Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Leggkramper!?!?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-05, 20:36   #1
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Leggkramper!?!?

Har vært "heldig" så langt og sluppet unna bivirkningene på ketolysekuren - og var kanskje til en viss grad litt eplekjekk på grunn av det.
Men nå har jeg altså fått ganske mye leggkramper,og det er ubehagelig - jeg har til tider hjertebank osv. Leste i boka at jeg skulle ta magnesium for begge deler. Så mine spørsmål er: Hvor mye magnesium skal man ta for å bli kvitt disse krampene/svimmelhet og hjertebank? Dersom jeg tar denne magnesiumen,vil det ha noen innvirkning på kuren i seg selv,vil det for eksempel redusere vektnedgang?

Tusen millioner takk for svar, fra en leggsår:

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 11-04-05, 20:45   #2
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Nei, magnesium vil ikke redusere vekttap. Siden man tisser så mye når man er i ketose, mister man også mye mineraler som det er viktig å erstatte. Calsium (kalk) og magnesium kjøpes på helsekosten som CalMag i forholdet 1:1 eller 2:1. Jeg bruker 1:1, mens andre sikkert ikke er enige i det. Kalium kjøper du på apoteket som Kaleroid, vanlig dosering er 1 pr. dag (forebyggende). Se forøvrig i tråden "Alfie's notebook" om kalium-innkjøp (apoteket er ikke alltid like villig til å selge deg det uten resept, selv om det ikke er reseptbelagt). Men kalium er helt nødvendig for livsviktige fuksjoner i cellene, sammen med natrium som vi får mer enn nok av gjennom vanlig salt.
Lykke til.

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 11-04-05, 20:52   #3
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Takk for raskt svar, Alfie...

Da skal jeg ned og kjøpe CalMag og Kaleroid i morgen, takk for tipset. Det er ganske dumt hvordan apotekene har sine egne "cowboy-lover" når det gjelder reseptfrie medisiner. Man skal da kunne gå og kjøpe det man vil (så lenge det ikke er reseptbelagt, selvsagt), ikke sant?!?!
Håper du får en fin kveld, Alfie

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 11-04-05, 20:54   #4
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Sitat:

Håper du får en fin kveld, Alfie

Det samme til deg

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 20:49   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av konepone

Har vært "heldig" så langt og sluppet unna bivirkningene på ketolysekuren - og var kanskje til en viss grad litt eplekjekk på grunn av det.
Men nå har jeg altså fått ganske mye leggkramper,og det er ubehagelig - jeg har til tider hjertebank osv. Leste i boka at jeg skulle ta magnesium for begge deler. Så mine spørsmål er: Hvor mye magnesium skal man ta for å bli kvitt disse krampene/svimmelhet og hjertebank? Dersom jeg tar denne magnesiumen,vil det ha noen innvirkning på kuren i seg selv,vil det for eksempel redusere vektnedgang?

Tusen millioner takk for svar, fra en leggsår:

Hei
Hvis du bruker ketolysetablettene krom kalsium kan du spare deg for å kjøpe kalsium. Kjøp en liten pakke magnesium, du trenger ikke tilskudd mer enn en ukestid. Magnesium har ikke negativ effekt på kuren.
Kalium trenger du ikke ta, hvis du bruker saltin eller LO-salt i stedet for vanlig bordsalt og hvis du samtidig drikker mineralvann.

Vennlig Hilsen
Torkil Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 20:56   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg er plaget av stive muskler, og jeg tar 400mg (2 kapsler) morgen og 400mg om kvelden sammen med kalsiumen (de skal ta sammen). Det hjelper på muskelspenninger og kramper. Jeg tar gjerne mer når jeg har menstruasjonsmerter,- det hjelper veldig!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no