Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger noen råd ang. en ukes tid med reising.. :)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-08, 17:17   #1
Nivanna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 42
Innlegg: 118
Nivanna er ny på veien

Trenger noen råd ang. en ukes tid med reising.. :)

Hei!

Får en hektisk uke neste uke, da jeg først fra torsdag - fredag skal på seminar (med felles middag), hjemme fredag natt, så lørdag-søndag kurs (også med felles middag) , hjemme søndag natt, så mandag-onsdag kurs..

Det blir mye på hotell, hvor det ikke er noen butikk i nærheten, og jeg kommer ikke til å kunne ha bil med, så jeg får kjørt og kjøpt noe særlig anna mat enn det som blir servert..

Frokost og lunsj tenker jeg som rimelig trygge, for da pleier det jo nesten alltid å være buffet, og med ting som er lavkarbo-vennlige..

Middager får jeg bare se, og får evt. spise det jeg kan spise av det som ligger på tallerkenen.

Så til problemet : Har dere noen tips om noe enkelt det går an å ha med seg, som holder seg uten kjøleskap en liten stund? Jeg må jo kanskje ha noen mellom-måltider, og hvis middagen er fullstendig høykarbo, må jeg jo droppe den, og heller spise noe på rommet på kvelden..

Ja, jeg spiser heller ikke meieriprodukter, utenom litt ost, og litt rømme..

Noen som har noen tips om enkel mat å ta med seg på tur, som holder seg litt?

__________________




Nivanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 21:07   #2
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Trenger noen råd ang. en ukes tid med reising.. :)

Jeg ville tatt med en pose eller to med paranøtter, litt sukkerfri sjokolade eller kanskje et par Atkinsbarer (jeg synes det er mer "mat" i dem enn sjokolade, men ingen av delene er jo helt optimalt å spise, da - dog bedre enn loff med syltetøy ) Tunfisk på boks, hvis du liker det? Baconkrisp, kanskje.

Jeg har bakt noen sesamostekjeks som burde holde seg fint i en tett boks eller lignende. Synes ikke de er så vanvittig gode (men helt OK, altså) - kan kanskje brukes i nødsfall. Oppskriften er som følger:

Sesam-ostekjeks

50 gram smør
50 gram sesamfrø
50 gram soyaprotein
50 grav revet Jarlsbergost (eller annen helfet hvitost)
1 egg
1 toppet teskje paprikapulver
½ teskje salt

Kjør smøret, paprikapulveret og saltet sammen i en foodprocessor til det blir mykt og godt blandet. Ha is sesamfrø, soyaprotein og ost og bland det sammen til en halvtørr masse. Ha i egget og blad igjen til en jevn, tykk masse. Rull massen sammen til en pølse, legg den i litt matpapir og sett pølsen i fryseren i 10 minutter. Skjær deigen i tynne skiver og sett på plate med bakepapir. Stekes på 175 grader i cirka 10 minutter, midt i ovnen, til de er gylne. Avkjøles helt før de spises – enten som de er, eller med pålegg på.

Jeg fikk 25 kjeks av denne, men de fløt ikke ut (noe jeg trodde de ville gjøre), så neste gang lager jeg heller en tykkere pølse og skjærer av cirka 12 kjeks. Deigen er lett å forme, så det går sikkert an å lage avlange firkanter i knekkebrød-størrelse og –form også.

Totalt 4-4,5 gram karbohydrat i hele deigen. (Da har jeg brukt Ketolyse-soyaproteinet med 2,8 gram kh/100 gram, hvis du bruker noe annet med annet karbotall, må du regne om litt.)

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:42   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger noen råd ang. en ukes tid med reising.. :)

Snakk med hotellet om dette, de ordner sikkert noe til deg! De har ofte en fin salatbar med kjøtt til som du kan få til middag. På hotellrommet? Skinkeboks! Genialt! Evt sånn cornbeef.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg få eksempel på en ukes meny på Atkins induksjon? Summer Spørsmål og svar 7 15-05-10 12:55
Ukes meny 1979 Ketolysekuren 9 26-07-07 14:12
Please ... Har noen tips til en dags- eller ukes vedlikeholdsmeny (Atkins) fremtidoghåp Lavkarbo generelt 1 14-05-07 14:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no