Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketose,sult og syltetøy ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-08, 13:43   #1
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Ketose,sult og syltetøy ...

tre kjappe spm her:

jeg har den siste tida vært nesten konstant sulten. var ikke det i begynnelsen av kuren. noen som har opplevd lignende eller vet hva det kan komme av?

stixen min viser som regel lys rosa, uten at jeg går ned noe særlig av den grunn. har vært sånn ca 300 gram i uka.. har ketose og sult noe sammenheng? trodde ikke det, men lurer på om det er noe feil her ettersom jeg er blitt så sultengårr ned lite og stixen tisynelatende har farge.

mange her inne snakker om lerum sukkerfritt syltetøy. jeg har trava sjappene rundt, og blir veldig usikker på om jeg har funnet det rette.
i går kjøpte jeg til slutt bringebærsyltetøy. dette er hva som står på glasset: bringebærsylt. med eple. uten tilsatt sukker, 80%bær.
næringsinnhold(skriver bare ang karbs): KH 18g (av dette 9g sukkeralkoholer og 9g fra råbæra).
hvordan skal jeg tolke dette? skjønner overhodet ikke tall, og lurer på om jeg skal trekke fra de 9gr sukkerlkoholer? hva da med de 9 fra råbæra, er det da de som teller,slik at det er 9g pr 100g?
i så fall skjønner jeg jo ikke at det kan være sukkerfritt, og i hvertfall ikke at man kan spise noe særlig av det. tenker på de som bruker det til lapper,pålegg osv.

kan noen av dere opplyste mennesker hjelpe meg her?

ha en ellers strålende dag, nå skal vi på fisketur i finværet!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 14:00   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: ketose,sult og syltetøy..;)

Jepp, dette syltetøyet kan du bruke, trekker fra sukkeralkoholene... Jeg bruker det selv, akkurat spsit cottagecheese med dette over

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 16:01   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: ketose,sult og syltetøy..;)

Kan også kjøpe heistad syltetøy Det har jeg brukt
Kanskje du ikke får i deg nok fett og derfor er sulten, jeg hadde en uke der jeg var konstant sulten og holdt på å bli gal. Fant fort ut at det var pga brødet jeg spiste og dermed spiste jeg for lite fett siden jeg erstattet fettet med brød...

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 19:34   #4
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: Ketose,sult og syltetøy ...

vil det da si at det er 9 karbs pr 100g i syltetøyet?
vet ikke helt hvordan jeg skal få i meg nok fett nå, er så lei av "det vanlige". holder det hvis jeg husker å steke mat i smør, og spiser seterrømme,cf,brie,cc og lignende??
er nødt til å lage meg noen lapper e.l. nå, ellers dropper jeg helt ut av hele kuren. skikkelig matlei,og eier ikke kreativitet. lurer også for n`te gang på om jeg ikke er på helt riktig kur, da resultatene lar vente så veldig på seg? mulig jeg bør sjekke om en annen lavkarbokur passer meg bedre. men samtidig, lavkarbo er lavkarbo. går det så treigt på ketolyse, vil det kanskje si at lavkarbo generelt ikke gjør at jeg går ned så mye???
gruble,gruble,gruble..

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 19:41   #5
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ketose,sult og syltetøy ...

Opprinnelig lagt inn av Momsa, her.

vil det da si at det er 9 karbs pr 100g i syltetøyet?

Jepp...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:17   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose,sult og syltetøy ...

Men Momsa, du må jo huske på at du skal ned ganske få kg igrunn, kanskje de 10-12 som du sier du vil ned, er i meste laget liksom. Mange her inne på forumet som står stlle og gjort det lenge, er de siste 10 kg som er de verste sies det... Dessverre....

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:32   #7
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: Ketose,sult og syltetøy ...

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Men Momsa, du må jo huske på at du skal ned ganske få kg igrunn, kanskje de 10-12 som du sier du vil ned, er i meste laget liksom. Mange her inne på forumet som står stlle og gjort det lenge, er de siste 10 kg som er de verste sies det... Dessverre....

snuppelupp!
har faktisk tenkt litt på det, og tror jeg har bestemt meg for at 5-6 kilo til kanskje er nok. lander jeg på 60 er jeg veeldig fornøyd, men tror kanskje jeg skal se mer på at 62 er bra nok. det viktigste er egentlig at magefettet forsvinner, er det som ødelegger mest for meg og som er mest usunt.
mulig jeg bare skal prøve litt som jeg gjør nå da, og se hvordan det går? kan jo bruke stixen uansett, for å se om jeg fortsatt forbrenner fett?

ho-hoi, de siste 10 som er verst ja! oops! ja må nok smøre meg med tålmodighet og ta det i det små. men bare så siiiinsykt vanskelig for en megautålmodig sjel som meg

men det er no med det å holde seg til fakta her også ja, må nok slutte å drømme meg bort
smask!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:41   #8
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Ketose,sult og syltetøy ...

Tenk deg, 1 år fra nå, med 300g ned i uken,
hvor mange kilo vil du da ha gått ned?
Og er ikke det "bedre" å fortsette som nå, enn å gi opp
og kanskje veie det samme som nå, om 1 år?...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:50   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose,sult og syltetøy ...

Tror nok så lenge du ikke gir opp så vil det gå bra jeg, er ganske så utolmodig sjøl, men har lært at jeg faktisk er en veldig sta person. Har aldri vært så bestemt som nå så detta skal jeg søren meg klare. Men forrige uke var tøff og kjenner at jeg må jobbe skikkelig med selv for å fortsette. Men vi klarer dette og selv om vekten går sakte ned så gir vi ikke opp vettu!!

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nora 100% frukt og bær syltetøy? dingpot Lavkarbo generelt 18 13-09-09 07:53
Drøm om 0-carb syltetøy Fæhtfløytå Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 18-07-08 00:14
Barnehagen tror prim og banos er sunnere enn syltetøy! elian Barns kosthold 24 10-07-06 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no