Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-11, 18:54   #1
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Vet at mange på lavkarbo ikke blir sulten og derfor spiser få måltider daglig.

Selv er jeg vektoperert og er derfor avhengig av å spise mange små måltider hver dag.
Ligger på 5-6 måltider daglig og det har jeg også gjort nå når jeg går på ketolysekuren.
Trenger mindre mat til hvert måltid nå da enn når jeg spiste vanlig mat.
Proteiner og fett metter jo mer enn karobhydrater.

Litt usikker på om jeg kommer til å gå noe ned i vekt når jeg spiser så mange måltider da
Skal ikke ned så mange kilo, men 3-5 kilo vil jeg gjerne ha bort
For ordens skyld, jeg har bmi 27

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 19:58   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Jeg klarer for mitt bare liv ikke å trøkke i meg mer enn 3

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:42   #3
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Er vant til å spise mange små måltider jeg, så kommer nok ikke til å endre på det.
Ikke for det, i går ble lunsjen min så fet at jeg ikke orket mat på mange timer etterpå

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:57   #4
Maika
Juniormedlem
 
Maika sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 35
Maika er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Vi spiser som regel 2 ganger for dagen, toppen 3. Holder lenge for oss for vi er mett lenge

__________________


Maika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:14   #5
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Men har det noen betydning hvor mange måltider man spiser?
Går man kjappere ned om man spiser bare 2-3 lavkarbomåltider daglig enn om man spiser 5-6?

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:20   #6
Manga
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Jeg har alltid spist 4 måltider pr. dag og gjør det fortsatt. Merker at jeg er lenger mett nå så kanskje det holder med 3 etterhvert. Har akkurat startet med lavkarbo.

  Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:22   #7
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Alt fra 3-5 Jeg liker bedre å spise lite å ofte Hver sin smak

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:23   #8
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Men har det noen betydning hvor mange måltider man spiser?
Går man kjappere ned om man spiser bare 2-3 lavkarbomåltider daglig enn om man spiser 5-6?

Det tror jeg ikke Jeg tror på å spise når man er sulten, å stoppe når man er mett

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:23   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Men har det noen betydning hvor mange måltider man spiser?
Går man kjappere ned om man spiser bare 2-3 lavkarbomåltider daglig enn om man spiser 5-6?

Du skal spise når du er sulten - til du er behagelig mett Antall måltider spiller ikke noen rolle på lavkarbo Jeg spiser vanligvis 1-2 måltider, men det hender det blir 3-4

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:34   #10
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Jeg eter 2-3 ganger om dagen. Sover jeg lenge i helger blir det som regel bare 2 måltider.

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 10:09   #11
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

2 til 4 ganger om dagen, kommer an på hva som skjer i løpet av dagen. Sove lenge + masse å gjøre = 2 måltider. Stå opp tidlig og være oppe lenge (f. eks. på nattevakt) = 4 måltider.

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 14:42   #12
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Jeg kan ikke spise særlig store måltider, men som sagt så spiser jeg ofte.

I dag har jeg spist 2 måltider, 3 om man regner koffeinfri kaffe med fløte i som et måltid.

Frokost kl 8: 1 eggemuffins, og en halv skive lavkarbobrød med meierismør og en tykk skive ridderost.
Spiste det samme til lunjs kl 11

Kl 13.30 drakk jeg et krus koffeinfri kaffe med kremfløte.

Har snart middagen ferdig, selvstekt kyllinglår og blomkål

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 15:28   #13
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Jeg kan ikke spise særlig store måltider, men som sagt så spiser jeg ofte.

I dag har jeg spist 2 måltider, 3 om man regner koffeinfri kaffe med fløte i som et måltid.

Frokost kl 8: 1 eggemuffins, og en halv skive lavkarbobrød med meierismør og en tykk skive ridderost.
Spiste det samme til lunjs kl 11

Kl 13.30 drakk jeg et krus koffeinfri kaffe med kremfløte.

Har snart middagen ferdig, selvstekt kyllinglår og blomkål

Jeg er ganske lik deg Dolsi Om jeg spiser store måltider føler jeg meg helt "stappa"... Er ikke så glad i den følelsen... Jeg spiser som regel 8:00, 12:00, 16:30 og 21:30 Om jeg spiser så tidlig som 7:00, blir det et ekstra måltid inni der.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 15:36   #14
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Spiser 2-3 måltider til dagen...

Når jeg er på jobb spiser jeg ikke frokost, men lunch og så middag når jeg kommer hjem..

Det er fantastisk å ikke være sulten på vei hjem fra jobb som jeg alltid var når jeg spiste karbohydrater...

Men pleier kanskje spise litt bacon eller bacongull som snacks til kvelden...

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 16:37   #15
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg er ganske lik deg Dolsi Om jeg spiser store måltider føler jeg meg helt "stappa"... Er ikke så glad i den følelsen... Jeg spiser som regel 8:00, 12:00, 16:30 og 21:30 Om jeg spiser så tidlig som 7:00, blir det et ekstra måltid inni der.

Så bra at det er flere her som spiser ofte da. Begynte å lure på om jeg er unormal som blir sulten igjen etter noen timer
Tenker at det aldri kan bli feil å spise lite og ofte, lavkarbo eller ikke

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 16:41   #16
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Så bra at det er flere her som spiser ofte da. Begynte å lure på om jeg er unormal som blir sulten igjen etter noen timer
Tenker at det aldri kan bli feil å spise lite og ofte, lavkarbo eller ikke

Nei jeg tror ikke det er så uvanlig, selv om noen spiser 2 ganger om dagen, betyr det ikke at det er noe mere riktig enn å spise lite og ofte Tror man rett og slett må gjøre det som er riktig for hver enkelt Hadde jeg spist 2 store måltider hver dag hadde jeg gått rundt å gulpa hele dagen.... Mens for andre så fungerer det å spise slik

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 04:03   #17
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Spiser når jeg er sulten
Men når jeg går mange nattevakter blir det gjerne slik at
jeg tvinger i meg noe før jeg drar på jobb da det kan bli
lenge før jeg får spise da

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 04:33   #18
insulininja
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 23
insulininja er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Jeg spiser en stor frokost på ca 1500-2000Kcal bestående av et glass fullfett kokosmelk, kjøtt av noe slag, noen egg og litt forskjellige grønnsaker. Så drikker jeg bare vann til neste frokost. Aldri sulten, aldri trøtt og alltid tilstede mentalt.

I tillegg har morgenblodsukkeret stabilisert seg og er nå ca samme som da jeg legger meg, typisk 4 om kvelden og 4 om morgenen. Før spiste jeg ett måltid om ettermiddagen ("0"-karbo), og da var blodsukkeret 4 om kvelden og 6 om morgenen - så for meg er det tydeligvis best å spise om morgenen.

insulininja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 08:11   #19
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Opprinnelig lagt inn av insulininja, her.

Jeg spiser en stor frokost på ca 1500-2000Kcal bestående av et glass fullfett kokosmelk, kjøtt av noe slag, noen egg og litt forskjellige grønnsaker. Så drikker jeg bare vann til neste frokost. Aldri sulten, aldri trøtt og alltid tilstede mentalt.

I tillegg har morgenblodsukkeret stabilisert seg og er nå ca samme som da jeg legger meg, typisk 4 om kvelden og 4 om morgenen. Før spiste jeg ett måltid om ettermiddagen ("0"-karbo), og da var blodsukkeret 4 om kvelden og 6 om morgenen - så for meg er det tydeligvis best å spise om morgenen.

Ikke negativt ment på noen som helst måte, men er du sikker på at det er så bra å kun spise ett stort måltid om dagen? Jeg spør, for jeg er ikke kjent med dietten du følger..

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:44   #20
insulininja
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 23
insulininja er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Ikke negativt ment på noen som helst måte, men er du sikker på at det er så bra å kun spise ett stort måltid om dagen? Jeg spør, for jeg er ikke kjent med dietten du følger..

Hei, høres nok litt rart ut ja - men jeg føler meg helt fantastisk, og blodsukkeret (som i mange år har vært helt galskap) er helt fint. Det jo fordi kroppen får tilgang til lagret kroppsfett og derfor henter energi fra fettsyrer og ketoner at det funker så bra. Hadde jeg ikke hatt noe "ekstra" fett så hadde jeg sikkert blitt sulten.

Jeg gikk ikke ned noe på ketogen kost alene, fordi leveren min produserte blodsukker selv om jeg var i ketose - og dermed sank aldri insulinnivået nok til å få noen effektiv fettforbrenning. (Insulinresistens altså) Denne glukosen ble produsert av fett og proteiner, men det medførte for meg også at vekten ikke gikk ned siden kroppen slo på alle bremsene.

Primal Blueprint er ikke så teknisk men mer info her

insulininja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 10:15   #21
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?

Opprinnelig lagt inn av insulininja, her.

Hei, høres nok litt rart ut ja - men jeg føler meg helt fantastisk, og blodsukkeret (som i mange år har vært helt galskap) er helt fint. Det jo fordi kroppen får tilgang til lagret kroppsfett og derfor henter energi fra fettsyrer og ketoner at det funker så bra. Hadde jeg ikke hatt noe "ekstra" fett så hadde jeg sikkert blitt sulten.

Jeg gikk ikke ned noe på ketogen kost alene, fordi leveren min produserte blodsukker selv om jeg var i ketose - og dermed sank aldri insulinnivået nok til å få noen effektiv fettforbrenning. (Insulinresistens altså) Denne glukosen ble produsert av fett og proteiner, men det medførte for meg også at vekten ikke gikk ned siden kroppen slo på alle bremsene.

Primal Blueprint er ikke så teknisk men mer info her

Dette syns jeg var veldig interessant.. Kan jeg få spørre om du har mye å gå ned? Selv veier jeg nå 84 kilo, har gått ned, å skal ned 14 til. Når jeg gikk på ketolyse, ble jeg utrolig kvalm og uvel om jeg ikke spiste med 4 eller 5 timers mellomrom. Å dette skulle jeg virkelig likt å vite hvordan fungerer!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange gram fett spiser dere per dag? Kamelen Spørsmål og svar 4 21-09-10 10:37
Hvor mange ganger om dagen spiser dere? fridr Generell ernæringsdebatt 20 18-04-10 19:48
Hvor mange måltider spiser du om dagen? charlot Lavkarbo generelt 18 09-04-10 13:43
Hvor mange måltider spiser dere? Schmoopy Ketolysekuren 22 24-01-09 19:16
hvor mange karbo spiser dere? cozymum Nyheter / media 3 16-03-07 15:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no