Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-11, 10:04   #26
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det med vann er helt riktig!
Det første jeg gjør om morran er å drikke et stort glass vann, da det hender jeg føler meg sulten med en gang jeg står opp, men etter et glass vann går det som regel over i et par timer, hvilket betyr at jeg ikke var sulten, men tørst . Det er til forveksling like signaler.
Man skal ikke behøve å bli småsulten når man spiser nok, og spiser nok fett. Om jeg blir såkalt "småsulten", så tenker jeg at det er i forkant av "storsulten", så jeg spiser et ordentlig måltid. Jeg spiser tre ganger om dagen, og småspiser ingenting mellom, gjør jeg det, så stopper vekta opp.

Å sulte på cellenivå, som Greddy beskriver, er jo faktisk en av de viktigste grunnene til at overvektige gjerne er underærnerte. Og det er også helt riktig at det er hormoner som gir oss sultsignaler. Det har blitt forsket ganske mye på sulthormonet de siste årene. Interessante greier . Det er jo nærliggende å tro at det er magesekken man føler sult i, men det er i tilfelle når man har gått aaalt for lenge uten mat, da kommer det som en slags "hungersammentrekning" i magesekken på toppen av det hele, så du tar vitterlig ikke helt feil, Kitt!

Jeg vet jo at jeg ikke tar feil! Er 43 år gammel og kjenner kroppen min. Jeg blir så sulten at det er fysisk utrolig smertefullt!
Og å drikke vann når jeg er sulten resulterer i enda mer smerter og en utrolig kvalme!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 10:47   #27
EirinBK
Juniormedlem
 
EirinBK sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 42
Innlegg: 32
EirinBK er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Opprinnelig lagt inn av 100til75, her.

Sitter her og er litt små sulten, hva kan jeg spise som går fort??
Pleier å spise eple, banan, druer, en gulerot eller yogurt. men nå er jeg helt råd vill... Trenger et tips

kan du spise disse tingene uten å komme ut av ketose da?? Såvidt jeg har lest meg til så er frukt en "fy-ting" på denne kuren.
Når jeg har ramlet ut av ketose så blir jeg lett småsulten innimellom, men ikke på den fettrike kosten jeg har nå.

__________________


EirinBK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 11:15   #28
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Jeg tror TS mente at h*n pleide å spise frukt, men nå kan h*n ikke gjøre det og spør etter erstattninger, for å dekke småsulten.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:40   #29
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Jeg visste at jeg kom til å bli småsulten på jobb, så jeg pakket med meg en liten boks med omtrent like store biter av gulost, skinke og paprika. Det er godt, og jeg blir litt tørst av ost, så da får jeg i meg vann også

  Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 20:12   #30
kokkemor
Juniormedlem
 
kokkemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 42
Innlegg: 26
kokkemor er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Har dere prøvd de små pakkene med bite-size chorizo eller chorizo sticks? De er diggedigg! Må få kjøpt meg noe mer i morgen

Husker ikke hvilket merke det er men de er perfekte som snacks!

kokkemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 20:02   #31
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Jeg passer alltid på å ha noen ferdigkokte egg i kjøleskapet. Kjapt, enkelt og godt å skrellet seg et og ta litt majones el. krydder på. Passer alltid på å ha pesto også! 2 halve egg m bittelitt pesto er nydelig!!!

  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 23:13   #32
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Her pleier jeg å lage meg en smoothi om jeg har det travelt og må "spise" i bilen om morgene.
Om kvelden lagere jeg smoothien og sette den i kjøleskapet til morgenen etter, slik at det kun er nødvendig å ta den med seg ut. Kan ikke bli enklere en det.
Ellers så synest jeg rå brokkoli og blomkål en kjempedigg og kan gjerne ha vaskede grønsaker i en pose, i vesken

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 23:18   #33
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Opprinnelig lagt inn av prøvende, her.

Her pleier jeg å lage meg en smoothi om jeg har det travelt og må "spise" i bilen om morgene.
Om kvelden lagere jeg smoothien og sette den i kjøleskapet til morgenen etter, slik at det kun er nødvendig å ta den med seg ut. Kan ikke bli enklere en det.
Ellers så synest jeg rå brokkoli og blomkål en kjempedigg og kan gjerne ha vaskede grønsaker i en pose, i vesken

åssen lager du smoothien? Oppskrift?

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 12:02   #34
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

åssen lager du smoothien? Oppskrift?

Tar 100 g bringebær, 2 rå egg, 4 ss olivenolje, litt natreen, en skvett fløte og kjør i blenderen til alt er mikset. Om du synest den er litt tykk så kan du spe den med litt vann, men om den skal stå til neste dag trenger du ikke å tilsette vann.

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 12:47   #35
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Før jeg begynte på dette så brukte vi så mye ripsbær (eller hvilke som helst bær) som i ville ha, så hellte i melk til like over bærene i blenderen, så en dasj sukker oppi, kjør sammen, å spis, å den er nyyyyyyydelig, favoritten til ungene her.
Så den kan kanskje endres til lavkarbo???

Bringebær, så h-melk over, å så en dasj sukrin??? vi må bruke laktosefri melk til våre barn, er det noe jeg kan smake litt av tro???? må sjekke det...

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 13:06   #36
Aftenvandrer
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2
Aftenvandrer er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

"eple, banan, druer, en gulerot eller yogurt"

Banan, druer og yoghurt er risikofylt å spise, mener jeg. Druesukker er ikke bra hvis du skal være i ketose. Spis heller melon.

Når jeg er småsulten spiser jeg en god neve valnøtter- høyt fettinnhold, moderat protein-innhold og få karb.

Eventuelt en halv avocado med ekte majones, Hellmans, og store reker i lake.

Aftenvandrer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Amatør-Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 13:08   #37
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Jeg blir ikke småsulten jeg Det går lenge mellom når jeg i det hele tatt blir sulten også, å om jeg drikker et glass vann når jeg står opp, så er jeg ikke sulten til frokost en gang

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 13:16   #38
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Prøver å fokusere på at det er skikkelig sult jeg føler, er det det, så lager jeg meg noe skikkelig mat, er det ikke (altså kort tid siden forrige måltid og jeg bare vil knaske noe fordi jeg kjeder meg) så lager jeg en enkel kopp te med litt cocosa i. Orker ikke det der å spise hele tiden lenger, så prøver nå å få i meg godt med mat og fett til hvert måltid, slik at jeg slipper tenke på nytt måltid på noen timer

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett? MiniMe74 Lavkarbo generelt 39 04-06-11 21:00
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 12:26
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 19:06
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no