Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Skravletråd for gravide

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-11, 09:23   #151
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg er lei. Jeg vil ha den ut, uuuuuuuuuuuuuuuuut. UT MED DEG! HØR PÅ MORA DI!

Hehe! Du skal heller få lov til å klaga skikkelig når det nærmar seg termindato, då skal eg heller vera einig med deg

Men no syns eg bebissn berre kan halda seg inne litt til sia du berre er litt over halvvegs

KOS deg med magen, den er vekke før du veit ordet av det og då sit ein gjerne, som meg, og tenkjer "åh, at eg ikkje kosa meg meir med magen då eg hadde den!!!" NYT TIDA, ja, det er tungt innimellom, men guri malla kor fort det er over òg!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 07:24   #152
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Hehe! Du skal heller få lov til å klaga skikkelig når det nærmar seg termindato, då skal eg heller vera einig med deg

Men no syns eg bebissn berre kan halda seg inne litt til sia du berre er litt over halvvegs

KOS deg med magen, den er vekke før du veit ordet av det og då sit ein gjerne, som meg, og tenkjer "åh, at eg ikkje kosa meg meir med magen då eg hadde den!!!" NYT TIDA, ja, det er tungt innimellom, men guri malla kor fort det er over òg!

Nooope!!

Nå ligger h*n og presser på lungene mine eller noe sånt. SVINTUNGT OG EKKELT. Jeg er helt sikker på at den har endret innsiden min og at blindtarm og milt har bytta plass!! Og hvorfor må den knø beina sine MELLOM ribbeina mine?? Også den konstante hikkinga hver bidige natt. Leste i babyboka at man skulle sove så mye som mulig før den kom, men det nytter jo ikke med den her nattevåkne saken i magen. I tillegg til det så har jeg utviklet fobi mot kylling og greier ikke tanken på melkeprodukter.

Jeg skal aldri mer ha sex! Aldri mer!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 15:46   #153
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Hold motet oppe!

Jeg har fire (eller to) uker igjen, (kommer an på hvem man hører på) og jeg skulle ønske det var snakk om dager...

Noen fordeler skal man ha av å være lang i ryggen og kort i beina, så jeg har ikke skikkelig dårlig plass i magen før nå, men nå skal det være kung fu og lange seige strekker på tvers. Og jeg har skikkelig spreng-følelse i magen, helt hardt. Selv guttungen har kommentert hvor hard magen er.

Jeg innbiller meg at jeg har hatt effekt av yoga for gravide, for å strekke ut magen. Ta en tur innom en bokhandel?

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:52   #154
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Eenfelds kone gravid og på strikt LCHF

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 18:30   #155
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Eenfelds kone gravid og på strikt LCHF

HEIT sant! (i følge mi eiga erfaring som gravid og lavkarboholikar! Hehe!)
Dei periodane i graviditeten eg åt "vanleg", vart eg fort hoven i særskild beina, om det var over 15 grader ute. Men med ein gong eg tok meg i nakkeskinnet og var flink med lavkarbo - ja då kunne det vera så varmt det berre ville ute utan at eg merka nokon ting til vatn i kroppen. Det, saman med den ikkje alt for store vektoppgangen, er det eg merka best utslag på når det gjeld gravid og høg- versus lavkarbo. Samt eit meir stabilt humør på lavkarbo

så, det er absolutt å anbefala å tenkja på karbohydratene som gravid ja

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 19:16   #156
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Jeg var nok også ganske så striks på lavkarbo da jeg gikk gravid; dog ufrivillig. Det eneste jeg tålte var agurk og kinakål. Jeg spydde hver gang jeg spiste brødskiver, poteter eller brunsaus, så DET gikk jeg kjapt bort fra. Men kål tålte jeg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 10:45   #157
Caprifolium
Medlem
 
Caprifolium sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 54
Caprifolium er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Sier hei her også, jeg!

Skrev akkurat et langt innlegg under tråden "Kven er med som er gravide lavkarbofolk?", der jeg presenterte meg og skravlet i vei.
Hadde vært morsomt om vi fikk litt liv i denne tråden, savner litt skravling med andre gravide

Er det noen flere av oss her, eller har de fleste som var aktive født nå?
Håper vi kommer flere til underveis!

Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 22:08   #158
Aggzy
Juniormedlem
 
Aggzy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 11
Aggzy er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Psst. Jeg er gravid. Termin i april -12. Når er din termin, Caprifolium? Vil gjerne holde liv i denne tråden om det er flere skravlesyke.

__________________


Aggzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Drømmen er 70... Uansett framgangsmåte. Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 22:50   #159
Caprifolium
Medlem
 
Caprifolium sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 54
Caprifolium er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Aggzy, her.

Psst. Jeg er gravid. Termin i april -12. Når er din termin, Caprifolium? Vil gjerne holde liv i denne tråden om det er flere skravlesyke.

Hurra, endelig litt liv. Føltes som jeg var den eneste skravlesyke gravide her inne en stund, nå er vi i hvert fall to
Jeg har termin måneden før deg, - midten av mars 2012.

Håper formen din er bra! Jeg har rundet "de magiske 12 uker" for en uke og litt siden, og merker at jeg får det gradvis bedre. I dag har jeg vært på sopptur i nydelig høstvær, fant MASSE deilig traktkantarell, nå gjenstår det bare å finne krefter til å forvelle dem. Det må bli i morgen, merker jeg...

Vi sees her inne, da. Koselig!

Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 12:08   #160
Aggzy
Juniormedlem
 
Aggzy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 11
Aggzy er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Yey! Men vi er flere også. Skal prøve å få dratt med meg ei til, så kan vi skravle til krampa tar oss. He, he. Gleder meg til å passer de magiske 12, jeg også. Det blir liksom litt mer virkelig, da. Akkurat nå føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Bare helt usannsynlig og ubarmhjertig TRØTT!!! Men jeg vet det går over, så. Deilig med sopp, da. Er så pysete når det gjelder soppplukking. Alt som ikke kan plukkes i butikkhylla får bare være. He, he.

__________________


Aggzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Drømmen er 70... Uansett framgangsmåte. Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 21:02   #161
Caprifolium
Medlem
 
Caprifolium sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 54
Caprifolium er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Aggzy, her.

Yey! Men vi er flere også. Skal prøve å få dratt med meg ei til, så kan vi skravle til krampa tar oss. He, he. Gleder meg til å passer de magiske 12, jeg også. Det blir liksom litt mer virkelig, da. Akkurat nå føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Bare helt usannsynlig og ubarmhjertig TRØTT!!! Men jeg vet det går over, så.

Så hyggelig! Fint å ha noen fler med det samme fokuset, vi blir jo fort litt opphengte i vår egen tilstand

Var det uke 9 du var i? I så fall er det jo ikke såå lenge til uke 12, håper du får tilbake litt energi og krefter til den tid, kanskje før.

Jeg sliter skikkelig med humøret for tiden, innimellom føler jeg meg ganske trist, dvs jevnt over litt lite glad, og jeg svinger mer enn godt er, jeg er veldig utålmodig og til dels sint. Selvfølgelig også innimellom overdrevent rørt, men det er jo som forventet. Det er sinnet/oppfarenheten som er værst. Jeg antar at det er fordi jeg er sliten, og håper et stabilt lavkarbokosthold vil hjelpe meg til et mer stabilt lynne.

Jeg kommer så fort i ketose forresten, ble litt overrasket. Jeg kjenner det godt på kroppen, og måtte også måle med stix. Kjennes ut som jeg går inn og ut hele tiden, det må være noe med graviditeten

Jeg synes jeg er ganske large med karbohydratene, men ikke nok tydeligvis. I dag måtte jeg hive innpå en yoghurt og en kiwi bare for å komme over nivået for meg, som jeg begynner å skjønne bør ligge helst et godt stykke over 60 g, gjerne mer.

God kveld til deg, Aggzy, og eventuelle andre som måtte titte innom

Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 12:23   #162
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Hei på dere!

En liten hilsen fra uke 39 eller 40 eller hva tickeren viser nå, har termin i helgen.

Er lei og klar og har huset fullt av ting som er ubrukelige og bare i veien før babyen kommer.

Falsk alarm nå i helgen, fikk sendt vekk poden, men det ble ingenting. Og idag kan vi ikke føde allikevel, for svigermor har sagt at da er hun sikker på at det skjer, og hvis du lurer på hvorfor det kan bli feil så kjenner du meg dårlig og har kanskje ikke pleid omgang med gravide i det hele tatt.

Og dette er sannsyligvis min siste, og godt er det, for hvis noen skal spå barnets kjønn på mageform en gang til .... "jeg kan ikke skjønne at det skal bli en pike for blæblæblbæ " Gjerne etter ultralyd med gode blider man har sett selv med egne øyne. Litt problemer med tålmodigheten altså... Eller spå fremtidig temperament på ungen ettersom svangerskapet arter seg, Jaisus. Folk burde beskyttes mot seg selv, eller i det minste mot meg.
Hvis jeg mot formodning skal ha en tredje så skal jeg starte registrering av alt det teite og motstridende folk sier om at guttemager alltid er slik eller sånn (uten unntak fremsatt av damer med ett barn) og hva tanta til naboen sier om når kvalmen begynner og at man ikke må spise kruspersille for krøller er så plagsomt på babyer....

Overdose i familieselskap, beklager...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 12:53   #163
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Bare meddeler at jeg har gjort det aller første innkjøpet. Jepp. Nå, den aller første tingen. Jeg har INGENTING annet og jeg stresser ikke med det heller =P

Jeg har kjøpt vogn, og det var ingen billig fornøyelse skal jeg si dere. Men hvor skal jeg sette den i ett par måneder liksom? Kanskje jeg skal trille katten i den ut over høsten?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 18:43   #164
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg har kjøpt vogn, og det var ingen billig fornøyelse skal jeg si dere. Men hvor skal jeg sette den i ett par måneder liksom? Kanskje jeg skal trille katten i den ut over høsten?

Jeg stemmer for å trille katten! Men sånn rent praktisk er det ikke lurt å la katten lære seg å ligge i den, for det vil man definitivt ikke at den skal når babyen kommer...

Vi plasserte forøvrig vogna hos mine foreldre, noe som var helt greit inntil han kom for tidlig, og vogna befant seg en time unna...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:10   #165
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Trødde den på bodgangen! Vogna altså! Ellers så har jeg bestilt en vugge, istede for sprinkelseng. Det var den dyre og unødvendige investeringa, men det får stå sin prøve.

Ellers må jeg si at jeg er drittlei av alle som skal ha en mening om min mage og spå hva det blir. Jeg er møkkalei at det er bare fritt vilt å ta på meg og jeg er lei av at folk skal komme med umorsomme morsomheter om hvor morro man måtte ha hatt det i februar. Ja, også merker jeg at jeg ikke orker å pakke inn en spade når en spade er en spade

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:14   #166
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Sjefen min var rask i hoderegning, for når jeg fortalte at jeg var gravid og hvilken dato jeg hadde termin, så brøt det spontant ut: "jobba ikke du på nyttårsaften da??" (yepp. det var på nyttårsaften mellom kveldsvakt og dagvakt 1. nyttårsdag hun ble lagd)

Herrelighet Cherry! Bare ti uker igjen du jo.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:22   #167
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

I feel ya!

Det eneste som kan hjelpe er at noen av dem faktisk mener det godt...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:26   #168
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.


Herrelighet Cherry! Bare ti uker igjen du jo.

Jæw, og avisen påpeker også at det "snart" er jul, så tiden går fort
...får håpe den går raskere. Dette begynner å bli litt tungt.

Er det forresten normalt å blir sånn HELT opphengt i ungen? Jeg har en venninne med termin om 4 uker og hun er sånn at ALT dreier seg om barnet. Hun leser alt og "lager rede" i mente, snakker kun om magen og den lille osv. Jeg skjønner at hun er forferdelig lykkelig altså, og det ser man på henne, but still...jeg føler ikke det samme behovet for å lese og studere alt om babyer og finne ut hvilke bleier som er best i test (skal forøvrig bruke tøybleier vi) Jojo, noe godt kommer av det, jeg hadde jo ikkje f.eks visst at nesespray er farlig for gravide kvinner uten henne

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:46   #169
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Jada, total-oppheng i ungen er helt vanlig. Men mest for førstegangsmammaer kanskje. Flergangsmammaer har allerede ting å holde seg opptatt med...

Jeg har ikke klart å forsvinne helt inn i den boblen, men det er mulig det er noe med meg da... Jeg har liksom ikke anlegg for det. Og så er det veldig deilig å tenke at pappaen ordner det meste, og at ingen tar skade av at det ikke matcher, eller at bodyen sitter utenpå strømpebuksa, det er faktisk veldig praktisk

Men jeg klarer ikke å lese eller se krim hvor offeret er barn, der sliter jeg.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 19:12   #170
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Ellers må jeg si at jeg er drittlei av alle som skal ha en mening om min mage og spå hva det blir. Jeg er møkkalei at det er bare fritt vilt å ta på meg og jeg er lei av at folk skal komme med umorsomme morsomheter om hvor morro man måtte ha hatt det i februar. Ja, også merker jeg at jeg ikke orker å pakke inn en spade når en spade er en spade

Det var fordelen med å være så tjukk fra før at det ikke var mulig å si om jeg var gravid eller bare hadde lagt på meg mer, ingen turte nevne det


Og jeg hadde (og har) heller ikke det baby-genet
Forøvrig må jeg si jeg er imponert over de som orker tøybleier, etter et par total-skift inkl spyling av hele ungen i dusjen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 01:14   #171
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Joiner dere jeg

Når dere snakker om tøybleier..... hvordan fungerer det? Pakker man en bleie full av bæsj i vaskemaskinen? Dytter man det verste i do først, eventuelt skyller over med vann?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 02:35   #172
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

I følge min mor som har jobbet i barnehage bruker man rispapir i bleiene som man i teorien bare skal kunne skylle av, eller helle av det som er på papiret. Men det er visst bare i teorien...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 08:09   #173
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Bare husk når den tid kommer, at i enkelte tilfelle er det bedre å klippe av ned-bæsja body i stedet for å dra den gjennom håret til nurket, få det overalt, dusje alle de involverte, vaske badegulvet og stellekommode, dørhåndtak og skap, mammas klær, pappas klær, håndklær og nurkets klær og allikevel ende opp med flekker som ikke går av...

Og ja, respekt til tøybleie-folket, selv er jeg så gammel at jeg har brukt tøybleier selv og dette får jeg ikke lov av min egen mor å bringe over neste generasjon...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 09:23   #174
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.


Og ja, respekt til tøybleie-folket, selv er jeg så gammel at jeg har brukt tøybleier selv og dette får jeg ikke lov av min egen mor å bringe over neste generasjon...

Tror din mor hadde blitt overrasket over de nye tøybleiene, det har skjedd en del utvikling der!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 14:44   #175
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Er det ikke slik at en-gangs-bleiene inneholder parabener, og at det ikke er helt gunstig?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kven er med som er gravide lavkarbofolk? Konkelimonke Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 26 07-09-11 10:24
Treningstråden for gravide Carisma Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 23 20-07-11 12:34
Reviderte kostholdsråd for gravide Bæret Nyheter / media 1 09-05-10 12:26
Krom, ikke for gravide? 4711 Kosttilskudd 1 02-02-10 13:23
hva med gravide?? syl Lavkarbo generelt 5 10-09-04 16:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no