Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noen hjelpe meg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-09, 19:32   #1
Lovely
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 13
Lovely er på en erverdig vei

Kan noen hjelpe meg?

Jeg har nå gått på ketolyse i snart 5 uker, ...men jeg syns ikke jeg går ned noe særlig jeg da. Veit ikke om jeg spiser for lite fett eller hva....det har fungert før, så jeg skjønner ikke hva som er feil nå. Forrige gang bakte jeg ikke carrot muffins og "bolleoppskriften" her inne og brukte som brød.... men det har jeg gjort nå. Jeg spiser en del kyllingvinger og kjøttdeig og ost...men jeg har litt knapt med tid, så det blir ofte at jeg steker i smør men får ikke alltid laget meg fløteting. Jeg kjenner meg tørr i huden også, ..merkbarn tørr.

Noen som har noen gode råd?

I tillegg har jeg blitt veldig lei av mat og savner sushi og ris og brød...... Håper jeg kommer over det.

Lovely er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, Lindberg, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 19:42   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg...

Kan du ikke skive litt nøyere hva du spiser, gjerne mengder også, til de forskjellige måltidene?

Brøderstatning er en kjent stopper. Hva inneholder carrot muffins? Ligger oppskiriften her inne?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:30   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg...

Opprinnelig lagt inn av Lovely, her.

savner sushi

Det gjorde jeg også, så i forrige uke dristet jeg meg til å teste sahsimi. Det var fantastisk godt, og kom med masse grønnsaker! Bare huks å kaste risen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:43   #4
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe meg...

Opprinnelig lagt inn av Lovely, her.

det har fungert før, så jeg skjønner ikke hva som er feil nå.

Etter hva jeg har lest av andres erfaringer, blir det vanskeligere og vanskeligere å gå ned i vekt for hver gang man prøver. Det blir også vanskeligere jo nærmere du er målet.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 15:09   #5
Lovely
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 13
Lovely er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg?

Tusen takk for svar. Jeg er ikke i nærheten av målet, ..desverre. Har 20 kg igjen. Jeg spiser de Atkins Carrot muffins fra Iset her inne, men har byttet ut til soyaprotein i steden. Det melet inneholder ikke karber i det hele tatt....kan bare se at det er gulroten som er fordelt på hele røra som inneholder betydelig mengder karber. Jeg spiser også de "bollene" som det står oppskrift på her inne, men uten søtning og bruker de som rundstykker....jeg lager rømmegrøten....og ja, ..ellers mye kjøttpålegg, egg og bacon ... og er også veldig matlei i tillegg...så jeg tror jeg mangler mat. Føler meg trøtt og slapp også. Litt surrete i hodet rett og slett.....

Lovely er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, Lindberg, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 15:10   #6
Lovely
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 13
Lovely er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det gjorde jeg også, så i forrige uke dristet jeg meg til å teste sahsimi. Det var fantastisk godt, og kom med masse grønnsaker! Bare huks å kaste risen

Ja, får prøve sashimi....det blir jo ikke helt det samme, men mulig jeg liker det altså.

Lovely er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, Lindberg, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 16:36   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg?

Spiser du grønnsaker til alle måltider da?
Om kosten består av gulrotmuffins til frokost, ost og skinke til lunsj, salat og fisk til middag og rømmegrøt til kvelds, da spiser du kanskje få karber, men lite grønt.
Jeg ble noe så sinnsykt slapp her i høst og det ble ikke bedre før jeg begynte å spise mere fargerike grønnsaker.. HUsk, grønt til alle måltider.

Og følger du Atkins eller Lindberg? Stor forskjell på de og vanskelig å gi konkrete råd, spesielt når du ikke engang kan skrive opp nøyaktig HVA dagsmenyen består av i MENGDER..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 19:36   #8
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe meg?

Skriver under på det Imse sier her. Ut i fra hva du skriver, så spiser du ikke grønnsaker i det hele tatt? De fleste karbohydratene du spiser bør komme fra grønnsaker. Om du følger fedon kan en liten del komme fra korn, det samme om du er på Atkins vedlikehold. Som Imse sier er det vanskelig å gi konkrete råd når det er litt diffust hva slags filosofi du egentlig følger. Du trenger kanskje hjelp til å velge deg en filosofi? Jeg har en følelse av du kan trenge litt stramme og tydelige rammer, og vil derfor anbefale deg å se på denne linken, og følg opplegget i fjorten dager. Dette er reglene for Atkins Induksjon, som ikke er så langt fra den etterhvert så velkjente ketolysekuren som mange her innne følger.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Den linken gir deg oppskriften på streng lavkarbo, på ganske kort tid. En skikkelig snarvei til masse kunnskap, men det krever at du tar deg til å sette deg skikkelig inn i det.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 21:31   #9
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Lovely, her.

Jeg har nå gått på ketolyse i snart 5 uker, ...men jeg syns ikke jeg går ned noe særlig jeg da. Veit ikke om jeg spiser for lite fett eller hva....det har fungert før, så jeg skjønner ikke hva som er feil nå. Forrige gang bakte jeg ikke carrot muffins og "bolleoppskriften" her inne og brukte som brød.... men det har jeg gjort nå. Jeg spiser en del kyllingvinger og kjøttdeig og ost...men jeg har litt knapt med tid, så det blir ofte at jeg steker i smør men får ikke alltid laget meg fløteting. Jeg kjenner meg tørr i huden også, ..merkbarn tørr.

Noen som har noen gode råd?

I tillegg har jeg blitt veldig lei av mat og savner sushi og ris og brød...... Håper jeg kommer over det.

Hva mener du når du sier du går ned lite da? Mange tenker at man skal gå ned fort i vekt på kort tid, mens det er vel i grunn slik at de fleste ikke har så hurtig nedgang som enkelte har?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som vil hjelpe meg? Paris Lavkarbo generelt 2 18-08-09 13:17
Noen som kan hjelpe? kamara Ketolysekuren 4 19-05-09 19:39
Noen som kan hjelpe meg? Livsglede Ketolysekuren 8 12-03-08 15:18
Kan noen hjelpe meg? Aina Spørsmål og svar 1 19-02-08 17:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no