Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Overraskende vending ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-10, 14:15   #1
Maika
Juniormedlem
 
Maika sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 35
Maika er på en erverdig vei

Overraskende vending ...

Jeg har gått fra *spis deg slank* over til ketolyse for jeg slet med sult og nok var nok. Oppdaget fort at jeg detter ut av ketose hvis jeg ikke holder meg rundt 10 g karbs og tenkte i mitt stille sinn at dette kommer jeg til å bli sulten av. MEN etter 1 1/2 uke så forsvant sulten, noe jeg ikke har opplevd på over 1 år. Så 10 gram er mer enn nok for jeg er bare sulten 2 ganger for dagen nå.

Vekta varierer opp og ned 2 kilo fra dag til dag så om den er begynt å bevege seg vet jeg ikke ennå. Får vente å se. Mye stress rundt meg akkurat nå så det virker nok inn....men guri så deilig å ikke være sulten mer!

__________________


Maika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:54   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: overraskende vending...

Deilig!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:57   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Overraskende vending ...

Herlig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:10   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Overraskende vending ...

Hei Maika.
For kvinner anbefales 15 gram KH for å være i ketose. MEN noen få tåler ikke mer enn 10 gram KH pr dag. Så det ser ut som om du har funnet din grense. Siden du tåler så lite, må jeg sterkt anbefale deg å bruke disse
10 gr karbohydrat på blandet salat og varierte grønnsaker og ikke diverse "barer" og godteri med sukkeralkoholer.
Trim flittig og du vil se vekttapet komme.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:36   #5
Maika
Juniormedlem
 
Maika sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 35
Maika er på en erverdig vei

Sv: Overraskende vending ...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei Maika.
For kvinner anbefales 15 gram KH for å være i ketose. MEN noen få tåler ikke mer enn 10 gram KH pr dag. Så det ser ut som om du har funnet din grense. Siden du tåler så lite, må jeg sterkt anbefale deg å bruke disse
10 gr karbohydrat på blandet salat og varierte grønnsaker og ikke diverse "barer" og godteri med sukkeralkoholer.
Trim flittig og du vil se vekttapet komme.
Lykke til
Torkil

Tusen takk

Det er det jeg har gjort hittil . Siden jeg nå *bare* får i meg 2 måltider, blir det en god middag med grønnsaker og en blandet salat som jeg varierer tilbehøret til. Passer på å få i masse fett også naturligvis. Drikker eggemelk også for å spe på.

Brukte av og til barer og slikt før men har ikke hatt det behovet nå etter jeg byttet retning.

__________________



Sist redigert av Maika : 14-02-10 kl 17:42.
Maika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og overraskende mens, igjen Castanja Fysisk og mental helse 11 05-09-09 11:31
Det er overraskende lett å kutte ut Smurfine Lavkarbo generelt 7 11-03-08 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no