Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når får man mer energi?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-10, 17:46   #1
Pearl75
Medlem
 
Pearl75 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 123
Pearl75 er ny på veien
Question

Når får man mer energi?

Må bare beklage men jeg synes søkefunksjonen her er nokså dårlig så det er vanskelig å finne svar på ting.. Må derfor spørre her inne :
Jeg går nå mot slutten av min 3. uke på ketolyse og har jo lest om at man skal få så mye mer energi etterhvert - men NÅR? Er det for tidlig å forvente det nå? Enkelte dager blir det lite mat pga jobbsituasjonen (jobber nattevakt) og jeg "sliter" også med at jeg ikke er særlig sulten - men alle sier jo at man skal spise når man er sulten - kan det likevel være for lite mat som er årsaken til at jeg fortsatt er litt daff??? Hadde skikkelig energi boost de aller første dagene på ketolyse, men den siste 1,5 uken har jeg vært slapp og sliten...

__________________




På vei mot et lettere liv!
Pearl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 17:51   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Når får man mer energi?

Erfaringsmessig er jeg på topp når jeg har fått i meg nok fett - så jeg vil tro at det er for lite fett som gir utslag på energinivået ditt

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 18:14   #3
Pearl75
Medlem
 
Pearl75 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 123
Pearl75 er ny på veien

Sv: Når får man mer energi?

Hmm Og jeg som steker alt i smør, har på olje på salater, lager masse soppstuing med rømme/CF og i tillegg tar 2 ss olivenolje før alle måltider... Trodde virkelig jeg fikk i meg nok fett nå? Nå har det jo blitt veldig uregelmessige måltider det skal innrømmes - og noen dager får jeg bare i meg 2 måltider... Det er ikke lett å spise når man overhodet ikke er sulten! (som jo er en god ting bare for å ha sagt det - bedre å ikke tenke på mat og ikke være sulten enn å leve i karbohydrathelvete og være småsluten og fysen heeeeele dagen..)

__________________




På vei mot et lettere liv!
Pearl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 18:23   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Når får man mer energi?

Hei,
Signerer StegforSteg, det kan være at du får i deg for lite fett, når energien ikke kommer fra kh så må man kompensere med fett. Når det er sagt så har ikke jeg merket noe til den mye omtalte energien, men det skriver jeg av på kontoen for kroniske smerter samt betennelser her og der – det suger alt av energi.
Ser at du er i 3. uke og tenkte jeg bare skulle nevne at omstillingen fra høykarbo kosthold tilkroppen er i optimal fettforbrenningsmodus kan ta opp til 4 uker. Så, da kan det jo hende at noe skjer om ikke så lenge…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 21:57   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når får man mer energi?

Jeg fikk energi etter tre-fire uker. Har tro på grønnsaker når det gjelder energinivå også,jeg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 13:43   #6
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Når får man mer energi?

Jeg har holdt på i 11 uker og jeg har ikke fått ekstra energi. Jeg har vel i grunn innsett at den ikke kommer heller. Som arnakristin så har jeg også helseplager og det krever masse krefter. Jeg er småbarnsmamma også, så da er det vel ikke å forvente at man har så mye energi til overs.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 14:00   #7
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Når får man mer energi?

Hmmm, jeg var kjempeflink å gikk på ketolyse i 14 uker og gikk ned 13 kilo før jul. Men den der energien alle snakka om, den så jeg ikke noe til.

Tidligere har jeg brukt utrolige mengder på rosenrot, ginseng, og alsken annet som skulle gi meg energi også, men null effekt synes jeg.

Interesanget at flere har opplevd dette og i tilleg skriver de her helseplager, betendelser og kroniske smerter ol...for det har jeg også.....
Hmmm.

Men iallefall jeg fikk ikke den her ekstra energien......desverre, gudene skal vite at jeg hadde trengt den!!

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:32   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Når får man mer energi?

Dette er vel som å banne i kjerka, men selv om utrolig mange opplever å få økt energi av ketogent kosthold så gjelder det vel ikke nødvendigvis alle? Jeg spiste ketogent i nærmere to måneder uten å oppleve annet enn å bli mer energiløs enn noensinne. Kan godt være at jeg fikk i meg for lite fett som nevnes her og kanskje hadde det en innvirkning at jeg i den tiden trente en god del kondisjon (som spinning etc.), men summa summarum så fant jeg ut at ketose rett og slett ikke var for meg. La meg derfor på et litt høyere nivå (30-40 gram karbs om dagen), og da kom energiboosten.

Men gi det en sjans i hvert fall en ukes tid eller to til

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 20:23   #9
Pearl75
Medlem
 
Pearl75 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 123
Pearl75 er ny på veien

Sv: Når får man mer energi?

Takker for alle svar.. Ja det er jo ikke slettes ikke alle som opplever denne energiboosten åpenbart, og kanskje er jeg en av dem.. Nå skal det sies at jeg jobber 60% natt som jeg synes er veeeldig slitsomt (håper å bytte jobb snart) og har også en liten gutt på snart 2 så jeg har jo mitt å "slite med" jeg også...
Men, heldigvis er det på ingen måte en stor plage, så jeg skal nok holde ut. Føler meg egentlig ikke mer sliten enn på mitt vanlige kosthold og så lenge jeg går ned i vekt og ellers føler meg i bra form så har jeg ingen planer om å slutte på ketolyse!!!

__________________




På vei mot et lettere liv!
Pearl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 20:10   #10
trinemor28
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 4
trinemor28 er på en erverdig vei

Sv: Når får man mer energi?

Jeg er en av dem som har fått mer energi. Kjenner at jeg har mye mer overskudd i hverdagen, og blir ikke så fort trøtt som jeg gjorde før. Har det fantastisk mye bedre etter jeg sluttet med karbohydrater:-) Energien kom ganske raskt etter at jeg kom i ketose.

trinemor28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Energi! Bærtolina Lavkarbo generelt 3 07-06-09 14:15
Energi ... nettan Ketolysekuren 1 11-08-07 18:36
Energi...?? tess81 Spørsmål og svar 3 24-10-06 15:29
Energi Marianne Fysisk og mental helse 2 01-01-05 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no