Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;) |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
07-05-06, 19:52 | #1 |
Medlem
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
|
Mine MåltiderDag 1
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 16-05-06 kl 21:34. |
Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? |
08-05-06, 14:20 | #2 |
Medlem
|
Dag 2Drikke gjennom dagen: kaffe med 2 sukketter og 1 ss skummetmelk, fanta free, pepsi max, mozell light.
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 09-05-06 kl 19:10. |
09-05-06, 19:09 | #3 |
Medlem
|
Dag 3Drikke gjennom dagen: kaffe med 2 sukketter og 1 ss skummetmelk, Sprite zero. fun light icetea.
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 16-05-06 kl 21:35. |
10-05-06, 14:19 | #4 |
Medlem
|
Dag 4Drikke gjennom dagen: Kaffe med suketter og litt skummet melk. Fanta Free. Vann.
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 11-05-06 kl 00:13. |
10-05-06, 15:18 | #5 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 62
|
Sv: Mine MåltiderHei, har ikke hilst på deg før. Så flink du er til å notere ned det du spiser og drikker, har nok mye å lære forstår jeg. Meen du skriver veldig lite om hvordan du føler deg på denne kuren/ kostomleggingen, går det bra ? |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo |
10-05-06, 22:28 | #6 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Sv: Mine MåltiderHei !
11-05-06, 00:12 | #7 |
Medlem
|
Sv: Mine Måltider
Hei hei, og takk for at du la merke til måltidsdsagboken min. Jeg føler meg bra og ikke sulten. Det er det som er meningen med SB, at man ikke skal føle seg sulten. Jeg bare blir litt uvel i magen når jeg tar mat hvis det er for lenge siden sist. Jeg er ikke så flink til å spise faste måltider veldig jevnt.
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. |
11-05-06, 00:12 | #8 |
Medlem
|
Jeg har drukket bittelitt vann, men ca ett glass pr dag. Ellers bare kunstig søtet drikke og kaffe med bittelitt skummetmelk.
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 16-05-06 kl 09:26. |
11-05-06, 11:27 | #9 |
Administrator
|
Sv: Mine MåltiderSiden jeg linket til er en support side for South Beach dietten. Og der står det at man bør unngå store mengder av kunstig søtet drikke da dette kan skabe ustabilitet i blodsukkeret og foråsake stillstand i vektnedgangen. Det gjelder ikke bre for South Beach, men for ALLE dietter.
11-05-06, 11:32 | #10 |
Medlem
|
Sv: Mine MåltiderHei og god morgen :-) |
11-05-06, 16:29 | #11 |
Medlem
|
Dag 5Drikke gjennom dagen: Kaffe med sukketter og litt skummet melk, vanlig espresso, 1 Pepsi Max, 2 glass vann, litt fanta free,
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 11-05-06 kl 23:52. |
11-05-06, 23:51 | #12 |
Medlem
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 44
|
Sv: Mine MåltiderJeg har enda et vanntips (håper du ikke blir lei nå da!): Fyll en mugge og ha ved siden av deg når du feks sitter med pc eller ser på tv om kveldene. Jeg drikker MYE mer om jeg har vann i nærheten av meg enn om jeg må gå og fylle ett og ett glass (jeg er generelt lite flink til å drikke, min samboer sammenligner med til tider med en kamel..!).
12-05-06, 15:44 | #13 |
Medlem
|
Dag 6Drikke gjennom dagen: Bonaqua, tabxtra, kullsyrevann, kaffe m suketter og skummetmelk.
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 14-05-06 kl 09:20. |
14-05-06, 09:36 | #14 |
Medlem
|
Dag 7Har ikke vært inne og oppdatert tråden min i går og forrige dagen. Har jo vært så fin vær ute. og dermed glemt å skrive opp hva jeg har spist... så jeg husker ikke konkret. Dette innlegget er skrevet på dag 8.
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 16-05-06 kl 09:19. |
14-05-06, 09:38 | #15 |
Medlem
|
Gått oppHar gått OPP i vekt siden i går... Huff!
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 14-05-06 kl 22:13. |
14-05-06, 11:50 | #16 |
Juniormedlem
Hvor: Oslo
Alder: 54
|
Sv: Mine MåltiderHei, jeg er også i gang med fase 1 nå. Har vært gjennom den tidligere også med godt resultat. Men så skjedde det en del som gjorde at jeg ikke fulgte opp med fase 2. Men vekten holdt seg heldigvis. |
Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: South beach fase 1 |
14-05-06, 22:18 | #17 |
Medlem
|
Dag 8Frokost: 1 kokt egg, hodekål, reker, perletomater. Kaffe.
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 16-05-06 kl 09:19. |
14-05-06, 22:24 | #18 |
Medlem
|
Jeg bare lurer på hvor i SB-boka det står at man må drikke så store mengder vann? Og hvor i SB-boka det står at lightbrus ikke er bra. Vil så gjerne høre på gode råd, men vil være sikker på at de rådene er riktige. Jeg er på en måte "tror-det-ikke-før-jeg-får-lese-det" type. Setter veldig pris på råd altså (ikke misforstå), men blir enda mer trygg hvis noen kan si at det er faglig riktig og forteller meg hvor det står. Men som sagt - er glad for råd, det gir meg mulighet til tenke gjennom -og å søke mer info om emnet. Jeg blir veldig usikker av synsing.
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 16-05-06 kl 09:14. |
15-05-06, 11:43 | #19 |
Medlem
|
Sv: Mine MåltiderHei og god morgen ! |
16-05-06, 09:17 | #20 |
Medlem
|
Dag 9Drikke: fanta free, kaffe med suketter og skummetmelk
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 16-05-06 kl 09:27. |
16-05-06, 09:25 | #21 |
Medlem
|
Perletomater er litt mindre enn cherrytomater, saftige, på størrelse med små oliven. Kjøpes på Ica. karbohydratinnholdet vet jeg ikke, men i boka står det at man kan spise 1 tomat pr dag.
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. |
16-05-06, 17:07 | #22 |
Medlem
|
Dag 10Drikke: 2 store kopper kaffe m suketter og skummetmelk, 1/2 liter Pepsi Max, bonaqua, vann.
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo. Sist redigert av hildabakk : 16-05-06 kl 21:41. |
22-05-06, 22:25 | #23 |
Medlem
|
Sv: Mine MåltiderJeg har gitt opp å skrive hva jeg spiser.
23-05-06, 01:45 | #24 |
Administrator
|
Det var synd. For når vekta står stille er det den beste måten å finne ut hva som er galt. Fint å ha noe å se tilbake på liksom. "Aha, der spiste jeg for lite... eller for mye ... eller den maten der" n- man finner fort ut hva ens kropp tåler og ikke tåler.
23-05-06, 12:00 | #25 |
Medlem
|
Sv: Mine MåltiderHei |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |