Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Skravletråd for gravide

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-11, 16:03   #176
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Er det ikke slik at en-gangs-bleiene inneholder parabener, og at det ikke er helt gunstig?

Engangsbleiene, i likhet med engangsbind og tamponger inneholder kjemikalier ja, og kan bl.a føre til utslett, eksem, toxic shock syndrom, soppinnfeksjoner, etc.

Tøybleiene inneholder papir som suger opp væske og avføring. Når du skifter bleier på ungen så kaster du papiret i toalettet og legger bleien i en våtpose eller bøtte med vann til du har nok bleier å vaske en maskin med. Våtposen kan du vaske i maskinen sammen med bleiene.

Det er ikke helt delikat etter min forstand, MEN...jeg er litt opptatt av helse, miljø og sånn der og ett barn produserer i gjennomsnitt 1 tonn engangbleier, bruker rundt 6000 stk i sin bleiekarriere og det tar 500 år før den er brutt ned i naturen.

Man kan (om man bor i rett kommune) få stønad til å bruke tøybleier. Sjekk din kommune her. Det koster rundt 8000 tusen kroner for en bleieperiode med engangsbleier og 4000 kroner for tøybleier.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 18:01   #177
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Tusen takk Cherry, det var kjempenyttig info
Ser at mine barn ikke vil få tilskudd til bleier, men det må jo vurderes.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 19:42   #178
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Og så blir det jo bare vaskekostnader på barn nr 2, for da har man jo allerede bleiene (hvis man ønsker seg flere barn, da)

Cherry - Hvilke bleier har papir som suger opp alt? De jeg har sett har innlegg av bomull, bambus etc som vaskes.

Synes disse er veldig fine!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:11   #179
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Og så blir det jo bare vaskekostnader på barn nr 2, for da har man jo allerede bleiene (hvis man ønsker seg flere barn, da)

Cherry - Hvilke bleier har papir som suger opp alt? De jeg har sett har innlegg av bomull, bambus etc som vaskes.

Synes disse er veldig fine!

http://www.eddabedda.com/toybleier/i...-rispapir-baby

Mamma var forøvrig sånn "herregud, du kan da ikke bruke tøybleier", også tenkte hun på 60-70tallets tøybleier =P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 20:05   #180
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

http://www.eddabedda.com/toybleier/i...-rispapir-baby

Mamma var forøvrig sånn "herregud, du kan da ikke bruke tøybleier", også tenkte hun på 60-70tallets tøybleier =P

Jeg har forstått det sånn at rispapiret mer tar med seg "fast materiale" ned i toalettet, enn at det suger opp fukten?

He he, min mor så på meg med bekymring i blikket når jeg snakket om tøybleier, men ble positivt overrasket når jeg viste henne de nye variantene

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 20:08   #181
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Jeg skulle bruke tøybleier, men det ble ikke noe av det. Brukte de sånn innimellom de første månedene , men så gikk det liksom over. Kanskje neste gang når jeg ikke har så mange andre nybegynnerproblemer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 20:59   #182
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Tror din mor hadde blitt overrasket over de nye tøybleiene, det har skjedd en del utvikling der!

Tja, min barnehage-arbeidende mor har forsøkt begge periodene, og i følge henne er det mest i teorien det er endret Rispapiret funker ikke i det hele tatt. Mulig det er enklere når de er nyfødt enn 2-3 år. Det er visstnok ikke særlig gøy å måte ha 2-3 bukser i reserve på jobb fordi barna tisset ned de ansatte fordi bleiene ikke tok unna noenting.
Og joda, miljø og blabla, men når man står med en ned-driti unge på et kjøpesenter er det rimelig greit å droppe bleia i nærmeste søplekasse!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 21:31   #183
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Har hørt innmari mange forskjellige erfaringer fra tøybleieverden, og det kan virke som om det er ennå viktigere å finne en bleie med riktig passfor der enn med engangsbleier.

Høres ikke særlig greit ut å bli tisset ned, nei!

Noen sier det går enklere enn forventet, og andre som trodde det skulle gå greit, synes det blir for strevsomt... Det er vel som det meste annet, bare å prøve og se hvordan det går.

Ang. utvikling så må det jo være forskjell på de tradisjonelle brettebleiene og SIO-bleiene? Regner med at din mor har god oversikt, altså, bare tenker høyt

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 01:05   #184
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Hvordan kjennes det egentlig ut når fødsel starter? Altså bortsett fra at vannet går, hva kan kjennes i kroppen? Smerter, stikkinger?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 01:41   #185
LiseSJ
Medlem
 
LiseSJ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hønefoss
Alder: 34
Innlegg: 200
LiseSJ er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

lykke til alle dere som er gravide, spontanaborterte selv for et par dager siden uten egentlig å vite at jeg var gravid.. :/

__________________
Journalen min =)

I am the one who got myself fat, who did all the eating. So I had to take full responsibility for it. Kirstie Alley
LiseSJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert med et hint av LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:26   #186
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Klem til LiseSJ!!

Det skjedde meg også, men neste syklus satt, gitt. Hvis du orker er det ingenting i veien for å prøve rett på igjen, det vet du best selv. Lykke til!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:45   #187
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvordan kjennes det egentlig ut når fødsel starter? Altså bortsett fra at vannet går, hva kan kjennes i kroppen? Smerter, stikkinger?

Emm, litt forskjellig fra kropp til kropp og fra fødsel til fødsel.
Smerter og stikninger har du nok kjent på en stund før fødsel. Hodet kan stange nedover feks, det gir en interessant enkemannsstøt-følelse nedover i beina...

Men det står i mine papirer fra føden at det vanligvis begynner på en av tre måter:
-Med rier, som er tiltagende i styrke og hyppighet,
-med vannavgang, kan høres dramatisk ut, men har hodet festet seg så er resten av fostervannet blokkert inne, det skal meldes til fødeavd, for de vil sette igang fødsel hvis riene ikke starter av seg selv
-Med at "proppen" går, såkalt tegningsblødning

Selv hadde jeg kynnere i ukesvis, altså nesten-rier hvor magen blir helt hard, så når fødselen begynte brukte jeg lovlig lang tid på å skjønne at det ikke var enda en falsk alarm. Jeg hadde altså hverken vannavgang eller tegningsblødning før en knapp time før babyen kom. Ring føden tidligere enn jeg gjorde

Men godt er det ikke, mange kaster opp -du får jo krampe i magen, og systemet klemmer ut alt som ligger i samme området, bare så du er forberedt på det.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 13:07   #188
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvordan kjennes det egentlig ut når fødsel starter? Altså bortsett fra at vannet går, hva kan kjennes i kroppen? Smerter, stikkinger?

Og nå har jeg lest spørsmålet ditt ordentlig:

Først og fremst har det vært rier for min del, eller spørsmålet om det er bare kynnere. Så har jeg begynt å svette på hele kroppen, og kjenner det særlig godt i ansiktet, det er jo en kraftanstrengelse.
Første gang jeg fødte kom alt kastet på meg synes jeg og det tok 16 timer allikevel, men nå sist tok alt tre timer, fra å våkne tissenødig med basketball-mage og til baby ute...

Først og fremst er det veldig veldig fysisk arbeid. Etter noen uker med falsk alarm var jeg veldig glad for å kunne jobbe litt ordentlig.

Oj baby sover, jegmå ut !!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 06:29   #189
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.


Men godt er det ikke, mange kaster opp -du får jo krampe i magen, og systemet klemmer ut alt som ligger i samme området, bare så du er forberedt på det.

Joda, jeg vet det. Akkurat det aspektet er noe som er ganske godt gjemt i enhver fødselshistorie! Hadde ikke mamma sagt det hadde jeg fortsatt ikke ant noe om at man dreit på seg

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 09:11   #190
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Nei, det er liksom ikke sånt damer snakker om, gitt

Når hodet til babyen skal gjennom bekkenet er det virkelig ikke plass til noe annet, og bæsjen går bare en vei. Og de nærmeste dagene etterpå kan det være like greit at det ikke er bommelom på vei...
Hadde med en boks kokosolje på barselavdelingen og fikk ordnet et par store pappbegre til favorittteen, for å smøre tarmene maksimalt, maten på barsel ville gjort Drevon stolt og glad (om ikke mett)...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 09:20   #191
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Og jeg kjenner igjen at keisersnitt var helt greit!

Jeg ba om lavkarbo da jeg lå på barsel og fikk veldig god og bra mat.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 09:23   #192
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Vet ikke om jeg gjorde det, da jeg føda engang. Gjorde jeg det fikk det hvertfall null oppmerksomhet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 09:46   #193
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

i gamle dager fikk man klyster for å unngå denslags ulykker. Men så har de tenkt at kanskje det er greit å beholde næringa lengst mulig, i tillegg til alle de som blir svake og dårlige av klyster, når man trenger å være sterk og opplagt.

Men jordmødre er virkelig flinke og diskré, men for å nyte godt av det må man nå frem til føden tidlig nok...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:17   #194
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Men godt er det ikke, mange kaster opp -du får jo krampe i magen, og systemet klemmer ut alt som ligger i samme området, bare så du er forberedt på det.

Den delen kjenner jeg at jeg er livredd for. Har total angst for å kaste opp

Dessuten er jeg redd for at det skal kjennes ut som menssmerter, noe jeg også har total angst for. For ved menssmerter mister jeg kontroll over kroppen og blir svimmel, febersyk og utrolig kvalm. Vet igrunn ikke hvordan dette skal gå jeg

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:22   #195
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Uff da, jeg kan si som jordmor sa til meg; det er for sent å angre nå...

Og jeg har det heller ikke så godt med menssmerter og oppkast, selv om jeg klarte meg uten å kaste opp denne gangen, takket være iskald farris.

Men etter ni måneder og ikke minst ukesvis med kynnere var jeg veldig motivert for å jobbe litt ordentlig sålenge det betød at jeg kunne bli ferdig!!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:57   #196
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Er ikke så redd for smertene, bare redd for reaksjonen som kan komme på enkelt type smerter. Har bare født i uke 15 før, og jeg håper jo det blir noe helt annerledes noe når jeg får føde rundt termin (bank i bordet).
Fikk samme reaksjonen da vannet gikk, så jeg tror jeg skal ligge stille i sengen en god stund før termin og til etter vannet har gått! Hihi

Det blir i alle fall en spennende opplevelse, på godt og vondt

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 21:20   #197
Caprifolium
Medlem
 
Caprifolium sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 54
Caprifolium er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Er ikke så redd for smertene, bare redd for reaksjonen som kan komme på enkelt type smerter.

Jeg tror kunsten er å lære seg enkle teknikker til bruk for å forberede seg på, og til å mestre/gjennomleve smertene og reaksjonene de fremkaller på best mulig måte. Pusteøvelser er veldig lurt, og når en øver godt og finner noen en synes funker, så er det et fantastisk hjelpemiddel gjennom en fødsel.

Håper og tror du kan få en god opplevelse denne gang!

__________________
Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 22:33   #198
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Caprifolium, her.

Jeg tror kunsten er å lære seg enkle teknikker til bruk for å forberede seg på, og til å mestre/gjennomleve smertene og reaksjonene de fremkaller på best mulig måte. Pusteøvelser er veldig lurt, og når en øver godt og finner noen en synes funker, så er det et fantastisk hjelpemiddel gjennom en fødsel.

Håper og tror du kan få en god opplevelse denne gang!

Hjelper lite med pusteøvelser når jeg helt mister kontakten med meg selv. Det er det som skremmer meg slik, jeg har ingen kontroll over kroppen min. Har opplevd å ikke vite hvem min egen mor er i en slik situasjon, så smertene er bare en liten del av det. Så jeg stapper vanligvis i meg smertestillende før den reaksjonen kommer. Jeg vet jo ikke om dette skjer, men det er en såpass skummel opplevelse for meg at jeg allerede nå gruer meg, og jeg er bare 9 uker på vei

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 22:41   #199
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Kanskje dette er noe å snakke med jordmor om, Noenkiloformye? Høre om det er teknikker, medikamenter og annen hjelp du kan benytte, sånn at du slipper å grue deg så mye

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 23:04   #200
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Hjelper lite med pusteøvelser når jeg helt mister kontakten med meg selv. Det er det som skremmer meg slik, jeg har ingen kontroll over kroppen min. Har opplevd å ikke vite hvem min egen mor er i en slik situasjon, så smertene er bare en liten del av det. Så jeg stapper vanligvis i meg smertestillende før den reaksjonen kommer. Jeg vet jo ikke om dette skjer, men det er en såpass skummel opplevelse for meg at jeg allerede nå gruer meg, og jeg er bare 9 uker på vei

Du kan få keisersnitt om du har veldig store psykiske sperrer for å føde vanlig.
men jeg ville testet ut yoga, det hjelper å få fokus og kontroll på kroppen. dessuten er det uansett veldig bra i graviditeten

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kven er med som er gravide lavkarbofolk? Konkelimonke Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 26 07-09-11 10:24
Treningstråden for gravide Carisma Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 23 20-07-11 12:34
Reviderte kostholdsråd for gravide Bæret Nyheter / media 1 09-05-10 12:26
Krom, ikke for gravide? 4711 Kosttilskudd 1 02-02-10 13:23
hva med gravide?? syl Lavkarbo generelt 5 10-09-04 16:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no