Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Oppmuntring, please ...?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-07, 15:26   #1
totiki
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 2
totiki er på en erverdig vei

Oppmuntring, please ...?

Jeg er skikkelig nybegynner i dette. Etter tredje fødsel satt det en del kilo for mye på kroppen, og kampen mot vekta begynte. Jeg har slanket bort 7 kg på "vanlig" måte med trening og kalorifattig mat. Men de siste 4-5 kg ville rett og slett ikke bort. GRRRR.......! Bestemte meg derfor for å prøve en annen variant.

Etter to uker på karbo-fattig mat gikk jeg ned drøye to kg, og det i seg selv er jo veldig bra. Men så har det stoppet HELT opp, og jeg går nesten opp i vekt. Hvor går det galt? Blir så demotivert av dette, at jeg trenger oppmuntring for ikke å gi opp.

Sånn ser en typisk dag ut:

Frokost: omelett av 1 1/2 egg, 1/2 ss purreløk, 2 skiver bacon, champignon og litt grønn salat ved siden av.
Lunsj: det samme som frokost, eller salat med kylling, reker eller skinke (av og til med noen terninger feta, 25 gr, kanskje?)
middag: en kyllingfilet med salat (evt laks, biff, kjøttdeig) og 1/2 dl fløtesaus.
I salatene passer jeg på å bare bruke litt grønn paprika, en halv tomat og litt mer agurk. Kanskje en ss seterrømme.

I helgene har jeg unnet meg et eggeglass med rødvin.

Som mellommat på jobb spiser jeg i tillegg et par osteskiver, et kokt egg eller litt skinke.

Drikker myyyye vann og trener 3 ganger i uka.

Er det noen av dere erfarne som kan fortelle meg hva i huleste som er feil med matinntaket mitt?

totiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 15:56   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppmuntring, please....?

Hvor lenge har vekten stått stille?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 15:59   #3
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Oppmuntring, please....?

Det kan jo være at kroppen synes du har gått ned nok og tviholder på de siste kiloene? Det hender visst de fleste. Etter en stund med riktig kosthold, gir kroppen etter og gir slipp på flere kilo. Kroppen er jo innstilt på at det er greit å gå opp i vekt, men ikke ned.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 16:00   #4
totiki
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 2
totiki er på en erverdig vei

Sv: Oppmuntring, please....?

En uke.......... Veier meg hver morgen(mot anbefalinger), så jeg har faktisk gått en halv kg opp siden "all-time-low".

Glemte å si at jeg drikker to-tre kopper kaffe hver dag. Er liksom litt kaffoman

totiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 16:05   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppmuntring, please....?

Jeg hadde en mistanke om det.
Du får komme tilbake om to+ uker, en uke er alt for lite til å si noe som helst
Jeg ville økt til 2 egg på frokosten og ikke vær redd for fett. Bruk godt med meierismør til steking.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp meg med oppmuntring!! tullann Ketolysekuren 7 26-08-07 20:31
Tenkte jeg kunne gi en liten oppmuntring til dem hvor vekta står stille Kokosbolla :o) Ketolysekuren 3 07-07-07 17:10
Oppmuntring Summer Livets lyse side 2 30-10-04 08:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no