Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Katta på lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-10, 18:45   #101
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg gir dem svinekoteletter, ja. Det går ned på høykant. De "knurrer" ikke lengre når jeg gir dem det siden det er normalen nå, men du skulle hørt dem i begynnelsen. Først snuste litt på det og skjønte ikke helt at de hadde lov til å spise det.

Det må jeg bare prøve! Tror jeg skal ta opp en nakkekotelett i dag. Jeg har alltid syntes det har vært så trist å se kattene knaske på det stakkarslige tørrforet som inneholder altfor mye mais og ris, og gamlefar blir bare tjukkere og tjukkere (tipper han er oppe i 9 kilo nå). Han bor hos søstern min nå, og hun setter'n på diettfor i ny og ne.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 18:48   #102
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Det må jeg bare prøve! Tror jeg skal ta opp en nakkekotelett i dag. Jeg har alltid syntes det har vært så trist å se kattene knaske på det stakkarslige tørrforet som inneholder altfor mye mais og ris, og gamlefar blir bare tjukkere og tjukkere (tipper han er oppe i 9 kilo nå). Han bor hos søstern min nå, og hun setter'n på diettfor i ny og ne.

Hehe, gjør det! Så skal du nok få høre litt slafsing fra Oddvar. Og gi ham gjerne blodvannet i stedet for å helle det ut i vasken, så får du høre litt slurping også.

Bakdelen er at kattene drar kjøttet litt rundt på gulvet... Så jeg skulle gjerne hatt en matte eller noe under. Men matfatet står på fliser i gangen, så det går greit å vaske.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 18:49   #103
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Det blir forresten kanskje litt mindre søl hvis du kutter opp kjøttet i biter til ham, men det gidder jeg aldri. De har godt av å måtte rive litt i kjøttet, tror jeg. Så jeg slenger bare ned hele koteletter, jeg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 18:55   #104
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Det blir forresten kanskje litt mindre søl hvis du kutter opp kjøttet i biter til ham, men det gidder jeg aldri. De har godt av å måtte rive litt i kjøttet, tror jeg. Så jeg slenger bare ned hele koteletter, jeg.

Ja, det var faktisk neste spørmålet mitt, hehe. Jeg vet jo at katter er i stand til å spise hele dyr ute i naturen, men likevel vil jeg kutte opp maten for kattene... snodige greier.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 19:13   #105
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Oddvar er godgutten det!

Aaaaw! Herlig navn! Jeg kjenner ei som har en hund som heter Margot og en katt som heter Oswald. Fantastisk .
Katten min bærer mer et rock'n'roll-homage og heter Zappa! Tenkte også på det, at om jeg fikk en hunkatt så skulle hun hete Polly (etter PJ Harvey), men for å få oppmerksomheten til katter så lønner det seg visst å ha 's' i navnet, så jeg tenkte også på Nancy. Men nå er det så utrolig mye mer praktisk med hannkatt, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 19:19   #106
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Katta på lavkarbo

Så fine kattenavn! Kattenavn er fryktelig moro, egentlig. Alf Prøysen vokste jo opp med katt, og der hette katta alltid Ragnhild uansett om det var jente eller gutt.

Forresten, nå slafser Oddvar rå koteletter så det står etter! Helt utrolig! Første dagen skjønte han ingenting, neste dag spiste han en terning og så har det økt til to og i dag; 5 terninger med nakkekotelett! Nå er jeg plutselig usikker på hvor mye jeg skal/kan gi han. Jeg vet jo at han knasker tørrforet til den andre katten i første etasje, og jeg blir jo litt redd for at han skal legge på seg av mais-tørrfor sammen med fete koteletter?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 21:24   #107
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Jeg ville ikke tenkt noe særlig på det. Hva tror du han helst vil spise? Koteletter eller tørrfôr? Gi ham kotelett til han blir mett, du.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 21:33   #108
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Katta på lavkarbo

jeg har noen superkresne katter..dem liker ikke hverken fisk eller vanlig kjøtt.. dem kan til nød spise roastbiff... ellers går det i tørrfor fra dyrebutikken og "våtmat" ... snåle kresne dyr..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 21:35   #109
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Ikke tvil om hva kattene hjemme velger nå i alle fall. Men det tok litt tid før de vennet seg til kjøtt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 21:40   #110
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Katta på lavkarbo

Aeryth, hvor mye sånn ca. spiser kattene dine av rått kjøtt?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:14   #111
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Min eks-pus (rip) fikk en periode dyrlegetørrfor, jeg husker ikke hvorfor, antagelig skulle det være mye sunnere enn butikkfor. Problemet for henne ble at de mengdene hun skulle ha i forhold til vekta var alt for lite! Katta var sulten hele tiden og maste om mat konstant. Med vanlig butikkfor var hun mett og fornøyd uten å sette til livs hele matskåla. Og hun hadde verdens mykeste og fineste pels. *savne*

Og en periode på 10 dager (TI!) var det en annen som passet henne og ved en feiltagelse fikk hun denne perioden dobbelt så mye av dyrlegeforet som hun skulle ha. Da vi kom hjem ble vi møtt i døra av ei katt på størrelse med ei gaupe omtrent! Hun ble _enorm_ på 10 dager!

Må også legge til at i denne 10-dagersperioden dro hun for første gang med seg mus inn og kattevakten slengte musa ut igjen, så langt han klarte. Katta svarte med å drite på golvet, noe hun aldri hadde gjort verken før eller siden! *hehe* Det var pusen sin det...

Hun spiste ikke laks og spiste kokt torsk kun om hun fikk kokte poteter til.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:27   #112
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Katta svarte med å drite på golvet, noe hun aldri hadde gjort verken før eller siden! *hehe* Det var pusen sin det...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:33   #113
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Aaaaw! Herlig navn! Jeg kjenner ei som har en hund som heter Margot og en katt som heter Oswald. Fantastisk .
Katten min bærer mer et rock'n'roll-homage og heter Zappa! Tenkte også på det, at om jeg fikk en hunkatt så skulle hun hete Polly (etter PJ Harvey), men for å få oppmerksomheten til katter så lønner det seg visst å ha 's' i navnet, så jeg tenkte også på Nancy. Men nå er det så utrolig mye mer praktisk med hannkatt, da.

Naboungene har noen katter, jeg håper nå det er katter da, ellers har de noen småfolk rennende rundt i tide og utide, som heter - hold deg fast - Tina og Gunnar!

Tok meg ett år å skjønne at det var kattene. Hunden heter Martin.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:39   #114
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Faktisk har jeg gått ned endel rundt brystet, under puppene. Noe som forsåvidt gjør muffin-toppen enda mer fremtredene, men på den andre sida har jeg aldri gått ned der på noe annet opplegg.

Så stas, da! Selv om jeg ikke skjønner helt hva det har med katter å gjøre .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:05   #115
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Så stas, da! Selv om jeg ikke skjønner helt hva det har med katter å gjøre .

What, hvordan havnet den der? Jeg var da vitterlig i hvor går dere ned-tåden?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:10   #116
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

What, hvordan havnet den der? Jeg var da vitterlig i hvor går dere ned-tåden?

Jeg tenkte meg nesten det! . Jeg har opplevd det samme, men jeg tror faktisk jeg bare rota. Men kommentaren din står i den tråden også, så jeg nå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:33   #117
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Aeryth, hvor mye sånn ca. spiser kattene dine av rått kjøtt?

En til to koteletter hver per dag. De små greiene der kan søren meg spise! Jeg har jo flere katter som kommer innom, så jeg bare slenger ned en kotelett hvis det er en katt som har lyst på. Om den ligger der noen timer til neste mann kommer inn og vil ha litt mat, så gjør ikke det så mye. Katter er litt åtseldyr så de tåler fint det.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 01:40   #118
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Katta på lavkarbo

Jeg har ikke finlest hele tråden, men har råforet en hund og har lest en del om det. Det kalles BARF i det store utland (Bone and Raw Food) og så vidt jeg husker så er det mange som også forer katter med rå mat.

Det er ikke så stor vitenskap - se på tennene til hunder og katter. Hunder er i utganspunktet Carnivore (kjøtteter) men *kan* spise frukt/grønnisaker i nødsfall (Omnivore). Katter er enda mer utpreget Carnivore enn hunder. Mennesket er Omnivore - vi kan spise både kjøtt og grønnsaker og har ikke så utpregede kjøtteter-tannsett, blant annet flatere jeksler der hunder og katter har rene knivene.
Våtfor fra butikk er mer vann enn noe annet, det er utrolig høy kilospris på vann... De inneholder ofte litt over 4% av en eller annen kjøtt eller fiske-slag for det er kravet for å kalle det f.eks. med And. Det er vel det minst næringsrike du kan servere katten din... Tørrfor er en annen historie med transfettsyrer og næringsstoffer som er ødelagt av høy oppvarming for å få til disse små knasende knoppene.

Søk på Bone and Raw Food for cats på google og les i vei! Barfworld.com er en grei plass å starte.

Når det gjelder melkeprodukter så brukte jeg å gi mine katter en blanding av egg og rømme, det likte de godt, og ikke noe særlig melkesukker å spalte heller. Noen mener at de ikke tåler eggehvite og bare skal ha plommen, men det finnes visst et stoff i plommen som opphever det farlige i hviten, uten at jeg husker helt hva disse stoffene heter. Jeg ga de hele egg uten at de hadde store problemer med det. Det er forskjell på å gi egg/rømme/melk en gang i mellom og å gi hver dag hele dagen. Og så er sikkert katter ulike - på samme måte som oss mennesker :-)

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 17:01   #119
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tenkte meg nesten det! . Jeg har opplevd det samme, men jeg tror faktisk jeg bare rota. Men kommentaren din står i den tråden også, så jeg nå.

Ja, jeg flytta den. Men jeg tror det kom av at jeg gik veldig fort videre til neste tråd, så maskinen min hang tydeligvis litt etter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 17:21   #120
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Det kalles BARF

Haha! Så bra navn!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 16:05   #121
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Katta på lavkarbo

Hei!
Hadde med katten min til revaksinering i dag og prøvde å snakke med veterinæren om råforing, men han hadde seriøst ikke peiling på hva jeg snakket om, og kunne ikke forstå hvorfor jeg skulle ville gjøre det. Det eneste han kunne si om saken var at jeg må variere hva jeg gir til Conan hele tiden, og at han ikke må få for mye hvitt kjøtt.

Jeg har veldig lyst til å begynne med råforing, men jeg er bare så utrolig glad i ham og skikkelig redd for mangelsykdommer og alt av tenkelige negative konsekvenser hvis jeg gjør noe feil.

Mitt spørsmål til dere som har holdt på med dette en stund blir da: kunne dere hjulpet meg med noe så enkelt som hvordan skal jeg begynne - en slags "råforing for dummies"?
Føler det hadde hjulpet veldig å vite hva dere gjør og hvorfor


Har selvfølgelig lest endel rundt på nett og hele denne tråden og sånt, men føler ikke at jeg finner nok konkret informasjon til at jeg helt får grepet om alt det viktige - dog har jeg merket meg at de fleste er veldig tydelige på at dette er noe man ikke skal finne på å begynne med om man ikke er helt sikker på hva man driver med. Hilfe!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 18:50   #122
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Katta på lavkarbo

Skjønner veldig godt hva du mener! Søker jeg på råforing, får jeg bare opp foring for hunder. Jeg tror at det er litt annerledes med små pusekatter...?

Det virker som om mange veterinærer mangler ernæringslære for kjæledyr. Jeg har fått kjeft mange ganger av veterinæren med gamlefar på nå 9 kilo. Han spiser jo bare det dyrlegen anbefaler, men de tror ikke på meg. "Diettfor - og mye mindre mat!". Dessverre har søstern min i første etasje overtatt ansvaret for katten, og hun nikker ivrig hver gang dyrlegen messer om slanking og diettfor. Sukk. Men Oddvar kan fremdeles reddes!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:50   #123
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Katta på lavkarbo

Det enkleste er vel å la katta fortelle deg hva den liker - du vil se på pelsen om den får for dårlig mat :-) Pass på at den ikke får for mye salt - ingen salt er best.

Det er bare å gjøre det samme som til hund, men tilpasse til katt. Liten vits i å gi katta kraftbein lissom :-) Jeg har en schäfer, og han spiser hele kyllingvinger (de svenske hele vingene i tre ledd) i et par tygg, og det klarer ikke katta...

Det heter at katter skal ha Taurin i foret sitt, men det finnes i rått kjøtt så det skal ikke være noe problem.

Fisk, kylling, gjerne med bein, innmat er flott. Jeg ville gitt hele egg også, gjerne sammen med rømme.

Tenk på at katter overlevde før i tiden på mus og en melkeskvett... Tørrfor har blitt produsert i svært få år, kan ikke tenke meg at det er så mange over 50 uten at jeg helt er sikker på det. Men på samme måte som industrielt fremstilt mat (margarin f.eks) ikke er bra for oss mennesker så er ikke tørrfor bra for hunder eller katter.

Vom og hundemat er et greit alternativ for de som ikke tør å lage mat til katten eller hunden selv. Det er tilsatt vitaminer og mineraler. Ser de har et kattefor også, men det er tilsatt grønnsaker og sukker Merkelig...

Men søk litt på nettet på Bone and raw food for cats, eller BARF for katter, jeg fant denne siden på svensk bl.a: http://www.swecat.com/Artiklar/BARF

Og et innlegg på Mammanett hadde masse linker:

http://www.barfworld.com/
http://www.touchmoon.com/dotters/raw/index.shtml
http://www.rawlearning.com/rawfaq.html
http://www.rawlearning.com/
http://www.njboxers.com/faqs.htm
http://www.rawmeatybones.com/
http://www.raw-dogs.com/

Lykke til!

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:23   #124
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Jeg føler at det beste eksempelet hjemme er kattungen på fem måneder. Hun har spist så godt som bare nakkekoteletter etter hun sluttet å die. Hun har kjempeblank pels og vokser så godt atte! Og hun er verken tynn eller feit. Og aktiv som få. Så det ser ut til at fôret er bra for henne i alle fall.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:53   #125
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Katta på lavkarbo

Husk at selv om katten trives på et fôr og ser bra ut trenger det ikke bety at det ER bra. Det er det mange mennesker som er gode eksempler på.

Alle kjenner en katt som har blitt 20 år på fisk hele livet. Men alle kjenner også en 90åring som spiste brød med syltetøy og røkte hele livet.

Jeg aner ingenting om å fôre katter på bare koteletter, men er det noen som har snakket med dyrleger om det? Jeg regner med at dyrleger promoterer kattefôr uansett, men det kunne vært interessant med synspunkter fra disse da..

Ellers tenker jeg at bare rått kjøtt er ensformig. Jeg har ikke verdens største kunnskaper om ville katters matinntak, men de spiser jo hele dyr. Jeg regner med at et helt dyr inneholder langt mer næringsstoffer enn en bit rå kotelett.

Vi skal snart til dyrlegen for den årlige revaksineringen og helsesjekken. Jeg kjenner at jeg har en del tanker jeg vil lufte med dyrlegen angående denne matingen, for dette med dårlig fett har jeg også tenkt på, og ikke minst tannproblemer...

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Funker lavkarbo på katta tro? terry Generell diskusjon 47 12-06-08 20:55
Hvordan du IKKE skal ta bilde av katta di Albertine Livets lyse side 11 13-11-05 21:40
Katta til Nille og Carbokiller Carbokiller Livets lyse side 4 24-05-04 14:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no