Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-11, 13:56   #176
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Togtråden!

Da har jeg kommet meg ut av kontorvogna jeg også, over i helge-vogna. Men skal kjapt videre til rydde og vaske vogna, og deretter ut i treningsvonga. hehe.
Men ført må jeg kanskje spise noe... er ikke spes. sulten, men jeg holder på å få hodepine, så noe næring og vann må visst til. Har ikke spist noe siden frokosten 07.30 i dag!!! 2 kopper fløtekaffe har det jo blitt da, men...

og i morgen starter tur-o sesongen, så da blir det å ta på gode sko og traske ut i skogen og fjellene.

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:06   #177
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Nå har jeg tørket noen tårer (håpløs romantiker ) og spist lunsj. Hehe, lunsj klokka 14 ja. Nuvel, jeg er fryktelig fysen for tiden. Har så utrolig lyst på noe godt hele tiden. Snoker i skapene som jeg gjorde før, men der er det ikke noe å hente. Spiste omelett av 2 egg, litt bacon, litt kremost, litt creme fraiche, paprika og rødløk til frokost og nå var jeg supersulten igjen. Derfor ble det en ny omelett med 2 egg og en dæsj fløte. Litt rødløk, litt røkt laks og en liten klatt rømme nå til lunsj. Og selv om jeg nettopp har tatt siste biten er jeg allerede sulten igjen. Huff, kanskje det har noe med eggløsning å gjøre.
Nå skal jeg finne veien til kupeen min og synke dypt ned i sofan med en bok.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:17   #178
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Togtråden!

Hiver meg på toget etter å he løpt bak et par dager.....
Jeg har siden 2009 ikke vært så aktiv innen lavkarbo, selvom jeg bare i perioder har spist karbo-mat... Vekta har faktisk vært ganske stabil, men ikke formen den har fulgt karboinntakte i negativ rettning. Så her er jeg og håper på en lang fin togtur sammen med dere....
Tickeren min sliter jeg med, for jeg er ikke kar/dame om å huske passordet og ikke har jeg klart å slette den gamle for å legg inn en ny....

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 15:56   #179
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

I går falt jeg for fristelsen til å kjøpe en Atkins peanut butter cup og skal si det var GODT!! Jeg var egentlig veldig skeptisk for jeg synes alle andre barer (nutrilett og proteinbarer) smaker skikkelig høgg.. Smakte akkurat som ordentlig sjokolade, og med salt og herlig peanøttsmør inni. Den inneholder jo maltitol som jeg har sett at mange advarer mot, men er vel likevel bedre enn mye annet sånn en gang innimellom. Og så selges de i sånne små pakker med to "cups".

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 17:06   #180
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Togtråden!

Da skal jeg straks gjøre meg klar til resturantmiddag med andre lavkarboere i Osloområdet. Gleder meg til å møte alle sammen

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 17:26   #181
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Den fasten jeg har sett her inne. Hva er det for noe?

For meg betyr det at jeg ikke spiser på 15 timer daglig, altså fra 22-13 faster jeg. Jeg drikker som vanlig, men fast føde blir helt kuttet ut.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 17:26   #182
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Jeg tror jeg må finne meg en kupe jeg kan ha helt alene en liten stund. Etter øyelokkoperasjonen i går har lokkene hovnet opp noe veldig er blodrøde! Sambo sier han er glad han liker Frankenstein og har derfor funnet frem en film vi skal se i kveld.. Frankensteins brud..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 17:32   #183
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Jeg har i dag vært i:

-Jobbevogna, vaskevogna, handlevogna, matvogna, vannvogna

Og nå skal jeg ut på verandavogna

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 19:20   #184
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Ble veeeeeeldig lenge mellom måltidene i dag. Var nesten en liten snartur av toget, men greide å ta meg inn igjen

__________________
Min dagbok



jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 19:35   #185
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg har i dag vært i:

-Jobbevogna, vaskevogna, handlevogna, matvogna, vannvogna

Og nå skal jeg ut på verandavogna

Jeg har vært på verandavognen hele dagen. Dumt jeg var forduftet når du kom, hadde vært sååå koselig å treffe deg
Akkurat nå sitter jeg i tv vogna

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 19:50   #186
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

På meg har det blitt bryllup, et par småturer på sykkel og mange unger i huset på etterrmiddagen.
Maten går overraskende greit, skeiet ut med litt hjemmelaget pizza i dag med meget grov bunn og en lettis til dessert, men det får gå som fedons belønningsmåltid.
Virker som jeg er i ketose på formiddagen og ute av det på ettermiddagen, er jo egentlig ikke meningen i det hele tatt da... Nå kan dett virke fristende når jeg leser om alle andres vektnedgang, men har egentlig mer tro på Fedon på lang sikt, men så var det denne skrekken jeg har fått for karbohydrater da... Venter nesten på en negativ reaksjon etter den pizzaen.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:21   #187
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Togtråden!

Sitter i TV vogna og slapper av litt.

Har tenkt meg inn i støvvogna etter popstokk, selv om det er fredags kvelden

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:53   #188
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror jeg må finne meg en kupe jeg kan ha helt alene en liten stund. Etter øyelokkoperasjonen i går har lokkene hovnet opp noe veldig er blodrøde! Sambo sier han er glad han liker Frankenstein og har derfor funnet frem en film vi skal se i kveld.. Frankensteins brud..

Kom til stillevogna til meg du! God bedring!

Her i stillevogna er det så godt å være, ingen som kommer med sjokolade eller vaskefiller, ingen som bråker eller snorker. Alle prater rolig og koser seg!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 21:35   #189
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Sitter i TV vogna og slapper av litt.

Har tenkt meg inn i støvvogna etter popstokk, selv om det er fredags kvelden

Droppa støvvogna, tar den i morgen i steden,
Tar TV-vogna vidre utover kvelden.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 22:44   #190
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Endelig var det tid for tv-vogna her også.
Har vært innom både jobb-vogna, på-tur-i-skogen-vogna samt handle-til-helga-vogna, så nå var det deilig å slenge seg på sofaen i tv-vogna.
Går veldig greit med kosten, ingen store problemer i dag - så og si null søtsug
Litt solbrent har jeg imidlertid greid å bli..... ja da - solkrem må anskaffes og brukes!!!!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 23:15   #191
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Setter meg i tvvogna jeg også, etter en dag i skamme-vogna, treningsvogna, tivolivogna, småbarnsvogna og jeg har laget middag i kjøkkenvogna Nå er jeg sliten, og jeg setter en finger på vektoppgang i morgen også.. æsj.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 00:06   #192
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Jeg må ha gått på feil tog!
Det skyldes sikkert kaoset på stasjonen her i London i går.
tenkte ikke så mye over at frokosten var champagne og røykelaks. Og selv om serveringen utover dagen besto av alle slags paier, sausagerolls, kaker og mere kaker og enda mere..ja, så tenkte jeg at dette er jo er jo et tog der Gerd er sjef så alt er sikkert laget etter hennes oppskrift.
Men magen min forteller meg noe annet

Nå skal jeg finne en sovevogn med eget toalett!

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 00:17   #193
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Dag 4 i fase 1 OG på toget vårt her, så presterer jeg å FALLE ut av følgefasensin vognenJeg skulle gjøre meg ferdig med fase en jeg nå, var jo bare en liten uke, men var i handletur med kjærestevognen en tur, der var det tacobuffe , stod imot karbo bombene da, det var pinadø 90 gram med baconsvor ogsåHadde ikke tenkt dette altså, men får ta en ekstra dag med fase 1 til uka da..

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 09:12   #194
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

..... da var det lørdag igjen gitt
Men det er utrolig herlig å stå opp og vite at dette blir en dag uten møter, diskusjoner og køkjøring
I dag skal jeg bare nyyyyyte dagen, kanskje tasse en tur i marka eller ikke
Dagen er rett og slett bare fri for meg til å fylle med hva som helst
Nå blir det i alle fall et opphold i frokostvogna, så får jeg se hvor ferden tar meg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 09:39   #195
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Frokosten er inntatt og jeg skal snart over i sykkelvognen, opp på biblioteket og låne en bok med oppskrifter. Spennende å ha noe mer å bla i.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 09:52   #196
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

neineineineinei *vil ikke*
Jeg gikk på vekta og jeg hadde gått opp ja slik jeg trodde, men det var da ikke måte på hvor hardt man skulle ta i.. 700g opp siden i går!
Men etter å ha spist potetchips, kebabrester, brutt fasten, ikke drukket vann, trent og vært en total drittsekk mot meg selv så var del vel bare å ta de grammene til seg..
I dag skal jeg gå mye, drikke grønn te til frokost så fasten holdes fram til klokken ett hvor jeg har en skikkelig lavkarbo frokost med enten eggerøre og laks eller egg og bacon, 3L vann skal ned og jeg skal begynne neste faste kl 22 presis. I morgen SKAL det være nedgang!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 10:30   #197
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Dugnad i hagevogna fra 12-15

Maten gikk nesten greit i går....bortsett fra ett gl hvitvin til rekene og blåskjellene...uten brød, men med majones og litt salat.

....og litt av en is til "kvelds"

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 10:31   #198
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Togtråden!

Da tar jeg plass i loppemarkedvogna i dag, Skal hjelpe til der i dag
1,1kg ned på 2 uker - Godt fornøyd med det Serlig etter en 6 retters middag i går kveld MED mye vin

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 10:31   #199
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Forhåpentligvis må jeg ta en liten avsporing idag grunnet seier i håndballens sluttspill. Lover at jeg skal komme på igjen i morgen

__________________
Min dagbok



jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 10:44   #200
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

I dag hadde jeg tenkt meg en tur gjennom hele toget og med alle vognene som har kommet på etterhvert regner jeg med at det blir en laaaang tur . Til slutt blir det et stopp i verandavognen for å strekke ut og slikke litt sol

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no