Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-06, 15:04   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Exclamation

Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn

Ser på Oprah nå. (veldig godt program, reprise imorgen tidlig, tv3)

Om midjemålet for kvinner er over 90 cm (100 for menn), har man en forhøyet risiko for hjerte- og karsykdom.

Jeg tror jeg har rundt 86 cm, ellernoe sånt..

Men midjen, det er den tynneste delen av magen din? Mellom navlen og puppene?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 00:59   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn

Opprinnelig lagt inn av mofe

Ser på Oprah nå. (veldig godt program, reprise imorgen tidlig, tv3)

Om midjemålet for kvinner er over 90 cm (100 for menn), har man en forhøyet risiko for hjerte- og karsykdom.

Jeg tror jeg har rundt 86 cm, ellernoe sånt..

Men midjen, det er den tynneste delen av magen din? Mellom navlen og puppene?

Midjen er partiet mellom ribbeina og hoftene,omtrent på høyde med navlen altså livvidden.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 13:03   #3
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn

Opprinnelig lagt inn av mofe

Ser på Oprah nå. (veldig godt program, reprise imorgen tidlig, tv3)

Om midjemålet for kvinner er over 90 cm (100 for menn), har man en forhøyet risiko for hjerte- og karsykdom.

Jeg tror jeg har rundt 86 cm, ellernoe sånt..

Men midjen, det er den tynneste delen av magen din? Mellom navlen og puppene?



Ja, da ligger jeg godt under faregrensen der, i hvert fall! Men ærlig talt, kommer det ikke litt an på hvor høy man er? Lille meg på 1,65 bør vel være smalere "all over" enn en dame på 1,85 f.eks?

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 23:23   #4
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Sv: Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn

Mener å ha lest at kvinner bør måle under 80 cm, jeg.

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 10:48   #5
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn

Jeg mener å ha hørt at det har noe med forholdet mellom midje og hofter å gjøre. Hvis man har forholdsvis smalt liv (i forhold til resten av kroppen, altså) er visst faren mindre. Det er jo "eplefasongen" som er skummel. Den får man også lett om man spiser mye karbohydrater.

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 10:51   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn

Midjen din ligger ca 2 cm over navlen. Nå har jeg 6 cm igjen før jeg kan si meg friskemeldt. Det skal gå det.. skal trene masse fitnessball nå framover, for nå er jeg skikkelig gira..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 12:02   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Midjen din ligger ca 2 cm over navlen.

Ikke denne midjen nei!

  Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 12:09   #8
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn

Hmm måler alltid rett på navlen , som også er det tykkeste punktet for min del. De rettlings linjenen som jeg har hørt tidligere er 88 cm for kvinner og 94 cm for menn målt ved navlen.

For min egen del tror jeg at jeg kansje må ned under 90 cm for å få en nogenlunde symmetri med resten av kroppen.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no