Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Variasjon i frokosten?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-08, 19:48   #1
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Variasjon i frokosten?

hei hei!
jeg begynner nå på tredje uka mi på ketolysekuren! er veldig fornøyd med kuren, og syns foreløpig d går "lekende" lett... bortsett fra frokosten da... blir bare egg hver dag liksom, og man kan vel si at jeg er en smule lei av d nå... er nok også et utpreget b-menneske, vil at ting skal lages fort, med "lette" ingredienser... huff, den latskapen, den latskapen...

men vil jo gjerne spise noe annet også da, så lurer på om dere har noen gode frokostforslag?

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 19:57   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: variasjon i frokosten?!

Har du testet ut en boks cottage cheese med kanel og søtstoff? Smaker helt herlig, akkurat som grøt!

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:02   #3
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: variasjon i frokosten?!

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Har du testet ut en boks cottage cheese med kanel og søtstoff? Smaker helt herlig, akkurat som grøt!

har aldri smakt cottage cheese... hehe... men kjøpte faktisk en boks idag, så kanskje d må prøves! bruker du splenda som søtstoff da eller? hadde ei venninne som spiste gele me cottage cheese til frokost, men vet ikke hvor bra d er...

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:11   #4
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: variasjon i frokosten?!

Jeg lager omelett i muffinsformer og fryser ned. Rett i mikroen. Nå har jeg en pose muffinsomeletter med røykelaks og asparges. Nammenam.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:19   #5
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: variasjon i frokosten?!

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

Jeg lager omelett i muffinsformer og fryser ned. Rett i mikroen. Nå har jeg en pose muffinsomeletter med røykelaks og asparges. Nammenam.

så lurt å ha d i muffinsformer... d hadde jeg ikke klart å kommet på selv! d må også prøves, selv om man fortsatt er på egg da... hehe...

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:21   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: variasjon i frokosten?!

Splenda eller natreen Og gjerne litt fløte oppi, så du får opp fettmengden, da cc jo er veldig magert.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:23   #7
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: variasjon i frokosten?!

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Splenda eller natreen Og gjerne litt fløte oppi, så du får opp fettmengden, da cc jo er veldig magert.

ok, da skal jeg gå til innkjøp av splenda i morgen!

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:24   #8
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: variasjon i frokosten?!

Opprinnelig lagt inn av nordlandsjenta, her.

så lurt å ha d i muffinsformer... d hadde jeg ikke klart å kommet på selv! d må også prøves, selv om man fortsatt er på egg da... hehe...


Bare kom på at det kan være lurt å smøre formene bittelitt. Fester seg nemlig.

Jeg vet, det er fortsatt egg, men det er egg med noe attåt.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:27   #9
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: variasjon i frokosten?!

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

Bare kom på at det kan være lurt å smøre formene bittelitt. Fester seg nemlig.

Jeg vet, det er fortsatt egg, men det er egg med noe attåt.

ok, d skal jeg huske! jepp, blir nok bedre med noe attåt, som du sier ja!

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:55   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Variasjon i frokosten?

Middagsrester? Man kan gjerne spise "middag" til frokost altså. Jeg lager alltid opp masse ekstra middag, og sender med mannen rester til lunsj på jobben dagen etterpå samt setter ofte noe tilside til meg selv enten til frokost eller lunsj dagen etter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 21:02   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Variasjon i frokosten?

Ellers finner du sikkert noe godt blant disse 500+ forslagene..

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:40   #12
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Variasjon i frokosten?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Middagsrester? Man kan gjerne spise "middag" til frokost altså. Jeg lager alltid opp masse ekstra middag, og sender med mannen rester til lunsj på jobben dagen etterpå samt setter ofte noe tilside til meg selv enten til frokost eller lunsj dagen etter.

ja, d går jo også ant... er veldig god på å kaste mat, kanskje jeg skulle skjerpe meg der da...

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:49   #13
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Variasjon i frokosten?

Opprinnelig lagt inn av nordlandsjenta, her.

ja, d går jo også ant... er veldig god på å kaste mat, kanskje jeg skulle skjerpe meg der da...

Å kaste mat er å lage arbeid for seg selv. Middagsrester går rett til neste dags lunsjboks. Lunsjen er jo fiks ferdig i det du har skyvlet den over i en plastboks.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 23:36   #14
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Variasjon i frokosten?

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

Å kaste mat er å lage arbeid for seg selv. Middagsrester går rett til neste dags lunsjboks. Lunsjen er jo fiks ferdig i det du har skyvlet den over i en plastboks.

skjønner at jeg må skjerpe meg på d området ja...

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 00:02   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Variasjon i frokosten?

Ja, mannen min har ALLTID middagsrester, evt salat med seg på jobb, og alle kollegene er så misunnelige på den matboksen hans.

Hvorfor de bare fortsetter å være misunnelige måned etter måned mens de sitter der med kneipp-skivene sine, når det er så enkelt å følge hans eksempel, er jo et godt spørsmål ...

Steker jeg feks. kyllingfilet eller karbonader til middag, legger jeg av 1-2 ekstra fileter/karbonader. Så legger jeg feks. salat, kikerter og annet godt i en lunsjboks (de har billige på Rema nå) og legger kyllingen/karbonaden oppå. Har en dressing/saus i en miniboks ved siden av. Verre er det ikke, det er jo såå enkelt. Å kaste god mat er jo hårreisende, egentlig. Da ville jeg heller fryst den ned.

Kyllinglår er forresten snadder, jeg steker alltid opp en haug mens jeg først er i gang (lager jo seg selv i ovnen). Så har jeg dem liggende godt innpakket i kjøleskapet og spiser det til frokost eller lunsj, eller kveldsmat. Gjerne på en seng av salat, tomat, agurk og fetaost, og en god dressing. Evt. kikerter, jeg er veldig glad i det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 19:22   #16
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Variasjon i frokosten?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, mannen min har ALLTID middagsrester, evt salat med seg på jobb, og alle kollegene er så misunnelige på den matboksen hans.

Hvorfor de bare fortsetter å være misunnelige måned etter måned mens de sitter der med kneipp-skivene sine, når det er så enkelt å følge hans eksempel, er jo et godt spørsmål ...

Steker jeg feks. kyllingfilet eller karbonader til middag, legger jeg av 1-2 ekstra fileter/karbonader. Så legger jeg feks. salat, kikerter og annet godt i en lunsjboks (de har billige på Rema nå) og legger kyllingen/karbonaden oppå. Har en dressing/saus i en miniboks ved siden av. Verre er det ikke, det er jo såå enkelt. Å kaste god mat er jo hårreisende, egentlig. Da ville jeg heller fryst den ned.

Kyllinglår er forresten snadder, jeg steker alltid opp en haug mens jeg først er i gang (lager jo seg selv i ovnen). Så har jeg dem liggende godt innpakket i kjøleskapet og spiser det til frokost eller lunsj, eller kveldsmat. Gjerne på en seng av salat, tomat, agurk og fetaost, og en god dressing. Evt. kikerter, jeg er veldig glad i det.

Vi har nok gått på samme husmorskole!

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 19:35   #17
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Variasjon i frokosten?

Jeg spiser gjerne "middagsaktig" mat til frokost. Da får jeg en god metthet som varer lenge utover dagen. Frokost må ikke nødvendigvis være brød, grøt eller frokostblandinger.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 19:48   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Variasjon i frokosten?

Nå skal jeg steke opp 6-7 svinekoteletter. 2 stk skal mannen ha med seg på jobb, og så skal vi ha hver vår kotelett til kvelds nå. Resten pakker jeg godt inn og legger i kjøleskapet. Tar meg en til frokost eller lunsj i morgen, og så kan mannen evt. få med seg et par til lunsj igjen (med salat) dagen etter. Enkelt og greit. Mye kan gjøres med tid og planlegging.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 20:12   #19
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Variasjon i frokosten?

jeg syns du er kjempeflink iset! trodde jeg skulle få middagsrester idag, men middagen var så god, at jeg å min datter spiste mer enn jeg trodde... hehe... så var bare litt saus igjen gitt... :P får gjøre et nytt forsøk imorgen!

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ok, hvordan ser denne frokosten ut? Gunhild Ketolysekuren 8 13-01-08 18:21
Test frokosten din Dorothy Generell ernæringsdebatt 9 27-04-06 15:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no