Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

juhu....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-06, 23:43   #1
prilla
Juniormedlem
 
prilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 47
Innlegg: 32
prilla er på en erverdig vei
Talking

juhu....

Har vært her som "flue på veggen" i noen måneder nå, men nå gir jeg meg til kjenne

Begynte på ketolysekuren 22. juni i år og det er helt utrolig, men jeg har gått ned ca 12 kg på denne tiden (har fortsatt en del igjen, jeg ser enden på prosessen og jeg vet jeg er på riktig vei.

Leste om kuren her inne (takk for et flott og motiverende forum forresten ) og etter å ha lest boka til Torkil var jeg klar til å begynne på en vei mot et lettere liv (yezz)

Når jeg ser hvor lett det egentlig er, blir jeg nesten litt irritert på meg selv. HVORFOR HAR JEG IKKE GJORT DETTE FØR?????

Har vært overvektig helt siden jeg fødte mitt første barn for 9 år siden. Først litt overvektig og så "plutselig" hadde jeg over 25 kg å slanke bort. Har prøvd div. kurer tidligere som alltid har resultert i noen kg borte og flere kg på etter å ha sklidd ut mer og mer.....

MEN!!! Ketolysekuren er bare helt...... schmakkers (om et slikt ord finnes )
For første gang føler jeg jeg kan holde på leeenge, ja helt til jeg har nådd målet mitt. Føler jeg har kontroll og har ikke det suget etter noe å spise hele tiden, før spiste jeg selv om jeg var mett. Jeg gikk på jakt etter noe godt i skapene og var nesten redd for å gå tom for godteri i helgene. Jeg handlet godsaker så det skulle holde både til fredag, lørdag, søndag og kanskje mandag og tirsdag også

Men nå er godtesuget borte!!! Hender jeg får lyst på noe søtt, men da tar jeg meg gjerne litt cottage cheese med creme fraiche iblandet litt fun light saft eller multer med søtningsmiddel (mmmmm) , eller en bitte liten bit 86% sjokolade m.m.

Forumet her inne har vært til mye hjelp og jeg har hentet mange tips herfra. Bare det å finne en brødoppskrift så jeg kan få spist ei brødskive en gang i blandt har vært deilig.

Det er så mange flere muligheter enn jeg trodde uten brød, pasta poteter etc. Det er karbohydrater i mye, men det finnes også en hel del uten eller i hvertfall nesten uten. Sparer jo mye tid også når jeg ikke trenger koke poteter eller ris til maten. Går mye raskere å lage en liten salat, eller dampe litt brokkoli eller blomkål .

Kunne skrevet side opp og side ned om hvor fornøyd jeg er,men jeg skal gi meg nå og Torkil, det er bare helt supert hvordan du engasjerer deg her inne og gir råd og motivasjon,TUSEN TAKK!!

Livet er blitt bedre både for meg og familien for jeg er gladere, mer fornøyd og orker mer.

Jeg har våknet fra dvalen jeg har vært i så alt for lenge og jeg skal holde meg våken!!


Sist redigert av prilla : 25-08-06 kl 16:45.
prilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 09:51   #2
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: juhu....

Flott at du har funnet en metode som fungerer for deg og som har fører deg til målvekta. Men, du er vel klar over at du ikke kan leve på ketolysekuren resten av livet? Har du gjort deg noen tanker om hvordan du skal beholde din nye vekt? Hvor går du når du er ferdig med ketolysekuren?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 10:14   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: juhu....

Hei og velkommen til oss så gøy å få høre at det fungerer, at du er fornøyd og at livet er lettere

ønsker deg lykke til videre, og gjør som Fjonken sier her... start allerede nå å tenk litt å hva som skal skje når kg'ene er borte...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 10:34   #4
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: juhu....

Gratulerer, og velkommen til oss (selv om du har "ligget på lur" lenge)
Jeg lever også på ketolysekuren for tida, og som deg så synes jeg det er en utrolig flott måte å slanke seg på. Som Fjonken sier, så kan vi ikke gå på denne kuren resten av livet - og Torkil selv foreslår jo å gå over til Fedon-kost etter endt kur. Vet ikke om du er "der" enda vektmessig (jeg er det ikke ...), men jeg ønsker deg i hvert fall lykke til videre!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 12:28   #5
prilla
Juniormedlem
 
prilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 47
Innlegg: 32
prilla er på en erverdig vei

Sv: juhu....

Takk for den koselige velkomsten Har tenkt en del på hvordan jeg skal holde vekten etter kuren (har fått med meg at dette bare er en kur ) Tror jeg kommer til å legge kostholdet mitt tett opp mot Lindbergs anbefalinger. Har noen bøker med oppskrifter på Lindberg og Atkins mat så jeg må vel bare finne ut hva som fungerer best for meg, for å stabilisere vekten etterpå.

Har forresten gått ned jamt ca 1kg i uka, men nå etter at jeg begynte jobbe igjen etter ferien har jeg plutselig gått ned i overkant av 3kg på 1 1/2 uke. Blir nesten litt bekymret for at det skal gå for fort og jeg mister muskler i steden for fett. Spiser jo ikke like mye nå som i ferien og jeg merker jeg blir raskere og lengre mett, så jeg vet ikke om jeg klarer spise mer enn jeg gjør heller.

Hender jeg spiser en avocado til lunsj er det greit eller blir det for lite? Er jo god og mett etterpå så...

I begynnelsen ville jeg jo helst gå ned 2 kg i uka, men det gjorde jeg jo ikke. Da ble jeg bekymret for at jeg gjorde noe feil. Nå har jeg gått ned mer og bekymrer meg for det også

Livet er ikke lett nei!

prilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 13:00   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: juhu....

Opprinnelig lagt inn av prilla

Takk for den koselige velkomsten Har tenkt en del på hvordan jeg skal holde vekten etter kuren (har fått med meg at dette bare er en kur ) Tror jeg kommer til å legge kostholdet mitt tett opp mot Lindbergs anbefalinger. Har noen bøker med oppskrifter på Lindberg og Atkins mat så jeg må vel bare finne ut hva som fungerer best for meg, for å stabilisere vekten etterpå.

Har forresten gått ned jamt ca 1kg i uka, men nå etter at jeg begynte jobbe igjen etter ferien har jeg plutselig gått ned i overkant av 3kg på 1 1/2 uke. Blir nesten litt bekymret for at det skal gå for fort og jeg mister muskler i steden for fett. Spiser jo ikke like mye nå som i ferien og jeg merker jeg blir raskere og lengre mett, så jeg vet ikke om jeg klarer spise mer enn jeg gjør heller.

Hender jeg spiser en avocado til lunsj er det greit eller blir det for lite? Er jo god og mett etterpå så...

I begynnelsen ville jeg jo helst gå ned 2 kg i uka, men det gjorde jeg jo ikke. Da ble jeg bekymret for at jeg gjorde noe feil. Nå har jeg gått ned mer og bekymrer meg for det også

Livet er ikke lett nei!

En advokado til lunsj er sikkert mettende det, men ikke riktig. Du skal ha både proteiner, karber og fett til alle måltider. Synes du burde halvere advokadoen og heller legge til no kjøtt eller fisk, litt olje og litt andre grønnsaker i tillegg. Kanskje no ost?

Det at du fyker ned i vekt kan jo ikke være sunt. Du bør derfor foreta deg noe. Begynne med noe styrketrening for å bevare muskelmassen og få matinntaket noe opp. Jo mer du beveger deg, jo mer mat trenger kroppen din og da bør du øke på proteinnivået fremfor karbenivået.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 15:46   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: juhu....

Avocado er ikke så ille - den er faktisk en av de mest næringsrike "grønnsakene" vi kan spise.

Den er veldig fet (90%) og kaloririk. Bare 4 karber (ca. for en hel frukt). Den inneholder masse kalium, vitamin A, masse vitamin B, folat og magnesium. Så eksta grønnsaker ved siden av trenger du neppe. Men den inneholder lite protein, så en proteinkilde ved siden av, f.eks. reker - er helt topp. Eller enda bedre, hjemmelage rekesalat med reker og egg er iallefall knallgodt ! Les hva Tokil sier om overgang til varig kosthold etter ketolysekuren. Han anbefaler Atkins vedlikehold eller Lindberg kosthold (det er i basis det samme - min mening som også er bekreftet av de Lindberg kurslederne jeg kjenner...) Mitt råd er at du bruker litt tid på å sette deg inn i hva du ønsker og forbereder deg litt på forhåd, da går overgangen mye lettere.
Fikk ikke med meg hvor mye du hadde igjen, men du kan godt vente til du har 5-10 kg igjen før du begynner å tenke på "den videre ferden". Ikke stress med det !

Det er normalt å gå ned raskt etter en ferie. Men det aller beste er snittet du har holdt deg på hele tiden, - 1 kg pr uke er perfekt. Du må passe på å få i deg nok næringsstoffer, - som Fjonken sier, proteiner, fett og antioksidanter (grønnsaker/bær/nøtter). Valnøtter er en utmerket nøtt, og god er den også. Bringebær har lite karber i forhold til mange andre og er knallgod i smoothie (enkel smoothie med 2-3 egg, 2 ss olje, 100 gram frosne bringebær + litt søting om du trenger det, - er et fullferdig måltid og smaker som sorbet !)
*løper og lager en til meg selv*


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-08-06, 13:42   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: juhu....

Hei

Gratulerer med en flott start. Siden du stadig har en del kilo å bli kvitt bør du unngå sprekker og lange pauser, det er erfaringsmessig tungt å starte opp igjenn etter pauser.
Ut fra det du forteller med energi og velvære blir det vel neppe noe stort problem å følge kuren.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juhu Pianoman Lavkarbo generelt 17 30-01-06 15:38
Atkins og dårlig humør Pianoman Induksjonen 21 23-02-05 19:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no