Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Flere som starter i morgen?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-08, 19:35   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Flere som starter i morgen?

I så fall hvilket kosthold skal dere begynne på? Hadde vært fint om vi var flere med oppstart imorgen, uansett om vi har ulike filosofier, så kan vi gi hverandre litt ekstra hjelp og motivasjon i den første ofte litt vanskelige innkjøringsfasen...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:05   #2
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Flere som starter i morgen?

Hei.
jeg starter på ny giv i morgen. begynte egentlig 1 mai, men har hatt flere sprekker så i morgen er det pån igjen. har tenkt å ligge på omkring 25 karber om dagen, syntes det fungerte bra de dagene jeg prøvde det ut. vi kan jo prøve og følges litt. alltid kjekt det. Skal du ned mye da?

jeg har som hovedmål og gå ned 15 kg, men har god tid. men vil jo helst bli kvitt kiloene så fort som mulig.

hører gjerne fra deg.

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:24   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Flere som starter i morgen?

Opprinnelig lagt inn av mariusmor, her.

Hei.
jeg starter på ny giv i morgen. begynte egentlig 1 mai, men har hatt flere sprekker så i morgen er det pån igjen. har tenkt å ligge på omkring 25 karber om dagen, syntes det fungerte bra de dagene jeg prøvde det ut. vi kan jo prøve og følges litt. alltid kjekt det. Skal du ned mye da?

jeg har som hovedmål og gå ned 15 kg, men har god tid. men vil jo helst bli kvitt kiloene så fort som mulig.

hører gjerne fra deg.

Så kjekt at vi er flere! Begynte egentlig for en uke siden, men hadde en massiv sprekk igår, og var egentlig ikke så veldig fornøyd med uken heller, så derfor begynner jeg på ny frisk imorgen.

Jeg skal verken telle kalorier eller karber, men kommer til å legge meg lavt på det siste og moderat på det første tenker jeg. Gjør dette først og fremst for helsen sin del, men det er jo en ekstra gulrot å fikse litt på formene og.. Fødte for 7,5 måneder siden, så litt (mye) stramming her og der er ikke å forakte. Måler heller fettprosent enn vekt, men foreløpig har jeg ikke måleredskap for verken det ene eller det andre, så vet ikke hvor harde skyts som må til.. Har laget meg en NUP (MUP) - synes det er greit å ha metode og mål svart på hvitt - enklere å følge opp da tror jeg.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:41   #4
Bamsen
Juniormedlem
 
Bamsen sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 14
Bamsen er på en erverdig vei

Sv: Flere som starter i morgen?

Hei! Jeg skal også begynne i morgen. Jeg har forsøkt meg litt forsiktig i uken som har gått og lest maaaaange tråder her inne på forumet Masse bra informasjon! Jeg har bestilt 'Slank med ketolyse boken', så jeg kommer kanskje ikke 100% helt i gang før den ankommer, men jeg føler at jeg har samlet en del info allerede nå.
Jeg skal prøve å følge ketolyse/lavkarbo dietten. Vil gjerne gå ned rundt 8 kg.

Da ønsker jeg oss alle lykke til!

P.S
Er det slik at man kun skal telle karber? Man trenger ikke tenke på kalorier i det heletatt, eller skal man holde seg innenfor anbefalt grense på rundt 2000 Kcal per dag?

Bamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på testnivå Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:49   #5
anne85
Nytt Medlem
 
anne85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: sør trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 3
anne85 er på en erverdig vei

Sv: Flere som starter i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

I så fall hvilket kosthold skal dere begynne på? Hadde vært fint om vi var flere med oppstart imorgen, uansett om vi har ulike filosofier, så kan vi gi hverandre litt ekstra hjelp og motivasjon i den første ofte litt vanskelige innkjøringsfasen...










hei. jg skal også starte i morgen på ketolyse.. kan bli spenende dette

anne85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LAVKARBO/KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:59   #6
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Flere som starter i morgen?

Hei oppstartere! Kanskje vi skal starte en oppdateringstråd? Jeg har jo Nupen som jeg oppdaterer i, men fint med en egen, felles motivasjonstråd og

Bamsen: Slik jeg har forstått det legger ikke ketolysekuren opp til kaloritelling, poenget er vel bare å oppnå ketose, og da er det antall karbohydrater som beyr noe, ikke kalorier. Men dette er det andre på forumet som kan langt mer om enn meg.. Jeg kan ikke være i ketose ettersom jeg ammer, men er selvsagt lavkarbo for alle penga her og, med en god del egne tilpasninger pga allergier etc. For øvrig - hvor har du "anbefalningen" på 2000 kalorier om dagen fra?

Inntar snart horisontalen her - så da ønsker jeg oss alle lykke til - gleder meg jeg!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 22:14   #7
Bamsen
Juniormedlem
 
Bamsen sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 14
Bamsen er på en erverdig vei

Sv: Flere som starter i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Bamsen: Slik jeg har forstått det legger ikke ketolysekuren opp til kaloritelling, poenget er vel bare å oppnå ketose, og da er det antall karbohydrater som beyr noe, ikke kalorier. Men dette er det andre på forumet som kan langt mer om enn meg.. Jeg kan ikke være i ketose ettersom jeg ammer, men er selvsagt lavkarbo for alle penga her og, med en god del egne tilpasninger pga allergier etc. For øvrig - hvor har du "anbefalningen" på 2000 kalorier om dagen fra?

Det hadde vært fint om det hadde holdt med å telle karber, ja...så det ikke blir så mye å holde styr på
Det med antall kalorier per dag er vel egentlig noe jeg bare har plukket opp her og der på ulike TV programmer og artikler i blader, at det er det en voksen ca. skal ligge på. Det stemmer kanskje ikke?

Bamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på testnivå Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 22:18   #8
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Flere som starter i morgen?

Jeg prøver meg på oppstart av ketolyse igjen i morgen. Har tidligere gått ned 8kg, og så har jeg lagt på meg 7 kg igjen. :knegg:
Nå går jeg tilbake mest fordi jeg hadde mye renere hud, ikke så mye vann i kroppen o.l når jeg gikk på ketolyse.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 04:39   #9
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Flere som starter i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Bamsen, her.

Det hadde vært fint om det hadde holdt med å telle karber, ja...så det ikke blir så mye å holde styr på
Det med antall kalorier per dag er vel egentlig noe jeg bare har plukket opp her og der på ulike TV programmer og artikler i blader, at det er det en voksen ca. skal ligge på. Det stemmer kanskje ikke?

Hvor mange kalorier man trenger varierer bl.a. med kjønn, alder, aktivitetsnivå, om man skal opp eller ned i vekt eller holde den stabil, hvor mye man veier etc. Så det er nok ingen fasit her. Slik jeg har fortått ketolysekuren er selve poenget der å oppnå en helt spesiell fettforbrenning ved å innta et særlig lavt antall karbohydrater, og nokså mye fett. (Selvsagt må man også ha proteiner). Fett har stor energitetthet, men er samtidig mettende, slik at inntaket begrenser seg selv - man klarer rett og slett ikke overspise (slik man ofte gjøre på et karbohydratrikt kosthold). Man holder seg mett lenger, blodsukkeret blir jevnere og søtsuget/konstant sultfølelse som mange sliter med, forsvinner. Sum a sumarum: Ved kun å telle karber og spise tilstrekkelig med fett, oppnår man høyere fettforbrenning og automatisk et moderat kaloriinntak - man trenger derfor ikke telle kalorier. Må understreke at jeg ikke har prøvd ketolysekuren, men det er slik jeg har forstått den fungerer, i all enkelhet..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 07:59   #10
Bamsen
Juniormedlem
 
Bamsen sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 14
Bamsen er på en erverdig vei

Sv: Flere som starter i morgen?

Ok, takk for god forklaring, det høres bra ut
Jeg starter i dag med friskt mot!

Bamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på testnivå Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 08:23   #11
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Flere som starter i morgen?

Hei!!Jeg er også med! Har holdt på med lavkarbo siden april, men trenger en kickstart nå før sydentur, i tillegg til at jeg har stått stille noen uker. Starter derfor på Atkins induksjon i dag må nemlig finne ut hvor mye og hva jeg tåler før vekten stopper opp.. Så jeg er med!!

I dag: spist 2 egg og 4 skiver bacon til frokost samt 2 kopper kaffe.( kaffe er vel ikke lov,, men der går grensen.. får jeg ikke kaffe får jeg heller være tjukk... men skal begrense da..

Mål for dagen: min 2 liter vann.. maks 20 karbo.. skal på trening.. La oss gire hverandre opp!!

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 08:36   #12
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Flere som starter i morgen?

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Hei!!Jeg er også med! Har holdt på med lavkarbo siden april, men trenger en kickstart nå før sydentur, i tillegg til at jeg har stått stille noen uker. Starter derfor på Atkins induksjon i dag må nemlig finne ut hvor mye og hva jeg tåler før vekten stopper opp.. Så jeg er med!!

I dag: spist 2 egg og 4 skiver bacon til frokost samt 2 kopper kaffe.( kaffe er vel ikke lov,, men der går grensen.. får jeg ikke kaffe får jeg heller være tjukk... men skal begrense da..

Mål for dagen: min 2 liter vann.. maks 20 karbo.. skal på trening.. La oss gire hverandre opp!!

Godmorgen! Flott med flere Jeg har ikke fått handlet inn enda, og det eneste jeg hadde i skapet var en boks ananas (og alfaspirer, men det fristet liksom ikke så veldig til frokost). Så da ble det en boks ananas til frokost på meg. Gjør ikke så veldig mye da, skal ikke i ketose, men fremover blir det frukt kun helt unntaksvis. Gleder meg til å handle inn masse gode grønnsaker og proteiner - skal lage kylling- og avokadosalat idag tenkte jeg, det er virkelig kjempegodt! Kan heller ikke ikke leve uten kaffe, med skal prøve å begrense meg i det minste - nå for tiden er det litt for mye.

Ellers skal jeg og prinsen på langtur, dvs 90 minutters rågåing med masse motbakker - er sol og nydelig vær, og ikveld skal jeg trene styrke. Er så klar for dette nå!! Vet at innkjøringsfasen kan bli litt tung, men det er sååå verdt det!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 08:37   #13
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Flere som starter i morgen?

Jeg begynner også idag For teste ut dette lavkarbo greiene, se om det er så bra som broren min og mange andre vil ha det til

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 08:43   #14
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Flere som starter i morgen?

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Jeg begynner også idag For teste ut dette lavkarbo greiene, se om det er så bra som broren min og mange andre vil ha det til

Strålende - begynner å bli en hel liten gjeng vi nå! Skal vi lage en motivasjon/oppdateringstråd kanskje? Navneforslag?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 08:53   #15
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Flere som starter i morgen?

Helt klar for en egen tråd på dette.. Har ingen gode forslag i øyeblikket til navn.. Vi starter jo på en mandag... mandagsklubben...?? er mange som starter på mandager.. Tidligere, før lavkarbo startet jeg vel omtrent hver mandag

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 09:02   #16
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Flere som starter i morgen?

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Helt klar for en egen tråd på dette.. Har ingen gode forslag i øyeblikket til navn.. Vi starter jo på en mandag... mandagsklubben...?? er mange som starter på mandager.. Tidligere, før lavkarbo startet jeg vel omtrent hver mandag


Hehe, har ikke tall på hvor mange mandager jeg har startet. Og sprukket på tirsdagen.. Men ikke denne gangen nei!

Da lager jeg Manic Monday Motivasjonstråd, i den betydning at vi aldri mer får behov for å rydde skapet søndags kveld for å gjøre plass til det nye livet...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 09:04   #17
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Flere som starter i morgen?

Supert!!

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 09:27   #18
Bamsen
Juniormedlem
 
Bamsen sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 14
Bamsen er på en erverdig vei

Sv: Flere som starter i morgen?

Flott!
Jeg er med på den!

Bamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på testnivå Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 09:48   #19
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Flere som starter i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Bamsen, her.

Flott!
Jeg er med på den!

Ligger på Generell Lavkarbo

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Gingo baloba mofe Kosttilskudd 1 03-01-05 07:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no