Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Proteintilskudd

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-13, 13:57   #1
Lillegutt
Juniormedlem
 
Lillegutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nord Norge
Innlegg: 10
Lillegutt er på en erverdig vei

Proteintilskudd

Hei.

Er det noen som har noen erfaring med hvilke Proteintilskudd som egner seg når man er på lavkarbo.

Lillegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 13:59   #2
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Protein tilskudd..

hva tenker du? Proteinpulver?

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 14:50   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Protein tilskudd..

Hva er galt med egg, kylling, tunfisk, cottage cheese, biff osv? Trodde det var ypperlig protein jeg. Er ikke egg blandt det beste da? Og mye billigere enn tilskudd som bare er videreforedling av protein i egg, soya og melk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 14:57   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Protein tilskudd..

Proteinpulver er vel billigere enn mye annen "mat", om man skal ha i seg mye..

Liste over kilder sortert etter pris pr 100 gram protein


Man trenger ikke slutte å spise mat, selv om man bruker litt proteinpulver! Kan fortsatt spise både egg og andre proteinkilder.

Jeg bruker Prozyme.

Det er en blanding av myse og kasein og består av lite karbohydrater.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 15:18   #5
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Protein tilskudd..

Jeg bruker Gold Standard 100% Whey Protein (vanilla ice cream, nam) rett etter trening mest fordi jeg har et stykke hjem og det tar litt tid før jeg får i meg mat.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 10:37   #6
Lillegutt
Juniormedlem
 
Lillegutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nord Norge
Innlegg: 10
Lillegutt er på en erverdig vei

Sv: Proteintilskudd

Takker for tips.
Jeg spiser fortsatt proteinrik kost men jeg ser at jeg trenger litt ekstra tilskudd av protein i tunge trenings perioder derfor ønske jeg å bruke tilskudd Jeg ska sjekke ut dette videre har brukt Prozyme også men ble litt urolig i midten serru...

Lillegutt....

Lillegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 18:47   #7
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Proteintilskudd

Opprinnelig lagt inn av Lillegutt, her.

Takker for tips.
Jeg spiser fortsatt proteinrik kost men jeg ser at jeg trenger litt ekstra tilskudd av protein i tunge trenings perioder derfor ønske jeg å bruke tilskudd Jeg ska sjekke ut dette videre har brukt Prozyme også men ble litt urolig i midten serru...

Lillegutt....

Myoprotein fra Myrevolution. Når det gjelder tilskudd bør du kjøpe det beste og reneste; Proteinisolat. Da får du høykvalitetsprotein.

Men husk nå på at dette er tilskudd og ikke "istedetfor"...Mange misforstår akkurat det der. Trener man hardt, lenge, ofte og systematisk så klarer man gjerne ikke spise optimalt med næring 100% hele tiden for å bygge muskler, så det er ikke feil å spise proteinpulver. Men det er ikke noe magisk med proteinpulver, så du blir hverken større, sterkere eller bedre jo mer protein du spiser men det vet du sikkert fra før. Sies jo at 1,5-2gr pr kg kroppsvekt er nok for en som trener systematisk, tung styrketrening 3-4 ganger i uka etter et fast program. Så få du i deg en del fra vanlig mat, men ikke nok, ja da er tilskudd greit å bruke. Men ville ikke kuttet ut vanlig proteinrik mat fordi man kan spise en shake. Tenk som sagt på det som et tilskudd for å sikre optimal muskelvekst.

Kan anbefale Whey Protein Isolate fra Now Sports. Nøytral smak og veldig lett å blande med enten melk, vann, eplejuice eller en annen av dine favorittdrikker. Er du helt lavkarbofanatiker så må du vel kun bruke vann. Dette isolatet får du kjøpt på iHerb for en svært billig penge. Kjøper du en kilosboks så koster den rundt 120kr og da finner du raskt ut om den er fin mot din midtre del ;-)

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 21:32   #8
nøtteliten:-)
Medlem
 
nøtteliten:-) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 79
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Proteintilskudd

Opprinnelig lagt inn av Lillegutt, her.

Hei.

Er det noen som har noen erfaring med hvilke Proteintilskudd som egner seg når man er på lavkarbo.

Dette http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80-stevia

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteintilskudd uten tilsettingstoffer, kasein og laktose. Finnes det? Ronald Spørsmål og svar 1 13-07-11 17:56
Smak på proteintilskudd mrBungle Kosttilskudd 18 07-08-09 12:49
Proteintilskudd ved økt trening? Lisjpiia Eurodiett 5 18-01-08 12:43
Artikkel om proteintilskudd! luringen Generell ernæringsdebatt 3 09-02-05 13:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no