Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvis jeg skal slutte med meieriprodukter (mulig partystopper..)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-09, 11:41   #1
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Hvis jeg skal slutte med meieriprodukter (mulig partystopper..)

hvis jeg ikke skal spise ost,rømme og fløte så føler jeg at det ikke er noe igjen...
hvordan skal jeg lage saus uten fløte? og dressing lager jo jeg med rømme... og ost er fast innslag i både omelett og i salater og som snacks hvis behov..
og i omelett så er det alltid fløte og ost..

jeg føler at kuren blir vanvittig vanskelig å gjennomføre snart.. jeg testet ut forrige uke å slutte med brus og tomater. ingen resultat. gikk faktisk nok en gang opp i vekt!!
så da må jeg prøve å kutte ut meieriprodukter som neste ting..
men hvordan skal jeg da få i meg nok fett? og hva er nok fett når jeg ikke kan spise noe av ovennevnte ting??

hjelp meg snille noen?? jeg gir snart opp!! (Derfor "måtte" jeg skeie ut i går også....)
kan det bli nok fett med bare å steke middag i meierismør?? neppe...
og jeg tar tilskudd av MCT olja i håp om at det skal hjelpe. men hvor mye må jeg da faktisk få i meg av den pr dag for å dekke opp det andre??

håper inderlig at noen har noen veldig konkrete råd til meg nå...

ps jeg tåler ikke nøtter og liker ikke avokado (vet det er mange som spiser det...)

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 15:45   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvis jeg skal slutte med meieriprodukter (mulig partystopper..)

Du kan ofte erstatte fløte med kokosmelk. (Sjekk karbohydratinnholdet, da det varierer fra merke til merke.) Rømme er det verre med.

Jeg får i meg mesteparten av fettet fra smør. Jeg lager mye eggemelk, som er genialt i ting som cafe au lait, smoothies og (blandet med vanilje-essens) som en egen drikke.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 17:16   #3
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Hvis jeg skal slutte med meieriprodukter (mulig partystopper..)

eggemelk hørtes merkelig nok godt ut!! takk for tipset!! for meg så høres det så rart ut å drikke meierismør!! men skjønner jo at det blir godt!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 17:37   #4
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Hvis jeg skal slutte med meieriprodukter (mulig partystopper..)

Fet fisk som makrell, ørret, laks, tunfisk kan du spise, kjøtt, bacon. Kanskje du stresser litt med å gå ned og det er derfor det stopper opp?

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 18:43   #5
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvis jeg skal slutte med meieriprodukter (mulig partystopper..)

Opprinnelig lagt inn av Madamim, her.

Fet fisk som makrell, ørret, laks, tunfisk kan du spise, kjøtt, bacon. Kanskje du stresser litt med å gå ned og det er derfor det stopper opp?

Kortisol stiger uansett under et ketogent kosthold. Hvis stress gjorde deg fet, ville du ikke gått ned overhodet. Derfor er det usannsynelig at litt bekymring fører til stopp i vektnedgang.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 20:10   #6
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Hvis jeg skal slutte med meieriprodukter (mulig partystopper..)

Har hatt samme problem som deg i det siste og men for meg ser jeg at det hjelper å kutte ned på ost, skippe fløte og bare bruke litt seterrømme i stekepanna som saus, f.eks etter at jeg har stekt kjøtt/ sammen med kjøtt.

Synd å ikke kunne lage alle de gode middagene her inne spekket med fløte og ost men ser at det hjelper å kutte ned så da er det verdt det. Har til gjengjeld økt litt på frukt og grønnsaker, men gradvis. Mer karber og mindre fett med andre ord.. funker for meg

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:48   #7
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Hvis jeg skal slutte med meieriprodukter (mulig partystopper..)

takk for svar! tror jeg skal forsøke meg en uke uten meieriprodukter og se om det gjør noen forskjell!! selv om jg er redd det skal bli tøft! men jeg klarte å kutte ut brusen.. og da bør jeg klare alt mulig annet også!! for det var virkelig tøft!
tok en liten bit ostekake istad.. men skal fryse ned resten. og det er alt jeg har inntatt av meieriprodukter idag.

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvis jeg skal bake, hva trenger jeg? Lisekir Ketolysekuren 6 12-05-09 19:27
Tråd for mat uten meieriprodukter Veggpryd Lavkarbo generelt 16 23-02-09 18:00
Hva gjør jeg når jeg skal slutte med ketolyse?? anneca Ketolysekuren 2 06-11-08 15:09
Lavkarbo uten meieriprodukter Enid Lavkarbo generelt 42 28-08-08 08:06
Hvor mange karbohydrater bør man ligge på hvis man skal holde vekten? Dolly Spørsmål og svar 7 16-03-07 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no