Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-11, 12:45   #1426
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Tror også det er veldig lurt å veie seg sjeldent! Ha en god søndag videre!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 15:31   #1427
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Ja, synd det er så vanskelig bare.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 17:39   #1428
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Titti, du har så rett, det er vanskelig.

Hun sykepleieren gav med et skjema som viste alle verdiene mine siden sept. ifjor. Da viste hun meg linjen som heter TBW-total body water- det viste klart skille på den perioden jeg var i ketose og ikke. Var helt fasinerende å se. Derfor er det farlig å veie seg hver dag fordi det gjør mer med psyken en nødvendig. Jeg trodde jeg hadde gått opp tre kilo, mne hadde gått ned i fett og kiloene var vann. I realiteten hadde jeg ikke gått opp. vann er heller over hodet ikke fett!!!!!!! Derfor skulle vi alle hatt en slik Tanita vekt som til enhver tid viste sammensetningen i kroppen. Vekten hjemme kan lure oss til å tro at vi har gått opp, når faktisk bare er vannet som fyker opp og ned!!!!!!!! Irriterende alikevel......

Du høres ikke så godt humør ut som du pleier Titti, ikke for å være frekk altså! Men ikke la det gå til hodet på deg. Du, jeg og alle andre som har vært overvektige og skal ned, må nok jobbe ekstra med å være fornøyd sånn på veien. Eller er det meget lett å bli i dårlig humør og føle at det er forgjeves.....
Hva sier dere?

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:29   #1429
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Du har helt rett og er ikke frekk, Monica. Kjæresten min sier han ikke kjenner meg igjen og vil ha tilbake jenta si...så kanskje ikke så rart at det synes litt mellom linjene her også....Vet ikke hvorfor det er så ekstra ille nå, tror det var ille i høst også på fase 1, men da var jeg nok mer motivert og innstilt. Nå føler jeg at det er på'n igjen liksom og synes synd på meg selv osv. Det er jo jeg selv som har tatt valget og da må jeg også ta følgende, men akkkurat denne helgen og forsåvidt uka har vært tøff altså. Jeg håper bare at jeg får resultater på vekta nå, at det er verdt det liksom.

Og oppi alt dette glemmer en jo fort det en faktisk har gått ned i vekt og at en burde være glad for det. Før jeg begynte på fase 1 igjen så følte jeg meg mer vel, mens nå er jeg helt fokusert på vekta igjen. Farlige greier det her. Men jeg holder ut, gir meg ikke altså. Og snart er jeg meg selv igjen, kjenner det begynner å hjelpe. Gi meg et par dager til så er jeg back to normal.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:31   #1430
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 23:14   #1431
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Det er ikke like enkelt å holde humøret oppe hele tiden. Dere har jo holdt på mye lenger enn meg, så jeg synes ikke det er så rart at dere kan bli litt irritable og lei alt sammen. Synes dere er kjempeflinke jeg
Jeg blir jo sur bare jeg går ned bittelitt. Jeg kan ikke si at vekta har stått helt stille heller -så jeg har faktisk ingenting å klage over. Håper bare vekta vil fortsette å gå nedover. Ikke enkelt å la være å gå på vekta mer enn en gang i uka, men tror vel det er det beste - for å prøve å ikke bli heeeeelt opphengt.
Dette skal vi klare

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 10:53   #1432
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

til Titti!

Godt å høre at du er så bevisst! Håper virkelig du får se det på vekta for denne runden har det kostet deg....jeg beundrer deg for at du klarer fase 1 igjen! Du er tapper!!!!!!!

Jeg er snart nede igjen på 80 kilo...har vel mistet mye vann siden torsdag. Håper jeg ser 80 kilo på min vekt om et par uker om ikke før....mitt mål er å se 70 tallet både morgen og kveld til påske. Hoved målet er 75 kilo til 1.juni. Alt som glir av over det er en skikkelig bonus. Men skal være meget fornøyd om jeg klarer målene mine. Tror de skal være ganske fornuftige. Jeg er så lei av å sette meg for harde mål jeg ikke greier å nå, men dette skal jeg klare

Tro det eller ei, men vi hadde jo omgangssyke i forrige uke til og med onsdag. Begge ungene hoster og hoster, har feber og gutten vår hadde øreverk inatt. Så jeg starter uken som sist uke, hjemme med syke barn....men nå begynner det å bli rutine. Så idag er det spill, film, stearinlys og innekos. Hva annet kan man gjøre????

Ha en strålende mandag.......

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 11:13   #1433
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjære vene Monica, dere må da snart få slippe mer sykdom nå!??

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 11:30   #1434
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Fine dere er.

Kjapt innom, er på jobb, men måtte bare komme med en gladnyhet.
Endelig nedgang på vekta og nå ser jeg 74-tallet og alt ser lysere ut igjen.

Så flott at du er på vei nedover igjen du også, Monica. Uff, stakkars dere har virkelig fått deres dose med sykdom nå. Det er perioder en tror aldri skal gå over, men en kommer seg gjennom det. God bedring til de små.

Happylady, håper vi (les jeg) ikke skremmer deg bort.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 11:32   #1435
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Endret tickeren og der var jeg over delmålet på tolv kilo jo. Hurra.
Da må jeg sette nytt mål, bare tenke litt realistisk her først...en kan jo fort bli litt revet med når en endelig får nedgang på vekta.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:21   #1436
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Fine dere er.

Kjapt innom, er på jobb, men måtte bare komme med en gladnyhet.
Endelig nedgang på vekta og nå ser jeg 74-tallet og alt ser lysere ut igjen.

Så flott at du er på vei nedover igjen du også, Monica. Uff, stakkars dere har virkelig fått deres dose med sykdom nå. Det er perioder en tror aldri skal gå over, men en kommer seg gjennom det. God bedring til de små.

Happylady, håper vi (les jeg) ikke skremmer deg bort.

Gratulerer så mye Titti .
Skremmer meg bort nei, synes det er hyggelig her inne sammen med dere jeg.
Riktig god bedring til de små Monica.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:22   #1437
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Gratulerer med nedgang Titti! Så herlig følelse å se den vekta gå nedover!
Jeg har også gått på fase 1 i en uke nå, noe som har gått greit, meeen jeg har gått ned mindre enn jeg pleier i fase 2!?! Forstå det den som kan! Så nå er jeg tilbake på fase to igjen Tror dere det er "skadelig" å bare ta ei uke eller to i fase 2, for så å begynne på fase 3 etterpå? Eller må man gå så og så lenge på hver av fasene??

Jaja, finner nok ut av det

Ønsker alle en strålende fin uke! Håper barna blir fort friske igjen Monica

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 14:07   #1438
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

fase 2 skal vare dobbelt så lenge som fase 1OG gratulerer med nedgang titti og Monica, dere fortjener det!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:45   #1439
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Gratulere med flott nedgang Titti og Monica, veldig fortjent til begge to
Tror forøvrig vi må legge ned sykdomsforbud hjemme hos dere Monica, kan ikke forstå annet enn at det nå må være nok!!!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:48   #1440
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Kjære vene Monica, dere må da snart få slippe mer sykdom nå!??

...ja gidder noen å si ifra til Fylkeslegen, statsministeren eller noen som kan få oss til å slippe!
Men nå skal de på skole/barnehage imorgen, så får vi håpe det er over. Nå blir jeg ikke overrasket lenger om det kommer noe mer. Men jeg velger å være positiv

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Fine dere er.

Kjapt innom, er på jobb, men måtte bare komme med en gladnyhet.
Endelig nedgang på vekta og nå ser jeg 74-tallet og alt ser lysere ut igjen.

Så flott at du er på vei nedover igjen du også, Monica. Uff, stakkars dere har virkelig fått deres dose med sykdom nå. Det er perioder en tror aldri skal gå over, men en kommer seg gjennom det. God bedring til de små.

Happylady, håper vi (les jeg) ikke skremmer deg bort.

FANTASTISK Titti, da har "helvetesuka" vært verd det da!!!!!!!!!!!!! You go'girl!!!!!! 74....det er jo en drøm....som innen sommeren skal være innen synsvidde....
Takk for alle go'bedringene Tror de hjelper.....for her springer ungene glade omkring, endog hostende....

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Gratulere med flott nedgang Titti og Monica, veldig fortjent til begge to
Tror forøvrig vi må legge ned sykdomsforbud hjemme hos dere Monica, kan ikke forstå annet enn at det nå må være nok!!!

Dermed er forbudet lagt ned. Ikke mere sykdom her i gården!

Takk for all oppmuntring og go'bedring. dere er ultra herlige å ha....alle sammen selv om ikke alle alltid nevnes!!!!!!!!!!!!!!!!1

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 15:37   #1441
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Så bra, Moncia, da satser vi på at dere har fått deres nå (og mere til).
Jeg har som dere kanskje ser endret tickeren min bittelitt, ikke mye, men jeg vet hvor sent det kan gå ned, så jeg vil ikke ha for høye forhåpninger og dessuten er alt jeg går ned nå bonuskilo, så da tar vi en om gangen.

I dag har jeg vært på indoor walking, puh det var hardt mens det sto på, men verdt det etterpå.

Nå skal jeg sette meg litt ut med kaffekoppen før sola forsvinner...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:25   #1442
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Det hørtes bare herlige ut! Jeg syntes du er lur som endrer ticker'n din sånn. herlig med trening, ekstra bra er det når man kjenner det. Jeg har klart å trene 4 ganger forrige uke, og er godt igang med to ganger denne uken. Idag ble det 55 min. Pilates og en halv time kjempe kul step! Derfor er jeg nok så positiv for tiden også. Men du så hardt det er å komme igang når det er en stund siden. Imorgen skal jeg ta røntgen av den vonde armen og se om de finner noen herlige betennelser eller bruskansamlinger på knokene! Ja,ja får ta en dag av gangen!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:50   #1443
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

før-2010.jpg noen dager før ED oppstart.[ATTACH]12 kilo mindre.jpg[/ATTACH]disse ble tatt i går. Mange som nok så disse inne hos meg, men, men

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 12 kilo mindre 2.jpg (421,3 KB, 26 visninger)
streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:27   #1444
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Streber, for en fantastisk stor forskjell! Hvor mange størrelser har du gått ned? utrolig hvor mye 12 kg utgjør altså.

Jeg må innrømme at jeg stadig er inne og leser her, det er så koselig her inne Men så er dette liksom Mille sin tråd....
Men jeg synes denne tråden er et glimrende eksempel på hvordan man kan gi hverandre støtte og motivasjon i en prosess som til tider er vanskelig og tøff. Jeg har lest forskning som viser at den største faktoren for å lykkes med slanking og omlegging av kosten, er å ha en gruppe med likesinnede. Da klarer man aller best å holde vekta etter nådd mål. For meg er lavkarbo denne gruppen.
Selv har jeg avsluttet amming og gikk raskt opp 3kg.... Jeg gikk jo ned 25 kg på ED før graviditeten. Så nå er jeg i gang igjen, men jeg orket ikke tanken på ED fase 3. Så jeg prøver meg på LCHF, med ca 50-60 gram karbohydrater om dagen, samt mye mer fett enn på ED. Ost, fløte, smør etc. Ikke noe frukt, brød, knekkebrød eller andre c-måltider. Og det funker som bare det! På 3 uker har jeg gått ned fra 78 kg - 76.5. (Jeg har normal BMI ved 75 kg)
Jeg bruker oppskrifter fra boka til Hexeberg, og synes det er mye enklere enn ED fase 3c. Man er mett i lengre perioder og mindre fysen.
Så det er faktisk et alternativ når man er ferdig slanket å bevege seg i de retninger i stedet for i en Fedon retning. Greit med litt variasjon tenker jeg. Hadde bare lyst til å fortelle dette til dere, siden jeg sniker meg inn her både titt og ofte for å få med meg hvordan det går med dere alle

Lykke til videre!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:20   #1445
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Tusen takk for fine ord Vibeke! Jeg skjønner så lite av slike størrelser, virker som det er helt forskjellig fra merke til merke?? Men i kappahl bukser brukte jeg 48-har ikke noe derifra nå, men det står 44 i en bukse og 42 i en og 34 i en -sannelig om jeg vet hva det betyrHar tro det eller ei GLEMT å kjøpe målebånd , det SKAL jeg gjøre en dag, vet hva jeg startet med.
Og JA-her er det en kjempefin gjeng som støtter hverandre

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:22   #1446
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Så bra at det funker for deg, Vibeke.
Jeg går jo til Hexenberg og hun anbefaler lavkarbo etter endt ED, hun mener Lindberg blir for mye karbo for meg.

Koselig å se deg her inne.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:38   #1447
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Så bra at det funker for deg, Vibeke.
Jeg går jo til Hexenberg og hun anbefaler lavkarbo etter endt ED, hun mener Lindberg blir for mye karbo for meg.

Koselig å se deg her inne.

Interessant Titti! Det er i alle fall mye lettere nå, kjenner meg mer mett

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:39   #1448
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Tusen takk for fine ord Vibeke! Jeg skjønner så lite av slike størrelser, virker som det er helt forskjellig fra merke til merke?? Men i kappahl bukser brukte jeg 48-har ikke noe derifra nå, men det står 44 i en bukse og 42 i en og 34 i en -sannelig om jeg vet hva det betyrHar tro det eller ei GLEMT å kjøpe målebånd , det SKAL jeg gjøre en dag, vet hva jeg startet med.
Og JA-her er det en kjempefin gjeng som støtter hverandre

Når en bukse har størrelse 34 betyr det 34 tommer

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:23   #1449
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei alle sammen -
Jeg er ofte inne her og leser, men føler ikke alltid at jeg har så mye å bidra med ... Dere er jo så erfarne og dessuten virker det som alle har kommet mye nærmere målet enn jeg er nå. Synes dere er flinke til å støtte og oppmuntre hverandre. Jeg for min del er fortsatt over 100 kilo - selv om jeg nærmer meg 100-streken. Målet er å passere den innen utgangen av påsken. Men dere har jo også vært der jeg er en gang i verden, full av spørsmål og spent på om denne diettmetoden er noe for dere.

Jeg er nå i gang med fase to, og det skal sies: Det var vanvittig deilig med den kyllingfileten jeg koste meg med til middag på søndag. Siden har det blitt kalkunsalat og i går grillet kylling igjen.
Har gått ned 12 kilo på 5 uker, og det er jo egentlig veldig bra. Men jeg synes ikke jeg ser så stor forskjell - jf bildene dine Streber! Det var jo en vanvittig forandring - gratulerer!

Trening går ganske bra, men jeg har ikke så lange økter. Tar en intervalløkt på ellipsemaskin som tar en halvtime (4x4 med tre minutter aktiv hvile mellom) og så styrkeprogrammet fra Fedon. Foreløpig kjører jeg bare en runde. Har fått til morgentrening to ganger i uka, men da har jeg bare tid til en kortere økt (tar en intervalløkt med 4x3 og to minutter aktiv hvile mellom). Hele familien må være ute av døre seinest kvart på åtte, så noe mer rekker jeg ikke hvis jeg ikke skal opp før klokka seks --- og det blir for drøyt!

I morgen setter jeg meg på flyet for en langhelg til Lisboa med mannen min (uten barn!). Det er en gammel drøm å reise dit, og jeg er spent på hvordan det blir å spise ute (vet ikke noe særlig om portugisisk mat, om det er mulig å spise noe uten å få i seg masse karbohydrater). Har uansett tenkt å unne meg noen deilige glass vin! Blir nok billig i drift, etter 5 uker totalavholds.

Ha en fortsatt fin vårdag!

__________________




Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 13:17   #1450
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjære deg Elinemor, du må bare være aktiv her ja, bare kjekt! Som du sier vi har vært mye støre enn vi er nå vi andre også! Velkommen som aktiv bruker her

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no