Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Honning

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-08, 18:05   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Honning

Honning! Jeg har fått et kick på honning - og har såååååå lyst på!
Så jeg regner litt....honning har i følge matvareguiden 67 karber pr 100 gr eller 6,7 pr 10 gr. Hvis jeg smører meg en lavkarboskive med bittelitt honning på - er det fryktelig ille? Eller lurer jeg meg selv da?
Vil bare presisere at før når jeg brukte honning som pålegg så smurte jeg alltid lite på - bare et bittelite lag siden det er så søtt, og det vil jeg selvfølgelig fortsette med. Hvis jeg da bruker - la oss si 2-3 gr honning på en liten brødskive så blir det ca 2-3 karber. Og det er "brukanes" synes jeg...
MEN - er det noen andre argumenter mot å bruke bittelitt honning en gang i blandt bortsett fra dette med karbene? Og jeg mener så absolutt å bruke sunn fornuft her - ikke snakk om å lasse innpå skiver med honning 17 ganger i uka liksom....bare en gang iblandt....Jeg er forresten uhyre forsiktig med lavkarbobrød da jeg vet at det kan redusere vektnedgang.

Er det andre ting i honningen enn karbene som kan bremse vektnedgangen? Og - tilslutt - har alltid fått høre at honning er sunt siden det er et naturprodukt - er det sant? Er honning virkelig så sunt som jeg har fått prentet inn av foreldre / besteforeldre i mange år....?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 18:11   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Honning

Jeg ville ikke gjort det. altfor mye karber til ketolysekuren.

Og viss det er pga. lyst på søtt, så trigger du jo bare søtbehovet mer ved å spise det.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:23   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Honning

Som Gerd- guru sier, for mye karber. De skal komme fra grønnsaker som vokser over jorden, de, vet du!

Litt om honning:
Allergi fra naturprodukter

Selv om honning tradisjonelt anses som sunt og helsebringende, er det også på sin plass å minne om at det som et ekte naturprodukt inneholder en rekke stoffer vi kan utvikle allergi mot; nektar fra forskjellige planter, med tilskudd av stoffer fra insekter som lever av planter og plantesaft. Honning vil også kunne inneholde sporer fra muggsopp. Biene selv bidrar med sekreter fra spyttkjertlene i hodet og i halsen. Ytterligere allergener kommer fra pollen. Innholdet av pollen i honning vil variere med hensyn til mengde og hvilke planter det kommer fra, slik at barn som har tålt en type honning kan få alvorlige allergiske reaksjoner på annen type.

Hentet fra nrk.no

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 22:31   #4
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Honning

Honning er nesten sukker. Det er dobbelt så søtt, og inneholder omtrent det samme (men bittelitt maltitol + langt mindre næringshemmere). Det er ingen andre ting i honningen som skal hindre vektnedgang. Noen kan reagere på salisylsyren som finnes i enkelte honninger.

Jeg gikk ned mye selvom jeg spise masse honning med nøtter. Det finnes kanskje en mellomvei.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 22:33   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Honning

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Honning er nesten sukker. Det er dobbelt så søtt, og inneholder omtrent det samme (men bittelitt maltitol + langt mindre næringshemmere). Det er ingen andre ting i honningen som skal hindre vektnedgang. Noen kan reagere på salisylsyren som finnes i enkelte honninger.

Jeg gikk ned mye selvom jeg spise masse honning med nøtter. Det finnes kanskje en mellomvei.

På ketolysekuren skal man ikke ha honning! Det er for mye karber. Så det er veldig fint viss du gir råd utfra den filosofien som spørsmålsinnehaver har

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 22:44   #6
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Honning

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

På ketolysekuren skal man ikke ha honning! Det er for mye karber. Så det er veldig fint viss du gir råd utfra den filosofien som spørsmålsinnehaver har

En massiv spiseskje honning gir 17 gram karbohydrat. La oss anta at hun bruker to teskjeèr. Det er ca. 10,2 gram karbohydrat. Hun overlever, selv med Ketolyses grenser.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 22:49   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Honning

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

En massiv spiseskje honning gir 17 gram karbohydrat. La oss anta at hun bruker to teskjeèr. Det er ca. 10,2 gram karbohydrat. Hun overlever, selv med Ketolyses grenser.

Ja overlever gjør alle med det Men 10.2 karber av dagens kvote på 15???? ca 5 karber igjen til mat med næring...
Nix, ikke å anbefale så lenge man går på kuren. Etterpå. på vedlikehold, da kan det nok gå

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:35   #8
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Honning

Huffda....og jeg som nettopp har kjøpt honning hos en lokal produsent. Vel, vel....da får mannen min kose seg med honning på brødskiva

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:38   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Honning

Åhhhhh-elsker honning.....
Og jeg er på vedlikehold nå og kan spise bittelitt.......oh himmel.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:39   #10
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Honning

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Åhhhhh-elsker honning.....
Og jeg er på vedlikehold nå og kan spise bittelitt.......oh himmel.....

Heldiggrisen

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Honning som søtningsmiddel Caxa Generell ernæringsdebatt 20 18-12-06 11:27
Jeg trenger honning! Ingo Spørsmål og svar 5 20-08-06 02:38
Honning og forkjølelse? Tingeling Generell ernæringsdebatt 2 07-09-05 21:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no