Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Oppmuntring, please ...?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-07, 15:26   #1
totiki
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 2
totiki er på en erverdig vei

Oppmuntring, please ...?

Jeg er skikkelig nybegynner i dette. Etter tredje fødsel satt det en del kilo for mye på kroppen, og kampen mot vekta begynte. Jeg har slanket bort 7 kg på "vanlig" måte med trening og kalorifattig mat. Men de siste 4-5 kg ville rett og slett ikke bort. GRRRR.......! Bestemte meg derfor for å prøve en annen variant.

Etter to uker på karbo-fattig mat gikk jeg ned drøye to kg, og det i seg selv er jo veldig bra. Men så har det stoppet HELT opp, og jeg går nesten opp i vekt. Hvor går det galt? Blir så demotivert av dette, at jeg trenger oppmuntring for ikke å gi opp.

Sånn ser en typisk dag ut:

Frokost: omelett av 1 1/2 egg, 1/2 ss purreløk, 2 skiver bacon, champignon og litt grønn salat ved siden av.
Lunsj: det samme som frokost, eller salat med kylling, reker eller skinke (av og til med noen terninger feta, 25 gr, kanskje?)
middag: en kyllingfilet med salat (evt laks, biff, kjøttdeig) og 1/2 dl fløtesaus.
I salatene passer jeg på å bare bruke litt grønn paprika, en halv tomat og litt mer agurk. Kanskje en ss seterrømme.

I helgene har jeg unnet meg et eggeglass med rødvin.

Som mellommat på jobb spiser jeg i tillegg et par osteskiver, et kokt egg eller litt skinke.

Drikker myyyye vann og trener 3 ganger i uka.

Er det noen av dere erfarne som kan fortelle meg hva i huleste som er feil med matinntaket mitt?

totiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 15:56   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146