommer rett fra skolebenken til AAP, men som sagt tror jeg de får litt mer i AAP pga ung-ufør tillegg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-06-11, 23:11   #8215
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Poenget med å betale skatt av AAP er at man da er registrert med skattbar inntekt i forhold til fremtidige ytelser som feks alderspensjon!
Vi må nemlig "spare" oss opp en "konto" med penger som bestemmer hvor mye vi en gang vil få i pensjon når vi blir for gamle til å jobbe. Denne pensjonen er basert på hva man har tjent opp i gjennom livet. Mange er faktisk i NAV- systemet i 10- 12 år før de feks får uføretrygd. Da er det jo trist om inntekten de faktisk har, ikke skal telle med i det store regnskapet!

Ja, det er jo et poeng så klart. Sånn sett er det jo bedre enn å være henvist til sosialhjelp i mange år og ikke få tilgang til noen rettigheter ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 18-06-11, 23:47   #8216
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg tror ikke hun sa noe om at hun ikke visste at man må betale skatt. Det jeg påpeker er at det ikke sier seg selv at man skatter av AAP når man ikke gjør det av sosialstønad, og derfor synes jeg er forståelig at hun ikke skjønte det uten videre.

Ikke alle har like mye kunnskap om trygdesystemet som du har vet du Kitt

Det var vel ganske slik det var ja... Jeg har da ingenting i mot å betale skatt, jeg. Jeg har akkurat havna inn i dette og har ikke peiling på noe, derfor spurte jeg her. Jeg føler jeg blir framstilt som dum her, bare fordi jeg ikke visste dette. Jeg har betalt skatt siden jeg begynte å jobbe som 19-åring. Jeg visste ikke ikke at alle slike ytelser fra NAV skattes, men jeg vet veldig mye annet! Man spør faktisk for å få kunnskap...

Av ymse grunner måtte jeg slutte å jobbe for godt over et år siden, har forsøkt å gå skole etc. Nå har jeg endelig fått innvilget AAP så nå slipper jeg heldigvis å få økonomisk sosialhjelp. Jeg blir nok ikke uføretrygdet, jeg har som mål å gjøre ferdig bacheloren jeg driver med nå, ta et ekstra kurs og så komme ut i arbeidslivet.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 18-06-11, 23:51   #8217
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.


Vil samtidig informere deg om at du ikke trenger levere skattekort til NAV. De henter de opplysningene selv. MEN, skatteetaten skjønner ikke helt hva som er hva av NAV- utbetalinger og har år etter år gitt meg for lav skatte% for så å gi meg en durabelig restskatt! Du er herved advart!

Det er skattefritt i juni og halve desember, da!

Kan man be NAV trekke mer i skatt enn det som skatteetaten oppgir at man skal skatte?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 18-06-11, 23:54   #8218
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring med graviditet og uforklarlige blødnigner?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-06-11, 23:56   #8219
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Det var vel ganske slik det var ja... Jeg har da ingenting i mot å betale skatt, jeg. Jeg har akkurat havna inn i dette og har ikke peiling på noe, derfor spurte jeg her. Jeg føler jeg blir framstilt som dum her, bare fordi jeg ikke visste dette. Jeg har betalt skatt siden jeg begynte å jobbe som 19-åring. Jeg visste ikke ikke at alle slike ytelser fra NAV skattes, men jeg vet veldig mye annet! Man spør faktisk for å få kunnskap...

Av ymse grunner måtte jeg slutte å jobbe for godt over et år siden, har forsøkt å gå skole etc. Nå har jeg endelig fått innvilget AAP så nå slipper jeg heldigvis å få økonomisk sosialhjelp. Jeg blir nok ikke uføretrygdet, jeg har som mål å gjøre ferdig bacheloren jeg driver med nå, ta et ekstra kurs og så komme ut i arbeidslivet.

Slett ikke meningen å gi inntrykk av at du er dum! Sorry!

For meg er det bare totalt utenkelig at man skulle slippe å betale skatt av noe som helst i dette skattmegihjel- landet! (Litt oppgitt over systemet, ja)Derfor lurte jeg på hvorfor du trodde at man ikke skulle betale skatt! Så det var vel heller jeg som var litt dum og korttenkt!

Som du ser over her er det en fornuftig grunn til å skatte av AAP også.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-06-11, 23:59   #8220
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Kan man be NAV trekke mer i skatt enn det som skatteetaten oppgir at man skal skatte?

Det skal være mulig, men kan hende du må gjenta deg selv noen ganger!

Andre godt råd i din tid som NAV- bruker! Ta kopier av alt du leverer, få alle løfter skriftelig, skaff deg mail- adressen til saksbehandleren din og ta gjerne med deg noen du stoler på på møter som kan bli ubehagelige.

Har desverre mange års dårlig erfaring å vise til med den etaten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 19-06-11, 00:00   #8221
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen som har erfaring med graviditet og uforklarlige blødnigner?

Ikke så pass sent i svangerskapet!
Er du det minste i tvil, ring Legevakt eller Fødeavdeling! Bør nok sjekkes! Vet du hvor morkaken sitter?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 19-06-11, 00:06   #8222
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke så pass sent i svangerskapet!
Er du det minste i tvil, ring Legevakt eller Fødeavdeling! Bør nok sjekkes! Vet du hvor morkaken sitter?

Den sitter lavt forran (men ikke over noe). Vært inne til sjekk 3 ganger denne uka. Bare veldig irriterende å ikke finne ut hva det kommer av, så lurte på om noen hadde vært borti lignende. Mer utdypende i bloggen min for de som har lesetilgang der

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-06-11, 00:09   #8223
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Den sitter lavt forran (men ikke over noe). Vært inne til sjekk 3 ganger denne uka. Bare veldig irriterende å ikke finne ut hva det kommer av, så lurte på om noen hadde vært borti lignende. Mer utdypende i bloggen min for de som har lesetilgang der

Gi meg adgang, da vel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 19-06-11, 00:21   #8224
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sikker på at det ikke er modning? Jeg blødde noen uker før fødselen var i gang. Slike 'blodtråder' om jeg kan kalle det det..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 19-06-11, 00:23   #8225
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Sikker på at det ikke er modning? Jeg blødde noen uker før fødselen var i gang. Slike 'blodtråder' om jeg kan kalle det det..

Det er nok i forbindelse med modning. Men det kommer en runde med mye blod (som kraftig mens) for så å bli mindre et par dager, før det samme skjer igjen...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no