Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lavkarbo uten trening? Fungerer det likevel? + Spørsmål

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-11, 19:48   #1
karamellen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
karamellen er på en erverdig vei

Lavkarbo uten trening? Fungerer det likevel? + Spørsmål

Hei

Jeg har nettopp begynt med lavkarbodiett ettersom jeg har fått det anbefalt, så jeg prøver.

Eneste jeg tenker og lurer litt på er om det har effekt om man ikke trener?
Jeg er 173cm høy og veier omtrent 65kg og har en del ekstra på kroppen.

Jeg er aktiv på jobben ettersom jeg ikke har kontorjobb men går rundt aktivt hele dagen frem til 18.00 om kvelden.

På jobben får vi mat, men det er fullt av karbo så jeg må jekke ned på det nå og heller fylle på med salat, ikke lett når en er sulten som en løve etter hard jobb.

Så... er lavkarbodiett effektiv selv om man ikke trener? og kan man tillate seg selv sjokolade og karbomat på lørdagene eller er det ikke smart?

ellers tips mht lavkarbodietten, f.eks hva man kan spise for og minske søtsuget?

Takk for svar!

karamellen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:41   #2
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo uten trening? funker det fordeom?++spm

Trening i seg selv har ingenting å gjøre med om man går ned i vekt eller ikke, det kommer alltid ann på hva det totale kaloriinntaket kaloriforbruket ender på innenfor en 24 timers ramme (for eksempel).

Trening kan hjelp på vekttap fordi man forbrenner en del kalorier ila. av en økt, men det er som regel kosthold som er det viktigste for en som er på vei ned i vekt.

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 21:03   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo uten trening? Fungerer det likevel? + Spørsmål

Opprinnelig lagt inn av karamellen, her.

Jeg er 173cm høy og veier omtrent 65kg og har en del ekstra på kroppen.

Beklager å si det, men det er faktisk ikke mulig! I beste fall føler du det pga manglende muskelmasse. Du vil sannsynligvis ha mer igjen for oppstrammende trening som pilates eller yoga, enn å legge om kosten. Å kutte karbo er selvfølgelig sunt for alle, men med din vekt og høyde kan du risikere å gå opp siden lavkarbo er vektregulerende.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:18   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo uten trening? Fungerer det likevel? + Spørsmål

Tvilsomt at hun går opp siden hun ikke er undervektig og trenger å bygge opp kroppen. Mange spiser mindre (kcal) på lavkarbo fordi maten metter bedre pr gram.

For å slippe søtsug kan du ta krom og kutte ut det søte helt. Drikk masse vann. Prøv å spis gulost når du er sugen fremfor sjokolade. Om du går over til streng lavkarbo kan du ikke skeie ut i helgene med høykarbomat. Du kan imidlertid finne gode erstatninger for snacks her inne flere steder fordi mange dropper ikke alt søtt men finner lovlige erstatninger istedet. Mekker selv eller kjøper sukkerfrie varer.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
nybegynner på lavkarbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 08:35
Kan man forvente vektnedgang uten trening? Loop81 Spørsmål og svar 7 18-03-11 07:50
Noen spørsmål vedr. trening, puls og lavkarbo Ina64 Trening 4 20-09-10 16:18
Trening? uten melkesyre? Med kosttilskudd? BitTorres Trening 0 03-03-10 10:33
Går dere ned selv uten trening? Joika Trening 20 16-11-07 10:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no