Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-09, 19:30   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Helt enig med Fetpåmidten over her. Bra innlegg.

Jeg er jo vektoperet (2,5 år siden) og har fått en god hjelp i det. Grunnen til at jeg valgte en operasjon var fordi jeg hadde gått ned og opp i vekt hele livet og aldri klarte å holde vekten. På mitt største var jeg rett og slett livstrett og det var vondt å bevege seg. Jeg hadde også utviklet diabetes (som jeg ble helt kvitt kort tid etter operasjonen) og slet veldig med psyken. Min datter var da 3 år og det sier seg selv at jeg ikke var verdens beste mamma i denne tiden. Så det var operasjon eller det å gjøre ENDA et, sannsynligvis, kortvarig forsøk på å gå ned, som endte i enda større overvekt. Jeg orket ikke mer!

Nå er jeg nesten 70 kg lettere og livet er jo helt forandret. Fantastisk, er vel det første ordet jeg tenker på. Men jeg prøver å leve etter Lutz' prinsipper da, for helsens skyld, selv om jeg merker at det å være slank er blitt en farlig hvilepute. "Jeg trenger jo ikke å tenke på vekten, jeg kan ta det kakestykket der", for jeg har jo gått ned jevnt og trutt hele tiden. Er begynt å bli med bevisst nå, og lavkarbo er den gunstigste måten å leve på for helsen min og ikke minst for å holde vekten. Jeg merker STOR forskjell, spesielt i psyken, når jeg spiser karbohydratrikt kontra karbohydratfattig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 20:18   #27
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

The easy way
For meg er det ikke noe som er enklere enn å leve høyfett og lavkarbo!



Jeg er så enig så enig.

Og lavkarbo er for livet, ikke bare en kur du grønn.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:06   #28
tveitan
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Telemark
Alder: 69
Innlegg: 50
tveitan er på en erverdig vei
Red face

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Jeg har hatt Fibromyalgi i mange år. Begynte med lav karbo og trening på grunn av overvekt,men oppdaget veldig fort hvor gunstig det var for sykdomen.Når du erfarer det ,er det ikke vanskelig å innse at dette må være min livsstil heretter. Da har jeg det bra.Og jeg spiser meg god og mett hver dag .Har ingen problemer med denne livsstilen,og har redusert medisinbruken betraktelig.

tveitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:29   #29
FrøkenG
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 15
FrøkenG er på en erverdig vei

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Veldig inspirerende å lese andres erfaring rundt lavkarbo og gratulerer så mye til dere som er i mål og klarer å holde det. Jeg er nesten i mål etter å ha hatt to kortere perioder med ketolyse. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre det når jeg har kommet helt i mål. Kroppen min fungerer bra på lavkarbo så ønsker å fortsette med det. Jeg liker også det å kunne ta meg et vanlig kakestykke, ta noen glass vin eller spise det jeg får servert når jeg er bedd bort. Er det ok med en utskeielse i ny og ne når jeg er ferdig med ketolysekuren og i mål? Lever dere som går på lavkarbo vedlikehold 100% lavkarbo eller hender det at dere har en sprekk?

Jeg ønsker også barn etterhvert og hvordan bør jeg da (hvis jeg er så heldig å bli gravid en gang i tiden) spise? Bør jeg da gå over til karbohydratrik kost under graviditeten eller er det greit med lavkarbo?

På forhånd takk for hjelpen! Er utrolig glad for at dette forumet finnes. Det har hjulpet meg mye både med svar på spm og gode oppskifter.

FrøkenG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:39   #30
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av FrøkenG, her.

Veldig inspirerende å lese andres erfaring rundt lavkarbo og gratulerer så mye til dere som er i mål og klarer å holde det. Jeg er nesten i mål etter å ha hatt to kortere perioder med ketolyse. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre det når jeg har kommet helt i mål. Kroppen min fungerer bra på lavkarbo så ønsker å fortsette med det. Jeg liker også det å kunne ta meg et vanlig kakestykke, ta noen glass vin eller spise det jeg får servert når jeg er bedd bort. Er det ok med en utskeielse i ny og ne når jeg er ferdig med ketolysekuren og i mål? Lever dere som går på lavkarbo vedlikehold 100% lavkarbo eller hender det at dere har en sprekk?

Jeg ønsker også barn etterhvert og hvordan bør jeg da (hvis jeg er så heldig å bli gravid en gang i tiden) spise? Bør jeg da gå over til karbohydratrik kost under graviditeten eller er det greit med lavkarbo?

På forhånd takk for hjelpen! Er utrolig glad for at dette forumet finnes. Det har hjulpet meg mye både med svar på spm og gode oppskifter.

Hverdagen min er lavkarbo. Jeg spiser det som blir servert når vi er borte, men prøver å velge bort det jeg ikke tåler, eller som er veldig høykarbo Slik har jeg levd i over et år, og vekta er stabil
Jeg har funnet min livsstil og mitt kosthold. Og selv om jeg spiser en kake i bursdag, så har jeg ikke sprukket eller skeia ut. Det er en del av livet

Så klart kan du leve lavkarbo om du blir gravid. Men du bør vel ikke være i ketose

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 11:22   #31
Linda63mod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 23
Linda63mod er på en erverdig vei

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Jeg har drevet med lavkarbo siden januar i år og gått ned totalt 4 kg - og opp igjen 3 to ganger - p.g.a. selv-valg (konfirmasjon, reise). Men; er det noen som har erfaring med Reductil SAMTIDIG med lavkarbo?
(Jeg er i ketose nå, men "raser" ikke ned i vekt, slik som man leser om at andre gjør... det går så sakte... og når jeg da en gang skeier ut med brød eller pizza - så går jeg opp igjen det som jeg har gått ned)
Takknemlig for svar.

Linda63mod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 12:25   #32
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av Linda63mod, her.

Jeg har drevet med lavkarbo siden januar i år og gått ned totalt 4 kg - og opp igjen 3 to ganger - p.g.a. selv-valg (konfirmasjon, reise). Men; er det noen som har erfaring med Reductil SAMTIDIG med lavkarbo?
(Jeg er i ketose nå, men "raser" ikke ned i vekt, slik som man leser om at andre gjør... det går så sakte... og når jeg da en gang skeier ut med brød eller pizza - så går jeg opp igjen det som jeg har gått ned)
Takknemlig for svar.

Reductil el.l. har jeg ikke prøvd, og har heller ikke tenkt å prøve, det er svindyrt og jeg har mere tro på strikt lavkarbo.
Nå vet ikke jeg hvor mange ganger du har skeiet ut siden januar, men å skeie ut feks en gang i måneden kan nok ødelegge mye.

Det går fint an å være i ketose uten å gå ned i vekt, at man er i ketose betyr ikke at man spiser helt riktig egentlig. DU kan være i ketose og spise for lite fett, og fett er viktig for å lykkes tror jeg.

Jeg raser heller ikke ned i vekt og jeg skal ned minst 60kg. Jeg begynte siste uka i mars og har gått ned 5kg og da har jeg spist strikt hele veien og spist masse fett. Jeg har hatt en sprekk, og da spiste jeg litt sjokolade og en liten porsjon grov spaghetti.

Kanskje du først og fremst skal se på hva du spiser og kanskje skrive ned her hva du spiser slik at noen kan se om det er noe du gjør galt. Medlemmene her inne sitter med enorm kunnskap og ikke minst erfaring.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 12:44   #33
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Jeg må også skyte inn at jeg syns LCHF er the easy way, jeg har gått ned på andre måter før med mye mosjon og lite mat, og det er så fantastisk deilig med lchf, jeg spiser meg mett når jeg er sulten på kjempegod mat, i tillegg har jeg ikke godtesug! Hurra sier jeg bare, og dumt at jeg ikke turte å legge om til det før...

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 12:59   #34
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av grønn, her.

Dere er flinke og standhaftige dere som klarer å leve resten av livet på et utradisjonelt og uvanlig kosthold. Men vi skal ikke lete lenge her inne på forumet for å finne spørsmål om erstatninger for ditt og datt, og historier om de som har gått ned i vekt på lavkarbo og nå er på-an igjen, for de har lagt på seg igjen, akkurat som med andre slankemetoder.
Jeg tror derfor ikke at lavkarbo er enklere enn andre ting!

Helt korrekt, det er altfor mange her som tror dette er en KUR og ikke en LIVSSTIL. Særlig på vårparten er dette påtrengende, da mange nye er veldig ivrige etter å komme inn i bikinien sin.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 13:16   #35
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Jeg må forresten også få tillegge at jeg ikke føler meg så spesielt flink eller stanhaftig denne gangen i forhold til alle mine kalori-kurer før, jeg har det VELDIG BRA! Kroppen min har det supert, jeg føler meg så mye bedre enn før, magen min er i bra form, huden min har det fint energien min er jevn og høy, det er så mange bonuser ved kosten at jeg føler at vektnedgang bare er en liten del av det.

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 13:23   #36
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av Linda63mod, her.

Jeg har drevet med lavkarbo siden januar i år og gått ned totalt 4 kg - og opp igjen 3 to ganger - p.g.a. selv-valg (konfirmasjon, reise). Men; er det noen som har erfaring med Reductil SAMTIDIG med lavkarbo?
(Jeg er i ketose nå, men "raser" ikke ned i vekt, slik som man leser om at andre gjør... det går så sakte... og når jeg da en gang skeier ut med brød eller pizza - så går jeg opp igjen det som jeg har gått ned)
Takknemlig for svar.

Skal du først gå på Reductil tror jeg det er lurt å spise lavkarbo i stedet for mye karb.. Søstra mi gjorde det en stund, men økonomien satte en stopper etter et par/tre måneder. Men hun sier Reductilen hjalp henne igang igjen. Skal du være i ketose samtidig, da har jeg null kjennskap til hvordan det vil gå LYKKE TIL uansett hva du velger!

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 16:56   #37
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av Linda63mod, her.

Jeg har drevet med lavkarbo siden januar i år og gått ned totalt 4 kg - og opp igjen 3 to ganger - p.g.a. selv-valg (konfirmasjon, reise). Men; er det noen som har erfaring med Reductil SAMTIDIG med lavkarbo?
(Jeg er i ketose nå, men "raser" ikke ned i vekt, slik som man leser om at andre gjør... det går så sakte... og når jeg da en gang skeier ut med brød eller pizza - så går jeg opp igjen det som jeg har gått ned)
Takknemlig for svar.

jeg har prøvd reductil både med lavkarbo og lavkalori ,, raste ikke ned i vekt på noen av de .
de første 14 dagene kunne jeg vel merke at jeg følte meg mettere enn vanlig,men når kvelden kom så virket det som virkninga var borte
og på meg virker det som reductil virker fjorten dager også merket jeg ingen forskjell
men er nok inne på tanken om og kombinere det igjen , bare for og ha prøvd en gang til...

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 17:30   #38
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Reductil er en av tingene jeg har prøvd før jeg tilfeldig dumpet borti dette forumet.

Jeg hadde så og si ingen effekt slankende de første 3 månedene og sluttet. Prøvde en runde til, samme resultat.
Så oppdaget jeg at de ikke skal brukes sammen med antidepressiva. De opphever virkningen av hverandre eller noe sånt! Jeg brukte antidepressiva mot smerter og skjønte jo plutselig hvorfor jeg hadde hatt det ikke så bra en stund.

Like før jeg kom bori lavkarbo prøvde jeg for siste gang! Mistet totalt evnen til å sove og ble nok en gang så hard i magen at en fødsel var behagelig til sammenlikning!

Nei, det eneste som ble slankere med Reductil her i huset, var lommeboken min, og den trengte så absolutt ingen slankekur!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:37   #39
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Tror ingenting på slankemidler. Det eneste jeg tror på er sunt kosthold i kombinasjon med mosjon.

Jeg vet at mange her tror på lavkarbo som utelukkende faktor i vektnedgang, men for å være helt ærlig - å gå ned f.eks 10 kg på ett halvår med lavkarbo er faktisk lite i forhold hva det ville vært om man i tillegg trimmet litt. Å tro på trening som utelukkende faktor er også etter min mening tullete. Det må være kombinasjon mellom disse for å lykkes. Og mer trim er aldri noen dårlig idè.

Karboblokker, fettblokkere osv er bare vas, spar pengene. Reductil er vas, spar pengene, appetitten reduserer seg selv med godt kosthold.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 17:48   #40
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Tror ingenting på slankemidler. Det eneste jeg tror på er sunt kosthold i kombinasjon med mosjon.

Jeg vet at mange her tror på lavkarbo som utelukkende faktor i vektnedgang, men for å være helt ærlig - å gå ned f.eks 10 kg på ett halvår med lavkarbo er faktisk lite i forhold hva det ville vært om man i tillegg trimmet litt. Å tro på trening som utelukkende faktor er også etter min mening tullete. Det må være kombinasjon mellom disse for å lykkes. Og mer trim er aldri noen dårlig idè.

Karboblokker, fettblokkere osv er bare vas, spar pengene. Reductil er vas, spar pengene, appetitten reduserer seg selv med godt kosthold.

Nå er det faktisk mange som ikke ER i den sitasjonen at de klarer trimme så mye...

Og for de andre?? Tvert imot sier jeg... Pappa har gått ned 20 kilo ved å ta karboblokker...

Men både han og jeg er skjønt enige om at selve kaboblokkerne virker nok ikke, men det at det blir et regime funker... Man blir mer bevist på hva man spiser...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 01:14   #41
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Ang slankepiller tror jeg bare piller på resept fungerer, og da skal man være under observasjon av lege.. Men det løser jo ikke kostholdsproblemene på noen måte, de er jo fortsatt der etter man slutter på pillene.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 06:14   #42
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

En her som sier vi ikke skal snakke så negativt om andre slankemetoder. HELT ENIG!!! Mange her sier selv at de ahr prøvd alt og endelig funnet noe som funker. Så bra! Men for andre kan det være en annen kur funker. Selv om lavkarbo er tingen for de fleste her inne, så er det ikke for alle. Og heller fokusere på det positive!!!

Jeg er overbevist om at lavkarbo er noe som fungerer. Jeg er overbevist om at et lavt karbo inntak resten av livet vil være til hjelp mot overvekt. Andre kan ha sine egne meninger. det finnes faktisk folk som har hatt vellykkede kurer med lavkalori og holdt vekten. Så lenge det funker for personen er det jo bra!

Ang piller...jeg er nok en potensiell misbruker. For jeg nøler aldri med å ta piller. Hadde jeg fått tak i, hadde jeg ikke nølt med å tatt. Om jeg så måtte ha kuttet med på fettet og heller levd høyprotein, hadde jeg gjort det!

Jeg får ikke tak i, har for lav bmi til det, og syns det er veldig surt. Hvorfor ikke få hjelp på veien? Forstår det der med å endre livsstil, men en kan jo endre livsstil og gjøre det the hard way, men få et par spark i rumpa. En liten hjelp bare. Også når mål er nådd bare holde seg til den livsstilen en har lært å leve med.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 08:41   #43
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av erleperle, her.

Ang piller...jeg er nok en potensiell misbruker. For jeg nøler aldri med å ta piller. Hadde jeg fått tak i, hadde jeg ikke nølt med å tatt. Om jeg så måtte ha kuttet med på fettet og heller levd høyprotein, hadde jeg gjort det!

Jeg får ikke tak i, har for lav bmi til det, og syns det er veldig surt. Hvorfor ikke få hjelp på veien? Forstår det der med å endre livsstil, men en kan jo endre livsstil og gjøre det the hard way, men få et par spark i rumpa. En liten hjelp bare. Også når mål er nådd bare holde seg til den livsstilen en har lært å leve med.

Det du skriver her er nettopp grunnen til at slike piller er reseptbelagte og forbeholdt de med mange kilo for mye. Pillene gir deg ikke noe spark i rumpa. Pillene gir deg en lettvint periode, hvor du betaler et legemiddelfirma for å slanke deg. Ingen har noen gang fått ny livsstil av å bruke piller. Tvert i mot. Pillene blir en sovepute, du trenger jo ikke anstrenge deg hele tiden, blir kiloene plagsomme er det jo bare å hive seg på en pillekur. Eller noe annet som garantert får vekk 10 kilo i en fei.

Og når det da blir så enkelt, så kan du spise hva du vil hele året, bortsett fra en intens periode på våren hvor du skal ned de kiloene du har lagt på deg i løpet av året, slik at du kan møte bikinisesongen slank og lett.

Og hva kaller vi dette? Jo-jo-slanking. Ned i en fei, tilbake til vanlig kosthold, opp noen kilo, full fart ned noen kilo før ferien...

Du skriver at du sikkert kunne blitt pillemisbruker. Jeg kjenner ikke deg, men jeg tipper at du, i likhet med de fleste, har minst like lett for å bli mat-misbruker. Pass deg for kombinasjonen. Misbruke mat 10 måneder i året, for så å misbruke piller 2 måneder i året, det er ikke bra!

For de som er mye overvektige kan det hende at piller, eller operasjon, eller noe annet er helt nødvendig, for i det hele tatt å komme i gang med vektreduksjon. Noen får derfor diverse slankemidler av legen, og får oppfølging av legen underveis. Jeg er sterkt i tvil om dette er noe som bør anbefales i det store og hele, men i enkelte tilfeller mener jeg at det KAN vurderes. Hovedregelen bør uansett være at det er livsstilsendring som gjelder.

Legemidler skal brukes der det er helsemessig riktig å gjøre det. Det er helsemessig riktig å gå ned i vekt hvis man veier 50 kilo for mye. Men det er ikke av helsemessig betydning å gå ned alle 50. Selv 5 kilo ned, eller 10 kilo ned, bedrer helsa. For en som kanskje veier 10 eller 15 kilo for mye vil det være uheldig å kjøre på med piller, for da ender det lett med jo-jo-slanking, som nevnt over. Og det er helsemessig ugunstig! Legemidler skal gi bedre helse, ikke dårligere. Så vær glad for at du ikke får slankemidler av legen. Legg om livsstilen og ta tida til hjelp. Da når du målet ditt på en sunn og fornuftig måte, og sjansen for å gå opp igjen er mye mindre.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:01   #44
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Det du skriver her er nettopp grunnen til at slike piller er reseptbelagte og forbeholdt de med mange kilo for mye. Pillene gir deg ikke noe spark i rumpa. Pillene gir deg en lettvint periode, hvor du betaler et legemiddelfirma for å slanke deg. Ingen har noen gang fått ny livsstil av å bruke piller. Tvert i mot. Pillene blir en sovepute, du trenger jo ikke anstrenge deg hele tiden, blir kiloene plagsomme er det jo bare å hive seg på en pillekur. Eller noe annet som garantert får vekk 10 kilo i en fei.

Og når det da blir så enkelt, så kan du spise hva du vil hele året, bortsett fra en intens periode på våren hvor du skal ned de kiloene du har lagt på deg i løpet av året, slik at du kan møte bikinisesongen slank og lett.

Og hva kaller vi dette? Jo-jo-slanking. Ned i en fei, tilbake til vanlig kosthold, opp noen kilo, full fart ned noen kilo før ferien...

Du skriver at du sikkert kunne blitt pillemisbruker. Jeg kjenner ikke deg, men jeg tipper at du, i likhet med de fleste, har minst like lett for å bli mat-misbruker. Pass deg for kombinasjonen. Misbruke mat 10 måneder i året, for så å misbruke piller 2 måneder i året, det er ikke bra!

For de som er mye overvektige kan det hende at piller, eller operasjon, eller noe annet er helt nødvendig, for i det hele tatt å komme i gang med vektreduksjon. Noen får derfor diverse slankemidler av legen, og får oppfølging av legen underveis. Jeg er sterkt i tvil om dette er noe som bør anbefales i det store og hele, men i enkelte tilfeller mener jeg at det KAN vurderes. Hovedregelen bør uansett være at det er livsstilsendring som gjelder.

Legemidler skal brukes der det er helsemessig riktig å gjøre det. Det er helsemessig riktig å gå ned i vekt hvis man veier 50 kilo for mye. Men det er ikke av helsemessig betydning å gå ned alle 50. Selv 5 kilo ned, eller 10 kilo ned, bedrer helsa. For en som kanskje veier 10 eller 15 kilo for mye vil det være uheldig å kjøre på med piller, for da ender det lett med jo-jo-slanking, som nevnt over. Og det er helsemessig ugunstig! Legemidler skal gi bedre helse, ikke dårligere. Så vær glad for at du ikke får slankemidler av legen. Legg om livsstilen og ta tida til hjelp. Da når du målet ditt på en sunn og fornuftig måte, og sjansen for å gå opp igjen er mye mindre.

Flott innlegg!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:22   #45
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av erleperle, her.

. Hvorfor ikke få hjelp på veien? Forstår det der med å endre livsstil, men en kan jo endre livsstil og gjøre det the hard way, men få et par spark i rumpa.

Du kan få massevis av produkter som er "et spark i rumpa". Men du må følge reglene for produktet og tro at det virker. Ei tidligere klasseveninne kjøpte slankepiller fra "nytt og nytting", fikk med bruksanvisning på at hun måtte kutte ut alt fett og alkohol samt spise til faste tider. Pillene var selvfølgelig humbug, men hun gikk ned 15 kg på noen mnd. Fordi hun ble bevisst på hva og hvordan hun spiste. Og hadde tro på at de virka. Og det er jo greia med de fleste slankeprodukter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 14:37   #46
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av grønn, her.

Dere er flinke og standhaftige dere som klarer å leve resten av livet på et utradisjonelt og uvanlig kosthold.

Hva er det som er så "utradisjonelt" med å spise kjøtt, fisk, grønnsaker, egg og meieriprodukter? Jeg spiser det samme som bestemora mi spiste i oppveksten jeg, på en gård i Nord-Norge for ca 90 år siden. DET er vel TRADISJONELT det vel?

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:58   #47
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hva er det som er så "utradisjonelt" med å spise kjøtt, fisk, grønnsaker, egg og meieriprodukter? Jeg spiser det samme som bestemora mi spiste i oppveksten jeg, på en gård i Nord-Norge for ca 90 år siden. DET er vel TRADISJONELT det vel?

Jepp, det er tradisjonsmat! Man åt faktisk kjøtt, fett og mjølkemat som basis for 100år siden, iallefall her i trysil. Osteskiver med smør på var helt vanlig mat. Og tjukkmjølk til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:01   #48
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hva er det som er så "utradisjonelt" med å spise kjøtt, fisk, grønnsaker, egg og meieriprodukter? Jeg spiser det samme som bestemora mi spiste i oppveksten jeg, på en gård i Nord-Norge for ca 90 år siden. DET er vel TRADISJONELT det vel?

Ikke den dag i dag, nå er det brøøøød, poteter, ris og pasta..
Utradisjonelt og uvanlig er kanskje feil ord til å beskrive lavkarbo, men ganske utilgjengelig i mange situasjoner...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:02   #49
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Men nå tenker jeg veldig butikk/ferdigmat. Altså, jeg forstod hva personen mente med det innlegget, men mener det kanskje ble sagt litt feil.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:02   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler

Mmm. Tjukkmjølk! Mamma lagde selv av skummetmelk og tettegras. Sprø greier (Og så hadde vi sukker i. Vel, sunt er det ikke ).

Ellers stiller jeg meg helt bak uttalelsene deres. Å si at en idé vi har hatt om kosthold i seksti år, kontra de hundretusen bak der, så blekner tradisjonsbegrepet litt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Mettet fett eller enumettet og flerumettet for slanking? dydde Trening 4 06-07-08 13:44
Den dagen dere er ferdig med slanking? Bee Generell diskusjon 45 11-05-07 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no